Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies BMW e90 (Betrouwbaarheid, onderhoud ed)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Is de pre facelift E90 al wel de betere idrive of is dat ook nog het oude systeem?
    Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
      Mannekes het geld groeit niet op mijn rug eh...
      Nieuw model Accord is buiten budget, max budget is 9k... Bovendien met een sedan kan ik absoluut niks doen.
      Ik vraag advies over betrouwbaarheid en iedereen zit hier andere auto's te posten dat ik moet kopen. Niet echt het doel van het topic...



      je krijgt toch advies, je wilt hen allen niet horen ;-)

      Iedereen zegt de 2.5 vermijden en geven andere opties.

      Toch niet te verwaarlozen?

      Max budget 9K, betrouwbaar, geen sedan.
      Mss een Toyota avansis?





      Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

      Comment


      • #63
        Neen, ik heb al 10x dit topic een Accord zien passeren waar ik al lang van heb gezegd dat die buiten budget valt, en dan nog eens een sedan. En een Toyota zegt me absoluut niks. Honda of BMW. Sorry hoor dat ik zo veel mogelijk wagen wil voor mijn budget.
        Ik kan er 11k aan hangen ook maar dat wil ik gewoon niet als starter.

        En waarom ik het zogezegd niet wil horen is heel simpel.
        Op andere fora en sites zeggen ze net dat bij een 5 reeks de 2,5 liter veel betrouwbaarder is dan de 2 liter. Dus het spreekt elkaar nogal wat tegen.
        Dus ik herhaal nog eventjes mijn vraag, is bij de E90 pfl het al het nieuwe systeem idrive?
        Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

        Comment


        • #64
          jaarlijkse rijtaks is maar 190 euro verschil (tussen 2500cc en 3000cc), zoveel is dat niet he

          biv verschil valt ook nog wel mee

          Comment


          • #65
            220pk gaat een veel te hoge premie zijn om te verzekeren. Heb ik ook helemaal niet nodig, die pk's
            Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
              Mannekes het geld groeit niet op mijn rug eh...
              Nieuw model Accord is buiten budget, max budget is 9k... Bovendien met een sedan kan ik absoluut niks doen.
              Ik vraag advies over betrouwbaarheid en iedereen zit hier andere auto's te posten dat ik moet kopen. Niet echt het doel van het topic...
              Sorry. Je hebt in één post laten vallen dat je 'rond' de 9k zoekt en nergens gezegd dat het absoluut een break moest zijn (E90 = sedan). Ma soit, ik wil wel toegeven dat het je siert dat je als beginnende zelfstandige werkt met een beperkt budget. Been there, done that. Je zal nooit voor verrassingen komen te staan. Ik ken er genoeg die onmiddellijk gaan lenen à €600/m om met een nieuwe wagen te kunnen rondrijden want in het begin stroomt het geld binnen, maar na drie jaar komt de sociale kas met een cadeau'ke en de belastingen als je niet tijdig met voorafbetalingen start.
              Tot slot, veel succes met de nieuwe zaak!

              Comment


              • #67
                Ja sorry als ik wat kort over kwam, niet echt de bedoeling.
                Ik geraak er gewoon niet zo goed wijs uit. Veel te veel informatie en allemaal redelijk verwarrend. Honda is in dat opzicht ve simpeler

                Ga geregeld dingen moeten vervoeren dus een break is echt wel een must. Ik heb zelf altijd al met hatchbacks gereden en dat is super handig met de bank plat, dus een break is echt wel een vereiste.

                Bon, om 13u afspraak bij de dealer.
                Ik zou dus gewoon nog graag willen weten of de e90/e91 bj 06-07 hetzelfde systeem heeft als de e60-e61 04-06.
                De 525d is fiscaal wat duurder, maar het rijplezier en comfort compenseert. Maar als dit effectief een ouder systeem idrive is dan toch misschien beter een pre facelift e91 nemen... facelift is helaas buiten budget, tenzij een 318 zonder opties...

                Hopelijk is het ook nog mogelijk om ipod en handsfree jnterface toe te voegen aan het idrive systeem van de 5 reeks, ook wel een must.
                Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
                  Dus ik herhaal nog eventjes mijn vraag, is bij de E90 pfl het al het nieuwe systeem idrive?
                  Hangt er vanaf, bouwjaar na maart 2007 ga je in principe al CCC update 1 hebben, maar er zijn ook veel PFL E91 van voor maart 2007

                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

                  Comment


                  • #69
                    Pre facelift heeft de oude idrive.

