Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heb ik de juiste autobanden gekregen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    vroeger he dhl, werden fulda - Bridgestone en Yokohama als minderwaardig aanzien, net als Japanse karren

    het kan verkeren...

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Zaken zoals Auto5 doen hier meer slecht dan goed aan. Als ik bij Renault nieuwe banden vraag krijg ik hetzelfde als eerste montage. Maar ze hebben daar nu ook al goedkopere alternatieven heb ik gezien. in hun afdeling Motrio. Weet niet welk merk ze dan gebruiken. Maar dat is het antwoord dat ze moeten leveren op concurrenten zoals een Auto5. Als je bij grote bandencentrales gaat zoals Profile tyrecenter zullen ze ook nog merkbanden promoten. Maar op vraag van de klant leveren die ook goedkoop materiaal.
      Het is jammer, maar die goedkope banden zijn toch iets die de laatste jaren pas echt is opgekomen. Binnenkort gaan de mensen ook nog goedkope Chinese remblokken steken die minder goed remmen, maar wel goedkoper zijn. Onder het mom van ik ben een goed chauffeur, of ik rij niet veel of snel... Is misschien een idee om de Landwind hier te commercialiseren. Dan hebben ze direct alles Chinees aan een mindere prijs waarmee ze dan 60 rijden waar men 70 mag.. onder het mom van de veiligheid he. Want momenteel geldt toch nog steeds dat alles wat Chinees brol is. Ga je naar een Chinees restaurant zit je 5 dagen later nog op de pot. Koop je een Chinese strandbuggy koop je er best direct een tweede bij voor onderdelen. (Kan ervan meespreken tot ik een Franse AXR kocht voor de kenners). Het enige Chinees wat je nog kan kopen is een vaas. Europese breken even makkelijk.

      spijtig genoeg het US car rijder mentialiteit die al JAAREN bestaat en er niet uit te krijgen is.
      3de hands cooper cobra of general XP bandjes erop leggen die 0,0 grip hebben.
      j maar ik rij altijd rustig met mijn auto en nooit in de regen enz, ik kijk altijd goed uit....

      Comment


      • #43
        timmie als je nou met zo'n oude chevelle of corvette ligt te cruisen op goeie of zogenaamde brolbanden...voor de veiligheid zet je je dan mss beter sowieso in een Volvo

        Comment


        • #44
          dan nog liever iemand die een beetje bespaard op zijn banden, dan de andere met een nieuwe wagen die zijn banden NIET vervangt.

          hoeveel dikke audi's, BMW's, mercedessen, volvo's ik op de parking van de carfour voorbij loop waarvan de voorbanden al 5mm VOORBIJ de legale grens van profieldiepte zit.
          volledig kaal, staaldraad die tevoorschijn komt ...

          ben op die moment dan toch tevreden van mezelf met men golfke van 200€ met goeie banden op (nog een extra set velgen in de garage heb, en een set winterbanden). moet nu wel toegeven dat men banden nu op het randje zitten wegens een kapotte fuseekogel. ongelooflijk hoe snel u banden dan verslijten

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            dan nog liever iemand die een beetje bespaard op zijn banden, dan de andere met een nieuwe wagen die zijn banden NIET vervangt.
            Da's juist. Als er geen profiel meer opstaat is alles beter. Tja, ik overdrijf misschien een beetje in mijn idee over veiligheid. Maar na het laatste ongeval (verleden jaar, dees periode) was ik toch heel blij om met een grote sterke wagen te rijden. Heb het hier al eens vernoemd in een topic. Er is toen een tractor achter op ons ingereden tegen ong 80 per uur, met een volle kar water aan. Die is tot stilstand gekomen bovenop twee andere wagens. Wij hebben de zwaarste slag gehad, hij is recht op het achterste van mijn auto ingereden. Ik reed toen ook met een Espace, de tractor is zo diep in de wagen gegaan dat er een zetel van de achterpassagiers licht gedraaid stond. Als je weet hoe groot de koffer van een Espace is kan je je voorstellen hoe erg de schade was. Mijn vrouw reed toen met een Ibiza van toe net geen twee jaar oud. Daags na het ongeval heb ik dat verkocht en een Scenic gekocht voor haar. Mijn kinderen rijden ook mee he, was dit ongeval gebeurd met de Ibiza waren die zeker dood. Nu, een jaar later, zit de schrik er eigenlijk nog altijd een beetje in. Ik weet wel dat je niet alles kan uitsluiten. Als ze met hunne fiets weggaan zijn ze nog veel kwetsbaarder. Awel, sinds dan ben ik altijd een beetje ongerust als ze weg zijn of als mijn vrouw weg is met de auto. Jammer genoeg ben ik niet in staat om alle gevaar weg te nemen. ik zou er anders wel heel wat geld voor over hebben.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              timmie als je nou met zo'n oude chevelle of corvette ligt te cruisen op goeie of zogenaamde brolbanden...voor de veiligheid zet je je dan mss beter sowieso in een Volvo
              wat is dat weer voor onzin ?

