Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies: BMW 525d touring met grote kosten...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    dan kan ik misschien de swich doen naar een MINI Countryman?? Dat lijkt me ook een leuke auto.

Shame on you! Een E65 vind je lelijk maar zo'n Countryman dan weer niet?

Anyway, ik zou geen E65 kopen als het op voorhand al je ding niet is (zie ze trouwens ook niet graag). Wordt de 525d nu al hersteld of nog in twijfelfase?

Dat van uw vrouw en het feit dat ze niet meer met een Polo e.d. wil rijden lijkt me eerder een luxeprobleem. En als ze per sé met een BMW wil rijden, kan je bvb ook naar een E46 benzine op zoek gaan zodat jij met de 520D kan rijden.

E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Ne keer zot doen

http://nl.kapaza.be/limburg/bmw-e32-730ia---uitzonderlijke-staat---100-000km-70627328.htm

Verken een breed aanbod aan auto’s. Van stadsauto's tot gezinswagens, vind je een passende auto die aan jouw wensen voldoet op ons platform.
      Last edited by ; 07/03/2013, 16:51.

Comment

Probleem is dat die auto's ook allemaal 200.000kms gelopen hebben. Ze riskeren ook allemaal een kapotte turbo. Bijkomend heb ik geen weet in welke staat de overige onderdelen zijn.

De eerste 525d die je gevonden hebt is wel een hele mooie. Ik vraag me alleen af of deze auto wel klopt. Dit is nog een échte 2500cc motor en die is snel vervangen door een 3.0. Maar toch heeft hij al facelift bumpers en lichten? Zo een panodak vind ik schitterend maar ik hoor te veel horrorverhalen over krakende daken/brekende daken, electronica die kapot gaat door waterinspijpeling... Deze wagen heeft ook nog de 2500cc motor. Die wordt overal afgeraden terwijl ik zo eentje eigenlijk de meest interessante vond in het begin.

De 2de wagen is schitterend. ik zie graag de houtinleg maar hij begint wel duur te worden. Wel vierwielaandrijving... Heb geen idee of deze betrouwbaarheidsproblemen kennen. Misschien dat ik eventjes geduld moet hebben om er zo eentje binnen een jaartje te kopen.

De laatste is mijn favoriet maar ook iets te duur momenteel. Zou de E60 nog rake klappen krijgen éénmaal de F11 een facelift krijgt? Mijn 520d heb ik
        5,5 jaar geleden voor 15000 euro gekocht bij de dealer met 81000kms. Als ik erover terugdenk heb ik precies een schitterende deal gedaan.
        Om een goede E60 te vinden heb je toch nog 12000 tot 15000 euro nodig denk ik. Dan zal het nog een jaartje wachten worden.

Die tweede is maar een kaal hok he..juist sportzetels en navi pro..
        2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Heb mailtje naar de verkoper gestuurd. Is wel een 725tds die relatief veel verbruikt maar toch... Even afwachten.
          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
          BMW F10 520da 2012
          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Die eerste 7 serie . Ik ga eens een mailtje sturen of deze nog te koop staat. Zal wel niet weinig verbruiken maar wat een juweeltje... Die 2de staat al lang te koop en heeft te veel kms.

@ Ian: Eigenlijk heeft de garage groen licht gekregen voor de herstelling maar ik denk niet dat er tot hiertoe al iets aan gebeurd is. Ik had een bericht gestuurd of ik hem vrijdag mocht komen ophalen maar dan zou hij zeker niet klaar zijn.
            Een E65 valt inderdaad sowieso af. Ook op langere termijn vrees ik. Te onbetrouwbare bakken en eigenlijk ook wat speciaal qua design. Een Countryman is redeljik ok qua looks. Heb altijd wel sympathie gehad voor MINI en dat is de enigste waar ik "iets" aan zou kunnen hebben met 2 kids. E46 vind ik best eigenlijk maar een kleine auto. Is ook wat verouderd qua looks. Die auto laat me eigenlijk wat koud.

@ davy: Die sportzetels vind ik wel belangrijk. Mijn rug heeft zijn beste tijd gekend vrees ik . Maja, een E60/61 komt er nu toch niet. Veel te duur momenteel.

