Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wettelijk bijverdienen met het poetsen van auto's :

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Wil niet negatief doen, maar denk dat je je op glad ijs waagt. Je bent met niets in orde en je ontvangt een vergoeding. Da's zwartwerk jammer genoeg. Ik begrijp je wel he, ik vind het zelfs fantastisch dat je probeert een centje bij te verdienen met de kinderen. Hopelijk drijven ze het niet op de spits, maar ik denk dat je je best beetje gedeisd houdt nu. Kan je niet nu en dan een wagen kuisen aan een self carwash of zo? Als je het werkelijk als bijberoep zou willen doen zal het ook niet eenvoudig zijn. Je zal de wetten op gebied van milieu ook moeten volgen en da's niet haalbaar. Jammer dat men tegenwoordig de kleintjes gaat opzoeken om hen het leven zuur te maken. Men zou beter het grote geld opzoeken in grote firma's die ervoor opgericht zijn om belastingen te onderduiken...

Comment

Man man man arm België..
      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
      Current:
      1987 Mercedes-Benz W124 200D
      1979 Mercedes-Benz W123 280E
      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
      Ex:
      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
      1976 Mercedes-Benz W123 250
      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
      1980 Mercedes-Benz W123 280
      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Met zo een "gevaarlijke" buur heb je vroeg of laat prijs daar mag je zeker van zijn.
        lees het artikel in Testaankoop door en vraag inlichtingen aan de bevoegde instanties en dan mogelijk in bijberoep starten, zo kunnen ze u niets doen
        www.skodaforum.eu

Comment

Als je wettelijk in orde wilt zijn, dan zal je moeten starten als zelfstandige in bijberoep.
          BTW vrijstelling (je kan dan ook geen BTW aftrekken) kan je aanvragen als je ergens onder de 5000 EUR en een kluts zit (ken exact bedrag niet uit m'n hoofd).
          Je hebt wel een diploma bedrijfsbeheer nodig (of iets gelijkaardigs).
          Droom je van een eigen zaak of ben je net gestart? Hier vind je alles om jouw ondernemersdroom waar te maken: van praktische tools en persoonlijke begeleiding tot netwerkactiviteiten en financiële oplossingen zoals onze Startlening. Of je nu start of wilt groeien, UNIZO staat klaar om je te ondersteunen. 

Je kan dan zelf je eigen (vereenvoudigde) boekhouding bijhouden.
          Sociale bijdrage (ong 20% en nog es 5% administratiekosten op je netto winst) is het minimum (= 75 EUR/kwartaal) dat je zal moeten betalen en dat wordt berekend op hetgeen je 3 jaar geleden verdiend hebt. De eerste 3 jaren zijn betaal je een voorlopig geschatte sociale bijdrage. Na 3 jaar krijg je dus de rekening voorgeschoteld. Heb je na 3 jaar teveel betaald, krijg je terug en vice versa.
          Onder de 1400EUR winst (dus na aftrek kosten) kan je wel een vrijstelling krijgen voor sociale bijdragen.
          Alles wat je verdient, komt bij je personenbelasting terecht. Dus je wordt wel serieus belast. Daarnaast mag je wel onkosten inbrengen he.
          Je moet maar es googlen op "zelfstandige in bijberoep".
          Last edited by ; 04/09/2013, 23:47.

Comment

En de nodige milieuvergunningen.

Comment

Indien je kan aantonen dat je onder het drempelbedrag van 1400 EUR beroepsinkomsten gaat zitten op jaarbasis dan kan je in toepassing van artikel 40 ARS direct vrijgesteld worden van betaling van sociale bijdragen. Dan heb je een inschrijving bij een sociaal verzekeringsfonds en ben je met de sociale zekerheid volledig in orde wanneer de buurman met agent nog eens langskomt.

Volgens jouw beschrijving ben ik ook van mening dat er sprake is van een regelmaat (continuïteit in de activiteit) en ben je verzekeringsplichtig als zelfstandige.

Comment

Bedankt voor de vele tips !

Ik ga mij asap aanmelden bij zo'n "kas voor zelfstandigen" om in orde te zijn .

Een collega van mij z'n vrouw heeft ook een "bijberoep" en zei me dat ie dat allemaal via z'n boekhouder heeft geregeld. Die doet dan 1 keer per jaar zijn ding met alle onkosten/facturen en dat betaal je dan. Het hangt er een beetje vanaf of je zelf alles bijhoudt en dan 1 keer/jaar dit binnenbrengt zodat ook gelijk je belastingen kunnen berekend worden.