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
                      En waarom ik het zogezegd niet wil horen is heel simpel.
                      Op andere fora en sites zeggen ze net dat bij een 5 reeks de 2,5 liter veel betrouwbaarder is dan de 2 liter. Dus het spreekt elkaar nogal wat tegen.
                      Beetje spijtig dat je deze raad naast je neerlegt. Wie heeft jouw verteld dat de 2.5 de betere keuze is??
                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • #71
                        Even beroep gedaan op GTA. Hij heeft ooit een mooi lijstje samengesteld

                        Ter info, de gekende zwakken plekken van de E61 die 'k vond:


                        •panoramisch glazen dak (daarom dat ik specifiek zocht naar eentje zonder, elke auto mét klikte ik zonder pardon weg ... en heb zo enkele superknappe karren naar de vuilbak verwezen helaas)

                        •torsie van de koets leidt soms tot barsten of verbrijzelen (er zijn mij alvast twee gevallen bekend hier op 't forum) en er zijn best wel wat daken die ook gewoon stuk gaan en dus een "statisch glazen dak" worden (tenzij je 1.600 EUR wil spenderen aan herstelkosten)
                        •de waterafvoergootjes verstoppen makkelijk (blaadjes, stof, e.a.) waardoor je waterinsijpeling hebt via de D-dakzuilen naar de elektronica in de koffer = fried electronics
                        •compressor luchtvering/niveauregeling; zie hoger
                        •kabelboom kofferklep: in de (dubbele) scharnieren lopen een pak kabeltjes (verlichting, nummerplaatverlichting, kofferklepbediening, cityklepbediening, radio-antenne, antenne afstandsbediening, enz.) en die zijn wat licht uitgevoerd: de pakking gaat na verloop van tijd stukslijten waardoor je openliggende kabeltjes hebt, vals contact, foutmeldingen in BC (nummerplaatverlichting, mistachterlicht, enz.), afstandsbediening niet meer werkt, kofferbediening malle dingen doet, cityklep tijdens het rijden zichzelf ontsluit, enz. Vanaf MY 2009 zou dat zijn verbeterd, en er bestaat een vrij goedkope (evt. preventieve) reparatiekit bij BMW, nog geen 200 EUR voor het geheel. Maar... 't is veel werk, bij de dealer loopt alles samen op tot dik voorbij de 750 EUR. Zelf doen = interieurhemel lossen en veel prutswerk. Goeie DHZ'ers spreken over een dagje werk.
                        •Roestvorming kofferklep. Het is het enige bodypaneel in staal en net aan de hoeken in 't midden (gordellijn), daar waar de hoeken cityklep zitten, zijn ze teer op blaasjesvorming door roest. De klep open doen tegen een laag plafond ofzo, of een nummerplaathouder die tegen de lak aantrilt en die wegtrilt waardoor staal bloot komt = quasi garantie op roest. Een goeie dealer weet hoe de afdichtingsrubbers en plastic pakking van de cityklep zo aan te passen dat 't probleem niet meer optreedt (na herstelling meestal, helaas).
                        •Stuurstangen en ophangingsarmen vooraan. Typisch probleem van alle auto's met alu ophangingselementen (ipv staal), en al helemaal als die auto ook nog 'es op loodzware wielen rijdt met stugge runflatbanden.
                        •De ZF-automaat heeft niet zo'n goeie reputatie, al valt dat statistisch gezien eigenlijk goed mee. Het is bovendien helemaal géén thema of zwak punt als je de onderhoudsadviezen van ZF zélf opvolgt ipv die van BMW), en de bak elke 80.000 tot 120.000 km een goeie Wartung (onderhoud) geeft.
                        •Bepaalde motoren hebben wel wat problemen: de eerste 530d's zonder DPF en met 218pk zijn naar verluidt te mijden, net als de prefacelift 525d's met 2,5 liter (in se dezelfde motor). Ook de eerste 535d's en zeker als die stevig gereden zijn, durven wel nog 'es een turbootje (of twee ) opblazen. Ook de 2.0d in de E60/E61 heeft in de early years gevoelige turbo's gehad, en daar ook rekening houden met de distributieketting-problemen. De zescilinder diesels in de facelift zijn uiterst betrouwbaar net als de prefacelift zescilinder benzines (al durven die met veel km wel wat olie gaan drinken), maar de laatste sixpack benzines (facelift) met directe injectie zijn helaas ook gevoelig aan inspuitsysteem en ontsteking (injectoren, injectorpomp, bobine, ...). De V8-motoren hebben bij stevig gebruik wel 'es last van vapeurkes, ze durven hier en daar 'es wat olie laten koken (servopompen e.d.) en hebben ook vaak last van koelwaterverlies. En de V10, da's vooral een drinkebroer en je moet chance hebben met de SMG-versnellingsbak.
                        •Het occasionele elektromotortje sneuvelt wel eens (inklappende spiegels, deurdichttrekkers bij soft close, automatische kofferklep, elektrische of comfortzetels, ...).

