Een lv, net als een moto mag je als particulier inbrengen als kost bij je personenbelasting. Wat maakt dat je tot 50% van alle gemaakte kosten autogerelateerd kan terugkrijgen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Dodge Ram Hemi, betaalbaar?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenAha, gewoon wat aan het dromen tussen de studeerpauze's in dus!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenEen lv, net als een moto mag je als particulier inbrengen als kost bij je personenbelasting. Wat maakt dat je tot 50% van alle gemaakte kosten autogerelateerd kan terugkrijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenIncl uiteraard aankoopprijs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenZal het straks ff uittypen. Ni simpel op smartphone
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenEen lv, net als een moto mag je als particulier inbrengen als kost bij je personenbelasting. Wat maakt dat je tot 50% van alle gemaakte kosten autogerelateerd kan terugkrijgen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenHeb zoiets eigenlijk nog nooit bestudeerd.. Wist überhaupt niet dat dit kon.
Comment
-
-
ik rijd nu al een 8jaar met een dodge W200 van 1977.
verbruik is 26liter. aan een kostprijs van 0,6€/liter kost dit 15€/100km. ding mag 2200kg trekken en 1000kg laden. als ik die dus vergelijk met een gelijkwaardige europese camionette dan zou die minder dan 10,7L diesel /100km mogen verbruiken, zoniet is mijn dodge goedkoper (iveco daily 2.8turbodiesel verbruikt meer, geloof mij).
jaarlijkse tax van 148€ (3500kg), verzekering als 2de wagen kost mij 209€, destijds heb ik banden gestoken, profiel nog MEER dan 10mm maar banden worden afgekeurd wegens droogtescheuren.
kwa onderhoud kost de mijne niks, buiten wat gewone 'goedkope' olie. mijne is dan ook een simpel 318blok (5,2). als,je een chevy 350ci neemt (5,7) als standaard blok, kost het onderhoud ook niks. ga je naar speciale versies (HEMI enzo) dan gaan de onderhoudskosten ook omhoog. dat is zowat het verschil tussen een gewone 1.6 benzine motor en een VTEC.
in vergelijking met mijn golf 1.6D: verzekering 350€ (eerste auto), tax 300€, verbruik 4liter diesel (6€/100km). voor 5000km/jaar kost die 950€.
voor 5000km kost mijn dodge 148€ tax, 209€ verzekering en 650€ brandstof komt op 1007€ uit. t verschil is dus nagenoeg verwaarloosbaar. banden, onderhoud,
op 20 000km is het verschil al groter 1850€ voor de golf VS 2959€ voor de dodge. natuurlijk gaan we hier een superzuinige golf vergelijken met een dikke drinkende dodge V8.
zou ik nu mijn escort 1.3 benzine nemen, dan verbruikt die ook 10liter benzine per 100km en dat kost 16€/100km (de dodge op gas is dus GOEDKOPER dan een kleine benzinemotor op benzine !!!). bijkomende ook minder belasting en verzekering terwijl je toch een dik blok rijd.
voor mij algemeen is een oude amerikaan MOMENTEEL supergoedkoop rijden in belgie. toch als 2de wagen die je dan uitzonderlijk gebruikt voor weekendritjes of zware dingen vervoeren/trekken (voor 350€/jaar heb ik een reserveauto en zwaar werkbeest op de oprit staan, ideaal als de golf eens in panne staat). elke dag naar u werk bollen zal wel duur uitkomen, dan ben je beter met een klein dieselke. (heb de mijne een paar keer voor het werk gebruikt van kortrijk naar sint truiden, over de brussel ring dus. kost 80€/rit dan. in files drinkt een V8 ook lustig door)
oja, voor het onderhoud van mijn dodge gaat er ook maar een 4,2-4,5liter olie in hoor. als je 1keer op een jaar een grote camionette moet huren voor iets groots te vervoeren, ben je op die dag evenveel kwijt dan ik tax en verzekering betaald ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenik rijd nu al een 8jaar met een dodge W200 van 1977.
