Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Viano of Multivan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Deze morgen een rit van 80 km langs provinciale wegen met respecteren van de max. snelheden en gewone acceleraties:
    de boordcomputer gaf een gemiddeld verbruik van 6,9 l
    Als ik met een fluwelen "voet" zou rijden ....ik weet niet waar ik zou uitkomen maar waarschijnlijk nog een stuk onder de 6,9 liter.
    Ik begrijp Enileinar niet dat hij zelfs een verbruik van 9 liter niet kan halen.
    Om 9 liter te verbruiken mag ik héél goed doorrijden en telkens top acceleraties en met de airco aan.
    Last edited by ; 24/07/2011, 16:50.

Comment

Het bewijs dat de laatste jaren de auto's enorm geëvolueerd zijn, vooral op vlak van verbruik. Want daar ligt de focus de laatste jaren.

Comment

jaja, alsook de mensen wel een beetje zeker
        zuinig rijden is een leuk tijdverdrijf

Comment

Ik had dit topic een beetje uit het oog verloren maar de laatste pagina's eens overlopen....wel grappig dat welles - nietes.

Zoals ik eerder al schreef in dit topic en in een ander hierover kunnen wij niet echt nog meespreken over de huidige modellen.

Niet tegenstaande dat we enkele weken geleden met een E-classe 250 cdi met 5-traps automaat hebben gereden = Ik bedenk me toch hoe die het dan doet in een 3.0l Viano?????

Jammer genoeg hebben we geen ervaring met de nieuwe 2.0l T5, maar denk dat de combi met de 7-traps DSG ongetwijfeld, onberispelijk is t.o.v. een Viano 3.0l met de totaal verouderde 5-traps.

Nu opzich hoeft dit geen probleem te zijn voor de MB natuurlijk maar na verloop van een paar honderduizend km's mag je er donder opzeggen dat er in de automaat gruis zal terecht komen.

En dat de Viano nu wel geruisloos zou rijden...proficiat aan MB dat ze dit nu eindelijk voor mekaar gekregen hebben want bij de Multivan is dit al 5 jaar zo.

Ik wens in ieder geval alle Viano-rijders en Multivan-rjders vele veilige en aangename km's.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
            Ik had dit topic een beetje uit het oog verloren maar de laatste pagina's eens overlopen....wel grappig dat welles - nietes.
            Idd grappig. Ik denk dat de T5 - Viano rijders hier vooral zichzelf willen overtuigen dat ze de beste keuze hebben gemaakt. Ik hoop voor ieder van hen dat het ook zo is.

Comment

Niet tegenstaande dat we enkele weken geleden met een E-classe 250 cdi met 5-traps automaat hebben gereden = Ik bedenk me toch hoe die het dan doet in een 3.0l Viano?????
              koppel nou de auto4bak van mijn 260, aan de cdi 3.0

dan nog zou ik voor de benz kiezen
              de dsg is super maar

ik zie door mijn bril en tis een forum voor iets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                koppel nou de auto4bak van mijn 260, aan de cdi 3.0

dan nog zou ik voor de benz kiezen
                de dsg is super maar

ik zie door mijn bril en tis een forum voor iets
                Dus MB heeft in al die jaren feitelijk geen vorderingen gemaakt...
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Dus MB heeft in al die jaren feitelijk geen vorderingen gemaakt...
                  onmerkbaar als klant

Comment

de 5 bak deed het even goed als de 4 bak

Comment

jaja T5 nog steeds tevreden gebruiker

Hallo
                      verlof naar zuid frankrijk; zeer comfortabele reiswagen, goede zetels, lange afstanden is geen enkel probleem qua zithouding echt goed.
                      Gemiddeld verbruik 8.5 l over de 3800Km. Dus ja, dit is zeer hoog in vergelijking met de viano 3.0 V6 maar we zijn er tevreden mee.
                      Actieradius is dan wel ok, in één trek naar bestemming 1150 Km.. ik lieg ni ze!!
                      Zal voor mijn job miss voor de MB vito gaan en het verschil merken.
                      Ik wens iedereen alleszins vele veilige kilometers toe.
                      T5

Comment

@Happy T5 : Hoe groot is die tank? Dat is monsterachtig ! Doet wel pijn zeker die opvullen?

