Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waar autolening?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Het getuigt van weinig inzicht en kennis wanneer iemand de schuld van de bankencrisis op de consumenten wil steken is dat totale waanzin:

-De banken hebben jaren veel geld aan lobbyisten gegeven om te zorgen dat hun sector minder gereguleerd zou zijn
    -Wanneer dat eenmaal gerealiseerd was hebben ze waanzinnige dingen uitgehaald: mensen waarvan een klein kind kon zien dat ze niet konden terugbetalen leningen gegeven (in de VS), die leningen verzekert, opnieuw verpakt en doorverkocht aan andere banken wereldwijd die ze vervolgens als veilige beleggingen aan hun klanten verkochten.
    -Toen hun hoogst winstgevende handel instortte waren ze de eersten om de overheden aan de mouw te trekken om steun te vragen want ze waren ondertussen to big to fail...

Dit wetende kan je de consument niet beschuldigen van oorzaak te zijn van 'de crisis'.
    'Alleen de consument' heeft niet voor de crisis gezorgd, maar is op veel plaatsen wel de 'druppel die de emmer doet overlopen'.

Ga in veel autodealerships maar eens kijken met hoeveel marge ze nog kunnen werken. En hoeveel het gemakkelijker zou zijn als de klant niet altijd de laatste % uit alles wil halen.
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Kijk, het feit dat consumenten producten en diensten kunnen aankopen aan lager dan kostprijs van de leverancier, is niet de schuld van de consument.

Wat betreft ROI zijn enkel de kaderleden van toen er beter van geworden. Die ex-ceo zal bijvoorbeeld ook niet slecht geboerd hebben. Maar hing ook zijne bonus niet af van hoe goed hij zijn werk deed voor de aandeelhouders?
      Natuurlijk heeft hij goed geboerd, so what? Een bediende dat een variabele bonus kreeg in 'the good old days' toch ook? Enkel speelt het zich af op een andere schaal maar daar speelt de markt van vraag en aanbod ook. Waarom zou hij content zijn met 40K brutto per jaar als hij meer kan krijgen?

Toen der tijd vele collega's zien schoppen naar het beste contract bij Accenture, Deloitte enzomeer om dan terug naar hun eigen baas te gaan en opslag te vragen. Dat is nu eenmaal de vrije markt hoor.. waar jij ook de vruchten van plukt btw

Is de overheid een financiële instelling? Ik ben ook geen financiële instelling en als ik iemand een lening moet geven durf ik ook woekerinterest aanrekenen. Het lijkt me dat die banken perfect ergens anders betere voorwaarden hadden kunnen proberen te bedingen.

Ah ja, dat ging niet, want de hele piramide stortte ineen omwille van de consument die 4% wilde op zijn spaarrekening maar eigenlijk maar vaak maar 3% kreeg, en een hypotheek kon afsluiten aan 5%.
      Natuurlijk, maar als overheid moet je instaan voor 'het volk'. Dat hebben ze gedaan door de banken te helpen...op 'hun rug' en dus de rug van de consument vele miljarden winst te maken hoort niet tot hun taak, ze hebben alles geliberaliseerd voor iets.. het behoort namelijk niet tot hun kerntaken.

Je kan toch niet akkoord gaan met het feit dat ze 50% rente vragen toch? You must be kidding. Instappen, helpen en uitstappen, dat hadden ze moeten doen.

Dat is het eerste wat ik ervan hoor, dat hele overheden hun leningen niet meer kunnen betalen. Ik dacht dat enkel Griekenland en de derde wereld dat probleem hadden, en enkel Griekenland een relatief nieuw lid van de club is: de derde wereld doet al jaren niks anders...

Dit gezegd zijnde, ik ken iemand die voor de crisis zo een hypotheek heeft afgesloten, en nu dik jaloers is op de huidige gangbare tarieven. Is ook logisch: de hypotheken volgen de interesten, en de interesten op beleggingen staan vandaag onnozel laag, net als deze op hypotheken.
      Natuurlijk, altijd beter in laag conjunctuur kopen en in hoog conjunctuur verkopen. Heb ik nu ook gedaan

Maar wat de meeste niet beseffen is dat de diepte van de crisis, zoals die was, door niemand verwacht werd. Dat financiële cash flows tussen banken gewoon kon opdrogen (!) had niemand zien aankomen. Banken zijn daar nu eenmaal afhankelijk van en als dat opdroogt zit je in de shit. Tel daarbij de nieuwe regelgeving midden in een crisis die op niets trok en miljarden afschrijvingen en de overheden en Europa hebben zelf alles klaargezet voor een nog grotere crisis.

