Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cayenne Euro5 vs. Touareg Euro6

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rueff
    started a topic Cayenne Euro5 vs. Touareg Euro6

    Cayenne Euro5 vs. Touareg Euro6

    Dilemma voor nonkel en tante, beiden vroege zestigers

    -Cayenne is van 2014 (245pk), heeft luchtvering en pano dak, is in heel propere staat, dealeronderhouden en ongeveer 150.000km maar wel nog de Euro5 motor
    -Touareg is van 2016, 130000km en de 204pk versie, R-Line maar heeft geen luchtvering en ook geen pano dak, wel Euro6

    De Cayenne is 2500 euro goedkoper maar zal gezien de badge misschien(?) iets duurder zijn om te verzekeren

    Ze komen nooit in de LEZ en ook op het vlak van BIV is er maar weinig verschil. Denk persoonlijk dat die euro5 vs 6 wel een rol zal spelen in toekomstige verkoopwaarde?

  • Alcazar
    replied
    Zeker een goede keuze. Cayenne > Macan en nog jaren geen LEZ-zorgen

    Leave a comment:


  • Bud Wijzer
    replied
    Top aankoop.
    Kan hij nog zeer veel jaren van genieten, en blijft een top wagen.

    Leave a comment:


  • Rennfox
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

    Het is absoluut geen rationele aankoop maar nonkel die voor zijn werk altijd met schilder-bestelwagentjes heeft gereden is nu de koning te rijk, is ook veel waard hé
    Wel dat is dan mooi , hoeft ook niet rationeel te zijn, zeker auto's niet

    Leave a comment:


  • Rueff
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten

    zal het hier laten weten
    En het is geworden...een Cayenne diesel maar dan een Euro6. Macan bleek het toch net niet te zijn en de face-lift van de Cayenne is eigenlijk wel een serieuze stap vooruit zowel exterieur als technisch. Budget werd dus iets opgetrokken maar wel goed voorzien exemplaar met pano dak, de 4-point LED's, luchtvering, comfortstoelen en zelfs een onzinnige optie als stuurverwarming

    Het is absoluut geen rationele aankoop maar nonkel die voor zijn werk altijd met schilder-bestelwagentjes heeft gereden is nu de koning te rijk, is ook veel waard hé

    Leave a comment:


  • Alcazar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    60% na 3j vind ik nu niet zo spectaculair in feite. Ik heb vorig jaar de Lexus na 5 jaar voor 55% van de nieuwprijs verkocht
    Da's niet slecht verkocht, maar Lexus is nu ook wel "premijum" hé

    Leave a comment:


  • Alcazar
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    Range Rover V8 benzine! Veel betrouwbaarder in basis (motor,aandrijving,...) en geen euronormstress
    https://www.2dehands.be/a/auto-s/lan...reviousPage=lr

    Maar dan liefst in LV of je betaalt je blauw aan taksen..
    En sowieso al aan naft

    Leave a comment:


  • MRJ
    replied
    Range Rover V8 benzine! Veel betrouwbaarder in basis (motor,aandrijving,...) en geen euronormstress

    Leave a comment:


  • Alcazar
    replied
    Sturen:
    1. Macan
    2. Cayenne
    3. Touareg

    Comfort:
    1.alles met luchtvering
    2. Cayenne/Touareg zonder luchtvering
    3. Macan zonder luchtvering

    Beste keuze hangt dus af van voorkeuren bestuurder

    Leave a comment:


  • Rennfox
    replied
    60% na 3j vind ik nu niet zo spectaculair in feite. Ik heb vorig jaar de Lexus na 5 jaar voor 55% van de nieuwprijs verkocht

    Feit is, iemand heeft het hier al geschreven maar met een Cayenne van dezelfde leeftijd heb je in verhouding meer waar voor je geld.

    En op zo'n Macan heb je inderdaad beter luchtvering als je comfort wil want standaard rijdt dat redelijk hard en naar de normen van de meeste 60+ waarschijnlijk tè hard (zeker op 20 of 21")

    Leave a comment:


  • konrad2
    replied
    Best nog duur voor een euro5 pre facelift vind ik
    Al zijn de prijzen voor zo'n 2de hands Macan helemaal van de pot gerukt

    https://www.hln.be/auto/deze-autos-h...rde~a10b578d3/

    Goed voor wie deze nieuw kocht maar als 2de hands koper moet je deze dus vermijden en iets kopen wat wel hard afschrijft de eerste jaren

    Leave a comment:


  • Rueff
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    @Rueff: heb je ze deze al getoond?
    https://www.dct.be/nl/wagens/te-koop...icleHighlights

    luchtvering check, comfortzetels check, pano dak check, road presence check, niet teveel km check, bij handelaar dus de oude inruilen check
    Inderdaad niet verkeerd, goed gevonden, zal eens voorleggen maar staat nogal ver van hun en het zijn mensen die vooral 'lokaal' kopen
    Persoonlijk zie ik het face-lift model liever (vooral dan achterkant) omdat het beter aansluit bij het huidige model.

