Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies BMW e90 (Betrouwbaarheid, onderhoud ed)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Onderhoud bij BMW is niet echt duurder dan bij andere merken hoor. Mijn laatste grote onderhoud op 56.000 km heeft mij 596 euro gekost bij de officiële dealer (2010 E91 318d). Het eerste onderhoud, na 27.000 km heeft mij ongeveer een 250 euro gekost. Dat is dus 56.000 km gebold voor 850 euro aan onderhoud.

    Comment


    • #22
      Thuis een heel slechte ervaring gehad met een Civic 2.2 ctdi uit 2007 (was van mijn zus). Regelmatig roetfilterproblemen (ze reed nochtans elke dag van Gent naar Etterbeek buiten de spits), moest dan telkens binnen voor een forced regeneration, uiteindelijk pas na een half jaar opgelost na software-update, koppeling erdoor na 70.000km (haar vorige wagen, een V40 , had na bijna 200.000km nog de eerste koppeling dus het lag niet aan haar), krakende achterophanging, handrem defect, kwaliteit van de lak (zwart) om bij te huilen. Verbruikte ook veel te veel voor een middenklasser (minstens 7 liter).
      Tip: koop een 2006 (zonder roetfilter) die al een nieuwe koppeling heeft
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • #23
        Ik ken ze goed genoeg.
        Koppelingen zijn inderdaad niet de sterkste, die durven wel eens doorslippen.
        Roetfilter heeft elk merk last van en DPF laat ik dan ook elke keer verwijderen. Ik had nog één zonder DPF.
        Verbruik zal wel aan haar liggen want met de mijne haalde ik 5,0 liter als ik echt zuinig reed. DPF verbruikt iets meer maar das dan rond de 6, en geen 7. 7 Met die motor moet je al serieus zot doen.
        De lak is inderdaad ook niet super, motorkap heeft snel last van steenslag. Elk merk en model heeft wel zijn zwakke puntjes, maar in het geval van je zus waarschijnlijk gewoon pech, want over het algemeen is Honda super betrouwbaar.

        Ik ben er nog steeds niet aan uit wat ik ga doen, al neig ik nog steeds eerder naar de BMW...
        Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

        Comment


        • #24
          De zoon heeft sedert een 5tal jaar een E90 320d ,wagen heeft nu een 170.000km's,heeft buiten het reguliere onderhoud en slijtage alleen een dpf gehad die verstopt was en de carterventilatie vervangen ,mijn raad:blijf weg van de wagens met een N47 motor ,

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door PieterJ Bekijk Berichten
            Ik denk persoonlijk dat het de laatste jaren qua betrouwbaarheid bij BMW wel goed zit. Mijn broer rijdt al heel zijn leven met BMW en heeft er nooit noemenswaardige problemen mee gehad is nu al zijn 5 de BMW. Kosten voor onderhoud zijn wel niet goedkoop. Van Duitse merken heb ik wel mijn ogen opengetrokken van Audi en VW. Ik rij relatief veel kilometers en qua duurzaamheid en betrouwbaarheid toch een dikke 0. Twee relatief dure wagens gekocht en beiden zeer onbetrouwbaar dat kan geen toeval zijn.
            Laatste jaren gaat het er op achteruit bij BMW qua betrouwbaarheid en afwerking.

            Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
            De zoon heeft sedert een 5tal jaar een E90 320d ,wagen heeft nu een 170.000km's,heeft buiten het reguliere onderhoud en slijtage alleen een dpf gehad die verstopt was en de carterventilatie vervangen ,mijn raad:blijf weg van de wagens met een N47 motor ,
            Waarom wordt de N47 altijd zo gehaat? Klopt, er zijn problemen, maar er rijden miljoenen N47's rond. Er zijn er die op 40.000km in de soep draaien, en er zijn er die 180.000 gechipte km's meegaan zonder probleem. En enkel het negatieve hoort ge natuurlijk. En op 5 jaar DPF verstopt (kan eventueel te wijten zijn aan te weinig km's enz) en carterventilatie vind ik nog goed meevallen.
            Als ge nog een EURO4 hebt, zwiert ge die DPF er gewoon uit, dan hebt ge dat probleem ook al niet meer

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
              Laatste jaren gaat het er op achteruit bij BMW qua betrouwbaarheid en afwerking.