Men durft nogal vergeten dat de huizen crisis in de US over was en dat er weer groei was zelf.. tot dat ze de banken in de shit geduwd hebben en er een economische crisis was .. vele vergeten dat ...
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Het gaat hier weer zwaar off-topic maar de enigen die de banken in de shit geduwd hebben zijn de banken zelf.
        Je kan zagen over de consument en de verantwoordelijkheid in hun (en dus onze) schoenen proberen duwen maar geen enkele commerciële organisatie, en dus banken ook niet, is verplicht om onder aankoopprijs of met té lage marges te werken.
        Het objectief is al lang niet meer om elk jaar winst te maken, het objectief is om elk jaar méér winst te maken dan het vorige.
        Blijkbaar vergeet men daarbij nog makkelijk uit het oog dat iemand ergens die meeropbrengst moet betalen. Dat is overigens het fundamentele defect aan het huidige economische systeem dat enkel op groei gebaseerd is, groei die de factor niet oneindig kan zijn.
        Daarnaast spelen de banken ook nog een belangrijke maatschappelijke rol en kunnen of zouden ze in die zin NIET als een louter commerciële instelling beschouwd mogen worden noch zouden ze als dusdanig mogen functioneren.

Als je vandaag een lening aangaat in de veronderstelling dat je volgend jaar meer gaat verdienen dan wéét je dat je een risico loopt en er makkelijk iets kan mislopen.
        Alleen is de impact van een bank die zoiets doet vele malen groter dan wanneer jij of ik dat doen.

On-topic: van wat ik her en der online vind is momenteel ING één van de goedkoopsten voor een autofinanciering.
        Ik vind overigens ook niet dat je voor een lening bij een andere bank je huisbank moet verlaten.
        Waarom zou je niet enkel voor dat krediet op een ander gaan?
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Kzal ook eens on topic blijven

al eens gekeken op http://rodv.be/ ?
          Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Bijkomend effect van de crisis: doordat de banken zich terug op hun historische basis terugplooien (zijnde geld ontlenen, spaargelden/beleggingen aantrekken en het dagelijkse betalingsverkeer), en dat de Basel-normen heel strikt zijn geworden, gaan de banken minder geneigd zijn om bv alleen maar een lening toe te kennen. Men zal verwachten (en sommigen zelfs eisen, via een clausule in de kredietbrieven) dat je via hen gaat bankieren en sparen (bv x% van je omzet voor een zelfstandige of kmo of de gekende loondomiciliering voor een particulier). De lening verplicht hen immers om x aantal % van het leningsbedrag aan te houden als eigen vermogen, en dat kost nu eenmaal geld. Doordat de rentevoeten extreem laag zijn, kan men hierop moeilijker een marge nemen. Door de dagelijkse beweging op rekening verdient men nog wat.
            Filosofie is no deposits no loans.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Gisteren brief gehad van huisbank KBC dat hun autoleningen zeer aantrekkelijk zijn. Iemand ervaring met KBC? Ik twijfel er nog altijd aan of ik de helft zou lenen voor de aankoop van mijn nieuwe Honda Civic of niet? Ik kan het bedrag in één keer leggen maar het gaat toch over een bedrag van bijna 25 000 euro. Voor ons huis moeten wij niet echt veel afbetalen, maar als je dat zo hoort is een autolening voor velen blijkbaar not done, maar ik vind dat er daar eigenlijk niks mis mee is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IDF Bekijk Berichten
                Gisteren brief gehad van huisbank KBC dat hun autoleningen zeer aantrekkelijk zijn. Iemand ervaring met KBC? Ik twijfel er nog altijd aan of ik de helft zou lenen voor de aankoop van mijn nieuwe Honda Civic of niet? Ik kan het bedrag in één keer leggen maar het gaat toch over een bedrag van bijna 25 000 euro. Voor ons huis moeten wij niet echt veel afbetalen, maar als je dat zo hoort is een autolening voor velen blijkbaar not done, maar ik vind dat er daar eigenlijk niks mis mee is.
                8 op 10 zeggen dat ze niet lenen voor een auto maar wees maar zeker dat ze dit wel doen.
                Ik denk niet dat de gemiddelde jongeren (20 tot pakweg 35) zomaar 30.000 en meer opzij hebben staan die ze zonder probleem kunnen spenderen aan een auto.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  Ik denk niet dat de gemiddelde jongeren (20 tot pakweg 35) zomaar 30.000 en meer opzij hebben staan die ze zonder probleem kunnen spenderen aan een auto.
                  Dat verschilt natuurlijk van jongere tot jongere. Sommigen krijgen geld van hun ouders, andere kunnen goed sparen en zijn ondernemend zodat ze genoeg verdienen en nog anderen bakken er natuurlijk niet veel van.

De denkwijze "ik kon of kan dat niet dus anderen zullen het ook niet kunnen" zit er bij veel Vlamingen diep ingebakken...

Comment

Wel ja. Best jammer dat er daar zoveel geheimzinnigheid over heerst ;-). Zoiets is in de VS en andere landen eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.

