Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heb ik de juiste autobanden gekregen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
    Mja, als je een klein licht karretje rijdt met 60pk bv. zal je niet direct verschil merken. Rij je met wat meer power en RWD... moet er niet aan denken om dan goedkope rommel te steken.
    Vrouw van mijn buurman is zo eens in de gracht gesukkeld na een regenbui met hun BMW, toen de oude Michelins waren vervangen door het goedkoopste dat de bandencentrale in die maat had liggen. Resultaat +2000 euro schade aan de wagen. Terwijl ze met dezelfde rijstijl en oude Michelins nooit een slipper heeft gehad.
    Daarom dat er op de polo velgen liggen met norauto (brolmerk en superslecht op nat wegdek) en op de andere stalen velgen met y amerk banden....i know why.
    Zelfde met die tuning cars 20inch velgen met Chinese banden op ik moet spontaan lachen Als ik dat zie!
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #22
      ik moet eigenlijk lachen als mensen de oorzaak van hun slipper op de banden gaan steken

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ik moet eigenlijk lachen als mensen de oorzaak van hun slipper op de banden gaan steken
        idd, trouwens ikzelf ga altijd naar de bandencentrale, ik neem meestal pirelli's en lageprofielbanden kosten tussen de 250-320€ stuk bij audi dealer makkelijk boven de 400€

        Ben trouwens van mening dat je telkens beter naar een specialist gaat ipv. bij uw gewone garage waar ge voor onderhoud gaat. Zoals ik ook met m'n ramen ga bij carglas, om wagen terug deftig te laten blinken bij een detailer enz... altijd goedkoper en beter want die mensen doen niet anders en een garagist/dealer doet alles dusja zal alles ook ietsje minder perfect zijn, scheelt natuurlijk wel als je bij een citroën garage gaat ipv. bij een audi/bwm garage maar bij deze laatste zal het veel duurder zijn en niet beter dan de specialisten.
        Last edited by Schnippy; 20/07/2014, 06:09.

        Comment


        • #24
          @ bobo ik zou uw reactie wel eens willen zien als je met 80 per uur op een nat wegdek (rustige rijstijl) plots hevig moet remmen omdat een kind oversteekt en gij met uw (al dan niet chinese) brolbanden met rustige rijstijl -en dus volgens u helemaal geen gevaar op de weg- tot stilstand moet komen...

          1 meter (en dan ben ik braaf) betekenen soms het verschil tussen leven en dood... sorry maar dat is degoutant, en dan heb ik het niet specifiek over bobo, maar over alle autoliefhebbers hier die soms 10.000den euro's investeren in hun bling bling maar dan te gierig zijn voor een paar 100 euro méér te investeren in hun (en vooral andere mensen hun) veiligheid, want dat kan er dan meestal niet meer vanaf

          Comment


          • #25
            Er worden ook veel auto's verkocht met dergelijke brolbanden. Iemand die daar niks van kent die kan dat meestal ook niet weten. Of iemand zoals de topicstarter die in zijn garage gaat vragen voor nieuwe banden en daar vervolgens brol aangesmeerd krijgt, gebeurt ook heel veel.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
              @ bobo ik zou uw reactie wel eens willen zien als je met 80 per uur op een nat wegdek (rustige rijstijl) plots hevig moet remmen omdat een kind oversteekt en gij met uw (al dan niet chinese) brolbanden met rustige rijstijl -en dus volgens u helemaal geen gevaar op de weg- tot stilstand moet komen...

              1 meter (en dan ben ik braaf) betekenen soms het verschil tussen leven en dood... sorry maar dat is degoutant, en dan heb ik het niet specifiek over bobo, maar over alle autoliefhebbers hier die soms 10.000den euro's investeren in hun bling bling maar dan te gierig zijn voor een paar 100 euro méér te investeren in hun (en vooral andere mensen hun) veiligheid, want dat kan er dan meestal niet meer vanaf
              Voila, zo is het en niet anders. En mensen die denken dat ze zo goed kunnen rijden dat de kwaliteit van de banden er niet toe doen, die hebben nog nooit echt gereden. Gebrek aan ervaring met goed materiaal.

              Comment


              • #27
                ik heb al jaren met verschillende banden gereden en heb al schuivers gehad met klebers en pirellis. op mijn opel vroeger heb ik dan norauto gelegd en was er heel tevreden van.
                banden kunnen wel enig verschil hebben, maar als jij met 1jaar oude norautos rijd, of met 7jaar oude michelins, geloof ik toch ook niet dat die michelins nog sneller kunnen stoppen. en daar zit hem dan het probleem.
                ik heb al met michelin classics gereden en die gingen 70k km mee. als je dan 10K/jaar rijd, wil het zeggen dat die daar 7jaar op liggen. als die banden bijkomend dan ergens een jaar in magazijn doorgebracht hebben, rijd je echt met oude banden op het laatste.

                en dan nog wetende dat veel merken gewoon dochteraannemingen zijn van een grote speler:
                michelin heeft zo BFgoodrich, kleber, riken, kormoran, .... in bezit

                norauto is trouwens bridgestone en infinity zijn van kumho
                Last edited by ; 20/07/2014, 10:28.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                  @ bobo ik zou uw reactie wel eens willen zien als je met 80 per uur op een nat wegdek (rustige rijstijl) plots hevig moet remmen omdat een kind oversteekt en gij met uw (al dan niet chinese) brolbanden met rustige rijstijl -en dus volgens u helemaal geen gevaar op de weg- tot stilstand moet komen...