Eerlijk gezegd vind ik het verbruik van beide nogal goed meevallen : zo rond de 9l/100km bij een vlotte rijstijl bij beide en dit voor toch grote auto's met een baksteenmodel en een hoog gewicht is laag.

Maar als ik het goed begrijp is de VW een 4-cilinder en de mercedes een 6-cilinder (jaja V6 is simpel he)? Hoe lang is de levensduur van die motor?

@Greetje : roest tot 12jaar in garantie! Er is een tijd bij MB geweest dat de auto's stonden te roesten in de toonzaal (E-klasse model W210)

Ik vraag me eigenlijk af waarom een 5-bak slechter zou zijn dan een 7-bak. Als die 5e dezelfde verhouding heeft als die 7e is het eindresultaat toch hetzelfde?

Comment

Heb twee t5's 174pk gehad, automaat en schakel en rijd nu een 113cdi automaat.
                          Transporters zijn echt superautos, steken zeer goed in elkaar.
                          De mercedes is iets comfortabeler maar de zitpositie in de t5 is beter.
                          De mercedes is sierlijker , de t5 stoerder.
                          Automaat 5 bak van de benz rijdt goed en maakt iets meer toeren dan de t5 het motorgeluid overal is in de vito beter gedempt.
                          Bij mercedes zie je dat de carosserie iets minder vanzelfsprekend in elkaar zit en wat groffer in elkaar zit, bredere kieren in verschillende carosseriedelen.
                          Ik denk dat deze twee auto's een net wat ander publiek aanspreken alhoewel ik met beide graag rijdt.
                          Door het mindere vermogen in de vito, 136pk ben ik wel veel relaxter gaan rijden en verlang ik niet echt naar meer pk's. Mijn gechipte, 210pk t5 was echt een beest en die wilde altijd als de brandweer, heel leuk maar soms ook wel vermoeiend.
                          verbruik in beide auto's nagenoeg hetzelfde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                            Hoe groot is die tank? Dat is monsterachtig ! Doet wel pijn zeker die opvullen?
                            als we hem helemaal uitrijden de T5, kan er 100l in.
                            we hebben een 180pk (manueel) versie, we hebben er ook mee naar Zwitserland gereden we haalden op de autobahn 200km/h verbruik lag rond de 10l
                            we hebben hem van 2 maart en nu hebben we 21k km en zijn we er nog altijd content van!!
                            en ook plaats zat! we hebben wel de lange versie
                            Last edited by ; 23/09/2011, 21:08.

Comment

Ik zal het stof hier eens wat afhalen,, Ik loop sinds enkele weken met het idee om een monovolume aan te kopen. Nu mijn hart zegt dat het de Multivan zal worden ( motorisatie en pk's nog onwetend ? ) maar de geldbeugel speelt uiteraard ook een stuk mee en ik ben dan ook nogal gesteld op een vrij luxe-afwerking.

Als ik de multivan configureer ( wat al vrij moeilijk is op de vw.be site ) dan lijkt het voor mij best dat ik een Highline neem?? deze is dan al goed voorzien van appellen en peren maar de prijs laat zich dan ook goed voelen ;-(
                              Te weten dat ik van enkele opties niet afstap zoals het moet een automaat zijn in het geval van VW is het dus een DSG-7 ook de bi-xenon met led-verlichting en een schuifdak zijn een must.

