Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een vraagje i.v.m. verschillende Monovolumes...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een vraagje i.v.m. verschillende Monovolumes...

Beste mensen,

ik ben nieuw op het forum en ik heb een vraagje;

Een kameraad van mij wil graag een Monovolume kopen omdat hij in een Monovolume iets hoger zit dan in een normale wagen.

Hij twijfelt echter tussen een Opel Zafira (Cosmo - EcoFlex) en een Ford S-Max, maar de Opel Zafira ligt hem voorlopig beter...

Zijn budget is maximum 35 duizend euro.

Ik vroeg mij persoonlijk af of er geen andere en nog betere Monovolumes (merken) bestaan die hij misschien beter koopt?

Graag jullie reacties, tips & adviezen hierover.

Alvast dank bij voorbaat
    Last edited by ; 02/11/2011, 11:08. Reden: Grootte lettertype

Er is sinds enkele weken een nieuwe zafira op de markt.
    Zafira tourer.

Vind ik persoonlijk vele knapper als het vorige model. Kan sinds kort ook geconfigureerd worden op de site van opel.

Moest hij het vorige model zafira bedoelen dan zou ik voor de s-max kiezen.
    Indien hij de zafira tourer bedoelt dan zonder twijfel de zafira.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
      Er is sinds enkele weken een nieuwe zafira op de markt.
      Zafira tourer.

Vind ik persoonlijk vele knapper als het vorige model. Kan sinds kort ook geconfigureerd worden op de site van opel.

Moest hij het vorige model zafira bedoelen dan zou ik voor de s-max kiezen.
      Indien hij de zafira tourer bedoelt dan zonder twijfel de zafira.

Met een budget van €35.000 zou ik ook voor die Zafira Tourer kiezen. Zafira begint vanaf de €21.000 en S-Max vanaf €28.000. Hier en daar een optietje en je zit toch al snel boven je budget.

Ik ken wel niemand die erg wild loopt van Zafira en Opel in het algemeen? Waarom eigenlijk?

Verder nog: Peugeot 5008, Renault Grand Scenic, Citroen Grand C4 Picasso, VW Touran, Mazda 5,... Eigenlijk zit het probleem hem vooral in het totale overaanbod in de markt van de MPV's en dan vooral de midi MPV's, want ik heb de indruk dat het bij de fullsize MPV's (waar de S-Max ook bij hoort vind ik) een beetje aan het bekoelen is.

Comment

Fiat Freemont/Dodge Journey

rij nu zelf S-Max

Comment

welke auto kiezen

Al eens bij renault gaan kijken

voor het bedrag dat je over hebt , kan je nog een flinke wintertrip maken

gewoon kopen waar je je het best bij voelt , is persoonlijk .

eerlijk is eerlijk : als ik KON kocht ik mij ipv de GSIII een S-max (nu was de prijs doorslaggevend)

Comment

Heb zelf een s-max, super tevreden daarvan, na 3 jaar en 130.000 km nog geen enkel probleem gehad.

S-max lijkt me ook groter dan zafira, is volgens mij een klasse hoger dan de zafira...(puur subjectief)

Comment

klasse hoger

hangt er van af wat je er allemaal bijneemt natuurlijk!!

een basic-versie van de s-max zal toch kaler aanvoelen dan een zafira van de duurdere reeks zou ik denken

Comment

De S-max en de Zafira (zeker de nieuwe) zijn idd wel mooie auto's.
                Ook de Citroën C4 Picasso vind ik echt wel de moeite.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
                  Met een budget van €35.000 zou ik ook voor die Zafira Tourer kiezen. Zafira begint vanaf de €21.000 en S-Max vanaf €28.000. Hier en daar een optietje en je zit toch al snel boven je budget.

Ik ken wel niemand die erg wild loopt van Zafira en Opel in het algemeen? Waarom eigenlijk?

Verder nog: Peugeot 5008, Renault Grand Scenic, Citroen Grand C4 Picasso, VW Touran, Mazda 5,... Eigenlijk zit het probleem hem vooral in het totale overaanbod in de markt van de MPV's en dan vooral de midi MPV's, want ik heb de indruk dat het bij de fullsize MPV's (waar de S-Max ook bij hoort vind ik) een beetje aan het bekoelen is.
                  De S-Max en Zafira Tourer zijn wel een maatje groter dan Touran en consoorten hoor. Ze spelen in een iets andere klasse, ook qua prijs

De midi-MPV's zoals mijn Touran en een Scenic kan je perfect vervangen door een ruime break zoals een Laguna of een Passat, de Zafira Tourer en S-Max bieden net iets meer ruimte.

