Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heb ik de juiste autobanden gekregen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb ik de juiste autobanden gekregen?

Ik heb net 2 nieuwe voorbanden door de garage er laten opzetten, nl. "INF-049 WINTER HERO" van Infinity. De naam zegt het al zelf.. winter hero. De garage zelf beweert hoog bij laag dat dit super goede 4-seizoensbanden zijn. Ik heb er heel wat over opgezocht en zie NERGENS ook maar een vermelding over 4-seizoensbanden. Het blijkt een zelf een winterband te zijn met vrij slechte reviews.. Ik heb ook uitdrukkelijk aan de garage gezegd dat ik naar Portugal vertrek binnenkort, waar de temperaturen hoog op lopen deze zomer.

Kortom, kan iemand mij bevestigen of "INF-049 WINTER HERO" banden wel degelijk 4-seizoensbanden zijn? (En veilig zijn om er mee op extreem warme wegdekken te rijden?)

Alvast bedankt! En een prettig weekend

4 seizoensbanden vind ik persoonlijk sowieso al een no-go. Beter apart zomer -en winterbanden.

Uw banden blijken trouwens ook allesbehalve goed te zijn: http://safewintertyre.eu/en/infinity-winter-hero-inf-049

maar das een wintertest uiteraard.
    Last edited by Tomskii; 19/07/2014, 19:16.

Comment

Ferme garagist... Als jij om zomerbanden vraagt dan moet hij er ook zomerbanden onderzetten. U winterbanden aansmeren en dan nog zeggen dat het 4 seizoens zijn. Het zou bij mij geen waar geweest zijn

Edit: wat heb je betaald voor die 2 banden incl. montage? Zou in het vervolg naar een echte bandencentrale gaan ipv een gewone garage voor banden te laten steken.
      Last edited by platten tuub; 19/07/2014, 19:28.

Comment

Ik zou een andere garage zoeken.

Comment

Ik zou ze niet moeten hebben.

Comment

Van mij zouden ze die banden er onmiddellijk terug af moeten halen. Banden haal je trouwens beter bij een bandencentrale, de kans dat je daar zoiets tegenkomt is veel kleiner.

Comment

Ach ja.. Mijn vader reed een tijdje met mijn wagen rond en die garage was op aanraden van hem.. Hij is de wagen dan ook gaan binnen doen en gaan afhalen. Ik heb de banden vandaag pas gezien (staan er al een week op). Ik heb ze vanochtend gebeld en ze beweerden dat het "top" banden zijn, zelfs voor warmere temperaturen.
              Daar geloof ik niets van, maar wegens gebrek aan kennis vraag ik het hier.

Uit de comments valt te lezen dat dit dus geen 4-seizoensbanden, maar winterbanden. En nog slechte winterbanden ook..
              Bedankt voor de respons!

EDIT: @platten tuub: Heeft in totaal 185euro gekost (2 banden + plaatsing)
              Last edited by ; 19/07/2014, 20:33.

Comment

Kijk eens goed op de band zelf, ik denk dat bij echte winterbanden daar een sneeuwvlok moet opstaan?

Comment

Er staat inderdaad een sneeuwvlok op (een paar zelfs) alsook het berg-logo met sneeuwvlok in. Ik las wel ergens dat dat logo ook op 4-seizoensbanden moet staan, verplicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robinv Bekijk Berichten
                    Heeft in totaal 185euro gekost (2 banden + plaatsing)
                    dus nu liggen er 2 winterbanden en 2 zomerbanden op?!

voor wegligging best 4 dezelfde banden en mix winter- en zomerbanden is al helemaal niet goed lijkt me

