Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault grand scenic 1.5 DCI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault grand scenic 1.5 DCI

Hallo,
    Deze week wat auto's uitgetest en we vielen op de renault grand scenic 1.5 DCI. We zagen een 2e hands versie van 2012. Een goede keuze? Voorheen reden we met opel combo tour helaas na 10 jaar te veel kosten.

Ik rij zelf met een dci 1.5 ( 2012 collection Privilege ) ..........geen problemen mee.

Let wel ff op de achterste remblokken : mijn vorige GSIII ( bj 2011 ) had daar een probleempje ( warmlopen schijf/blokken ) maar dat zou in de nieuwere niet meer voorkomen.....

Comment

wij ook met een dci 1.5 bose edition : nu 40.000 km na anderhalf jaar, en turbo kapot....
      veren van achterklep ook naar de wip, veel miserie met de TOM TOM navigatie gehad (ingebouwde) maar da's nu beter de laatste tijd, hout vasthouden.
      en "bose" edition, da's ook alleen maar om 't kind een naam te geven, hoef je echt niet te nemen want is sterk overdreven, 't geluid is maar een standaard geluidje dat eruit komt.
      Positief : prijs (maar ja, if you pay nuts, you get monkeys, tot scha en schande nu ondervonden), mocht ik geen miserie gehad hebben zou je echt wel van "waar voor je geld" kunnen spreken, maar ja, in mijn geval pfffff

Comment

Hier in de familie en bij een paar naaste collegas rijden er ook zo een paar (5) rond tot grote tevredenheid.

Er is er een bij die een probleem let een vastlopende tomtom had, maar dat is intussen opgelost. De rest heeft nog niks voor gehad. Dikkejos lijkt pecj te hebben gehad..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Ja, ook hier dik tevreden. Mijn vrouw rijdt een scenic 1.5 dci en heeft tot hiertoe geen problemen ondervonden. Ik vind het een aangenaam rijdende wagen.

Comment

De reeks uit 2011 werd voor een paar defecten teruggeroepen zeker hé? Ik hoorde ook al es van mensen dat renault niet zo goed zou scoren, maar ik denk dat je ook wat geluk moet hebben en wagens zijn ook niet perfect.

Comment

Renault niet goed scoren... je moet je eens afvragen waarom ze dan blijvend terug te vinden zijn qua verkoopscijfers rond de top 3 he... Moesten het slechte wagens zijn zouden ze niet tot één van de in Belgie best verkochte merken behoren. Het is natuurlijk zo dat de kans dat je iets negatiefs hoort over iets dat sterk vertegenwoordigd is op de markt groter is dan van een merk dat kleinere aantallen verkoopt...

Comment

Ook waar...

Comment

Eigenlijk is dat een degelijke wagen met een zuinige motor. Een occassie kopen is echter altijd een beetje een gok doen. Koop het best bij een officieel dealer of laat de auto nakijken door bijvoorbeeld VTB VAB
                  The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Dank voor de vele tips! Een kenner meedoen, helpt ook wel ! Ondertussen is de nieuwe (2e hands) een feit en ik ben heel tevreden. Ik rij veel comfortabeler dan vroeger.

Comment

kan ik me inbeelden. We hebben er hiet ook twee en nog een derde in de familie. Zeer goede wagens, zolang je niet op zoek bent naar een strak stuurijzer.
                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik ken geen enkel merk waar je geen defect mee kan hebben.......net omdat er veel Renaults rondrijden zal je er ook wel meer "slechte ervaringen" van tegenkomen.

Ooit een ontplofte batterij gehad in mijn Skoda ( net na de garantieperiode natuurlijk ) , 1 of andere turbo ( oid ) stuk ( volle gas en altijd evenveel verbruiken en niet meer doortrekken dus ) , zijn alle Skoda's nu slecht ??

Comment

Nee natuurlijk niet. Maar het moet je maar overkomen. Als je zoveel zware kosten aan een auto hebt lijkt het me logisch dat je er niet veel positieve reclame over zal maken. Het kan een eenmalig geval zijn maar als dan blijkt dat de pechstatistieken dit beamen... (ik spreek nu heel algemeen en niet specifiek over Renault)
                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Renault wordt zelfs geweerd bij sommige bedrijven als firmawagen naar aanleiding van aanhoudende problemen. Ik heb persoonlijk 1 Renault gehad en nooit meer. 1 probleem na het ander, de Renault garagehouder die erg onbetrouwbaar was. Vriend van mij idem. Hij heeft nu een VW golf aangekocht dik tevreden van, geen enkel probleem de kop opgestoken. Het feit dat Renault bij de 3 best verkopende auto's zit is de betaalbare prijs, net als Citroën en Peugeot. Kwaliteit? Ik heb er mijn bedenkingen bij.