Ook zal het geen LV worden omdat ik de 7 plaatsen nodig heb om de wagen soms als bureeltje te gebruiken, dus draai-zetels met tafeltje zijn dan niet te missen, De daaraan gekoppelde motorisatie zou in eerste idee gaan naar een 140pk DSG maar ik twijfel om dan dit weer te gaan koppellen aan een 4motion? de 180pk versie zit dan weer op een veel hogere BIV en uiteindelijk ligt het verbruik van een 4motion ook een pak hoger wat in deze tijden van dure brandstoffen wel goed te bestuderen valt.

Als 2de optie zou de Viano in aanmerking kunnen komen waarbij je dan een 3.0 v6 diesel kunt verkrijgen of om de prijzen wat te drukken een 2.2 diesel met telkens een automaat-bak maar zoals ik lees is deze bak zijn tijd wat voorbij?? Trouwens niet dat ik een zware verstockte vw-lover ben maar zoals je aan mijn profielafbeelding kunt zien heeft hier ook weer de multivan een beentje voor.

Ik heb alvast een testrit vastgelegd bij vw-contactcenter in Kortenberg op 03.10.2012 om aldaar een uurtje met een Multivan highline-versie 180pk 4motion te mogen proefrijden om zo een gevoel te hebben wat deze bus in petto heeft?

Het probleem bij de Multivan is dat ik bij een configuratie het bos door de bomen niet meer vind van wat er nu allemaal op staat of niet? Comfortline - Trendline en Highline???? je word er zowat krankiejori van

Een ding staat al vast, ze mogen bij VW hun beste beentje naar voren halen om in deze moeilijke tijden van verkoop van nieuwe wagens mij een degelijk voorstel te doen qua korting, Ik vermoed dat de autosector toch wel wat moet inleveren willen ze nog een aantal wagens tegen het einde van het jaar verkopen??
                              Last edited by daniell; 28/09/2012, 06:00.
                              Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

zorg dan ook dat je eens met een viano testrijd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                                  Ik zal het stof hier eens wat afhalen,, Ik loop sinds enkele weken met het idee om een monovolume aan te kopen. Nu mijn hart zegt dat het de Multivan zal worden ( motorisatie en pk's nog onwetend ? ) maar de geldbeugel speelt uiteraard ook een stuk mee en ik ben dan ook nogal gesteld op een vrij luxe-afwerking.

Als ik de multivan configureer ( wat al vrij moeilijk is op de vw.be site ) dan lijkt het voor mij best dat ik een Highline neem?? deze is dan al goed voorzien van appellen en peren maar de prijs laat zich dan ook goed voelen ;-(
                                  Te weten dat ik van enkele opties niet afstap zoals het moet een automaat zijn in het geval van VW is het dus een DSG-7 ook de bi-xenon met led-verlichting en een schuifdak zijn een must.

Ook zal het geen LV worden omdat ik de 7 plaatsen nodig heb om de wagen soms als bureeltje te gebruiken, dus draai-zetels met tafeltje zijn dan niet te missen, De daaraan gekoppelde motorisatie zou in eerste idee gaan naar een 140pk DSG maar ik twijfel om dan dit weer te gaan koppellen aan een 4motion? de 180pk versie zit dan weer op een veel hogere BIV en uiteindelijk ligt het verbruik van een 4motion ook een pak hoger wat in deze tijden van dure brandstoffen wel goed te bestuderen valt.

Als 2de optie zou de Viano in aanmerking kunnen komen waarbij je dan een 3.0 v6 diesel kunt verkrijgen of om de prijzen wat te drukken een 2.2 diesel met telkens een automaat-bak maar zoals ik lees is deze bak zijn tijd wat voorbij?? Trouwens niet dat ik een zware verstockte vw-lover ben maar zoals je aan mijn profielafbeelding kunt zien heeft hier ook weer de multivan een beentje voor.

Ik heb alvast een testrit vastgelegd bij vw-contactcenter in Kortenberg op 03.10.2012 om aldaar een uurtje met een Multivan highline-versie 180pk 4motion te mogen proefrijden om zo een gevoel te hebben wat deze bus in petto heeft?

