Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een vraagje i.v.m. verschillende Monovolumes...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

.. persoonlijk zou ik voor een echt maatje groter gaan. Ik rijd zelf met een 807, die wat betreft kofferbak / 3 volwaardige stoelen op de 2de rij (vind ik) niet te vergelijken is met een Zafira etc.

Ten aanzien van het budget kun je hier (mijn inziens) ook nog betere deals maken.

Vb. http://promoties.peugeot.be/807_variant_3-nl

807 / 163 pk. / automaat / navigatie / xenon etc. .. en nog € 5000 over.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
      Ik dacht dat de Opel Vectra niet meer gemaakt werd.
      Ik heb ook niet gezegd dat ze die nieuw gekocht hebben he, is uiteraard een tweedehandswagen (Is een Vectra B).
      Ging er gewoon om dat 3 kinderen wel te doen is met een gewone auto.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Ik heb ook niet gezegd dat ze die nieuw gekocht hebben he, is uiteraard een tweedehandswagen (Is een Vectra B).
        Hoeveel kinderen heb jij?
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Rustig, ik wou gewoon zeggen dat dit geen optie is voor mensen die een nieuwe auto willen.

Ik zou dat toch eerst zelf met mijn eigen ogen moeten zien hoe handig of onhandig drie kinderen met stoeltjes in een gewone wagen zijn. Goed, het KAN in mijn Octavia, als de twee buitenste stoeltjes scheef staan (was van moeten toen mijn vrouw eens 4 kindjes moest vervoeren: 1 vanvoor en 3 vanachter). Maar een mens kan ook leven zonder lucht (3 minuten)

Misschien moet ik toch eens naar de Skoda dealer gaan om de zitjes in een Superb te steken, want dat lijkt me veel leuker om in te rijden dan een Zafira of Touran af gelijk welke MPV, midi of fullsize, maar ik ben uitermate kritisch over de praktische kant van de zaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Hoeveel kinderen heb jij?
            Ging hier niet over mij, ging over mensen hier in de straat met drie kinderen.
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquino Bekijk Berichten
              Rustig, ik wou gewoon zeggen dat dit geen optie is voor mensen die een nieuwe auto willen.

Ik zou dat toch eerst zelf met mijn eigen ogen moeten zien hoe handig of onhandig drie kinderen met stoeltjes in een gewone wagen zijn. Goed, het KAN in mijn Octavia, als de twee buitenste stoeltjes scheef staan (was van moeten toen mijn vrouw eens 4 kindjes moest vervoeren: 1 vanvoor en 3 vanachter). Maar een mens kan ook leven zonder lucht (3 minuten)

Misschien moet ik toch eens naar de Skoda dealer gaan om de zitjes in een Superb te steken, want dat lijkt me veel leuker om in te rijden dan een Zafira of Touran af gelijk welke MPV, midi of fullsize, maar ik ben uitermate kritisch over de praktische kant van de zaak.
              D'r zullen ook nog wel nieuwe sedans zijn waarin dar mogelijk is.

En ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk is, alleen dat het wel mogelijk is.

Comment

VW Touran of Sharan, je moet niet verder zoeken

Comment

Als hij niet vies is van tweedehandswagens kan hij misschien hier eens kijken. Daar zijn vaak serieus uitgeruste S-max'en te vinden.

Comment

Ging hier niet over mij, ging over mensen hier in de straat met drie kinderen.
                    D'r zullen ook nog wel nieuwe sedans zijn waarin dar mogelijk is.

En ik heb ook niet gezegd dat het makkelijk is, alleen dat het wel mogelijk is.
                    Je weet niet waarover je spreekt dus
                    Alles is mogelijk, maar je wil uiteraard het beste voor je gezin denk ik dan en dat is naar iedereen zijn mogelijkheden natuurlijk
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Is het niet het gemakkelijkste dat hij eens een paar zaterdagen de tijd uittrekt voor te gaan testen ? En dan bedoel ik inclusief zijn kroost + alle zooi die dan standaard mee moet ?
                      En dan heb ik het niet over een testritje, als in 'bij de garage een blokje rond', maar effectief een halve dag of zo.
                      Een beetje garage stemt hier mee in (hoop ik )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tintin1988 Bekijk Berichten
                        Beste mensen,

ik ben nieuw op het forum en ik heb een vraagje;

Een kameraad van mij wil graag een Monovolume kopen omdat hij in een Monovolume iets hoger zit dan in een normale wagen.