Comment

Jij haalt wellicht oude koeien uit de gracht. Ik ben er zeker van dat die 'slechte' auto ergens tussen 2002 en 2006 geproduceerd werd. Renault staat nu zeer goed in de pechstatistieken. Dat sommige bedrijven Renault weerden is ook van die tijd nog. Dat is nu bijlange niet meer. Alles evolueert... Je moet eens wat recente dingen lezen.
                              Mocht het enkel de betaalbare prijs zijn, dan zouden de klanten al lang afgehaakt hebben hoor. Je krijgt tegenwoordig gewoon een goede wagen voor je geld. Ikzelf geloof er sterk in. De Espace werd in het begin verguisd omwille van z'n slechte betrouwbaarheid. Ik heb een nieuwe gekocht in 2008 en nu weer in 2014. Zeer tevreden van. Comfortabel, betrouwbaar, krachtig,...
                              Jij had een Golfje waarvan je tevreden was... Mijn zus kocht in 2008 een nieuwe en een goed jaar later was de turbo stuk. Tja, is de Golf nu een slechte wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KevinH Bekijk Berichten
                                Renault wordt zelfs geweerd bij sommige bedrijven als firmawagen naar aanleiding van aanhoudende problemen. Ik heb persoonlijk 1 Renault gehad en nooit meer. 1 probleem na het ander, de Renault garagehouder die erg onbetrouwbaar was. Vriend van mij idem. Hij heeft nu een VW golf aangekocht dik tevreden van, geen enkel probleem de kop opgestoken. Het feit dat Renault bij de 3 best verkopende auto's zit is de betaalbare prijs, net als Citroën en Peugeot. Kwaliteit? Ik heb er mijn bedenkingen bij.
                                Zever ,ik heb ooit een golf gehad ,grootste miseriebak ooit.
                                Mijn ouders rijden al bijna gans hun leven met Renault ,bijna nooit kosten gehad, is dat dan geluk?
                                2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                                2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                                2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

[QUOTE=DHL;5351657]Jij haalt wellicht oude koeien uit de gracht. Ik ben er zeker van dat die 'slechte' auto ergens tussen 2002 en 2006 geproduceerd werd. Renault staat nu zeer goed in de pechstatistieken. Dat sommige bedrijven Renault weerden is ook van die tijd nog. Dat is nu bijlange niet meer. Alles evolueert... Je moet eens wat recente dingen lezen.
                                  Mocht het enkel de betaalbare prijs zijn, dan zouden de klanten al lang afgehaakt hebben hoor. Je krijgt tegenwoordig gewoon een goede wagen voor je geld. Ikzelf geloof er sterk in. De Espace werd in het begin verguisd omwille van z'n slechte betrouwbaarheid. Ik heb een nieuwe gekocht in 2008 en nu weer in 2014. Zeer tevreden van. Comfortabel, betrouwbaar, krachtig,...
                                  Jij had een Golfje waarvan je tevreden was... Mijn zus kocht in 2008 een nieuwe en een goed jaar later was de turbo stuk. Tja, is de Golf nu een slechte wagen?[/QUOT]

Als je verleden maand oude koeien noemt dan stel ik mij toch vragen, maar goed ieder zijn mening. Renault blijft en zal altijd een onbetrouwbaar merk zijn in mijn ogen. Verschillende kennissen die er één gehad hebben en nooit meer een Renault willen => elektrische storingen, motorproblemen, etc. En dit waren recente wagens.
                                  Onwetende mensen maken ook fouten.

Comment

Hoe meer electronica hoe meer kans op pech veronderstel ik. Als garagist moet het niet simpel zijn om er aan te sleutelen. Auto's zoals mijn Nissan micra en audi 80 van mijn ouders in den tijd. Die gingen veel langer mee. Er zat dan ook weinig electronica in. Ik heb even nog een vraagje ivm de airco...bij de Renault Grand Scenic. Is dat nu mijn idee of koelt die niet zo heel hard????

Comment

[QUOTE=KevinH;5352786]
                                      Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Jij haalt wellicht oude koeien uit de gracht. Ik ben er zeker van dat die 'slechte' auto ergens tussen 2002 en 2006 geproduceerd werd. Renault staat nu zeer goed in de pechstatistieken. Dat sommige bedrijven Renault weerden is ook van die tijd nog. Dat is nu bijlange niet meer. Alles evolueert... Je moet eens wat recente dingen lezen.
                                      Jij had een Golfje waarvan je tevreden was... Mijn zus kocht in 2008 een nieuwe en een goed jaar later was de turbo stuk. Tja, is de Golf nu een slechte wagen?[/QUOT]

Als je verleden maand oude koeien noemt dan stel ik mij toch vragen, maar goed ieder zijn mening. Renault blijft en zal altijd een onbetrouwbaar merk zijn in mijn ogen. Verschillende kennissen die er één gehad hebben en nooit meer een Renault willen => elektrische storingen, motorproblemen, etc. En dit waren recente wagens.
                                      Onwetende mensen maken ook fouten.
                                      Op de één of andere manier kan ik me de mening niet ontdoen dat jij tot die onwetende mensen behoort. Problemen met motoren... moet je mij toch eens vertellen wat voor problemen. Mercedes gebruikt ze zelfs.
                                      Wanneer ik over motorproblemen op google ga zoeken kom ik telkens weer bij Volkswagen uit...

Comment

Bekijk deze link eens.
                                        Auto Review is hét magazine voor autoliefhebbers. In elke editie staan uitgebreide vergelijkende tests, het laatste autonieuws en de leukste reportages.

Comment

Working...
                                        X