                  1 meter (en dan ben ik braaf) betekenen soms het verschil tussen leven en dood... sorry maar dat is degoutant, en dan heb ik het niet specifiek over bobo, maar over alle autoliefhebbers hier die soms 10.000den euro's investeren in hun bling bling maar dan te gierig zijn voor een paar 100 euro méér te investeren in hun (en vooral andere mensen hun) veiligheid, want dat kan er dan meestal niet meer vanaf
                  als je dat doortrekt moet je gewoon je auto selecteren op 1 ding : nl de remafstand vanaf 80
                  ik ben er zeker van dat bvb mijn g-jeep veel slechter remde dan mijn smartje, ik ben veel op congee met de caravan....aiaiai remafstand
                  ik werk in ploegendienst, aiaiai reactietijd

                  banden zijn 1 factor, van de zovelen die leiden naar een accident, maar ze zijn niet bepalend

                  Comment


                  • #29
                    Je banden zijn je enige kontakt met de baan, en dat nog zijn maar een klein aantal vierkante centimeters... Reden te meer voor mij om nooit te sparen op dat element
                    niet alleen wil ik enkel merkbanden, maar ik vervang mijn banden van zodra ze minder dan 4mm diepte vertonen
                    na 6 jaar (kijk naar de DOT-melding) heeft een band zijn beste tijd gehad en heeft maar nog een fraktie van zijn oorspronkelijke kenmerken

                    Comment


                    • #30
                      de invloed van een auto gevuld met 5 personen vs auto chauffeur alleen is groter dan het verschil in band
                      hoe relatief alles is

                      Comment


                      • #31
                        Dus als hij zijn auto volgeladen heeft wordt het nog problematischer.

                        Comment


                        • #32
                          en het slechte wegdek is in belgie meer verantwoordelijk voor ongelukken dan de banden. hoe goed een band ook is, in spoorvorming VOL water schuift elke band rechtdoor.

                          als je normaal rijd, dan is elke band normaal goed genoeg. en je moet niet spreken over die 1meter dat je niet kon stoppen. had je 1km/H trager gereden kon je ook stoppen met andere banden.
                          daarbij is een verschil in reactietijd van 0,1sec al meer dan 1meter afstand verder. als je het allemaal zo ver gaat doortrekken, kan je evengoed OVERAL zone 30 maken. dan kan je ten alle tijde ALTIJD stoppen.

                          ik ben van mening dat er geen slechte banden zijn. allesinds toch niet in de keuze die je commercieel hebt in europa. er zijn alleen banden die beter presteren dan andere. rijd je graag 56km/h in bebouwde kom waarbij ze je net niet kunnen flitsen, dat doe je maar. ik rijd 50k/hm op de kop (45 op gps) en rijd met gewone banden.
                          yokohama advan voorraan en tyfoon successor achteraan. presteren die goed... ik zou het niet weten, nog nooit opgezocht.
                          daarboven moet je ook nog weten dat band X op voertuig A goed presteerd en op voertuig B ondermaats werkt.

                          om terug on topic te gaan voor TS: die praktijken van de garage zijn bedrieglijk. ze leveren u mindere winterbanden terwijl jij zomerbanden/all season wil. en als je er dan achter vraagt, geven ze foutieve informatie. die krijgen bij mij dan de keuze: ofwel die banden terugnemen en monteren hetgeen jij wil (en waar jij ook voor betaald) of ze zijn een klant kwijt

                          Comment


                          • #33
                            [QUOTE=fcapri;5383747]en het slechte wegdek is in belgie meer verantwoordelijk voor ongelukken dan de banden. hoe goed een band ook is, in spoorvorming VOL water schuift elke band rechtdoor.

                            Ik nodig je uit om met jouw wagen en ik met mijn wagen een noodstop te maken vanaf pakweg 140 per uur in de gietende regen.
                            Ik ken de uitkomst al... jij zal schuiven, ik zal in mijn gordel hangen.
                            Kwam gisterenavond laat terug van de zee, was heel hard aan het regenen. Weer bleven er op tweede band rijden terwijl rechts geen verkeer was. Begin te denken dat die schrik hebben van de spoorvorming en daarom op de tweede band blijven hangen. Ik kon op het eerste vak makkelijk 120 aanhouden, niet het minste last van het overvloedige water gehad. Voel het zelfs niet aan mijn stuur wanneer ik door de sporen rij. Ik weet uit ervaring dat je dat heel goed voelt met slechte banden. Toen ik vroeger met auto's van klanten moest rijden voelde je direct 'of ze de baan hielden' bij regen.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              bij aankoop van mijn laatste 2dehands kreeg ik op vraag ook nog nieuwe banden, ik vroeg achter een deftig merk...het is sava geworden ...auto toch maar meegenomen en ze zullen hun tijd doen
                              Sava's zijn geen slechte banden. Ze maken zelfs banden voor Goodyear. Ze behoren ook tot die keten. Uit bepaalde testen is Sava trouwens al zéér goed uitgekomen. Een B merk met de kwaliteiten van een A merk. Wel niet alle banden scoren even goed. Het fabeltje dat Michelin de beste banden bouwt is ook al lang verleden tijd. In quasi geen enkele test de afgelopen jaren hebben ze nog de beste plaats bereikt volgens AMS. Ze zijn wel nog steeds het duurst... Voor mij liever een Conti. Al beginnen zij ook wel hun prijzen te kennen.