BMW E24 635csi 1985
            BMW F10 520da 2012
            MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Het vrouwke ziet zoiets wel zitten. Enigste grote minpunt is het ontbreken van een leder interieur maar dat kan ik er wel nadien laten inzetten. Eens mailtje naar mijn garagist sturen.

Pfff ben al verkocht voor deze auto en ik heb hem nog niet gezien...
              Last edited by BEEMER; 07/03/2013, 19:03.

BMW E24 635csi 1985
              BMW F10 520da 2012
              MINI Clubman Cooper 2017

Comment

In een E60/E65 heb je comfortzetels nodig. Zelfs sportzetels zitten slecht vind ik (in vergelijking met E39).
                BMW E61 525d LCI '09
                Suzuki Bandit 1250NA /07
                Fiesta Red Edition '16

Comment

@ Ian: Eigenlijk heeft de garage groen licht gekregen voor de herstelling maar ik denk niet dat er tot hiertoe al iets aan gebeurd is. Ik had een bericht gestuurd of ik hem vrijdag mocht komen ophalen maar dan zou hij zeker niet klaar zijn.
                  Een E65 valt inderdaad sowieso af. Ook op langere termijn vrees ik. Te onbetrouwbare bakken en eigenlijk ook wat speciaal qua design. Een Countryman is redeljik ok qua looks. Heb altijd wel sympathie gehad voor MINI en dat is de enigste waar ik "iets" aan zou kunnen hebben met 2 kids. E46 vind ik best eigenlijk maar een kleine auto. Is ook wat verouderd qua looks. Die auto laat me eigenlijk wat koud.
                  E46 zit toch op dezelfde lijn als de E39 qua looks? Ik vind dat een E39 sedan er ouder uitziet dan een E46 sedan. Maar een E46 is al groter dan een Polo he.

Is er trouwens een topic van je 520d en 525d? Wel benieuwd hoe ze eruit zien.

E39 Touring zou ik ook wel willen... M'n ouders hebben een zwarte 520d Touring met leder interieur, en schuifdak etc. echt zalig. En vind het zalig dat de achterkant nog sterk lijkt op die van een E34 Touring, met dat knikje.

Velgen op bovenstaande foto vind ik ook (naast kruisspaakvelgen) 1 van de mooiste velgen voor op een E39.

E30SHOP.be
                  - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Die eerste 7 serie . Ik ga eens een mailtje sturen of deze nog te koop staat. Zal wel niet weinig verbruiken maar wat een juweeltje... Die 2de staat al lang te koop en heeft te veel kms.

@ davy: Die sportzetels vind ik wel belangrijk. Mijn rug heeft zijn beste tijd gekend vrees ik . Maja, een E60/61 komt er nu toch niet. Veel te duur momenteel.
                    1 goeie raad,probeer 1ntje te vinden met comfortzetels.
                    Sportzetels zijn niet slecht maar de comfortzetels...
                    Moest er een E6x komen natuurlijk:thumbup:
                    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Het vrouwke ziet zoiets wel zitten. Enigste grote minpunt is het ontbreken van een leder interieur maar dat kan ik er wel nadien laten inzetten. Eens mailtje naar mijn garagist sturen.

Pfff ben al verkocht voor deze auto en ik heb hem nog niet gezien...
                      Automaat zie je ook niet zoveel op dit model, interieur kan je inderdaad altijd swappen. Wat een kar .
                      En vooral ver geen taksen meer . Kopen die boel .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
                        In een E60/E65 heb je comfortzetels nodig. Zelfs sportzetels zitten slecht vind ik (in vergelijking met E39).
                        oké thx!

Ik vind dat een E46 persoonlijk slechter verouderd is dan een e39. Bijkomend vind ik dat een E46 beduidend sportiever rijdt en dat bevalt me niet zo. Liever in luxe cruisen. Tijdje terug had ik als vervangwagen een 316d E90 (facelift) en dat was eigenlijk best wel een fijne wagen.

De velgen die je toont op de foto vind ik ook schitterend! Ik was eigenlijk van plan om mijn BBS EC090 daarvoor in te wisselen. Maar ze komen nauwelijks te koop.

Mijn E39 zijn deze
                        De 520d (bij aanschaf). Op de achtergrond staat mijn corsamobiel die ik daarvoor had. Het is een special equipment plus versie met oa het houten/lederen stuur.

