Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wettelijk bijverdienen met het poetsen van auto's :

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
    Voortuin weg is geen optie , ik woon in een "beschermde wijk" .
    Verhuizen?

Comment

Ik weet maar al te goed dat je de regels van het detailen kent en respecteert, jij of je kids gaan dus netjes de twee emmers gebruiken, en zeker niet met zand gaan 'wassen'. Ik heb al genoeg van je details gezien om zeker te zijn van je knowhow.
      Een verzekering is echter voor ongelukjes, en die zitten in een klein hoekje . Je gaat polijsten en gaat door de lak op een herspoten stuk. Je had het gevraagd, maar de eigenaar wist van niks want tweedehands wagen... Nightmare.
      Struikelen, openwaaiende deur,...je werkt immers op straat. En, het overkomt de besten (ik zit immers in de branche, en zie dat iedere stielman wel eens een gevalletje domme pech heeft)

En het zakcentje van je kids: weerom, zolang het geen commerciële regelmatige activiteit is, no worries, wordt het meer dan dat, dan kun je je allerlei problemen op de hals halen.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Kan je eigenlijk niet gewoon bij familie zonder vervelende buren gaan poetsen?

Comment

Daartoe moet je je weer verplaatsen met al je spullen. GSM doet nogal wat auto's, dit zou dus een sleur worden IMHO
          Plus, je stoort je 'gastheer' iedere keer je een auto gaat wassen. Blijft niet duren

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Als je een vaste plaats gevonden hebt kan je natuurlijk al je spullen daar laten staan hé, idealerwijze ergens op de buiten waar je geen pottenkijkers hebt

Comment

Ik zou mij toch een handelspand of grote garage met water en elektriciteit zoeken .
              U kennis is voldoende om op zelfstandige basis te beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                Pas vanaf 16 ja.
                Al vanaf 15 ja.
                Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Carwashes moeten toch uitgebreide waterzuiveringssystemen, mileuvergunningen, etc. hebben?!
                  Ik vrees ervoor dat ook jij dat dan zou moeten hebben, aangezien er anders oneerlijke concurrentie is. Anderzijds zie ik wel steeds meer van die handcarwashes opduiken die dat hoogstwaarschijnlijk niet hebben, dus misschien moet het toch niet?

Comment

Mocht het gemakkelijk zijn dan zou iedereen het doen...

Comment

Ik zou toch eens eerst heel goed uitrekenen wat het zal kosten, wat het kan opbrengen en wat er overblijft. Er is een groot verschil tussen af en toe een extraatje te ontvangen en elke maand een hoop administratie en kosten te hebben.

We leven in België, dus ik zou zoals reeds geschreven een andere locatie zoeken niet op de openbare weg en verder doen zoals je bezig bent. De politie gaat zich echt niet druk maken wanneer jij ergens een auto wast op privéterrein.

Dit alles in de veronderstelling dat het inderdaad over enkele auto's per week gaat en niet dat de mensen staan aan te schuiven...

Comment

Als je het officieel gaat moeten doen, en je wilt nog steeds uit de kosten komen, dan zal je snel zonder klanten vallen. Oftoch, zonder je huidige vaste klanten. Geen mens die je prijs (die makkelijk maal 3 zal gaan) nog zal willen betalen.

De druk om er genoeg te doen om uit de kosten te raken gaat dan ook veel groter worden, waardoor de fun voor jou en al helemaal voor de kinderen eraf zal zijn.

Ofwel klap je het eens deftig uit met uw gebuur, ofwel zal je een andere hobby moeten zoeken.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                          Als je het officieel gaat moeten doen, en je wilt nog steeds uit de kosten komen, dan zal je snel zonder klanten vallen. Oftoch, zonder je huidige vaste klanten. Geen mens die je prijs (die makkelijk maal 3 zal gaan) nog zal willen betalen.
                          Ofwel klap je het eens deftig uit met uw gebuur, ofwel zal je een andere hobby moeten zoeken.
                          Ik ga morgen naar een boekhouder en ga bespreken wat er allemaal mogelijk is .

@klappen en buurman : dat ie klappen verdient is mij duidelijk , met die man ( en z'n Poolse vrouw die wel werkt ) valt niet te klappen.....

Verleden jaar heeft ie z'n zoontje van 3 naar een andere school gebracht omdat alle kids een hesje moesten dragen om +- 250 meter te stappen naar de turnzaaal...........en zijne kleine mocht niet met reclame rondlopen van de KBC..

Blijkbaar is ie van plan om een nieuw dak te laten steken , maar heeft ie ingezien dat je daar geld voor moet hebben .......veeeeel geld en dat heeft ie niet volgens mij. Dit jaar zou het laatste jaar zijn dat je nog premies kan krijgen om je dak te vernieuwen .

On-topic : niemand laat z'n wagen wassen voor de prijs van 3 carwash-beurten , er is zo'n slogan trouwens : IK BEN TOCH NIET GEK

Comment

In bijberoep klinkt op het eerste zicht mooi. Maar plots (meestal pas na de eerste drie jaar) kan je een afrekening op je dak krijgen waar je niet goed van bent... Hangt er vanaf hoeveel je doet, maar je prijs zal zwaar omhoog moeten gaan als je met alles in orde wilt zijn. En dat begint met een wettelijk onderkomen voor je activiteit, niet meer op straat dus.