                              Om de vraag van de topicopener terug te komen... Die banden kwamen er bij mij ook niet op...
                              The shark is BACK! BMW 635csi

                              BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017


                              2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                              BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                              Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                              VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                                Zoals ik ook met m'n ramen ga bij carglas,
                                Bij carglass blijf je beter weg... Veruit de duurste speler op de markt... Er zijn genoeg alternatieven die een gelijkwaardige kwaliteit leveren.
                                The shark is BACK! BMW 635csi

                                BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017


                                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  en dan nog wetende dat veel merken gewoon dochteraannemingen zijn van een grote speler:
                                  michelin heeft zo BFgoodrich, kleber, riken, kormoran, .... in bezit

                                  norauto is trouwens bridgestone en infinity zijn van kumho
                                  Ik heb zo ooit eens een lijstje gezien. Er zijn een 5tal grote spelers en al de rest zijn aftakkingen die tot dezelfde groep behoren.
                                  The shark is BACK! BMW 635csi

                                  BMW E24 635csi 1985
                                  BMW F10 520da 2012
                                  MINI Clubman Cooper 2017


                                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                    Bij carglass blijf je beter weg... Veruit de duurste speler op de markt... Er zijn genoeg alternatieven die een gelijkwaardige kwaliteit leveren.

                                    Inderdaad. Die alternatieve spelers doen het dikwijls voor de helft of minder dan Carglass.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                      Ik heb zo ooit eens een lijstje gezien. Er zijn een 5tal grote spelers en al de rest zijn aftakkingen die tot dezelfde groep behoren.
                                      Klopt wel ongeveer hoor.
                                      De staaldraad die erin verwerkt zit moest voor michelin perfect zijn voor de rest niet. Als het niet goed genoeg was voor Michelin was het voor continental.
                                      Polo 6n 1.4

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Waarom kopen jullie in Godsnaam geen merkbanden? Da's echt voor je eigen en voor anderen hun veiligheid. Laatst heb ik nog Continental laten steken op de scenic van mijn vrouw. Is een 195... enz band. In de officiele Renaultgarage en heb ong 95 euro betaald per band, geplaatst. Banden van een ongekend merk zouden me pakweg 70 euro per wiel gekost hebben. Hiervoor riskeer je toch niets? Als je rondkijkt zie je soms dure wagens met prutbanden erop. ik vraag me dan af of dit uit gierigheid, uit geldnood of uit onwetendheid is.
                                        meeste mensen zeggen gewoon dat nieuwe banden nodig hebben.
                                        garage legt rond de velg waar ze meest marge op hebben...

                                        Comment


                                        • #40
                                          Zaken zoals Auto5 doen hier meer slecht dan goed aan. Als ik bij Renault nieuwe banden vraag krijg ik hetzelfde als eerste montage. Maar ze hebben daar nu ook al goedkopere alternatieven heb ik gezien. in hun afdeling Motrio. Weet niet welk merk ze dan gebruiken. Maar dat is het antwoord dat ze moeten leveren op concurrenten zoals een Auto5. Als je bij grote bandencentrales gaat zoals Profile tyrecenter zullen ze ook nog merkbanden promoten. Maar op vraag van de klant leveren die ook goedkoop materiaal.
                                          Het is jammer, maar die goedkope banden zijn toch iets die de laatste jaren pas echt is opgekomen. Binnenkort gaan de mensen ook nog goedkope Chinese remblokken steken die minder goed remmen, maar wel goedkoper zijn. Onder het mom van ik ben een goed chauffeur, of ik rij niet veel of snel... Is misschien een idee om de Landwind hier te commercialiseren. Dan hebben ze direct alles Chinees aan een mindere prijs waarmee ze dan 60 rijden waar men 70 mag.. onder het mom van de veiligheid he. Want momenteel geldt toch nog steeds dat alles wat Chinees brol is. Ga je naar een Chinees restaurant zit je 5 dagen later nog op de pot. Koop je een Chinese strandbuggy koop je er best direct een tweede bij voor onderdelen. (Kan ervan meespreken tot ik een Franse AXR kocht voor de kenners). Het enige Chinees wat je nog kan kopen is een vaas. Europese breken even makkelijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X