Het grote voordeel van de midi-MPV's is dat ze goedkoper en zuiniger zijn dan hun grote broertjes. Hun wegligging sluit meestal ook iets dichter aan bij een gewone wagen, al hebben de grote MPV's een serieuze inhaalbeweging gemaakt op dat vlak, de S-Max was daar zo een beetje de start van.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    De S-Max en Zafira Tourer zijn wel een maatje groter dan Touran en consoorten hoor. Ze spelen in een iets andere klasse, ook qua prijs
                    Wat zeg jij nu? Goed, de Zafira is wat langer dan de Touran, maar qua bagageruimte zit die in de buurt van de Touran (710 liter VS 695). Met alle banken neergeklapt, kan er meer in een Touran dan in een Zafira zelfs (1989 VS 1860). Zelfs als we de lettertjes erbij halen wordt Zafira en Touran bij het J-segment ingedeeld, S-Max speelt mee met de grote broer Galaxy in het K-segment. Zafira begint aan €21400, Touran aan €22280, S-Max aan €28580.

De midi-MPV's zoals mijn Touran en een Scenic kan je perfect vervangen door een ruime break zoals een Laguna of een Passat, de Zafira Tourer en S-Max bieden net iets meer ruimte.
                    Maar allez, dat is dus niet juist he, alleen al het ontbreken van een derde volwaardige plaats vanachter maakt dat ze niet inwisselbaar zijn. Ik weet het omdat ik binnenkort mijn break (Octavia Combi) moet wegdoen om die reden: passen geen drie stoeltjes in. Ook qua kofferruimte klopt dit niet: een Touran heeft al een dikke 90 liter meer ruimte dan een Passat Variant (ook 603 liter zoals mijn koffer van de Octavia).

Comment

Wat zeg jij nu? Goed, de Zafira is wat langer dan de Touran, maar qua bagageruimte zit die in de buurt van de Touran (710 liter VS 695). Met alle banken neergeklapt, kan er meer in een Touran dan in een Zafira zelfs (1989 VS 1860). Zelfs als we de lettertjes erbij halen wordt Zafira en Touran bij het J-segment ingedeeld, S-Max speelt mee met de grote broer Galaxy in het K-segment. Zafira begint aan €21400, Touran aan €22280, S-Max aan €28580.
                      Dan heb ik mij inderdaad serieus miskeken op de Zafira, die was groter in mijn gedachten Maar door de modelwissel die er aankwam en het gebrek aan een automaat op het moment dat ik de mijne moest bestellen ben ik daar nooit dieper op ingegaan Die prijzen zijn wel hoog, mijn Touran heeft een prijskaartje van iets meer dan 25 000 euro (na korting) en die kan je nu niet echt standaard noemen Voor een gelijkaardige S-Max kwam ik op 35 000 uit. (maar dat is dan ook meer auto, stuk meer luxe)

Maar allez, dat is dus niet juist he, alleen al het ontbreken van een derde volwaardige plaats vanachter maakt dat ze niet inwisselbaar zijn. Ik weet het omdat ik binnenkort mijn break (Octavia Combi) moet wegdoen om die reden: passen geen drie stoeltjes in. Ook qua kofferruimte klopt dit niet: een Touran heeft al een dikke 90 liter meer ruimte dan een Passat Variant (ook 603 liter zoals mijn koffer van de Octavia).
                      Ja de kofferruimte kan ik heel goed vergelijken, want ik ben van een Passat naar een Touran gegaan En het grote verschil zit hem in de hoogte natuurlijk, want de oppervlakte in de Touran is iets kleiner dan in de Passat. Voor mij zijn ze inwisselbaar omdat ik geen 3 volwaardige zitplekken achteraan nodig heb
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dan heb ik mij inderdaad serieus miskeken op de Zafira, die was groter in mijn gedachten Maar door de modelwissel die er aankwam en het gebrek aan een automaat op het moment dat ik de mijne moest bestellen ben ik daar nooit dieper op ingegaan Die prijzen zijn wel hoog, mijn Touran heeft een prijskaartje van iets meer dan 25 000 euro (na korting) en die kan je nu niet echt standaard noemen Voor een gelijkaardige S-Max kwam ik op 35 000 uit. (maar dat is dan ook meer auto, stuk meer luxe)
                        Catalogusprijzen, alleen van de Touran heb ik de car configurator gebruikt met het minste model, misschien is die catalogusprijs toch nog wat lager? Geen idee.