                        Dat is een - denk ik - vrij volledige lijst. Probleemschets is kort, is niet de bedoeling hier alles in detail uit de doeken te doen. Als je met bovenstaande rekening houdt, dan weet je al heel wat.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

                        BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017


                        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                        Comment


                        • #72
                          Kort samengevat zijn we dus het beste af met de V10

                          Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                          Comment


                          • #73
                            Bon, terug van de dealer.
                            Prachtige wagen, prachtig blauwe kleur met een schitterend bruin leder interieur.
                            Helaas een hoop steenslag op de motorkap en hebben ze precies met schuurpapier staan polieren erop. Herspuiten zal dus wel nodig zijn.

                            Voor de rest wel heel knappe velgen en normale gebruijssporen aan het exterieur.
                            Kleine gps en helaas geen versterker in de koffer, wel een klein bakje van Harman Autosystems maar leek me te klein te zijn voor een versterker.
                            Dus audio upgraden zal lastig worden.

                            Bovendien bij aankomst 139d km ipv 119d km.
                            Echter wel op 129d km een nieuwe turbo geplaatst bij Bmw, wat een dikke plus is.

                            De dealer (Smart specialist in Schaerbeek) was er helaas 1 zoals je er 1000 kan vinden in die buurt. Straalt niet veel vertrouwen uit. Ook het kleppendeksel ontbrak.
                            Ook is er een aftermarket startonderbreker systeem ingebouwd met coderings afstandsbediening, van zo'n systemen hou ik helemaal niet.

                            Intereur wel zeer verzorgd.
                            Omdat ik de dealer niet zo vertrouw even naar de Bmw dealer in Brussel geweest van waar de wagen kwam en die hebben bevestigd dat de wagen altijd zijn onderhoud heeft gehad bij Bmw sinds aankoop. Dus dat is op zich wel goed.
                            Optielijst konden ze me niet geven wat ik heel vreemd vond. Is er niet iemand die die kan opzoeken voor mij?

                            Hier is het chassisnummer:
                            Wbanj51030b422148.


                            Op zich nog altijd met twijfels, het is een prachtige kleurcombinatie en ookal is hij niet full option zoals ik gehoopt had, met xenon, navi, dubbel open dak (ja ik weet dat ze kapot kunnen gaan), parkeersensoren voor en achter... kan ik toch niet klagen.

                            Alleen zijn er kleine dingetjes die me doen twijfelen alleen weet ik niet goed wat...
                            Nieuwe turbo, 2 sleutels, dealer onderhouden en garantie...
                            Toch allemaal pluspunten lijkt me.
                            Al moet je garantie vaak met een korrel zout nemen bij zo'n handelaren, garantie verloopt via federauto zeggen ze.

                            Die motor zal in principe wel nog even meegaan denk ik, zeker nu het een nieuwe turbo heeft. Het is dan misschien niet de meest betrouwbare van the bunch, maar bij de dealer zeiden ze toch dat hij buiten de turbo gewoon de normale intervallen gevolgd heeft, dus niet echt een probleemwagen...

                            Wat denken jullie? Op zich vind ik het wel een prachtwagen , en een 3 of 5 reeks in die kleurencombinatie ga ik niet snel meer tegenkomen denk ik...
                            Last edited by Solleke; 16/05/2014, 15:37.
                            Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                            Comment


                            • #74
                              Hmm, ik zou hem laten staan.
                              Uw verhaal geeft me weinig vertrouwen.

                              Één raad,
                              bij de minste twijfel, walk away...



                              Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                              Comment


                              • #75
                                als ge nu al twijfelt laten staan ...

