Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dodge Ram Hemi, betaalbaar?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dodge Ram Hemi, betaalbaar?

Heyaa,
    Zou me later graag een dodge ram aanschaffen, het hemi model, 5.7l.
    Qua tweedehands aankoopprijs kan je niet klagen voor zo een bak vind ik.
    Maar, que verzekering, taks etc.. zijn die betaalbaar in Belgie als je niet rijk bent?
    Zou natuurlijk ene nemen die op LPG rijdt, maar onderhouds gewijs, blijkbaar heeft die heel wat olie nodig per maand, en dure olie heb ik me laten zeggen, onderdelen zouden ook zo duur zijn, en de bouw kwaliteit zou op niets trekken, klopt dit allemaal?

Mvg,

werk je ?

als je werkt en gebruikt de lichte vracht om over en weer naar je job te rijden kun je alle kosten (verz, onderhoud, taxen, lpg) aftrekken pro rata van je beroepsinkomen, en zo wordt zo'n wagen vaak goedkoper dan een polo'ke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      werk je ?

als je werkt en gebruikt de lichte vracht om over en weer naar je job te rijden kun je alle kosten (verz, onderhoud, taxen, lpg) aftrekken pro rata van je beroepsinkomen, en zo wordt zo'n wagen vaak goedkoper dan een polo'ke
      Nu nog studies, dan werken, en echt?:o ook op jaarbasis?

Comment

Qua kwaliteit zou ik mij geen zorgen maken...
        Weet er eentje rijden die 200.000+ km op de teller heeft (allemaal vrij goed geladen)
        en nog steeds rondrijdt... is natuurlijk maar 1 geval, maar met het juiste onderhoud EN de juiste manier van omgaan is dat volgens mij onverslijtbaar...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
          Qua kwaliteit zou ik mij geen zorgen maken...
          Weet er eentje rijden die 200.000+ km op de teller heeft (allemaal vrij goed geladen)
          en nog steeds rondrijdt... is natuurlijk maar 1 geval, maar met het juiste onderhoud EN de juiste manier van omgaan is dat volgens mij onverslijtbaar...
          Oh oke dankje! Maar blijkbaar is het onderhoud wel duur..

Comment

Tsjah, mocht het spotgoedkoop zijn op elk vlak, denk ik dat er een pak meer zouden rondrijden...
            zo'n wagen heeft meestal geen kleine bandjes, geen goedkope stukken, en hebben van alles wat meer (olie ed).

maar om een juiste berekening te hebben, denk ik dat je de eigenaars best persoonlijk aanspreekt om de juiste details te weten..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
              Tsjah, mocht het spotgoedkoop zijn op elk vlak, denk ik dat er een pak meer zouden rondrijden...
              zo'n wagen heeft meestal geen kleine bandjes, geen goedkope stukken, en hebben van alles wat meer (olie ed).

maar om een juiste berekening te hebben, denk ik dat je de eigenaars best persoonlijk aanspreekt om de juiste details te weten..
              Ok thanks!

Comment

Zo'n bakken zijn peperduur in Belgie. Als bedrijfsvoertuig is het wat draagbaarder. En ze zijn bijzonder onpraktisch wanneer je binnen de bewoonde wereld wilt parkeren.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                  Zo'n bakken zijn peperduur in Belgie. Als bedrijfsvoertuig is het wat draagbaarder. En ze zijn bijzonder onpraktisch wanneer je binnen de bewoonde wereld wilt parkeren.
                  Peperduur..? Mensen zeggen van niet als je hem inschrijft als lichte vracht..:s

Comment

Als lichte vracht lijkt mij peperduur alleszins relatief,
                    en momenteel is particulier + lichte vracht nog altijd geen probleem?

qua onpraktisch, heb je wel een punt, maar dat lijkt mij logisch als je kiest voor een wagen van die omvang...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Agonyx Bekijk Berichten
                      Peperduur..? Mensen zeggen van niet als je hem inschrijft als lichte vracht..:s
                      Er komt meer bij kijken dan enkel taksen he.

Comment

Verbruik met lpg zal al wat betaalbaarder zijn.
                        Geen BIV voor lichte vracht?
                        Verzekering kan iets duurder uitkomen,
                        onderhoud zal duurder zijn,
                        wat vergeet ik dan nog?

Comment

Die dingen zijn weinig courant, komt er ook bij kijken dat wisselstukken of expertise moeilijker te vinden en/of duurder zijn.

Comment

alles is aftrekbaar, de dure banden worden door je buren lekker deels betaal, net als je verzekering en onderhoud, ik denk niet dat je goedkoper kan bollen als met zoiets als dit

natuurlijk moet je werk hebben, en de auto hoofdzakelijk gebruiken voor woon-werk

Comment

alles is aftrekbaar, de dure banden worden door je buren lekker deels betaal, net als je verzekering en onderhoud, ik denk niet dat je goedkoper kan bollen als met zoiets als dit

natuurlijk moet je werk hebben, en de auto hoofdzakelijk gebruiken voor woon-werk
                              Zou pas zijn als ik idd een tijd vast werk heb, inschrijven als lichte vracht en gebruiken voor woon-werk, maae dan mag je hem toch nog gebruiken voor de andere ritten ook toch?
                              En aftrekbaar van wat alsk vragen mag?
                              Last edited by ; 15/01/2014, 16:04.

Comment

tuurlijk mag je hem gebruiken voor andere zaken, maar best niet te veel, aftrekbaarheid ligt volgens % je hem voor je werk gebruikt, en dat wordt redelijk stevig gecontroleerd

Comment

tuurlijk mag je hem gebruiken voor andere zaken, maar best niet te veel, aftrekbaarheid ligt volgens % je hem voor je werk gebruikt, en dat wordt redelijk stevig gecontroleerd
                                  Oh oke, maar winkel enzo mag wel? Enlange vakantie ritten?

Comment

àlles mag, maar als je in totaal 30000 km doet en daarvan 10000 over en weer naar je job, kan je slechts 33% aftrekken...scheelt veel

(of je trekt je km-teller los, of je speelt met de miles/km stand op de keuring)

Comment

àlles mag, maar als je in totaal 30000 km doet en daarvan 10000 over en weer naar je job, kan je slechts 33% aftrekken...scheelt veel

(of je trekt je km-teller los, of je speelt met de miles/km stand op de keuring)
                                      Ooooh zo, en spelen op de keuring? Gaat dat dan echt?

Comment

Die dingen zijn weinig courant, komt er ook bij kijken dat wisselstukken of expertise moeilijker te vinden en/of duurder zijn.
                                        Maar dat valt dan onder het duurdere onderhoud niet?
                                        Al, zal een normaal onderhoud bij een gemiddelde garagist wel nog lukken?

Oorspronkelijk geplaatst door Agonyx Bekijk Berichten
                                        Ooooh zo, en spelen op de keuring? Gaat dat dan echt?
                                        Alles gaat, tot je gepakt wordt....

Comment

Working...
                                        X