Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto gechipt' goed of slecht als verkoopsargument

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik ben "jeugd" en heb de laatste tijd veel zoekertjes doorzocht. (meestal atmosferisch mabon) zodra ik iets zou zien staan van gechipt of dergelijke ben ik weg. Dat is mijn oordeel en vooral de drang naar het kopen van iets origineels. Ik koop liever niet iets waar aan "gefoefeld" is. Ook al wordt chiptuning meestal professioneel gedaan.

Mijn mening

Comment

Ben ik het mee eens.
      Ofwel zet je de wagen terug standaard, ofwel zeg je het, punt.

Comment

Als ik mijn A6 ( c5 ) verkocht heb ik van de chip niets gezegd op de advertentie.
        Bij de koper die serieuze interesse vertoonde heb ik gezegd dat hij gechipt was , uitdraai getoond en dat heeft hem over de streep getrokken.
        Ook een geval van ging-het-zowieso-doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
          ik hoop voor u dat die mensen geen ongeval krijgen met de wagen en dat er toevallig op één of andere manier ontdekt wordt dat deze gechipt is. Kan juridisch volgens mij wel een steekspel worden tussen de beide partijen. Ik snap niet dat je dat niet gezegd hebt. Als jij morgen een wagen koopt en die is gechipt dan wil je ook dat de verkoper je dat zegt
          En waarom zou er bij een ongeval gaan gekeken worden of die al of niet gechipt was? Omdat de klap tegen boom zo hard was dat dit niet kan gekomen zijn met dit type wagen? Betwijfel of hij wel sneller rijdt met chip,nooit getest. Enige dat ik voelde was beter optrekken.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
            En waarom zou er bij een ongeval gaan gekeken worden of die al of niet gechipt was? Omdat de klap tegen boom zo hard was dat dit niet kan gekomen zijn met dit type wagen? Betwijfel of hij wel sneller rijdt met chip,nooit getest. Enige dat ik voelde was beter optrekken.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
            Door het chippen beantwoordt uw wagen niet langer aan de vermeldingen op het inschrijvingsbewijs. Met andere woorden, is uw wagen niet correct ingeschreven en begeef je je dus met een niet geregistreerd voertuig op de openbare weg, waardoor in beslagname van het voertuig mogelijk is.

Dit inschrijvingsbewijs is de basis van uw verzekeringspolis, namelijk type van de wagen, toegelaten massa en vooral vermogen. Je wagen is altijd verzekerd voor x-aantal vermogen (dit staat op uw groene kaart). Als dit vermogen is gewijzigd door het chippen dan betekent dat dat Uw voertuig niet langer verzekerd is, minstens dat de verzekeraar kan afzien van dekking ingevolge bedrog van de verzekerde, waardoor je alles uit eigen zak zal mogen betalen.

Ten derde, kan een er geoordeeld worden dat de schade niet of niet in dezelfde hoegrootheid zich zou hebben voorgedaan indien het voertuig dat de schade heeft veroorzaakt, niet gechipt zou zijn geweest.

Let op, dit is een 'als als' scenario, doch perfect mogelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
              Door het chippen beantwoordt uw wagen niet langer aan de vermeldingen op het inschrijvingsbewijs. Met andere woorden, is uw wagen niet correct ingeschreven en begeef je je dus met een niet geregistreerd voertuig op de openbare weg, waardoor in beslagname van het voertuig mogelijk is.

Dit inschrijvingsbewijs is de basis van uw verzekeringspolis, namelijk type van de wagen, toegelaten massa en vooral vermogen. Je wagen is altijd verzekerd voor x-aantal vermogen (dit staat op uw groene kaart). Als dit vermogen is gewijzigd door het chippen dan betekent dat dat Uw voertuig niet langer verzekerd is, minstens dat de verzekeraar kan afzien van dekking ingevolge bedrog van de verzekerde, waardoor je alles uit eigen zak zal mogen betalen.

Ten derde, kan een er geoordeeld worden dat de schade niet of niet in dezelfde hoegrootheid zich zou hebben voorgedaan indien het voertuig dat de schade heeft veroorzaakt, niet gechipt zou zijn geweest.

ik kon het zelf niet beter verwoorden Evert, merci

op het moment dat uw wagen gechipt is dan is hij niet meer conform het gelijkvormigheidsattest + in de voorwaarden staat dat de al de gegevens die jij verstrekt comform de werkelijkheid moeten zijn.
              Door te chippen en het niet te vermelden bega je in principe al een zware inbreuk op de algemene voorwaarden want je stelt de werkelijkheid anders voor dan dat ze is. Overeenkomst kan zelfs nietig verklaart worden in een aantal gevallen.
              Had je dit nu wel vermeldt op de verkoopfactuur dan lag de verantwoordelijkheid bij de nieuwe koper. Jij hebt er niets van gezegd dus die mens kan het niet weten dus als als en als is idd mogelijk in het slechtste geval

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten

Zoals jij het hier stelt is het heel misschien wel mogelijk maar een onderzoek of een auto al dan niet gechipt is bij een ongeval is zeker niet standaard. Er moeten al doden/zwaargewonden bij betrokken zijn en dan nog.

