Hoe kijken de meesten hier tegen aan. Zeg je tegen een potentiele koper van je auto best dat hij gechipt is of verzwijg je dat best? Ga je meer of minder kans hebben om hem te verkopen als ze weten dat hij gechipt is?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto gechipt' goed of slecht als verkoopsargument
Collapse
X
-
Ik zou nooit een auto kopen die al gechipt is, tenzij ik de verkoper zeer goed ken, want dan weet ik hoe er met de wagen is gereden en hoe hij onderhouden is!
Mijn wagen is gechipt en als ik die zou verkopen dan zou ik dat er wel bij zeggen en die koper de keuze geven om hem zo te kopen of terug de originele software er laten in de zetten!
-
Als et nie te duur is om de standaardsoftware op te zetten zou ik die terug zetten. Maar best vermelden
Kdenk dat het anders moeilijker zal zijn om de wagen te verkopen.
De meeste mensen zullen schrik hebben dat het niet gezond zou zijn voor de auto of omdat het illegaal is.
Comment
-
ik heb dat ook niet vermeld bij overlaten aan garage.
Werd ook niet achter gevraagd.
Maar kan me niet voorstellen dat zoiets positief kan uitdraaien voor de overnameprijs of verkoopprijs...
Iedereen die een gechipte wagen test zal dan ook wel direct voelen dat de wagen gechipt is.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Overlaten aan een garage speelt het geen rol of je het nu zegt of niet zegt.
Bij een particuliere verkoop , mag je wettelijk niets verzwijgen, ik weet dat bijna niemand het nauw neemt met de wetten.
Maar voor de minste zever zou ik het toch vermelden of gewoon de software weer orgineel laten zetten,nog makkelijker
Comment
-
Hangt ook wat af wat soort auto je verkoopt, bij een golf IV kan ik me moeilijk voorstellen dat dat in je nadeel speelt voor een bepaald publiek.
Niets van in je advertentie zetten, tenzij misschien op fora, maar zeker zeggen wanneer ze langskomen, eerlijkheid duurt het langst zoals ze zeggen, en ineens bijvermelden dat ze het terug kunnen zetten. Maar na ermee gereden te hebben zullen ze dat wel laten denk ik, hij is gekieteld voor een reden
Comment
-
Ze komen er toch achter, mijn mini was ook zogezegt origineel
, nugabollen even googlen, fora doorzoeken en ik vond de testbankuitslag en al.
Mijn saab 9000 was gechipt, gewoon vermeld op verkoopsite en de auto was binnen de week verkocht.
Fora zijn iets gevaarlijks, alles wat je schrijft kan tegen u gebruikt wordenToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenIk zou dat niet zeggen.Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
probleem is dat je niet weet wat voor iemand de geïnteresseerden zijn he.. stel dat ik laat weten auto is gechipt kan hij reageren van 'oh nee houdt hem dan maar...' of hij reageert "ha interessant, dat was ik toch van plan om te laten doen". Heb het chippen bij Shiftec laten doen, toentertijd. Jammer dat ik het chippen pas heel laat ontdekt heb, zodat ik slechts een 2 jaar er van heb kunnen genieten.
Comment
-
Zoiets moet je melden, anders is dat bedrog en kan uw verkoop nietig worden verklaard met alle (financiële) gevolgen van dien.
Eerlijkheid duurt het langst.
Ook niet vergeten dat je eigenlijk iets 'onwettigs' verkoopt.
Beste oplossing is teruggaan naar de tuner en de motortuning te resetten naar de fabriekswaarden vooraleer je de wagen verkoopt.
Comment
-
Eerlijkheid duurt het langst al vrees ik dat je het als verkoper beter verzwijgt om een auto te verkopen. Chiptuning wordt vaak geassocieerd (al dan niet correct) met mensen die hun wagen tot het maximum belasten.The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985
BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Comment
-
Ik zou het zeker vermelden .
Volgens een dealer (van Citroën) zou je ALTIJD kunnen zien door de wagen aan een uitlees-pc oid te hangen dat ie gechipt is of niet ZELFS als de chiptuning er terug af is gehaald .
(ivm verborgen bestanden oid die fabrieks-af in de bc zitten en waar je als chiptuner niet aan zou kunnen heeft ie me gezegd...)
Of dit laatste waar is weet ik niet.......misschien wou de man me gewoon ontmoedigen ivm chippen .
De koper kan in het ergste geval de auto ook laten keuren in zo'n station van Touring/VAB waar ze de auto op de rollen zetten en oa de vloeistoffen ed nakijken ......hierdoor weet je of de motor en andere zaken nog voldoende in orde zijn of niet. Ooit een auto verkocht en die "eisten" dit zowat , mits deze kosten in 2 werden gedeeld was het oké voor mij..........en ik heb de auto verkocht aan die koper NA die keuring.
(de motor-prestatie gaf betere waardes aan dan nieuw.......)
Comment
-
Ik zou het zeker vermelden, waarschijnlijk niet in de advertentie, maar wel als de mensen effectief komen kijken. Eerlijkheid duurt het langst, en ook wettelijk sta je recht in de schoenen. Je moet jezelf afvragen, zou jij het het als koper graag weten, waarschijnlijk wel, dus waarom zou je het als verkoper dan niet vermelden...
Het is sterk afhankelijk van welke wagen je wil verkopen of dit positief of negatief zal werken.
Verkoop je een populaire wagen (bij de jeugd) dan vermoed ik dat dat wel eens een voordeel zou kunnen zijn, in bepaalde andere gevallen kan ik mij voorstellen dat dat eerdr negatief gaat werken.
Comment
Comment