Hij twijfelt echter tussen een Opel Zafira (Cosmo - EcoFlex) en een Ford S-Max, maar de Opel Zafira ligt hem voorlopig beter...

Zijn budget is maximum 35 duizend euro.

Ik vroeg mij persoonlijk af of er geen andere en nog betere Monovolumes (merken) bestaan die hij misschien beter koopt?

Graag jullie reacties, tips & adviezen hierover.

Alvast dank bij voorbaat
                        Tegenwoordig kunnen toch haast alle bestuurderzetel in de hoogte versteld worden....

Zonder twijfel een S-max als het financieel zou kunnen. Zijn aan onze 2de bezig, de eerste 266dznd nu ook al 190dznd, geen grote problemen met gehad. Anders zou hij voor een Sharan kunnen gaan, geen idee wat dat kost maar zijn wel zeer ruim voor de kindjes.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Je weet niet waarover je spreekt dus
                          Alles is mogelijk, maar je wil uiteraard het beste voor je gezin denk ik dan en dat is naar iedereen zijn mogelijkheden natuurlijk
                          Ik weet wel waarover ik spreek, maar ik moet het zelf niet doen dat is waar.

Moest ik zelf 3 kinderen hebben ik zou waarschijnlijk voor een S-Max of een C4 Picasso kiezen.

Comment

Dubbele post (forum is precies traag)
                            Last edited by knight-rider; 09/11/2011, 22:45. Reden: dubbel

Comment

Ik snap niet dat er hier altijd naar zo een auto's word uitgekeken als kinderen in het spel zijn.
                              Hier iets verder in de straat wonen mensen met 3 kinderen, en die hebben een Opel Vectra Sedan en daar past alles perfect in.
                              Voor de Vectra hadden ze een Opel Astra F break.

Moest ik zelf 3 kinderen hebben ik zou waarschijnlijk voor een S-Max of een C4 Picasso kiezen.
                              Je begrijpt het niet, maar je zou het zelf wel doen?
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Voor mezelf is 't vrij duidelijk aan 't worden: 1 kind = hatchback of kleine break (kofferruimte richting 400l), 2 kinderen = ruimere break of midimpv (kofferruimte >=500l), 3 kinderen = (midi)mpv of giga break (kofferruimte >=650l).
                                => SMax/Galaxy of 5008/807

't Lijkt mij uit ervaring met 1 kind praktisch niet anders haalbaar in de eerste 3 à 4 levensjaren .

En idd, onze ouders deden 't vroeger anders, maar toen werd elk gaatje in de auto's ook gevuld, enkel de chauffeur was nog zichtbaar... Maar toen was een kinderzitje of verhoog tot 12j niet verplicht, ook geen gordels achterin of niks... Veiligheid was niet van belang

Comment

Je begrijpt het niet, maar je zou het zelf wel doen?
                                  Omdat dat auto's zijn die ik persoonlijk mooi vind ja.
                                  Maar ik lees hier geregeld dat er mensen zijn die uitkijken naar een monovolume omdat ze kinderen hebben, maar die eigenlijk niet mooi vinden. En dan begrijp ik het niet.

Comment

Even onze situatie schetsen: zelfs met 2 kids en een monovulume + een ruime break thuis. Als de kids meekomen, stap je bijna automatisch in de monovolume (7-zit).
                                    De keuze voor een monovolume berust vaak op vooral de praktische kant. Eens je de ruimte van een monospace hebt ervaren, kijk je toch ff anders aan tegen een zelfs ruime break.

Heel vaak zijn er 2 of meer vriendjes mee (sportactiviteiten, jeugdbeweging, feestjes) en dan is het ook heel praktisch over een monovolume te kunnen beschikken. Ok, dat is helemaal niet noodzakelijk, maar ik hoor daar toch niemand over klagen en het is vaak leuk om er zo met vrienden/vriendjes op uit te trekken.
                                    Heel vaak zijn er voor de 2 kids (5 en 8 jaar) ook fietsen mee te nemen: in de break (BMW 5) is dat toch altijd puzzelen, bank deels plat enz, terwijl die in de monovolumes (C8/Sharan) gewoon rechtopstaand de koffer in kunnen.