Het probleem bij de Multivan is dat ik bij een configuratie het bos door de bomen niet meer vind van wat er nu allemaal op staat of niet? Comfortline - Trendline en Highline???? je word er zowat krankiejori van

Een ding staat al vast, ze mogen bij VW hun beste beentje naar voren halen om in deze moeilijke tijden van verkoop van nieuwe wagens mij een degelijk voorstel te doen qua korting, Ik vermoed dat de autosector toch wel wat moet inleveren willen ze nog een aantal wagens tegen het einde van het jaar verkopen??
                                  Mijn verhaal dateert al van enkele jaren terug, dus nog met de 2.5Tdi.
                                  Wij hebben ze hier ook beiden gehad, de Viano 2.2 Tdi XXL in business uitvoering (en één van de eerste in België) en de Multivan Highline, dus met tafel en draaistoelen (2).

Over de afwerking en de misérie die we met de Viano hebben gehad kan je hier op het forum nog wel wat terug vinden. Over de Multivan niets dan lof, behalve het verbruik, maar dat zal nu met de nieuwe motor wel beter liggen.

Nu is de Viano ondertussen al aan zijn derde (?) generatie toe en hoop voor MB dat ze de tekortkomingen uit het verleden hebben weggewerkt.
                                  Het bewijs dat ik MB nog een kans wil geven en het vertrouwen is dat we sinds kort een nieuwe ML hebben besteld.

Over kortingen, maak U geen illusie zowel bij MB als bij VW heb ik niet de indruk dat ze veel toegevingen willen doen. Bij MB kregen we bij een "vreemde dealer" 8%, in St. Niklaas kon/wou het hoofd van de verkopers niet meer dan 6% geven. (op een zeker moment, verkoper: wat moet ik doen om U "NU" voor een ML te laten tekenen). Zijn dan terug naar de dealer geweest waar we in de tijd de Viano hadden gekocht. Is iets verder weg maar kennen de verkoper en het spontane extratje was welkom.

Alvast veel plezier met het testrijden en koop waar je hart naar uitgaat. (Moeilijk zal dat niet zijn als je de 4motion mag gaan testen).

Comment

Met alle waarschijnlijkheid zal ik voor de 140pk diesel motor gaan? Kan er mij iemand antwoorden of deze motor nog wat te upgraden is?
                                    Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

Met alle waarschijnlijkheid zal ik voor de 140pk diesel motor gaan? Kan er mij iemand antwoorden of deze motor nog wat te upgraden is?
                                      Ja hoor, daar maken ze 175 pk van, met 400Nm.

Comment

Ja hoor, daar maken ze 175 pk van, met 400Nm.
                                        Ha fijn! zo kom je toch al dicht in de buurt van de 180pk versie maar mis je wel een extra turbo,, En vooral ontloop je de veel duurdere BIV die je aan de 180pk moet spenderen.

Thankx

Comment

Ha fijn! zo kom je toch al dicht in de buurt van de 180pk versie maar mis je wel een extra turbo,, En vooral ontloop je de veel duurdere BIV die je aan de 180pk moet spenderen.

Thankx
                                          Vergeet niet dat de BIV tegenwoordig op CO² gebaseerd wordt (tenzij het om een voertuig gaat voor een leasingmaatschappij)
                                          Nieuw voertuig voor natuurlijk persoon/ eenmanszaak:
                                          De BIV wordt voor de volle 100% op basis van de milieukenmerken van het voertuig berekend voor nieuwe voertuigen die voor de eerste maal vanaf 1 mei 2012 in het verkeer gebracht worden.
                                          Nieuw voertuig voor rechtspersoon:
                                          De BIV op basis van de milieukenmerken van het voertuig is van toepassing op rechtspersonen maar niet op ondernemingen met leasingactiviteiten.
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                          X