verbruik is 26liter. aan een kostprijs van 0,6€/liter kost dit 15€/100km. ding mag 2200kg trekken en 1000kg laden. als ik die dus vergelijk met een gelijkwaardige europese camionette dan zou die minder dan 10,7L diesel /100km mogen verbruiken, zoniet is mijn dodge goedkoper (iveco daily 2.8turbodiesel verbruikt meer, geloof mij).
jaarlijkse tax van 148€ (3500kg), verzekering als 2de wagen kost mij 209€, destijds heb ik banden gestoken, profiel nog MEER dan 10mm maar banden worden afgekeurd wegens droogtescheuren.
kwa onderhoud kost de mijne niks, buiten wat gewone 'goedkope' olie. mijne is dan ook een simpel 318blok (5,2). als,je een chevy 350ci neemt (5,7) als standaard blok, kost het onderhoud ook niks. ga je naar speciale versies (HEMI enzo) dan gaan de onderhoudskosten ook omhoog. dat is zowat het verschil tussen een gewone 1.6 benzine motor en een VTEC.
in vergelijking met mijn golf 1.6D: verzekering 350€ (eerste auto), tax 300€, verbruik 4liter diesel (6€/100km). voor 5000km/jaar kost die 950€.
voor 5000km kost mijn dodge 148€ tax, 209€ verzekering en 650€ brandstof komt op 1007€ uit. t verschil is dus nagenoeg verwaarloosbaar. banden, onderhoud,
op 20 000km is het verschil al groter 1850€ voor de golf VS 2959€ voor de dodge. natuurlijk gaan we hier een superzuinige golf vergelijken met een dikke drinkende dodge V8.
zou ik nu mijn escort 1.3 benzine nemen, dan verbruikt die ook 10liter benzine per 100km en dat kost 16€/100km (de dodge op gas is dus GOEDKOPER dan een kleine benzinemotor op benzine !!!). bijkomende ook minder belasting en verzekering terwijl je toch een dik blok rijd.
voor mij algemeen is een oude amerikaan MOMENTEEL supergoedkoop rijden in belgie. toch als 2de wagen die je dan uitzonderlijk gebruikt voor weekendritjes of zware dingen vervoeren/trekken (voor 350€/jaar heb ik een reserveauto en zwaar werkbeest op de oprit staan, ideaal als de golf eens in panne staat). elke dag naar u werk bollen zal wel duur uitkomen, dan ben je beter met een klein dieselke. (heb de mijne een paar keer voor het werk gebruikt van kortrijk naar sint truiden, over de brussel ring dus. kost 80€/rit dan. in files drinkt een V8 ook lustig door)
oja, voor het onderhoud van mijn dodge gaat er ook maar een 4,2-4,5liter olie in hoor. als je 1keer op een jaar een grote camionette moet huren voor iets groots te vervoeren, ben je op die dag evenveel kwijt dan ik tax en verzekering betaald ;-)
Als ik hem zou gebruiken voor naar het werk en terug, dan zou ik toch vergoed zijn zoals Bobo zegt, miss valt het dan wel mee ..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenNee dat is het niet. Das voor personenwagen, lv is als een moto
Comment
-
stel dezelfde vraag daar misschien eens. t is wel NL dus de wegenbelasting zal verschillen, maar qua onderhoud en problemen zal je daar wel beter af zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Agonyx Bekijk BerichtenMooie link met uitleg. http://financien.belgium.be/nl/parti...verkeer/wagen/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenstel dezelfde vraag daar misschien eens. t is wel NL dus de wegenbelasting zal verschillen, maar qua onderhoud en problemen zal je daar wel beter af zijn
http://www.usatrucks.nl/forum/
Comment
-
je koopt een lichte vracht van 20000 euro
het onderhoud is 500 euro (mag meer zijn)
je verzekering is 1000
je taxen 150
je benzine en gas 2500
je stalling : is deel van je huis, je huurt bvb voor 500, een deel ervan is je garage pakweg 1/7 = 12*70 = 800
tel dat allemaal samen, dat is ruwweg 9500
4250 trek je volgend jaar terug, als je geen privekilometers doet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenje koopt een lichte vracht van 20000 euro
4250
Comment
Comment