Ja de kofferruimte kan ik heel goed vergelijken, want ik ben van een Passat naar een Touran gegaan En het grote verschil zit hem in de hoogte natuurlijk, want de oppervlakte in de Touran is iets kleiner dan in de Passat.
                        Tja, dat is natuurlijk een andere kwestie. Je kan 600 liter hebben als 25cmx20cmx12m (nee, ik ken zo geen model nee, om de slimmeriken te vlug af te zijn), maar ik denk dat je dan beter af bent met 500l op zijn 83cmx120cmx50cm
                        Dat moet iedereen individueel uitmaken.

Voor mij zijn ze inwisselbaar omdat ik geen 3 volwaardige zitplekken achteraan nodig heb
                        Ach ja, ik zal de idee om ooit met een Skoda Superb Combi te rijden maar opgeven.

Comment

Dan heb ik mij inderdaad serieus miskeken op de Zafira, die was groter in mijn gedachten
                          Maar je hebt wel gelijk dat een Zafira veel groter is dan een Touran in absolute afmetingen hoor. Een dikke 26cm, is niet niks, de S-Max is 11 cm langer, dus qua absolute afmeting ligt de Zafira dichter bij de S-Max dan bij de Touran. Maar dat zegt natuurlijk niets. Zo is de Murcielago ongeveer even lang als de Zafira, maar je krijgt wel 5 keer meer in de koffer bij die laatste.

Comment

Waarom ga je niet voor een suv? Als het toch alleen maar voor de hogere zitplaats is

Nissan Qashqai+2 bijvoorbeeld. Rijdt leuk, degelijk, een van de veiligste auto's op de markt en quasi even ruim als zo'n monovolume. En hij ziet er nog eens goed uit ook

Comment

break of monovolume

ik wil best ff een vergelijkende test zien ivm laadruimte in een break tegenover mijn GSIII

als er idd evenveel in kan , heb ik dus enkel een hogere zitplaats gekocht ??

mooi niet is mijn gedacht , maar zeg nooit nooit.

ik heb indertijd mijn octavia ook weggedaan omdat er geen 3 kinderzitjes inkonden achteraan.

toen vervangen door een GSII en nu dus mijn nieuwe .

het enige minpuntje is dat de middenste plaats achteraan ietsje smaller is , maar dat is bij vele auto's het geval

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten
                                ik wil best ff een vergelijkende test zien ivm laadruimte in een break tegenover mijn GSIII

als er idd evenveel in kan , heb ik dus enkel een hogere zitplaats gekocht ??

mooi niet is mijn gedacht , maar zeg nooit nooit.

ik heb indertijd mijn octavia ook weggedaan omdat er geen 3 kinderzitjes inkonden achteraan.

toen vervangen door een GSII en nu dus mijn nieuwe .

het enige minpuntje is dat de middenste plaats achteraan ietsje smaller is , maar dat is bij vele auto's het geval
                                Herkenbare situatie.

Comment

Ik zou ff wachten op de nieuwe Mazda CX-5.

En als het alleen om de hoge zitpositie gaat is de Golf plus ook een mogelijkheid. Of eventueel de nieuwe B van Mercedes.

Comment

Ik snap niet dat er hier altijd naar zo een auto's word uitgekeken als kinderen in het spel zijn.
                                    Hier iets verder in de straat wonen mensen met 3 kinderen, en die hebben een Opel Vectra Sedan en daar past alles perfect in.
                                    Voor de Vectra hadden ze een Opel Astra F break.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Ik heb 4 kinderen en heb al met een hoop monovolumes gereden.
                                      Zodra de eerste het huis uit trekt, verheug ik me er op om met een deftige break te rijden.

Met 3 kinderen had ik er waarschijnlijk maar ééntje versleten, en daarna met een mooie break gereden.

Anderzijds, je gelooft dit maar als je er een of twee versleten hebt.
                                      Ik zou trachten de Opel links te laten.
                                      S-Max is niet slecht (maar ik had een hoop miserie met een Galaxy, na 3 jaar tal van grote problemen, en duurzaamheid van Ford is toch niet echt fameus).

Met je budget kan je waarschijnlijk zelfs een Sharan vastkrijgen, of een goed uitgeruste Touran. Als je die met DSG vast krijgt, zeker doen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Ik snap niet dat er hier altijd naar zo een auto's word uitgekeken als kinderen in het spel zijn.
                                        Hier iets verder in de straat wonen mensen met 3 kinderen, en die hebben een Opel Vectra Sedan en daar past alles perfect in.
                                        Voor de Vectra hadden ze een Opel Astra F break.
                                        Ik dacht dat de Opel Vectra niet meer gemaakt werd.

Comment

Working...
                                        X