Off topic :
                Heb net m'n buur teleurgesteld om geen extra risico te lopen.............

Had de vorige post nog niet gelezen...........verzekering???

Kan ik bvb tijdelijk m'n kids ALLEEN laten poetsen ?? Die zien hun extra centje nu ook wel verdwijnen...of gaan ze hier ook moeilijk over doen in geval van een controle ??
                Last edited by ; 04/09/2013, 21:55. Reden: aanpassing

Comment

Is gewoon de terminologie, verzekeringsplichtig wil zeggen dat je een inschrijving moet hebben bij een "kas voor zelfstandigen".

Minderjarigen zijn volgens dezelfde term niet verzekeringsplichtig, enkel in het 3e kwartaal van het 18e jaar kunnen zij dat zijn.
                  Last edited by Intred; 04/09/2013, 16:41. Reden: bijkomende info

Comment

Verzekering lijkt me ook niet overbodig: stel dat je een auto van een client beschadigd? Je familiale zal niet tussenkomen, want, opnieuw, commerciële activiteit.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                      Kan ik bvb tijdelijk m'n kids ALLEEN laten poetsen ?? Die zien hun extra centje nu ook wel verdwijnen...of gaan ze hier ook moeilijk over doen in geval van een controle ??
                      dan doe je aan kinderarbeid (http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=401), oppassen daarmee dus. Of ze gaan nakijken of ze ingeschreven staan in je vennootschap (als medewerker of als meewerkend familielid, ik ken de juiste termen niet). Ik had een aannemer die vertelde dat hij bij een controleur een klus deed en daar ook eens liet vallen dat zijn zoontje soms meehielp, om wat spieren te kweken. Dat heeft hij ook snel terug ingeslikt, toen hij de reactie van die controleur zag.
                      Last edited by svenio_g; 04/09/2013, 20:32.
                      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                        dan doe je aan kinderarbeid
                        Maw een babysit van 15 jaar mag wel iets verdienen door "op haar gat te gaan zitten en tv kijken" en een ander van 15 jaar mag de auto van de buren niet kuisen ?
                        ( of mag je pas vanaf 16 jaar op iemand z'n kind gaan passen/werken/bijverdienen ? )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          Verzekering lijkt me ook niet overbodig: stel dat je een auto van een client beschadigd?
                          Ik was met water.......niet met zand

Comment

ge struikelt met de lans van uw hogedrukreiniger in uw handen en maakt daarbij een dikke kras of zelfs bluts in de auto die ge poetst. Voorbeelden genoeg van kleine accidentjes die heel snel gebeuren maar toch kostelijk zijn om te herstellen. Dan moet gij dat uit uw eigen zak ophoesten. Op die manier gaat ge nooit winst kunnen maken.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Maw een babysit van 15 jaar mag wel iets verdienen door "op haar gat te gaan zitten en tv kijken" en een ander van 15 jaar mag de auto van de buren niet kuisen ?
                              ( of mag je pas vanaf 16 jaar op iemand z'n kind gaan passen/werken/bijverdienen ? )
                              Pas vanaf 16 ja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                ge struikelt met de lans van uw hogedrukreiniger in uw handen ........ Dan moet gij dat uit uw eigen zak ophoesten. Op die manier gaat ge nooit winst kunnen maken.
                                Dat heet de risico's van het vak....als ik iets wil overhouden zal ik idd voorzichtig te werk moeten gaan . Het gaat me hier niet echt om "winst of "veel winst" , het blijft een hobby en ik zou graag in orde zijn ( wettelijk ) om niet voor verrassingen te komen staan.

Mocht er toch iets gebeuren ( schade oid ) laat ik het wel weten

Comment

Ik dacht dat die verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid verplicht was ?
                                  Kost iets van een 70 EUR per jaar.

Comment

breng alles toch gewoon in orde, met een goeie boekhouder hou je er zelfs aan over

geen gezeik, doe je voortuin weg en plant de klanten daar

Comment

Kinderarbeid

En idd, kan je de voortuin niet veranderen in een oprit?

Ik zou toch ook die buur zitten kloten dan, met kleine dingen.

E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Voortuin weg is geen optie , ik woon in een "beschermde wijk" .

Comment

Working...
                                        X