Comment

Ik heb altijd al een deel geleend voor een nieuwe auto en ik zie geen enkele reden om me daar slecht bij te voelen. Het meeste van mijn gespaarde geld gaat naar andere dingen zoals reizen, verbeteringen aan woning. Respect voor wie zijn wagen volledig met eigen geld kan betalen. Ik zou dit ook kunnen maar dan zou ik een goedkopere wagen moeten aanschaffen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tjappe Bekijk Berichten
                        Ik heb altijd al een deel geleend voor een nieuwe auto en ik zie geen enkele reden om me daar slecht bij te voelen. Het meeste van mijn gespaarde geld gaat naar andere dingen zoals reizen, verbeteringen aan woning. Respect voor wie zijn wagen volledig met eigen geld kan betalen. Ik zou dit ook kunnen maar dan zou ik een goedkopere wagen moeten aanschaffen.
                        Ik schaf mij gewoon een C-segment auto aan. Maar goed als je een degelijke C-segment auto wil zit je al snel aan € 25 000. 'k Ben eigenlijk ook van mening dat het gespaarde geld voor andere zaken kan gebruikt worden. Zoals opsmuk van de woning etc ..

Comment

Ik beklaag het me soms dat ik in Vlaanderen woon. Die vrekkige en jaloerse boerenmentaliteit dat zit er bij velen toch ingebakken. In de straat van mijn schoonouders heeft er iemand een M5 gekocht. Best ongelofelijk hoeveel achterklap die persoon krijgt.

Comment

Opgelet: Geld lenen kost ook geld!

Comment

Het is wel door geld te lenen dat de wereldeconomie draaiende wordt gehouden (of kapot gaat)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IDF Bekijk Berichten
                                Gisteren brief gehad van huisbank KBC dat hun autoleningen zeer aantrekkelijk zijn. Iemand ervaring met KBC?
                                Ik kan hun alleen maar aanraden.

Mijn advies, probeer een autolening te vermijden. Ze zijn gewoon te duur en geld op een spaarrekening verlies ook nog eens zijn waarde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  Dat verschilt natuurlijk van jongere tot jongere. Sommigen krijgen geld van hun ouders, andere kunnen goed sparen en zijn ondernemend zodat ze genoeg verdienen en nog anderen bakken er natuurlijk niet veel van.

De denkwijze "ik kon of kan dat niet dus anderen zullen het ook niet kunnen" zit er bij veel Vlamingen diep ingebakken...
                                  Dat bedoelde ik met de gemiddelde. eigenlijk de gewone arbeider.
                                  Met de prijzen van de huizen (zowel kopen als huren) + de nutsvoorziening tegenwoordig zal er niet genoeg overblijven om op korte tijd een nieuwe wagen samen te sparen.
                                  Maar bijna niemand durft toe te geven dat ze een lening op iets hebben. Alsof het normaal is dat we allemaal een wagen contant betalen.
                                  Een vw dealer die ik ken heeft dit jaar 1 klant gehad die contant betaalde.
                                  den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                    Ik kan hun alleen maar aanraden.

Mijn advies, probeer een autolening te vermijden. Ze zijn gewoon te duur en geld op een spaarrekening verlies ook nog eens zijn waarde.
                                    Of neem een normale lening, iets wat je aankan en niet wat je zou willen aankunnen.
                                    den borre

Int3x0r

Comment

Even off topic, iemand een idee hoeveel warme lucht je koopt bij de aankoop van een auto ?
                                      - BIV en verkeersbelasting + extra gemeentebelasting
                                      - 21 % btw op aankoop, en op alle verder onderhoud en herstellingen.
                                      - Dure all risk verzekering die je niet nodig hebt als je niet leent, en een auto koopt die in je budget past. (Je moet minstens 2x het bedrag van de aankoop beschikbaar hebben)
                                      - Btw/taksen op de verzekering.
                                      - Intrest op de lening.

- Als ik een ruwe schatting maak, dan gaat er onrechtstreeks 50% van de aankoop weg naar warme lucht. Dit noemt men luxe. (Dit is voor iedereen)

- Tip: Koop een zuinig model, om dit allemaal op te vangen.

Comment

Als je contant betaalt, maak dan dat je een buffer over houdt om eventuele onverwachte kosten (bv aan je woning) op te kunnen vangen. Een zogenaamde persoonlijke lening voor diverse doeleinden zal je veel meer kosten dan een autolening

BMW E46 320d Touring Black Sapphire 2002
                                        BMW E87 118d Hatch Black Sapphire 2009
                                        Volvo V60 D2 Kinetic Black Sapphire 2013

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Dat is 1 reden om een lening aan te gaan (het behouden van je buffer). Een andere reden is dat je tegenwoordig leningen van 4% op een auto kan krijgen, terwijl de inflatie in de buurt komt van dat percentage. 3 jaar langer sparen en wachten tot je de auto kan kopen die je wil, betekent enkel dat de auto die je wil kopen een stukje duurder geworden is en je dus meer moet sparen.

Comment

Working...
                                          X