Comment

Plaats eens een foto van het profiel, dan ben je zeker.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Zomerbanden combineren met winterbanden? Da's echt louche.
                        Ga terug en eis gewone zomerbanden. Dit is echt een dikke amateurfout. Keuring zal je afkeuren als je tijdens de zomer afkomt met winterbanden.
                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                          Keuring zal je afkeuren als je tijdens de zomer afkomt met winterbanden.
                          Ik ben gaan herkeuren met mijn winterbanden in Augustus omdat mijn zomervelgen (19') toen net niet door de achter schokdemper test ging. Geen haan kraaide ernaar.
                          Heb daar nu wel andere zomerbanden opliggen dus geen problemen meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                            Zomerbanden combineren met winterbanden? Da's echt louche.
                            Ga terug en eis gewone zomerbanden. Dit is echt een dikke amateurfout. Keuring zal je afkeuren als je tijdens de zomer afkomt met winterbanden.
                            + 1
                            Dit kan niet
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Waarom kopen jullie in Godsnaam geen merkbanden? Da's echt voor je eigen en voor anderen hun veiligheid. Laatst heb ik nog Continental laten steken op de scenic van mijn vrouw. Is een 195... enz band. In de officiele Renaultgarage en heb ong 95 euro betaald per band, geplaatst. Banden van een ongekend merk zouden me pakweg 70 euro per wiel gekost hebben. Hiervoor riskeer je toch niets? Als je rondkijkt zie je soms dure wagens met prutbanden erop. ik vraag me dan af of dit uit gierigheid, uit geldnood of uit onwetendheid is.

Comment

ik heb al vaker op brolbanden gereden, met mijn rustige rijstijl nooit verschil gevoeld en met die rijstijl ook nooit in precaire omstandigheden gesukkeld

een portie geluk is nooit weg natuurlijk, maar het chauffeureke bepaalt meer dan de banden

bij aankoop van mijn laatste 2dehands kreeg ik op vraag ook nog nieuwe banden, ik vroeg achter een deftig merk...het is sava geworden ...auto toch maar meegenomen en ze zullen hun tijd doen

Comment

Het verschil tussen een zomerband of winterband is toch goed te zien he. Als er M+S opstaat of het ijssymbool zijn het winterbanden...
                                  En door nu wat op te zoeken op internet blijkt het idd te gaan om winterbanden.
                                  Last edited by ; 20/07/2014, 00:26.

Comment

Klopt, als je rustig rijdt is elke CE gekeurde band goed, maar winterbanden monteren in volle zomer.
                                    Hij durft, gewoon teruggaan
                                    Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                    Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Tja, mij kan je niet overtuigen. Ik zweer bij merken als Continental, Michelin,... Als je testen ziet komen die er ook steeds als beste uit. Ik zou bvb met een Chinese band nooit langdurig aan hoge snelheid durven rijden. Sommige kijken wel niet zo naar veiligheid. Maar ik vind dat erg belangrijk. Zo zal ik nooit een auto kopen die maar 4 sterren heeft. Ook als mijn kinderen 18 worden zal hun eerste auto aan die zaken moeten voldoen. Ne ouwen starlet, ax of weet ik wat veel, komt hier niet binnen.
                                      ik zou ook terug gaan en op zijn minst zomerbanden eisen zoals je gevraagd hebt. Wees er maar zeker van dat die garagist maar al te goed weet dat je nu met winterbanden rijdt. Misschien had hij die nog liggen en wou hij ervan af. Zie anders geen reden waarom hij je geen zomerbanden zou verkopen. Zal natuurlijk wel weer een hele discussie worden. En wat doe je als hij niet wil...? Jammer dat je het niet zag bij het afhalen van de wagen. Nu kan hij zeggen dat je ermee gereden hebt.

Comment

Mja, als je een klein licht karretje rijdt met 60pk bv. zal je niet direct verschil merken. Rij je met wat meer power en RWD... moet er niet aan denken om dan goedkope rommel te steken.
                                        Vrouw van mijn buurman is zo eens in de gracht gesukkeld na een regenbui met hun BMW, toen de oude Michelins waren vervangen door het goedkoopste dat de bandencentrale in die maat had liggen. Resultaat +2000 euro schade aan de wagen. Terwijl ze met dezelfde rijstijl en oude Michelins nooit een slipper heeft gehad.

Comment

Working...
                                        X