    Leave a comment:


  • Rennfox
    replied
    Namaz ja dat dacht ik ook eigenlijk, vandaar mijn opmerking.
    die van Quovadis was misschien een Dex of Cardoen parallel-import?


    @Rueff: heb je ze deze al getoond?
    https://www.dct.be/nl/wagens/te-koop...icleHighlights

    luchtvering check, comfortzetels check, pano dak check, road presence check, niet teveel km check, bij handelaar dus de oude inruilen check

    Leave a comment:


  • Namaz
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

    Correctie… op een Golf Highline (150 pk) tot 2017 was ACC zelfs niet standaard, wel op een GTI

    Pas sinds 2020 is dit op bijna elke versie standaard geworden…. (idem Audi A3)
    Nope, in België is de Golf 7 gelanceerd met ACC als standaard. Zo konden ze de prijs van auto van het jaar binnenhalen.

    Schoonouders hadden bij lancering een basis Trendline 1.2TSI 105 gekocht als tweede wagen. ACC zat er op gewoon op zoals bij elke Golf.

    Leave a comment:


  • quovadis
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Porsche en standaard
    Zelfs adaptive cruise control is nog niet standaard op een Macan en een Cayenne
    Met uitzondering van het basismodel was dat op elke Golf 7 al standaard in 2013
    Correctie… op een Golf Highline (150 pk) tot 2017 was ACC zelfs niet standaard, wel op een GTI

    Pas sinds 2020 is dit op bijna elke versie standaard geworden…. (idem Audi A3)

    Leave a comment:


  • Rennfox
    replied
    Porsche en standaard
    Zelfs adaptive cruise control is nog niet standaard op een Macan en een Cayenne
    Met uitzondering van het basismodel was dat op elke Golf 7 al standaard in 2013

    Leave a comment:


  • konrad2
    replied
    Zit daar dan standaard geen luchtvering op bij Porsche voor die prijs?

    Macan vind ik een beetje een vrouwen Porsche, als je dan toch voor SUV kiest ga dan ineens all the way en niet zo'n halfslachtige mid-size

    Leave a comment:


  • Rueff
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

    Wat moeten ze dan inruilen dat ze particulier niet kunnen verkopen?
    Hun huidige wagen staat nog niet te koop, dus geen idee of die particulier makkelijk te verkopen is of niet. Inruilen waar je een andere koopt is gewoon veel eenvoudiger hé. Zo vermijd je al die zever en tijdverlies op 2de hands en autoscout om op het einde van de rit vaak niet meer te krijgen dan in overname.

    Leave a comment:


  • Utah
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
    Korte update om te melden dat er nog niets beslist is, behalve dan dat de Touareg afvalt.

    Euro 5 vs 6 vinden ze geen issue want het zijn geen LEZ-rijders.
    De Cayenne rijdt comfortabeler terwijl de Macan dan weer wat springerig is op slechte wegdekken. Heeft wel het voordeel van iets compacter te zijn en scherper te sturen.
    Dus bij de tante (als passagier) eerder voorkeur voor de Cayenne, nonkel vindt de Macan beter rijden hoewel hij toegeeft dat de Cayenne comfortabeler is en meer road presence heeft.
    Ander punt is dat de Macan particuliere wagen is en ze niet kunnen inruilen, wat bij de Cayenne wel kan...
    Wat moeten ze dan inruilen dat ze particulier niet kunnen verkopen?

    Leave a comment:


  • Rueff
    replied
    Korte update om te melden dat er nog niets beslist is, behalve dan dat de Touareg afvalt.

    Euro 5 vs 6 vinden ze geen issue want het zijn geen LEZ-rijders.
    De Cayenne rijdt comfortabeler terwijl de Macan dan weer wat springerig is op slechte wegdekken. Heeft wel het voordeel van iets compacter te zijn en scherper te sturen.
    Dus bij de tante (als passagier) eerder voorkeur voor de Cayenne, nonkel vindt de Macan beter rijden hoewel hij toegeeft dat de Cayenne comfortabeler is en meer road presence heeft.
    Ander punt is dat de Macan particuliere wagen is en ze niet kunnen inruilen, wat bij de Cayenne wel kan...

    Leave a comment:

Working...
X