Comment

Over ongevallen en verzekeringen zou ik me niet direct zorgen maken, kans zal inderdaad al klein zijn. Ik denk eerder gewoon aan de hogere slijtage van de onderdelen (in hoeverre dat er al is, heb hier niet echt ervaring mee), die de chiptuning teweeg brengt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Zoals jij het hier stelt is het heel misschien wel mogelijk maar een onderzoek of een auto al dan niet gechipt is bij een ongeval is zeker niet standaard. Er moeten al doden/zwaargewonden bij betrokken zijn en dan nog.
                    idd het is eerder een verhaal van 'als en als' maar de mogelijkheid is er altijd hé en veel zal idd afhangen van hoe zwaar het ongeval was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Dat klopt, het blijft een scenario dat zelden kan voorkomen. Maar aangezien chippen meer en meer ingeburgerd geraakt en de overheid meer en meer strenger wil optreden tegen verkeersinbreuken (lees: snelheidsovertredingen), kan er in de toekomst een verhoogde 'aandacht' komen voor gechipte wagens betrokken bij een ongeval, zeker wanneer er grote bedragen op het spel staan. Er hoeft zelfs geen dode gevallen te zijn om al boven 2 miljoen euro uit te komen.

Maar bon, de topicstarter vroeg advies en heeft het gekregen.

Comment

Ik ken maar 1 iemand die daarmee gepakt is geweest en dat is Tuningkid na een bezoek bij BR-performance.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          200% met je eens. Ook over dat laatste.

Elke dergelijke niet OEM aanpassing toont gewoon aan dat de koper boven zijn middelen wou proberen rijden en je weet dus direct al dat hij waarschijnlijk ook niet het geld had om de boel deftig te onderhouden.
                          Ja mannekes, ge hebt misschien heel schone wagens en ge kunt der (volgens ik lees) ook nog deftig mee rijden maar ge kunt even goed een serieus potje zeveren zunne .
                          Er zijn nu eenmaal mensen die bv wel een sportief uitziende wagen willen zonder al de pk's (BIV, tax, verbruik,...).
                          Door dan een 'gewoon' model te kopen en te verlagen + andere velgen zijn die tevreden, auto ziet er iets sportiever uit dan standaard en het kost hen nix in dageljiks gebruik. Wat ben je trouwens met een wagen die 250km/h rijdt hier in België ? Uw rijbewijs kwijt spelen....
                          't Is niet omdat je een EVO of WRX kunt kopen dat ge dat moet doen é.
                          Alleszins een heel rare hersenkronkel.

Aja, zal het ook zeggen tegen mijn pa, dat het een loser is die geen geld heeft voor nen deftige wagen en dus enkel achteraf alu velgen heeft gekocht (en nu een setje originele stalen met winterbanden heeft).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trx78 Bekijk Berichten
                            Wat ben je trouwens met een wagen die 250km/h rijdt hier in België ? Uw rijbewijs kwijt spelen....
                            't Is niet omdat je een EVO of WRX kunt kopen dat ge dat moet doen é.
                            En wat ben je met een wagen die eruit ziet alsof hij warpspeed kan halen, maar na 200 al op het einde van zjn adem zit?

Sorry en hier zullen misschien velen aanstoot aan nemen, maar oftewel koop je een snel uitziende wagen die effectief ook prestaties heeft, oftewel ben je ne poser die wilt kunnen maar niet kan. Ik haat het zinloos aankleden van wagens waarbij dan enkel het resultaat is dat je met een 'dikker ogende' bak rijdt maar uiteindelijk gaat het over dezelfde lillyputter...

Al die S, M, AMG en weet ik veel nog wat optiekits die sommigen aan hun wagens hangen mogen fier zijn... De meeste onwetende mensen zullen misschien wel opkijken naar deze wagens, maar ne purist lacht ze gewoon uit.
                            Last edited by ; 20/04/2013, 10:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                              En wat ben je met een wagen die eruit ziet alsof hij warpspeed kan halen, maar na 200 al op het einde van zjn adem zit?

