Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies BMW e90 (Betrouwbaarheid, onderhoud ed)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies BMW e90 (Betrouwbaarheid, onderhoud ed)

    Votive week m'n daily Civic dieselstoof verkocht daar in been eigen bedrijf start, en de boekhouder me heeft aangeraden been wagen op de zaak te kopen met de km's die in maak. Been goes excuus om dus weer iets anders te kopen.

    2 mogelijkheden:

    - Civic FN 2.2 Diesel Type S. (3 deurs variant van de Civic die ik nu had).
    Van mijn Fk zeer content van geweest, maar teveel km's om op de zaak te zetten (190d)
    Indien ik voor deze zou gaan dan komt er een compleet Type R interieur in en een complete Mugen kit + respray. Allemaal niet goedkoop.
    Voordeel is wel dat ik dan een auto heb die je nergens ziet rondrijden en ik ken de betrouwbaarheid. Geen zwakke turbo of egr problemen of wat dan ook.
    Nadeel is dat als ik alles optel wel aan een premium prijskaartje zit.

    Dus kijk in achter een alternative, en kwam ik uit bij een BMW e90.
    Het zou een 320d touring worden, manueel of automaat. Binnen budget ligt een bj 06-07 met tss de 100-150d km.
    Kwa onderhoud en betrouwbaarheid is her wel een sprong in her donker.
    In ben her niet gewoon en ik hou er ook niet van om premium prijzen te betalen. Voor simpele dingen zoals onderhoud en dergelijke, maar in ken de prijzen ook niet voor zo een bmw. Kan iemand me daar een zicht op geven?

    Ook dingen zoals zwakke turbos en egr kleppen hoor ik vaak als het over bmw gaat. Zijn er dingen waar ik op moet letten bij wagens van die ouderdom en km-stand? Ik weet dat zo een bmw me nooit de betrouwbaarheid en geringe onderhoudskosten kan garanderen als ik gewoon ben bij Honda, maar toch het zijn erg knappe wagens en wel wat luxueuzer dan zo een Civic.

    Ik ga er 4 jaar aan vast zitten, dus ik wil de goeie keus maken...
    Tips enervaringen altijd welkom
    Last edited by Solleke; 11/05/2014, 20:06.
    Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

  • #2
    Het lijkt me vrij dom om voor de BMW te kiezen. Je bent de grootste fan van Honda dat je maar kan indenken. Rekening houdende met je zelfstandige activiteit (specialiteit in ...) zou ik shoppen bij je vertrouwde merk. Waarom geen accord? Wat zijn trouwens de gevolgen als je geen 4 jaar een zelfstandige activiteit zou uitvoeren? En wat is het interessantst... nieuw of occassie...

    Kon je de civic dieselstoof niet verkopen aan je eigen zaak?
    The shark is BACK! BMW 635csi

    BMW E24 635csi 1985
    BMW F10 520da 2012
    MINI Clubman Cooper 2017


    2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

    Comment


    • #3
      Accord model vanaf 2009 is buiten budget, en model 2003-2008 is mijn ding niet kwa looks.

      Ik ben altijd ook al een beetje een verdoken BMW fan geweest hoor.
      Enorm fan van een E46, maar als ik dan toch voor BMW ga kan ik even goed voor een E90 gaan.

      Ik doe redelijk veel km's en dat wil ik in alle comfort en luxe doen, en dat is minder het geval met de Civic die ik nu heb.
      Civic die ik nu had heeft 190d km, is economisch afgeschreven dus boekhouder heeft afgeraden om die op de zaak te zetten. Over 4 jaar zou die er 280d km hebben, + dingen zoals het nieuwe interieur en de Mugen kit op een auto met 190d km... Weggegooid geld.
      Nu heb ik er nog 5000 voor gekregen, als ik er nog eens 4000 extra zou inpompen van aanpassingen dan kost die wagen me 9000 euro, en doe ik er gewoon veel te veel waardeverlies aan.

      Als ik een E90 nu koop dan koop ik die en moet ik er niks aan doen en dan is die wagen gewoon af, misschien een andere velg eronder maar dat is het. Die Civic zou ik dan weer vanalles aan veranderen, en dan kom ik redelijk duur uit (een stuk boven de aankoopprijs van een E90 met gps en leder etc...)