                                persoonlijk vind ik het maar een pover uitgeruste 5 reeks

                                staan der nog genoeg te koop


                                dit is de uitrusting

                                Code Benaming (interface) Benaming (EPC)
                                S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selectie COP relevante auto's
                                S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatische transmissie
                                S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sportstuurwiel leder
                                S302A ALARMANLAGE Alarmsysteem
                                S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Ontfall, type-aanduiding
                                S386A DACHRELING Dakreling
                                S402A PANORAMA GLASDACH Panoramadak elektrisch
                                S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Vloermat velours
                                S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Luxe houten uitrusting
                                S441A RAUCHERPAKET Roker-kit
                                S442A GETRAENKEHALTER Bekerhouder
                                S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
                                S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Snelheidsregeling
                                S589A LM RAEDER STERNSP.122 MIT NOTLAUF. BMW wiel LM sterspaak 122
                                S606A NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS Navigatiesysteem Business
                                Code Benaming (interface) Benaming (EPC)
                                S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Voorbereid. mobiele telefoon m Bluetooth
                                S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM HiFi-Luidsprekersystemen
                                S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 voor DVD
                                S843A MOTORAUSLEGUNG Reductie van het vermogen
                                S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealerlijst Europa
                                S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Vervallen gecombineerde bediening
                                S881A FRANZOESISCH / BORDLITERATUR Boorddocumentatie Frans
                                S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec.
                                S8SPA COP STEUERUNG Besturing COP



                                Standaarduitrusting

                                Code Benaming (interface) Benaming (EPC)
                                S216A SERVOTRONIC HYDRO-BESTURING-SERVOTRONIC
                                S548A KILOMETERTACHO Kilometersnelheidsmeter
                                S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Knipperlichten wit
                                S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Taal Duits

                                Comment


                                • #76
                                  Hifi luidsprekerssysteem.
                                  Maw zou er wel een versterker in moeten zitten dacht ik?
                                  Dan hebben ze die eruit gehaald.
                                  Laten staan dus.
                                  Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                                  Comment


                                  • #77
                                    hifi luidsprekersysteem zijn zwaardere luidsprekers, heeft niets met versterker te maken

                                    Comment


                                    • #78
                                      Nieuwe turbo is een pluspunt. In zulke prijscategorie ga je nooit een e90 naar u goesting vind. En ja de lak is normaal gezien de leeftijd.
                                      Op zich zie ik niets verkeerd en als hij goed rijd waarom niet.
                                      Last edited by ; 16/05/2014, 19:13.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Als het enige minpunt de lak op de motorkap is, zou ik er toch eens over nadenken. Lak moet echt al serieus beschadigd zijn als ge dat niet kunt fixen door hem wat te detailen. En in het slechtste geval laat ge ze gewoon herspuiten natuurlijk, kost dan wel een paar €100 maar toch.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Gohja ik twijfel, en bij twijfel nooit goed eigenlijk.
                                          Het zijn meerdere kleine dingetjes eigenlijk. Als het niet over zo veel geld ging gaan (veel is relatief) zou ik het waarschijnlijk wel doen, maar nu wil ik gewoon zeker zijn. Er is geen haast bij ook.
                                          Het gaat mij vooral om het feit dat hij bij zo'n Brusselse dealer staat, in een kleine garage geduwd met weinig tot geen kennis van de wagen. Facturen los in de auto, diesel zo goed als op, batterij redelijk plat (melding van de bc)
                                          Wagen duidelijk niet gewassen ook niet. Testrit had ik zelfs niet achter gevraagd want dan moesten er eerst een aantal ander naar buiten en ik had geen zin om een testrit te doen in Schaerbeekl. Ik vind als je een auto verkoopt dat je de wagen netjes moet presenteren en je informeren zodat je de klant goed kan inlichten als die vragen stelt. Bij mij is dat dus niet het geval als je ooit zou komen kijken, die gaat er altijd netjes bij staan met voldoende kennis van zaken

                                          Had deze bijvoorbeeld aan dezelfde prijs gestaan bij een verzorgde dealer had ik waarschijnlijk de knoop wel ter plekke doorgehakt en gehapt. Want inderdaad een motorkap herspuiten is een peulschil.
                                          Morgen naar een andere kijken, hopelijk heb ik bij deze een beter gevoel.
                                          Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                                          Comment

                                          Working...
                                          X