Die maal drie zal plots nog lang zo zot niet lijken!
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Als zelfstandige in bijberoep, heb je niet die achterstallige rsz-bijdragen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Als je het inderdaad legaal wil dekken, kan je inderdaad een legaal bijberoep aanvragen, als je al een voltijdse job hebt. Dat is een statuut ontwikkeld voor mensen die inderdaad een kleine bijverdienste hebben, maar niet voltijds zelfstandig mee willen/kunnen beginnen, en in se zal je daar buiten een kleine verzekering ook weinig extra kosten bijkrijgen, als het zo winstgevend is, zal het in bijberoep dat ook zijn. Je zal wel btw moeten bijtellen of aftrekken van je prijs, maar kan je ook doen van je kosten. En dan kan je zelfs heel wat kosten fiscaal aftrekken, dus dat zal heus wel meevallen. Ik ken een hoop mensen die dit statuut hebben bovenop hun beroep, en daar heel content over zijn.

Ik zou in jouw geval daar meer info over proberen bekomen, hoor eens bij nsz ofzo...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Slayer Bekijk Berichten
                                Als zelfstandige in bijberoep, heb je niet die achterstallige rsz-bijdragen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. . Ik ken een hoop mensen die dit statuut hebben bovenop hun beroep, en daar heel content over zijn.
                                Ik zou in jouw geval daar meer info over proberen bekomen, hoor eens bij nsz ofzo...
                                Ik ben bij een boekhouder langsgeweest en ben nu nog aan het overwegen om de nodige kosten te doen om "legaal" bij te verdienen.

Vermits ik in Antwerpen woon is er een extra kost bovenop de provinciebelasting ( of is het net andersom......) :
                                provincie + gemeentebelasting : 90 € en omdat ik in Antwerpen woon komt er dus 200 € extra bij........in bvb Malle heb je die 200€ NIET te betalen.
                                Tel nogmaals 81.50 € bij ( ondernemersnummer ) en je zit al op een flink bedrag voor je 1 cent verdient hebt.
                                Tot 5580 € (omzet) is oké om niet onder het statuut te vallen van "btw-plichtige" en het bedrag dat je dan over houd (5580 -onkosten die nodig zijn om dit beroep uit te oefenen) , daar wordt je op belast ( = 45 tot 55 % )

Eerst nog een paar mailtjes sturen en alles goed overwegen dus.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                  (5580 -onkosten die nodig zijn om dit beroep uit te oefenen) , daar wordt je op belast ( = 45 tot 55 % )
                                  .
                                  De volledige onkost, of de btw van de onkost?

En als je geen onkosten hebt, dan hou je op een beurt van 25 euro ongeveer 12.5 euro over. Dus moet je al 50 euro vragen voor dezelfde 25 euro over te hebben.
                                  En dan moet je nog een 370 euro startkapitaal terug verdienen, ofte 15 wagens aan 50 euro voor je uit de kosten bent, excl aankoop producten - die je eventueel (deels) kan recupereren, maar hoe dan ook wel nog terug verdient moeten worden.

En dan heb je de kinderen nog niet ingeschreven als jobstudentjes of werkstudenten, dus kan uw buur u nog steeds 'pakken'. En je heb ook nog steeds geen wettelijke werkplaats.

Heb je al navraag gedaan qua milieu vergunningen?
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

als gscm dat statuut haalt, kan ie toch een pak meer aftrekken

een creatieve boekhouder blijft een must

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      als gscm dat statuut haalt, kan ie toch een pak meer aftrekken

een creatieve boekhouder blijft een must
                                      Ja hij kan meer aftrekken. Maar uiteindelijk wil hij de moeite doen om wettelijk in orde te zijn, zodat zijn buur hem het leven niet meer lastig kan maken. De buur klaagt ondermeer van zwart werk, hinder door tuinslangen en wagens die altijd op straat gewassen worden. Behalve het eerste punt zijn de laatste twee nog steeds niet opgelost en nog steeds niet wettelijk. Het lijkt me dan wel veel moeite om nog steeds niet half in orde te zijn.
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        Ja hij kan meer aftrekken. Maar uiteindelijk wil hij de moeite doen om wettelijk in orde te zijn, zodat zijn buur hem het leven niet meer lastig kan maken. De buur klaagt ondermeer van zwart werk, hinder door tuinslangen en wagens die altijd op straat gewassen worden. Behalve het eerste punt zijn de laatste twee nog steeds niet opgelost en nog steeds niet wettelijk. Het lijkt me dan wel veel moeite om nog steeds niet half in orde te zijn.
                                        Hij zal dat water moeten opvangen.

Comment

Ik stel mij de vraag hoeveel van die hand carwashes met alles in orde zijn. De laatste tijd zijn er hier in de buurt toch wel enkele bijgekomen en volgens mij vangen die het water toch ook niet op (en die mogen toch blijven bestaan). Het zou dan toch goed kunnen dat de wetgever niets opgelegd heeft bij hand carwashes.

Comment

Working...
                                          X