Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
Bekijk Berichten
Rubber is niet zomaar rubber... Er zitten allerlei additieven in die maken dat je rubber de zon en andere klimatologische omstandigheden iets beter kan verteren.
Merken als Michelin, Goodyear, Dunlop,... besteden miljoenen aan onderzoek en ontwikkeling, waardoor ze toch telkens weer net iets verder staan dan de B-, C- en D-merken. Als dat een halve meter remafstand minder of een fractie meer grip, wel, dan is dat volgens mij de meerprijs waard. Als je een halve meter van de motorkap wegneemt, kost dat net iets meer om dit weer te maken.
De onze was het dagdagelijkse vervoermiddel van mijn vrouw, een E46 break. Geen liefhebbersauto, maar een wagen die mijn vrouw elke dag veilig van en naar haar werk moest brengen. Na een slipper op de fabrieks-af flintstone's op haar Fiësta, is ze ook zeer bewust van de waarde van een kwaliteitsband.
Dunlop heb ik een tijd gehad op mijn 1reeks, in winterband, op de achteras. Ik was daar ook wel content van, ik vond ze beter dan de Bridgestones die ik voordien versleten had (veel comfortabeler en stiller). Ik heb er twee winters mee gereden, en dan waren de achterste toch op. Vooraan lagen toen nog de Bridgestone Blizzaks - die dus vier winters mee gegaan zijn.
Mijn Volvo stond vanuit de fabriek op Continental. Eén (lang) seizoen, en de voorbanden waren al aan vervanging toe. Een goede 25.000 km... wat ik toch redelijk snel vond. Nu ligt er Fulda onder.
Comment