[QUOTE=DHL;5352859]
Qua problemen schiet VW er idd wel met kop en schouders boven uit met hun DSG en TSI verhaal...
Wij rijden ook al jaren (+/-30jaar) ondermeer met Renaults. Vooral Senic, Traffic en Master. Maar in het verleden ook anderen zoals Espace, Twingo, Megane, Safrane, Express, Kangoo, Clio,... We hebben ze bijna allemaal gehad.
Daarnaast ook Ford, Citroën, Audi, Range Rover, Toyota, Dacia, VW, Volvo en nog wat andere merken gehad (of nog in bezit). Uiteindelijk zijn de Renaults wel de goedkoopste in gebruik. Qua betrouwbaarheid scoren ze ook erg goed, al merken we daar toch wel een invloed van de chauffeur. Iemand die zorg draagt voor zijn spullen en de motor wat opwarmtijd geeft, die doet 250 tot 300.000km's zonder zorgen. Iemand die er niet naar kijkt, die zal 50-100.000km minder doen alvorens de zorgen en kosten beginnen. De turbo's en de mazoutpompen zijn daarbij wel de meest voorkomende zaken, samen met lagers en cardanassen. Maar als je wat zorg draagt, dan kan je echt blijven rijden, zonder zorgen, zoals reeds aangehaald.
Verder klopt het verhaal wel dat Renault een 'dipje' gehad heeft in zijn kwaliteit. Dit rond de periode dat ze overschakelden naar onderdelen uit China. Een viertal jaar waren er problemen, vooral met lagers en versnellingsbakken. Jammerlijk en vrij kostelijk, we hebben 4 versnellingsbakken moeten laten aanpassen. 2 hadden effectief problemen en de andere twee hebben we dan maar preventief ook laten doen, gezien die problemen toch gingen komen. Kostte ons ongeveer 1000 euro per stuk. Niet weinig, maar op een levensduur van 300-400.000km ook geen dooddoener.
Oorspronkelijk geplaatst door KevinH
Bekijk Berichten
Wij rijden ook al jaren (+/-30jaar) ondermeer met Renaults. Vooral Senic, Traffic en Master. Maar in het verleden ook anderen zoals Espace, Twingo, Megane, Safrane, Express, Kangoo, Clio,... We hebben ze bijna allemaal gehad.
Daarnaast ook Ford, Citroën, Audi, Range Rover, Toyota, Dacia, VW, Volvo en nog wat andere merken gehad (of nog in bezit). Uiteindelijk zijn de Renaults wel de goedkoopste in gebruik. Qua betrouwbaarheid scoren ze ook erg goed, al merken we daar toch wel een invloed van de chauffeur. Iemand die zorg draagt voor zijn spullen en de motor wat opwarmtijd geeft, die doet 250 tot 300.000km's zonder zorgen. Iemand die er niet naar kijkt, die zal 50-100.000km minder doen alvorens de zorgen en kosten beginnen. De turbo's en de mazoutpompen zijn daarbij wel de meest voorkomende zaken, samen met lagers en cardanassen. Maar als je wat zorg draagt, dan kan je echt blijven rijden, zonder zorgen, zoals reeds aangehaald.
Verder klopt het verhaal wel dat Renault een 'dipje' gehad heeft in zijn kwaliteit. Dit rond de periode dat ze overschakelden naar onderdelen uit China. Een viertal jaar waren er problemen, vooral met lagers en versnellingsbakken. Jammerlijk en vrij kostelijk, we hebben 4 versnellingsbakken moeten laten aanpassen. 2 hadden effectief problemen en de andere twee hebben we dan maar preventief ook laten doen, gezien die problemen toch gingen komen. Kostte ons ongeveer 1000 euro per stuk. Niet weinig, maar op een levensduur van 300-400.000km ook geen dooddoener.
Comment