      Met wat ik als daily rijd kan geen probleem zijn, van m'n eigen merk heb ik speelgoed genoeg om mij te vertegenwoordigen op bijeenkomsten en dergelijke.
      Ik ken trouwens collega's van mij die oa een handel hebben in Honda onderdelen en afbraak, en die hebben ook een BMW als daily of een Range...


      Ik wil gewoon weten of die E90's kostgevoelig zijn en dergelijke. Want als die kar mij geregeld op kosten jaagt ben ik het ook rap beu.
      50.000 km's met mijn Civic hebben mij aan alle onderhouden samen 600 euro gekost.
      Ik betwijfel dat ik bij Jorssen of weet ik veel wat gediend ga zijn onder de 500 euro voor een klein onderhoud... Of het moet net meevallen.
      Last edited by Solleke; 11/05/2014, 20:20.
      Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

      Comment


      • #4
        Ik heb een E90 320d 2007 en kan je dus mijn bevindingen vertellen.

        als je voor een model van 2005tot2008 gaat zit je wel alvast met de goede motor, namelijk de M47motor. Check dit zeker na want de opvolger N47 heeft toch een iets minder betrouwbare motor over het algemeen, ik heb het voral over de kettingproblemen die je duur kunnen komen te staan.

        De 3 serie is echt wel een zeer keuke wagen om mee te rijden, ik vind zelfs leuker dan de nieuwere F30... Het is ook een degelijke wagen. Ikzelf heb hem nog geen 1,5jaar. Gekocht rond de 70000km en heb er nu 97000. In die tijd heeft hij mij nog niet in de steek gelaten. Wel heb ik een probleem gehad met de idrive, deze had de geest gegeven en kreeg niets meer op het scherm. was een softwareprobleem en is netjes binnen garantie verholpen, had hem aangekocht bij officiele bmw dealer.

        toch zou ik hem niet opnieuw kopen, onderhoudskosten (zelfs bij onafhankelijke garage), rammeltjes, kraakjes zijn me net iets te voor een merk als BMW. Ook is de restwaarde minder dan je ziu denken, ik denk na over een andere wagen dus ben reeds een paar keer gaan horen. Ik ken ook veel mensen die toch serieus wat stukken hebben gehad aan hun bmw's, te veel voor zulk een merk. Toch zal je dit ook bij audi en merc hebben... Maar minder snel biij honda subaru mazda...

        Ik zou eerder een iets jongere honda accord verkiezen dan een e90. Honda zijn zeer goede motorbouwers en heb zelf een accord gehad (3 generaties geleden) naar volle tevredenheid. Al is de bmw een goede wagen, ik raad je het toch af

        Comment


        • #5
          Voor u een idee te geven, mijn auto is 3 maal binnengeweest op die tijd.
          softwareprobleem idrive: 1300 euro maar onder garantie dus niet moeten betalen.

          nieuwe remblokken enkel vooraan zonder schijven:320euro centrauto

          groot onderhoud 90k bij onafhankelijke dealer:580euro.

          Comment


          • #6
            Jawadde, serieuze prijzen...
            Al een geluk dat ik remblokken en schijven en dergelijke zelf kan doen.
            De nieuwe accord is gewoon buiten budget en de oude echt mijn ding niet...
            Pfff...
            Twijfel is er echt...
            Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

            Comment


            • #7
              Mja als dat niet je ding is moet je hem niet kopen. Ik ben op zich ook bmw fan en dacht toen ik de wagen kocht, hier ga ik 5 jaar mee rijden... Het feit dat ik nu al denk hem te verkopen zegt genoeg...
              Zekern een degelijke wagen maar je betaald naar mijn mening te veel bij aankoop en onderhoud. Het is een goede auto, maar zo speciaal is het allemaal niet. Btw als ik ooit nog een bmw koop (wat ik betwijfel) zal het een 6cilinder benzine zijn...
              de 2.2diesel van honda is echt wel een goede motor en de 2liter diesel uit de e90 ook maar is niet beter, vooral veel duurder.

              wat is je budget voor de e90? Als ik dit mag vragen..
              Last edited by SteakFriet; 11/05/2014, 20:44.