              Waarom wordt de N47 altijd zo gehaat? Klopt, er zijn problemen, maar er rijden miljoenen N47's rond. Er zijn er die op 40.000km in de soep draaien, en er zijn er die 180.000 gechipte km's meegaan zonder probleem. En enkel het negatieve hoort ge natuurlijk. En op 5 jaar DPF verstopt (kan eventueel te wijten zijn aan te weinig km's enz) en carterventilatie vind ik nog goed meevallen.
              Als ge nog een EURO4 hebt, zwiert ge die DPF er gewoon uit, dan hebt ge dat probleem ook al niet meer
              Zal wel zijn dat het goed meevalt..wreed kontent van,maar je zal maar het ongeluk hebben van een slechte N47 kopen..dan gok ik liever niet..

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                Zal wel zijn dat het goed meevalt..wreed kontent van,maar je zal maar het ongeluk hebben van een slechte N47 kopen..dan gok ik liever niet..
                Jep, da's een feit. Eigenlijk zou je bij voorkeur eentje uit de Premium Selection moeten kopen, zou ik toch altijd doen. Je kan het risico niet nemen om die particulier te kopen of bij zo'n 2ehands marchant.
                En zeker ook start/stop afzetten, blijf daar heilig van overtuigd dat dat ook één van de oorzaken is dat de kettingen sneller problemen vertonen.

                Enja, als ge écht zeker wilt zijn, dan gewoon een E90 PFL kopen. Iets minder knap natuurlijk, maar wel zekerder dat ge er geen serieuze kosten aan gaat hebben.

                Comment


                • #28
                  Het is sowieso een PFL, een FL is buiten budget

                  Dus het is sowieso een 2006 of 2007. En die vind ik toch ook al knap.
                  Hoe zit het met die automaat-bakken? Zijn die betrouwbaar? Heb eentje op het oog met 135d km, navi, leder, open dakje etc. En het is een automaat. Stoort mij absoluut niet.
                  Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                  Comment


                  • #29
                    Met die lelijke achterlichten . Waarom geen E46 touring?? VEEL mooier en beduidend goedkoper .
                    The shark is BACK! BMW 635csi

                    BMW E24 635csi 1985
                    BMW F10 520da 2012
                    MINI Clubman Cooper 2017


                    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                    Comment


                    • #30
                      Toch dik zo?

                      Comment


                      • #31
                        Over smaken kan je natuurlijk moeilijk discussieren. Zo is het inderdaad beter dan standaard met die "lullige" achterlichten en dat banale uitlaat stukje...

                        Wat denk je hiervan?





                        Qua interieur en qua rijden is een E90 ook niet mijn ding eerlijk gezegd. Zo vind ik hem wel mooi



                        zo daarentegen

                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                          Over smaken kan je natuurlijk moeilijk discussieren. Zo is het inderdaad beter dan standaard met die "lullige" achterlichten en dat banale uitlaat stukje...

                          Wat denk je hiervan?

                          Prachtig!

                          gTa die hier vroeger op 't forum zat had er ook zo eentje.

                          Comment


                          • #33
                            Als het een E46 is moet het voor mij dan weer met de pfl koplampen zijn. De fl is echt niks imo.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                              Qua interieur en qua rijden is een E90 ook niet mijn ding eerlijk gezegd.
                              Waar gaat dit heen? Met de komst van de F30 was het overal van "de E90 reed beter" en nu lees ik dat de E90 niet zo goed rijdt en dat de E46 toch beter was. Ben je zeker dat de E36 niet nog een tikkeltje beter was?

