Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault grand scenic 1.5 DCI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

[QUOTE=DHL;5352859]
    Oorspronkelijk geplaatst door KevinH Bekijk Berichten

Op de één of andere manier kan ik me de mening niet ontdoen dat jij tot die onwetende mensen behoort. Problemen met motoren... moet je mij toch eens vertellen wat voor problemen. Mercedes gebruikt ze zelfs.
    Wanneer ik over motorproblemen op google ga zoeken kom ik telkens weer bij Volkswagen uit...
    Qua problemen schiet VW er idd wel met kop en schouders boven uit met hun DSG en TSI verhaal...

Wij rijden ook al jaren (+/-30jaar) ondermeer met Renaults. Vooral Senic, Traffic en Master. Maar in het verleden ook anderen zoals Espace, Twingo, Megane, Safrane, Express, Kangoo, Clio,... We hebben ze bijna allemaal gehad.
    Daarnaast ook Ford, Citroën, Audi, Range Rover, Toyota, Dacia, VW, Volvo en nog wat andere merken gehad (of nog in bezit). Uiteindelijk zijn de Renaults wel de goedkoopste in gebruik. Qua betrouwbaarheid scoren ze ook erg goed, al merken we daar toch wel een invloed van de chauffeur. Iemand die zorg draagt voor zijn spullen en de motor wat opwarmtijd geeft, die doet 250 tot 300.000km's zonder zorgen. Iemand die er niet naar kijkt, die zal 50-100.000km minder doen alvorens de zorgen en kosten beginnen. De turbo's en de mazoutpompen zijn daarbij wel de meest voorkomende zaken, samen met lagers en cardanassen. Maar als je wat zorg draagt, dan kan je echt blijven rijden, zonder zorgen, zoals reeds aangehaald.

Verder klopt het verhaal wel dat Renault een 'dipje' gehad heeft in zijn kwaliteit. Dit rond de periode dat ze overschakelden naar onderdelen uit China. Een viertal jaar waren er problemen, vooral met lagers en versnellingsbakken. Jammerlijk en vrij kostelijk, we hebben 4 versnellingsbakken moeten laten aanpassen. 2 hadden effectief problemen en de andere twee hebben we dan maar preventief ook laten doen, gezien die problemen toch gingen komen. Kostte ons ongeveer 1000 euro per stuk. Niet weinig, maar op een levensduur van 300-400.000km ook geen dooddoener.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik ben zelf niet Frans merk -minded, maar dit terzijde gelaten..
      Mijn broer en schoonzus rijden beiden met Renault (Megane en Kangoo), beide met de 1.5dci. Bouwjaar 2006-2005 (zoals eerder werd aangegeven dat dit geen goede bouwjaren zijn) en hebben zolang ze deze hebben elks om beurt jaarlijks een grotere kost buiten onderhoud. Voor hen nooit meer en dit beinvloed toch ook het koopgedrag van hun onmiddellijke omgeving. Zij kwamen van VAG-produkten en dit zal dan ook hun volgende keuze worden... Hoe goed Renault al dan niet zou scoren op betrouwbaarheidstests.

Comment

Tja, da's dan jammer voor die mensen. Net nu Renault het zeer goed doet gaan ze over naar VAG... dat het net nu slecht doet. Gaan ze 2 keer na mekaar met minder betrouwbare wagens rijden. De kunst was om het omgekeerd te doen, maar dat kan je natuurlijk niet voorspellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Tja, da's dan jammer voor die mensen. Net nu Renault het zeer goed doet gaan ze over naar VAG... dat het net nu slecht doet. Gaan ze 2 keer na mekaar met minder betrouwbare wagens rijden. De kunst was om het omgekeerd te doen, maar dat kan je natuurlijk niet voorspellen.
          Ik denk dat VAG zijn papieren ondertussen ook wel op orde zal hebben hoor. Problemen blijven bij een merk zelden langer dan 2 jaar duren.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

[QUOTE=DHL;5352859]
            Oorspronkelijk geplaatst door KevinH Bekijk Berichten

Op de één of andere manier kan ik me de mening niet ontdoen dat jij tot die onwetende mensen behoort. Problemen met motoren... moet je mij toch eens vertellen wat voor problemen. Mercedes gebruikt ze zelfs.
            Wanneer ik over motorproblemen op google ga zoeken kom ik telkens weer bij Volkswagen uit...
            Problemen met de injectoren herhaaldelijk nagekeken door officiële garagehouders resultaat de oorzaak ervan nooit gevonden (Renault Megane 2008. Motorstoringen bij Renault Megane break van 2009, 3x in de garage geweest oorzaak niet te vinden. Ja Mercedes gaat gebruik maken van deze motoren. Ze steken al in de nieuwe A-klasse en de B, de C volgt nog. Ik wacht de resultaten ervan af. Is deze keuze gemaakt vanuit financieel oogpunt of vanuit kwalitatief oogpunt?? Dat is mijn vraag.... Een motor ontwikkelen kost handenvol geld en een deal sluiten met een ander merk komt soms voordeliger uit.
            DHL je hoeft je geen zorgen te maken over mijn onwetendheid. Ik kan mijn 'onwetendheid' voldoende staven, maar goed ieder zijn gedacht. Bij alle merken zijn er lovers & haters. Mijn mening over Renault is duidelijk.

Comment

Tja, maar over de gekende vag problemen piep je niet. Die zijn vele erger dan een lampje dat eens gaat branden waarvan ze de oorzaak nadien niet kunnen achterhalen...

Comment

Alles valt of staat bij het gebruik van een product..........vooral in verkeerde handen of verkeerd gebruik kan je elk product ( of elk merk ) slecht maken.

Je krijgt wat je betaalt en bij sommige merken betaal je nog extra voor de "naam" .

Er zijn genoeg statistieken die aantonen dat sommige merken meer problemen hebben dan andere , je moet het alleen aanvaarden.....

OT : Opel wil ook een premium-merk worden , echter toen ik onlangs vernam dat er iemand uit onze familie een Zafira Tourer had besteld konden er anderen het niet laten om te vertellen dat er een aantal van hun vrienden blij waren dat zij hun ZT kwijt waren.........door technische problemen..........is Opel dan weer een slecht merk ??

en zo kan je blijven voortgaan.

Comment

Working...
                X