Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wettelijk bijverdienen met het poetsen van auto's :

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Advies, regelgeving en ondersteuning voor ondernemers over bouwen en verbouwen, financiering, mobiliteit, innoveren, ...

Comment

2. de exploitant op de vestigingsplaats beschikt over een bedrijfsruimte die per wasruimte voor één personenwagen voorzien is van:
      interne gemarkeerde parkeerplaatsen (min. 2 x 5 meter per parkeervak) voor minimum drie
      personenwagens;
      interne circulatieruimte voor parkeermanoeuvres (minimum 3 meter breed), zodanig dat het in- en
      uitrijden van een intern parkeervak niet op de openbare weg gebeurt.
      Deze voorwaarde geldt niet voor op het ogenblik van inwerkingtreding van huidig reglement gevestigde
      handcarwashes, die beschikken over een voorlopige toelating zoals voorzien in artikel 10.
      De aanvrager van een toelating tot vestiging dient het bewijs te leveren dat hij kan beschikken over deze
      bedrijfsruimte
      Geen vestigingstoelating is vereist voor:

occasionele handcarwash: tijdelijke handcarwash activiteit, die niet verbonden is aan een vaste locatie
      en uitgevoerd wordt in naam en voor rekening van een vzw en/of feitelijke vereniging en/of een
      natuurlijk persoon die geen handelaar is; onder tijdelijk wordt verstaan: maximum 4 dagen per jaar;
      taxibedrijven, bedrijven voor handel (verhuur, verkoop) in of onderhoud/reparatie van motorvoertuigen
      of onderdelen ervan, die voertuigen in eigen beheer wassen of poetsen
      1. Voor het verkrijgen van een toelating dient de exploitant een schriftelijke aanvraag in bij de burgemeester, aan de hand van een daartoe voorzien aanvraagformulier. De aanvraag bestaat minstens uit:
      een volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier;
      uittreksels uit het strafregister (model 2): bij een eenmanszaak van de eigenaar ervan en bij een
      vennootschap van alle zaakvoerders/bestuurders zoals vermeld in de statuten;
      een bewijs dat de aanvrager kan beschikken over de aangevraagde vestigingsplaats (bijvoorbeeld een
      eigendomsakte of een huurcontract – eventueel onder opschortende voorwaarde van het verkrijgen van
      een vestigingstoelating);
      een plan van de locatie, met aanduiding op schaal van het aantal parkeerplaatsen, wasruimte en
      circulatieruimte.
      Ge zijt er dus nog niet...
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Dit is duidelijk. En toont meteen aan dat GSM zich niet in regel kan stellen : wassen op eigen terrein, drie afgelijnde parkeerplaatsen per wasplaats en interne circulatie moet mogelijk zijn. GSM wast de wagens op straat...

En dit staat dan nog los van het feit of er al dan niet al handcarwashes in een straal van 500 m rond zijn woning zitten.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

@f.v : mooie info , waarvoor dank .

Ik vraag mij af of dit eigenlijk van toepassing is voor mij , vermits ik dit in BIJBEROEP wil doen.
          Mocht ik een echte handelszaak willen starten ( voltijds) dan denk ik dat het zo is dat je aan die voorwaarden moet voldoen , nu echter twijfel ik omdat de meeste "anderen" die iets gelijkaardigs als ik doen ook geen 3 parkeerplaatsen hebben ....

Ik vraag me eigenlijk af of je bvb een mobiele autopoetser auto's kan laten poetsen die NIET op een privé-eigendom staan..???

Nu zijn er ook diensten/bedrijven die op locatie iemand z'n voertuig komen wassen en indien je dus geen oprit oid hebt zou je dus niet van deze dienst gebruik kunnen maken ? ( de buur met oprit wel en jij niet omdat je geen oprit hebt ? )

Ik ben er nog niet uit maw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
            Ik vraag me eigenlijk af of je bvb een mobiele autopoetser auto's kan laten poetsen die NIET op een privé-eigendom staan..???

Nu zijn er ook diensten/bedrijven die op locatie iemand z'n voertuig komen wassen en indien je dus geen oprit oid hebt zou je dus niet van deze dienst gebruik kunnen maken ? ( de buur met oprit wel en jij niet omdat je geen oprit hebt ? )

Ik ben er nog niet uit maw
            Dat klopt! We hebben er jaren twee gehad die hier ons bestelwagens kwamen doen en het was idd een voorwaarde dat er plaats voorzien was op privé eigendom.
            Onze bandenman die terplaatse komt heeft dat ook als voorwaarde. Dito met carglass.

Persoonlijk vind ik dat ook allemaal niet meer dan normaal...
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
            X