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                DTja, ik overdrijf misschien een beetje in mijn idee over veiligheid. Maar na het laatste ongeval (verleden jaar, dees periode) was ik toch heel blij om met een grote sterke wagen te rijden. Heb het hier al eens vernoemd in een topic. ...
                bij een ongeval moet je geluk hebben. als er een vrachtwagen achteraan in knalt, worden u kansen ook gereduceerd tot bijna nihil. ik heb mijn broer zijn golf hier een tijd gehad. die is tegen 70km/h achteraan een camionette met trekhaak gevlogen, ZONDER remmen. chassisbalk rechts stak nog 10cm van de grond. motorruimte zowat gereduceerd tot 50% van normale volume maar eens vanaf de voordeur NIKS meer geplooid. die bodem zit nu in mijn golf gelast en heb toen gemerkt dat de bodemplaat ACHTER de achterbank ook weer geplooid was. cabine zelf is geen mm geplooid. k heb die auto uit elkaar geslepen. een vw golf 2 zit STERK in elkaar. de fords die ik al gesloopt heb van dezelfde jaren hadden bijlange zoveel stevigheid niet.

                ik kan ook gewoon mijn dodge pakken dan. uwe auto is dan mijn kreukelzone. geloof mij, met die ga ik echt de max toegelaten snelheid niet rijden. niet in zone 30, niet in bebouwde kom, niet op autosnelweg. veiligheid begint met het verstand te gebruiken.

                PS: u banden hebben toch ook niet geholpen dan, bij dat ongeluk?
                Last edited by ; 20/07/2014, 22:22.

                Comment


                • #48
                  De banden niet nee, de auto wel... Toen ik een tijdje terug op E40 derde band reed en iemand aan veel lagere snelheid vlak voor me kwam, toen hebben ze wel geholpen. Net als het ABS.
                  Zo'n Golfke mag dan wel sterk zijn voor zijn leeftijd, het is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een moderne wagen. Ik heb in de garage veel accidenten zien binnenkomen, maar sinds de meeste auto's 5 sterren hebben is het aantal doden toch serieus afgenomen.
                  Idem voor die Dodge. Die weegt wel veel, maar als er frontaal gebotst wordt, zit ik vele liever in mijne Espace.
                  Veiligheid begint inderdaad met je verstand gebruiken, maar is ook sterk afhankelijk van je materiaal. Om dan nooit de max snelheid te kunnen rijden omdat je met iets minder veilig op de baan bent is dan ook niet het van het. Ik lees dat je inderdaad altijd traag rijdt. Ook op de snelweg en zo. Maar op een baan waar je 70 mag, moet je toch 70 rijden he. Anders wordt het echt hinderlijk. En dat kan toch ook de bedoeling niet zijn om met minder goede banden, of minder veilige wagens anderen op te houden.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    wat is dat weer voor onzin ?
                    snap je het niet ?

                    als veiligheid mijn hoogste prio is, was, zou zijn...zou ik niet met een smart, een oude mercedes camper, oude amerikaan rijden
                    en zou ik al lang gestopt zijn met roken, om langer te kunnen leven

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      niet alleen wil ik enkel merkbanden, maar ik vervang mijn banden van zodra ze minder dan 4mm diepte vertonen
                      kies ook nog altijd voor merkbanden, maar voor veiligheid in de regen denk k dat diepte van de band veel meer verschil maakt dan merk van de band...

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        dan nog liever iemand die een beetje bespaard op zijn banden, dan de andere met een nieuwe wagen die zijn banden NIET vervangt.

                        hoeveel dikke audi's, BMW's, mercedessen, volvo's ik op de parking van de carfour voorbij loop waarvan de voorbanden al 5mm VOORBIJ de legale grens van profieldiepte zit.
                        volledig kaal, staaldraad die tevoorschijn komt ...

                        ben op die moment dan toch tevreden van mezelf met men golfke van 200€ met goeie banden op (nog een extra set velgen in de garage heb, en een set winterbanden). moet nu wel toegeven dat men banden nu op het randje zitten wegens een kapotte fuseekogel. ongelooflijk hoe snel u banden dan verslijten
                        Staat hier een vrouwmens altijd in mijn straat geparkeerd met haar yaris met de voorbanden gewoon kaal. Niks van profiel nog te bespeuren. Uiteraard ook met bijhorende stoeprandschade. Ik stond eens buiten met mijn buurman te praten toen die zich parkeerde en wij spraken haar er op aan, want gingen er van uit dat die dat niet doorhad. Ze zei dat ze er gewoon geen geld voor had. Nu, 3 maand later, nog altijd op dezelfde banden. De dag dat die iets tegenkomt trekt de verzekering zich toch gewoon terug?

