Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dodge Ram Hemi, betaalbaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    je koopt een lichte vracht van 20000 euro

het onderhoud is 500 euro (mag meer zijn)
    je verzekering is 1000
    je taxen 150
    je benzine en gas 2500
    je stalling : is deel van je huis, je huurt bvb voor 500, een deel ervan is je garage pakweg 1/7 = 12*70 = 800

tel dat allemaal samen, dat is ruwweg 9500

4250 trek je volgend jaar terug, als je geen privekilometers doet
    Als ik het zo zie is dat zo duur nog niet als die cijfers ook kunnen om gezet worden in realiteit, of vergis ik mij?

Comment

àls je werkt, jah, maar je mag als je van zulk voordeel wil genieten geen langafstandvakanties doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
        Euh, reality-check

Ding mag dan nog op LPG staan en als LV ingeschreven zijn om hoge taksen te vermijden, je zal makkelijk nog altijd rond de 30 liter / 100km LPG verbruiken, pak nu aan een kostprijs van 60 cent / liter LPG, is dat dus 18 euro per 100km, oftewel stel dat je zo'n 500km's per week rijdt lig je al aan 360 euro per maand.

Aan forummember Floor die met een Dodge Ram (wel SRT-10) rijdt vroeg ik eens hoe dat zit met oliewissels. Hij moet er elke 5000km 10 liter (aan € 21 / liter) inkappen, dat is dus elke 5000km € 210 euro enkel aan olie, oftewel als je op jaarbasis zo'n 25.000km rijdt, zo'n 1050 euro per jaar aan oliewissels dus.

We zitten al aan (360x12) 5160 euro + 1050 euro, zo'n 6210 euro per jaar aan ENKEL olie en naft. Dan moet je al chans hebben dat je met niks breuk hebt (wisselstukken zullen niet courant te vinden zijn), en het spreekt voor zich dat een koppelomvormer, mechatronic, of gelijk welk motoronderdeel exponentieel veel duurder zal zijn dan dat op een "normale" auto.

En we zijn dan nog niet eens begonnen over de kostprijs van ander onderhoud.. Neem nu die banden alleen al

Ik snap niet goed wat bobo wilt zeggen daarentegen. Volgens mij kan je enkel je wagen in onkosten steken als je die beroepsmatig gebruikt voor je zelfstandig beroep. Qua woon-werk verkeer krijg je (bij een werkgever) enkel een magere kilometervergoeding (niet gebaseerd op welke auto je rijdt, is voor iedereen gelijk), die helemaal je effectieve transportkost niet zal dekken (zelfs al reed je met een VW Lupo 3L), laat staan voor een Dodge RAM. Ik heb toch geen weet van mensen die hun auto in onkosten kunnen steken voor hun werk tenzij je de wagen echt beroepsmatig nodig hebt.. (Bvb je privé auto verkiezen boven een bedrijfswagen).

Als liefhebberswagen voor er bij, voor in 't week-end (maar dan mag 't sowieso wel een SRT-10 zijn om 't een beetje speciaal te maken), of als je die wagen écht beroepsmatig gaat gebruiken voor je zelfstandig beroep om dingen mee te trekken, of vervoeren: okay, dan kun je zoiets overwegen. Maar als jonge knaap die nog moet beginnen met werken en dit als dagelijkse auto privé wilt gaan gebruiken.. Ik raad het je sterk af.

Uiteraard kan ik helemaal jouw rekening niet maken en zijn al deze kosten misschien geen probleem, ik weet jouw financiële situatie niet en of je ergens hulp krijgt

Maar dan zie ik mij op 21-jarige leeftijd zoiets toch nog altijd niet kopen..

Collega zijne 2011 Dodge Ram zit op 13.5liter en logisch dat een SRT-10 meer olie nodig heeft dan een gewone 5.7. Valt allemaal wel goed mee als je appel met appelen en peren met peren vergelijkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Collega zijne 2011 Dodge Ram zit op 13.5liter en logisch dat een SRT-10 meer olie nodig heeft dan een gewone 5.7. Valt allemaal wel goed mee als je appel met appelen en peren met peren vergelijkt.
          Idd ... SRT is wel vet, maar een gewone is goed voor mij

Comment

àls je werkt, jah, maar je mag als je van zulk voordeel wil genieten geen langafstandvakanties doen
            Niet van plan, doen dat dan wel met een tweede auto of dergelijke

Comment

u'r right

Comment

Ja dat weet ik wel, maar beter calculeer je de kosten altijd wat hoger in sowieso.. Onvoorziene kosten kunnen snel oplopen en dan kom je alsnog wel aan zo'n rekening hoor.

Een beetje naast het onderwerp, maar ik snap nog altijd niet waarom iemand zoiets zou willen kopen als je dat ding zijn capaciteiten niet benut. Is toch echt een onpraktisch groot, log en lelijk ding ?