Sorry en hier zullen misschien velen aanstoot aan nemen, maar oftewel koop je een snel uitziende wagen die effectief ook prestaties heeft, oftewel ben je ne poser die wilt kunnen maar niet kan. Ik haat het zinloos aankleden van wagens waarbij dan enkel het resultaat is dat je met een 'dikker ogende' bak rijdt maar uiteindelijk gaat het over dezelfde lillyputter...
                              Ben ik het deels mee eens. Bepaalde personen zien nu eenmaal bv een beemer liever met M-pack, voor anderen hoeft het dan weer niet... Als je natuurlijk ergens gaat stoefen of liegen dat je met een rakket rijd omdat je een M-pack hebt steken, dan ben ik het volledig met je mening eens.
                              Maar langs de andere kant moet je inderdaad wel een beetje motor hebben om zoiets te laten installeren, op een 114i vind ik het persoonlijk een beetje belachelijk.
                              Op een 125i vind ik het dan wel weer meer kunnen.
                              Soit, komt er gewoon op neer, sommige zien het graag en blijven toch met hun beide voetjes op de grond, gaan er niet mee lopen stoefen enz, vind ik het perfect kunnen.
                              Sommige doen het om hun wagen dikker voor te doen als een andere (en gaan dit actief ook zo tonen), en dan deel ik je mening.

Edit om op je edit te antwoorden met héééééle lange URL waarvan ik het nut niet snap aangezien die precies niet werkt :

Ik vind het soms wel mooi, en kom goed overeen met een persoon die een M-pack heeft, want die blijft er bescheiden onder. Dus dan ben ik volgens jou geen 'purist'?

Maar goed, meningen zijn er om meningen te zeggen
                              Last edited by ; 20/04/2013, 10:04.

Comment

Ja die URL lukte precies niet zo goed...

Kan begrijpen dat mensen dat graag zien, maar ik ben een beetje zwart/wit op dat gebied. Ik vind ook dat de fabrikanten die kits beter niet zouden aanbieden (of toch niet exact dezelfde) die op hun topmodellen gezet worden. Het neemt het exclusieve van die modellen weg en uiteindelijk haalt het het imago van die reeksen naar beneden. Vroeger als ik meende een M3, AMG of S te herkennen, dan draaide ik m'n hoofd om die zeldzamere verschijningen te bewonderen... Nu doe ik geen moeite meer, omdat het uiterlijke verschil grotendeels is weggevallen. Je ziet met hopen dieseltjes die er bijna hetzelfde uitzien, dus spijtig genoeg is het exclusieve van die styling te 'common' geworden...

t'is niet omdat je een stuk koper inpakt met bladgoud, dat het ineens ook echt goud is eh...
                                Last edited by ; 20/04/2013, 13:37.

Comment

Ja op dat vlak geef ik je volledig gelijk dat er toch best een verschil zit op de kits. Dat er toch iets van onderscheid kan gemaakt worden. Enja, fabrikanten bieden opties aan waar ze geld uit kunnen slaan natuurlijk.
                                  Maja, bekijk het zo, als je aan het stoplicht staat met je echte Evo X naast eentje met kit, dan heb je nog zoveel geniet als je hem je achterlichten laat zien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                    Maja, bekijk het zo, als je aan het stoplicht staat met je echte Evo X naast eentje met kit, dan heb je nog zoveel geniet als je hem je achterlichten laat zien
                                    Aan zulke anorexia patientjes met bodybuilder looks verspil ik mijne naft ni zenne...
                                    (net zoals iemand met bv een Porsche turbo of C63 zijne naft waarschijnlijk ni zal verspillen aan mij).
                                    Last edited by ; 20/04/2013, 13:55.

Comment

Een c63 verstookt alleen maar achterbanden bij een sprintje , de evo kan nog winnen
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ik zal er eens een realistisch voorbeeld bij halen, Golf VI GTI, gechipt naar 255pk:

In dit geval zou het argument dat hij gechipt is misschien wel kopers kunnen aantrekken alleen zou er in de advertentie bij moeten staan waar hij gechipt is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten

Al die S, M, AMG en weet ik veel nog wat optiekits die sommigen aan hun wagens hangen mogen fier zijn... De meeste onwetende mensen zullen misschien wel opkijken naar deze wagens, maar ne purist lacht ze gewoon uit.
                                          Als ik een keuze moet maken, dan kies ik voor een 'sleeper'.
                                          Zo standaard mogelijk er uit zien maar met een bom van een motor onder de motorkap.

Comment

Working...
                                          X