                        Comment


                        • #52
                          Als ze een verzekering heeft... Het is ongeloofelijk maar de grootste sukkelaar heeft wel geld voor sigaretten, n'een auto en een hond.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                            Als ze een verzekering heeft... Het is ongeloofelijk maar de grootste sukkelaar heeft wel geld voor sigaretten, n'een auto en een hond.
                            En de laatste nieuwe smartphone, een dikke tv en elke dag een bak bier. Maar essentiële zaken kunnen er niet af. Ze zeggen dan dat je een ander hun rekening niet moet maken, maar als 't op verkeersveiligheid aankomt maak ik niet alleen haar rekening, maar ook die van mij. Vraag mij echt af hoe die rijdt als het regent. Dat zijn volgens mij de types die dan 70kmh gaan rijden op de snelweg omdat regen zogezegd gevaarlijk is.

                            Comment


                            • #54
                              en wat kost zo een yaris bandje dan?
                              175/65R14.
                              van 33€ (sailun) tot 58€ voor michelin. meeste merken zitten tussen de 37 en 43€.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Als ze een verzekering heeft... Het is ongeloofelijk maar de grootste sukkelaar heeft wel geld voor sigaretten, n'een auto en een hond.
                                En de allernieuwste flatscreen breedbeeld TV.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                  Staat hier een vrouwmens altijd in mijn straat geparkeerd met haar yaris met de voorbanden gewoon kaal. Niks van profiel nog te bespeuren. Uiteraard ook met bijhorende stoeprandschade. Ik stond eens buiten met mijn buurman te praten toen die zich parkeerde en wij spraken haar er op aan, want gingen er van uit dat die dat niet doorhad. Ze zei dat ze er gewoon geen geld voor had. Nu, 3 maand later, nog altijd op dezelfde banden. De dag dat die iets tegenkomt trekt de verzekering zich toch gewoon terug?
                                  Zo'n mensen geef ik met plezier aan bij de flikken. Zo'n onnozel volk zal met zijn kale banden maar eens op iemand inrijden als het regent...

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    En de allernieuwste flatscreen breedbeeld TV.
                                    Ja wat wil je nu. Ene met beeldbuis wordt al enkele jaren niet meer verkocht.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Als ik ze zelf moet betalen, dan komen er sinds geruime tijd alleen nog Michelins onder. Ze gaan langer mee, ze zijn stiller, wegligging is goed,... een beetje duurder dat wel. De laatste keer scheelde het op vier banden 80 euro tussen Conti's en Michelins. Chinese 'kwaliteits'banden waren nog een goede 100 euro goedkoper.
                                      Ik rekende toen uit dat we ongeveer 10k per jaar met die auto bolden, dus gingen ze toch een flink aantal jaren meegaan. Dan hebt ik toch liever een band met rubber van topkwaliteit, dan een die verduurt na een jaar of drie. En als je het prijsverschil dan over die jaren uitsmeert, valt het al bij al nog mee.
                                      Alleen hebben we die auto vijf maanden later onverwachts ingeruild voor de MINI...
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                      Comment


                                      • #59
                                        ik heb omgekeerd geredeneerd.
                                        aangezien men capri max 2000km/jaar rijd, zou ik met michelins makkelijk 20jaar verder geraken. ik heb dan uiteindelijk voor de veeeel zachtere toyos gekozen. als die na 10 000km versleten zijn, ben ik toch al 5jaar verder. goedkopere banden drogen niet sneller uit dan andere (rubber is rubber, zit zoveel verschil niet in), alleen de compound is anders samen gesteld (zachter/harder, mengeling, profiel,...) en de staaldraad (snelheid en load index)

                                        het lawaai is hoofdzakelijk afkomstig van het soort profiel (dikke groeven in het profiel zoemen meer), de rolweerstand is dan weer afhankelijk van het compound (en daar is ook de levensduur aan gerelateerd).
                                        en dan heeft je auto ook veel invloed. een krachtige zware autos zal normale banden sneller opwarmen en meer doen afzien dan een klein licht autootje

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                          Als ik ze zelf moet betalen, dan komen er sinds geruime tijd alleen nog Michelins onder. Ze gaan langer mee, ze zijn stiller, wegligging is goed,... een beetje duurder dat wel. De laatste keer scheelde het op vier banden 80 euro tussen Conti's en Michelins. Chinese 'kwaliteits'banden waren nog een goede 100 euro goedkoper.
                                          Ik rekende toen uit dat we ongeveer 10k per jaar met die auto bolden, dus gingen ze toch een flink aantal jaren meegaan. Dan hebt ik toch liever een band met rubber van topkwaliteit, dan een die verduurt na een jaar of drie. En als je het prijsverschil dan over die jaren uitsmeert, valt het al bij al nog mee.
                                          Alleen hebben we die auto vijf maanden later onverwachts ingeruild voor de MINI...
                                          Vroeger Conti's, nu Dunlop's erop. Die rijden toch nog iets beter vind ik ...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X