De andere is de 525d touring
                        - Self leveling suspension
                        - mutli-function for steering wheel
                        - alarm system
                        - satin chrome shadow line
                        - wood trim
                        - smokers package
                        - skibag
                        - seat heating driver/front passenger
                        - park distance control
                        - automatic air conditioning
                        - cd player
                        - radio BMW Business
                        - cd changer BMW 6 cd's
                        - foglights
                        - cruisecontrol
                        - alarm

groespfoto toen ik de 525d net had
                        Bijgevoegde Bestanden

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
                          1 goeie raad,probeer 1ntje te vinden met comfortzetels.
                          Sportzetels zijn niet slecht maar de comfortzetels...
                          Moest er een E6x komen natuurlijk:thumbup:
                          Ok! Maar zal wellicht niet voor morgen zijn. Hoe herken je de comfortstoelen?

@patatke: al met de garagist gemailed waar de 525d staat en met de verkoper contact opgenomen. De auto wordt verkocht wegens aanschaf van een 750a il. Ben momenteel serieus aan het twijfelen... Die auto ziet er écht wel zéér goed uit. Heb een volledige fotoboek van de auto gekregen van alles wat er aan gebeurd is. Het probleem is dat ik altijd al een E32 wilde hebben en dat ik daardoor wellicht niet rationeel genoeg kan denken. Eigenlijk is dit een ideale hobby auto hé...

Ben de volgende zaken aan het afwegen

525d
                          verbruikt weinig
                          technisch compleet up to date
                          airco
                          parkeersensoren
                          stoelverwarming
                          break -> handig/must met 2 kids
                          afneembare trekhaak
                          radio, cd cdwisselaar
                          multifunctioneel stuur
                          veiligheidssystemen
                          ...

De 730i daarentegen is
                          - reeds oldie. Wat ik uitspaar aan taksen kan ik investeren in iets "veel" brandstof
                          - geen veiligheidssystemen helaas
                          - open dak waar ik zot van ben (is het electrisch?)
                          - wel inboeten qua comfortitems
                          - droomauto van mij
                          - verbruikt gigantisch veel
                          - heeft een leder interieur nodig...

730i komt op 13 liter gemiddeld rond de kerktoren en de 525d verbruikt er 6 tot 6,5 gemiddeld. Is het niet zot om zoiets te kopen met de huidige prijzen aan de pomp? Eigenlijk wel... Mits kleine opleg heb je een E38 benzine die kwalitatief véél beter is. Maar met hoge kmstand dan. Maar wel met de nodige veiligheidssystemen.

Mij kennende ga ik VEEL met de E32 rijden en dan krijgt mijn vrouw de 525d en dat is weer minder goed voor de portemonnee. LPG erin leggen is een optie maar ik vertrouw die brol niet en het is ook een grote investering. Ik zou het nooit overwegen...
                          Last edited by BEEMER; 07/03/2013, 22:06.

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Knappe karren, vooral die Touring. In tegenstelling tot (blijkbaar velen) vind ik dat wel een zalige kleur, zeker in combinatie met de oranje pinkers. En dan nog eens shadowline! Ik vind het jammer dat die van m'n ouders witte pinkers heeft. Zou nochtans prachtig zijn, zwart + oranje pinkers.

En natuurlijk ubervet op die diepe kruisspaken.

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Ik zal het nog wat moeilijker (en ook jammer genoeg duurder) maken met een 7 E32 van bij onze hollandse vriend:

foto 3 is perfectie!

KOPEN!

Comment

Het probleem is dat ik altijd al een E32 wilde hebben en dat ik daardoor wellicht niet rationeel genoeg kan denken.
                                730i komt op 13 liter gemiddeld rond de kerktoren en de 525d verbruikt er 6 tot 6,5 gemiddeld. Is het niet zot om zoiets te kopen met de huidige prijzen aan de pomp?
                                Bij oldies moet je niet nadenken maar je hart volgen.
                                Verbruik dat weet je, maar als je hem gebruikt als 2e wagen, doe je toch minder kilometers, minder slijtagekosten, minder verbruikskosten, etc...

Ik gebruik mijn w124 ook als 2e wagen (1000km/maand), eigenlijk kost die wagen mij bijna niks en dat rijdt even subliem (het echte autorijden).
                                Ik vraag mij steeds meer af waarom ik een dure daily moet kopen, als je op die manier op alle vlakken beter af bent met een goede oldie .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                                  Ik zal het nog wat moeilijker (en ook jammer genoeg duurder) maken met een 7 E32 van bij onze hollandse vriend:

foto 3 is perfectie!KOPEN!