              Comment


              • #8
                Niemand verplicht u om onderhoud te laten doen door officieel BMW garages natuurlijk (tenzij je garantie hebt)
                50 euro per uur aan een onafhankelijk BMW garage/gewone garage of 90 euro per uur aan officieel BMW garage voor het zelfde werk?
                Ik weet al wat kiezen

                Comment


                • #9
                  Ik vind een E90 zelfs niet mooi. Tenzij mss als facelift touring... Ik ben er zeker van dat jij beter kan dan dit!
                  The shark is BACK! BMW 635csi

                  BMW E24 635csi 1985
                  BMW F10 520da 2012
                  MINI Clubman Cooper 2017


                  2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                  BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                  Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                  VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                  Comment


                  • #10
                    Onderhoud is een mouw aan te passen, een deel kan ik zelf en een ander deel kunnen bevriende garagisten.
                    Maar BMW specifieke dingen waar je alleen bij een kenner voor terecht kan... Als er om de haverklap iets aan kapot gaat, ja dan is het niet meer leuk natuurlijk.
                    En ik weet dat de Honda 2.2 één van de beste (al dan niet de beste diesel motor) ter wereld is, maar ja... Ik kan het toch niet laten om de zoekertjes sites af te speuren, en dan zegt een E90 mij meer dan een FN of FK. (En dat zeg ik als die-hard Honda fan.)
                    Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                    Comment


                    • #11
                      Tja smaken verschillen uiteraard, ik vind de civic niet om aan te zien sinds de vorige generatie, spijitg wat honda is op zich een zeer goed merk waarvan ik meteen iets zou kopen, maar nu vind ik enkel de accord en cr-v(maja suv) iets hebben...

                      op zich denk ik niet dat je met een degelijke e90 veel problemen zult hebben, echter als je er hebt kom je er meestal niet goedkoop vanaf. Ik kan dit wel zeggen na twee bmws en veel lezen en vrienden met bmw's...

                      Comment


                      • #12
                        Indien je er 1 koopt boven de 120k kilometer met leder en navigatie zou ik zeker niet boven de 10k euro gaan

                        Comment


                        • #13
                          Kit waarover ik het heb is trouwens deze...
                          En chippen naar 180pk/400NM gaat dan ook gebeuren, dus vooruit zal die ook wel gaan.





                          Het zijn gewoon 2 uitersten.
                          Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                          Comment


                          • #14
                            Die 330d van Titleist die te koop staat misschien ?

                            Comment


                            • #15
                              Buiten budget en krijg ik momenteel niet verzekerd.
                              Alle, dat wel maar niet aan een tarief da ik wil betalen
                              Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                              Comment


                              • #16
                                Andere verzekering zoeken dan hé. Normaal vanaf 25 à 26 jaar komt dat een pak goedkoper, was bij mij toch zo.

                                Comment


                                • #17
                                  Ik heb al een heel goeie.
                                  Maar 245 pk is ook gewoon te overpowered voor mij. Ik wil gewoon geen premie betalen voor 245pk omdat ik het niet nodig heb.
                                  Zo een premie kost mij rond de 1000 euro, dan betaal ik liever gewoon 550 zoals nu voor 140pk...
                                  Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Solleke Bekijk Berichten
                                    dan betaal ik liever gewoon 550 zoals nu voor 140pk...
                                    Da's wat ik betaal voor 272PK. Ben wel 4 jaar ouder. Maar volgens mij moet dat toch goedkoper kunnen dan 1000 euro als je een schadevrij verleden hebt!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik ge het niet proberen ook niet. Want een 330d kan ik gewoonweg niks mee doen. Teveel taks ook naar mijn goesting.
                                      Aankoop, verkoop van tweedehandswagens. Specialisatie Japanse wagens en voornamelijk Honda. Ook import, keuring en homologatie mogelijk op aanvraag van het buitenland, auto halen op bestelling. Ook verkoop van occasie onderdelen en nieuwe performance parts. Ook levering en of installatie van car audio. Voor meer info stuur maar een berichtje

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik denk persoonlijk dat het de laatste jaren qua betrouwbaarheid bij BMW wel goed zit. Mijn broer rijdt al heel zijn leven met BMW en heeft er nooit noemenswaardige problemen mee gehad is nu al zijn 5 de BMW. Kosten voor onderhoud zijn wel niet goedkoop. Van Duitse merken heb ik wel mijn ogen opengetrokken van Audi en VW. Ik rij relatief veel kilometers en qua duurzaamheid en betrouwbaarheid toch een dikke 0. Twee relatief dure wagens gekocht en beiden zeer onbetrouwbaar dat kan geen toeval zijn.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X