De looks zijn persoonlijk, maar qua uitzicht is voor mij enkel de S-max de enige volumewagen die je om die reden zou kunnen kiezen (tenzij je een 7-zit zou willen). Al de overige zijn naar mijn smaak geblokte doosjes op wielen, maar zoals gezegd wordt dat ruimschoots goed gemaakt door hun praktische mogelijkheden.

Als je echt drie kinderzitjes naast elkaar moet zetten, zal je in de mid-size MPV's niet meer plaats hebben dan in een ruime break. In mijn ervaring bijvoorbeeld kreeg ik gemakkelijker drie stoelen naast elkaar in de BMW 5 dan bij een Touran van vrienden. Als je niets hoog laadt, moest ik van koffer in de 5 ook niet klagen tov de Touran. De BMW is zo een pak langer dan een Touran en dat levert een langere laadruimte, wat soms ook voordelen heeft.

We hebben ooit eens een C4 Grand Picasso overwogen als vervanger voor onze C8, maar qua ruimte is dat geenszins een alternatief: die Picasso is echt pakken kleiner. Zo heeft de C8 3 full size stoelen op de middenrij, terwijl die van de Picasso 3 mini-seats heeft. Idem dito voor de Grand Scenic III.
                                    Wel één opmerking bij de C8: het is daar altijd vloeken op de bevestiging van de gordels: die zit diep tussen de zittingen van de stoelen verscholen en met kinderzitjes erbij, is dat altijd een gepruts om de gordels in hun bevestiging te krijgen.....

Als ik vandaag opnieuw een full size monospace moest zoeken, zijn er imo maar 3 kandidaten.
                                    Heb je geen nood aan extra zitjes achterin, zonder twijfel een S-Max.
                                    Wil je toch genieten van extra zitjes achterin, dan zou ik kiezen tussen een Ford Galaxy en de nieuwe Sharan/Alhambra.

Van prijs smijten ze nu wel met de C8/807 van Citroën en Peugeot, maar qua rijplezier/techniek zijn die toch ouder. Onze C8 is een schitterende kilometervreter, maar op binnenwegen haal je daar echt geen rijplezier uit.
                                    Een Renault Espace rijdt beter op dat vlak en ze geven ook grote kortingen, maar die heeft geen te beste reputatie qua betrouwbaarheid of restwaarde.

Een vraagteken is nog de komende Zafira Tourer: van formaat zit die een beetje tussen de mini-MPV's (zoals de vorige Zafira) en de full size MPV's. De aangekondigde prijzen zijn dan weer op het niveau van de mini-MPV's.

Comment

monovolume

Ik heb zelf een ford galaxy ben zeer tevrede hij is nu in feb 4 jaar ga hem verkopen omdat we een nieuwe hebben gekocht
                                      dus mocht er nog iemand een goede tweedehands ford galaxy zoeken.

Mail me en kom vrijblijvend kijken voor verkoop gekeurd nog een onderhoud bij en gratis winterbanden dus klaar om te rijden :-)

Comment

een s-max is niet echt een volume wagen vind ik dan heb je de galaxy s-max zit tussen een grote en volume wagen in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                          Ik heb 4 kinderen en heb al met een hoop monovolumes gereden.
                                          Zodra de eerste het huis uit trekt, verheug ik me er op om met een deftige break te rijden.

Met 3 kinderen had ik er waarschijnlijk maar ééntje versleten, en daarna met een mooie break gereden.

Anderzijds, je gelooft dit maar als je er een of twee versleten hebt.
                                          Ik zou trachten de Opel links te laten.
                                          S-Max is niet slecht (maar ik had een hoop miserie met een Galaxy, na 3 jaar tal van grote problemen, en duurzaamheid van Ford is toch niet echt fameus).

Met je budget kan je waarschijnlijk zelfs een Sharan vastkrijgen, of een goed uitgeruste Touran. Als je die met DSG vast krijgt, zeker doen!
                                          Ik ben thans zeer tevrede van onze galaxy die wordt nu feb 4 jaar ik verkoop hem nu omdat ik een wagen van het werk krijg ik zal mijn volume wagen nog gaan missen ik heb 5 kinderen en 3 die nog mee gaan met mama op vakantie he we kunne wat laden hoor een dak koffer en we zijn met 7 man 3 kinderen en 4 volwassene op vakantie geweest plaats genoeg de galaxy heeft veel been ruimte maar ieder moet voor zich afwegen waarom men die auto wil of koop

Comment

Working...
                                          X