Tenzij je voor zo'n Dodge Ram SRT-10 gaat ja, dat is nog iets speciaals, met dat Viper blok er in.. Maar zo'n doorsnee pickup.. Nee doet me weinig. Als je van het LV-systeem wilt profiteren koop je dan beter een dikke V8 break op LPG om dan om te bouwen naar LV, al zou ik zelf de achterbank niet kunnen missen. Anders kon ik ipv mijn 535d touring een 550i touring op LV en LPG overwegen

Comment

samen met een moto is een lv de enige manier een partikulier iets kan aftrekken zoals een zelfstandige

of intussen zelfs beter, een zelfstandige kan veel dingen niet meer 100% inbrengen

Comment

een ram blijft natuurlijk superlomp om meet te rijden, fiscaal voordeel of niet

Comment

je koopt een lichte vracht van 20000 euro

het onderhoud is 500 euro (mag meer zijn)
                      je verzekering is 1000
                      je taxen 150
                      je benzine en gas 2500
                      je stalling : is deel van je huis, je huurt bvb voor 500, een deel ervan is je garage pakweg 1/7 = 12*70 = 800

tel dat allemaal samen, dat is ruwweg 9500

4250 trek je volgend jaar terug, als je geen privekilometers doet
                      Een gewone auto trek je ook af aan €0,15 per km. Dus lv is geen zuiver voordeel.

Comment

met een max forfetair van 4500

Comment

met een max forfetair van 4500
                          Als in voorschot?:o

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                            Ja dat weet ik wel, maar beter calculeer je de kosten altijd wat hoger in sowieso.. Onvoorziene kosten kunnen snel oplopen en dan kom je alsnog wel aan zo'n rekening hoor.

Een beetje naast het onderwerp, maar ik snap nog altijd niet waarom iemand zoiets zou willen kopen als je dat ding zijn capaciteiten niet benut. Is toch echt een onpraktisch groot, log en lelijk ding ?

Tenzij je voor zo'n Dodge Ram SRT-10 gaat ja, dat is nog iets speciaals, met dat Viper blok er in.. Maar zo'n doorsnee pickup.. Nee doet me weinig. Als je van het LV-systeem wilt profiteren koop je dan beter een dikke V8 break op LPG om dan om te bouwen naar LV, al zou ik zelf de achterbank niet kunnen missen. Anders kon ik ipv mijn 535d touring een 550i touring op LV en LPG overwegen
                            Idd, er kunnen altijd kosten optreden, bij iedere auto he :p
                            En snap je punt wel, maar heb altijd een zwak gehad voor de lompe dodge ram en een srt 10 is me ietsje te duur xd

Comment

een ram blijft natuurlijk superlomp om meet te rijden, fiscaal voordeel of niet
                              daaar zou je nog van kunnen verschieten hoor.ik vind het zalig rijden, lekker hoog, goed verkeersoverzicht. vlot in acceleratie, doorlopende voorbank, automaatbak aan het stuur, dikke servo erop.
                              toen ik een keer knie problemen had, kon ik niet eens meer in de capri instappen, laat staan rijden. heb toen een tijd met de dodge gebold.

voor de rest ben ik aan het verbouwen, dus pallet stenen (1.2ton) halen, beton halen voor fundamenten (kleine 4ton in 3ritten vervoerd), steenpuin afvoeren, grond vervoeren, OSB platen/gyproc ophalen is met een laadbak van 2m65 lang IDEAAL.
                              douche/bad ophalen, keukenkasten vervoeren... t is een ferm gemak om dat op de oprit te hebben. qua verbruik voor daily woon-werk verkeer echt af te raden. voor sporadisch vervoer zoals weekend of eens naar de doe-het-zelf vallen de kosten HEEEEL goed mee. ik doe de laatste tijd een 1500-2000km/jaar met de dodge en kan nog steeds aan de onkosten uit (die 2de auto kost me 600€/jaar zo, een 50€/maand).

nadeel: elke 6jaar een dikke factuur om de LPG te vernieuwen

Comment

Begin éérst maar met werken .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Begin éérst maar met werken .
                                  Mag een mens al eens niet dromen?
                                  En miss beter dat ik me wil informeren..

Comment

Voorbereiden is geen slecht iets...
                                    Maar dan nu de vraag:

Waarom een Dodge Ram Hemi?
                                    ga je ook zijn capaciteiten benutten?

Ik heb heel lang zot gelopen van een isuzu d-max.
                                    Op dit moment zou dat nog relatief van pas komen (aant bouwen).
                                    Maar na den bouw... zou ik zelden de capaciteiten van zo'n pick up gebruiken...
                                    Uiteindelijk een heel andere kant op gegaan en voor een Mitsu ASX gegaan...

Comment

Ik denk dat het gewoon een jongensdroom is... Zoals er andere forummers wellicht ook een poster vroeger hadden van een Lambo, Ferrari of Viper. Hij is gewoon aan het polsen om te weten te komen of het al dan niet een realistische droom is.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Agonyx Bekijk Berichten
                                        Mag een mens al eens niet dromen?
                                        En miss beter dat ik me wil informeren..
                                        Ik wilde in mijn jonge jaren Carmen Electra ééns goed pakken op de motorkap van een Ferrari en dat is ook bij dromen geweest.

Comment

Heb je toen ook advies gevraagd op het forum
                                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Working...
                                          X