                              Of als later de G30 uitkomt, wat is het dan? Misschien beweert men dan dat de F30 toch echt wel beter was?

                              Dat de standaard ophanging van de F30 meer op comfort is afgestemd, tot daar ben ik akkoord. Met de M adaptieve ophanging daarentegen ben ik niet zo snel om te zeggen dat de E90 beter was. Als ik tegenwoordig nog eens het interieur van een E90 zie, grijp ik bijna naar de Prozac.

                              Comment


                              • #35
                                Lol

                                Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                Comment


                                • #36
                                  heb zelf 2x e46 320d touring gehad en E91 320dA touring

                                  van ze alle 3 was ik supertevreden.... bij één e46 heb ik 1x een luchtmassameter kapot gehad, voor de rest gewoon onderhoud

                                  bij de e91 heb ik enkel onderhoud moeten doen altijd en 2voorste wiellagers vervangen....


                                  automaatbakken super betrouwbaar


                                  zijn der veel die zeggen: turbo's zijn slecht, dit is slecht, dat is slecht.... vaak van horen zeggen/ dat ze zelf nooit ne bmw hebben gehad. ik heb der nooit last van gehad in ieder geval (heb ene e46 320d verkocht met 265d km op de teller en die rijdt nu nog rond met + 300D km en eerste turbo)

                                  qua budget weet ik niet wat ge wilt spenderen, maar zo te lezen minder dan 10.000 euro.... dan gaat ge niet veel soeps van e91 vinden in ieder geval.

                                  ik heb mijne 3 maanden geleden verkocht (320dA M-pack met 200d km bwj 2006 ) voor 10.000 euro (heeft maar ne dag te koop gestaan). pluspunt bij mijne waren toen wel Mpack binnen/buiten, 19ers, verlaging enz ...

                                  voor 8000 euro gaat ge een platte uitvoering met veel km vinden , dan kunt ge beter minder geven en ne mooie e46 zoeken

                                  Comment


                                  • #37
                                    en ik lees hier: remblokken vervangen + 300 euro

                                    zoiets doet ge zelf en kost u 50 euro

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik shop voornamelijk in Duitsland, en daar zijn er al goeie te vinden rond de 9k met een acceptabele km-stand.
                                      Maar soit, betrouwbaar zijn ze genoeg dus. Over smaak ga ik hier niet discussiëren want das al helemaal nutteloos
                                      Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                                      Comment


                                      • #39
                                        sorry, maar duitsland en acceptabele km-stand moet ge met korreltje zout nemen hoor

                                        als ge hoort hoeveel daar gesjoemeld wordt soms.... iemand die ik kocht der nen audi a4 met <100D km, tot ze hem hier aan de computer hingen, had 3-voudige km stand

                                        heb zelf ook zitten zoeken in duitsland, maar uiteindelijk altijd in belgie gekocht (origineel belgische allemaal)

                                        als ge op autoscout24.de ingeeft, bestekope e90 (-10.000 euro / - 140000km) waar niets aan scheelt begint vanaf 8000 euro en dan heb ik nog geen specifieke opties aangevinkt. al de rest wat beterkoop is heeft gebreken of is ne rechtsgestuurde en zo .... dan koop ik liever iets in belgie met keuring voor verkoop en al

                                        Comment


                                        • #40
                                          Ik zou daar toch ook mee opletten, een zeer jonge wagen zou ik overwegen maar niets van dat bouwjaar.
                                          Goed dat er veel mensen zijn met verschillende smaken, ik ben net op zoek gegaan naar een e90 pfl, ook voor de motor maar vind deze mooier. Ok het uitlaatstukje is huilen met de pet op maar de achterlichten vind ik net wel mooi, die van de fl zijn te vrouwlijk vind ik. Maar goed doet er niet veel toe.

                                          met een budget van 9k zou ik allesinds nuet verder zoeken naar een deftige e90... Die ga je volgens mij niet vinden. Als je een goede berline wik, ik doe binnenkort mijne weg maar zal iets meer moeten kosten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X