Wat mij meer en meer opvalt nu ik op zoek ben naar een nieuwe wagen, is dat het blijkbaar vies is geworden voor veel constructeurs om een volwaardig reservewiel mee te leveren. Of ben ik verwend? In mijn (vorige) wagens Golf, Astra en Octavia was er telkens een goed wiel voorhanden. Als ik o.a. kijk bij Citroen en Renault krijg je standaard een reparatiekit en als optie (!) Een thuiskomertje.
Goed, je spaart ruimte, maar ik zie mij niet op zondag in Frankrijk langs de peages snorren aan 80 per uur en zoek maar eens een bandencentrale die open is.
Stel dat je toch zo'n wagen zou kopen, is er dan een mogelijkheid om een houder voor een volwaardig reservewiel te plaatsen of is dit zeer merkgebonden? Ik heb o.a. al gehoord van de Peugeot 5008 dat een volwaardig reservewiel vanonder wat uitsteekt, is dat erg? VAG en Ford, leveren die volwaardige wielen?
Dank u.
Goed, je spaart ruimte, maar ik zie mij niet op zondag in Frankrijk langs de peages snorren aan 80 per uur en zoek maar eens een bandencentrale die open is.
Stel dat je toch zo'n wagen zou kopen, is er dan een mogelijkheid om een houder voor een volwaardig reservewiel te plaatsen of is dit zeer merkgebonden? Ik heb o.a. al gehoord van de Peugeot 5008 dat een volwaardig reservewiel vanonder wat uitsteekt, is dat erg? VAG en Ford, leveren die volwaardige wielen?
Dank u.
Comment