Deze kost wel het dubbele van mijn voorgestelde, en de V8 is onderhouds- en kostengevoeliger. En Hollanders vertrouwen -> no way .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                    Deze kost wel het dubbele van mijn voorgestelde, en de V8 is onderhouds- en kostengevoeliger. En Hollanders vertrouwen -> no way .
                                    Mijnen Z3 M QP komt uit NL en zeer betrouwbaar. Wat youngtimers betreft kunnen we wel nog wat leren van de hollanders en als er 1 handelaar is die ik zou vertrouwen is het die wel. Maar qua kosten inderdaad iets minder interessant, maar o zo mooi!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                      525d van 2005 met facelift bumpers en lichten? En een uitlaat van een 520d
                                      BMW E61 525d LCI '09
                                      Suzuki Bandit 1250NA /07
                                      Fiesta Red Edition '16

Comment

thanks! Grote nadeel aan deze velgen is dat ze niet proper te houden zijn. We hebben te weinig tijd om ze continu te kuisen en het vuil is er amper af te houden. Van zodra ik een ander setje velgen vind, shot ik ze buiten (allé, toen was de turbo nog niet om zeep natuurlijk...).

Deze auto heb ik in oktober 2009 gekocht op 169000kms en ik heb de vraagprijs enorm omlaag gekregen omwille van de kleur die niemand wilde zei de verkoper. Hij stond er maar beteuterd bij toen ik ook bijna vertrok om naar een 725tds te gaan kijken. Die heeft me bijna gesmeekt om een bod te doen. De auto had toen wel vele minputen zoals leder dat extreem vuil was, de auto stond naast de oprit in een wei omdat die man zijn nieuwe wagen net geleverd was, 1 band stond wat plat, slechts 15inch wielen, 1 angel eye kapot, 1 led verlichting achteraan stuk, roestplek door steenslag op de motorkap, motor draaide vrij hevig (bleek flexibel te zijn van de uitlaat). Uiteindelijk heb ik er dus wel "wat" geld ingestoken om hem goed te krijgen maar hij had een volledige BMW onderhoudsboek. Bijkomend speelde het in mijn voordeel dat de auto dringend verkocht moest worden omdat de auto op de zaak stond van de vader. De auto was afgeschreven en moest weg...

Mijn echtgenote was begonnen met een polo 1400cc en daarna kocht ik een 318is coupé (E36). Die auto vond ik persoonlijk erg geslaagd (madeira violet) open dakje, volautomatische airco, stoelverwarming, zwart leder, originele velgen (+ M3 velgen), nieuw sportstuur,... Grote minpunt was dat die auto onpractisch was met de kids die gepland waren. Bijkomend vond ik eigenlijk nooit de ideale rijhouding in de auto. Die auto vroeg er ook om om erg sportief te rijden vond ik. In tegenstelling tot een E30 verbruikte ik steeds 10 liter. Het mechanisme om de ruiten te laten zakken bij het openen van de deur werkte ook niet goed (vele keren laten nakijken) ed... Bij gewoon rijden maakte de motor veel lawaai vond ik maar bij sportief rijden klonk hij wel mooi. Hier is een fotoke

De Polo was deze
                                        geupgraded met witte pinkers, rode achterlichten en moderne wieldeksels .
                                        Super betrouwbaar bakske maar de stoelen waren zéér slecht. Bijkomend stuurde de auto véél te licht en trok de versnellingsbak op gene z*k

BMW E24 635csi 1985
                                        BMW F10 520da 2012
                                        MINI Clubman Cooper 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sinof Bekijk Berichten
                                          Mijnen Z3 M QP komt uit NL en zeer betrouwbaar. Wat youngtimers betreft kunnen we wel nog wat leren van de hollanders en als er 1 handelaar is die ik zou vertrouwen is het die wel. Maar qua kosten inderdaad iets minder interessant, maar o zo mooi!
                                          Mijn excuses, als ze betrouwbaar zijn (uitzonderingen zijn er altijd) dan betaal je vaak een hoge prijs. Maar daarvoor zoek je dan niet meer in Nederland.

Comment

Working...
                                          X