Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Viano of Multivan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Ik hou mij aan mijn Viano: toch een ietje meer ruimte

    Comment


    • #42
      even dikke vrienden

      Comment


      • #43
        Hallo,
        Mijn Mercedes Viano V6 aut. 3.0 224 pk is geleverd en aangepast met electr. gasring op het stuur, remhendel rechts onder het stuur, ..... door " autoaanpassingen Goossens" in Merchtem.
        Héél tevreden van de aanpassingen: echt top.
        Héél tevreden van de wagen. Ik moet Greetje bijspringen in haar beoordeling: nog beter dan verwacht.
        Heb nu een paar honder km gereden over alle soorten wegen, rijstijlen en omstandigheden.
        Boordcomputer geeft voor deze, toch extreme, testritten een gemiddeld verbruik van 8,8 liter.
        Het was echt genieten: comfortabel, handig, stil en snel.
        En wat een ruimte binnenin; de grote is voor het rijden niet onhandig met zelfs een heel korte draaicirkel.
        En die niet noodzakelijke maar veilige opties als speedtronic,cruisecontrol, actieve en passieve bochtverlichting, comand aps,linguatronic,dagrijverlichting, electr.schuifdeuren, hoogteregeling, navigatie,bandenspanningcontrole,voorverwarming met afstandsbediening, .........: zalig.
        Ik hoop ook dat ik zo tevreden mag blijven naar de toekomst toe, nu is het een echte aanrader.

        Comment


        • #44
          Ik heb net heel dit onderwerp met veel interesse doorgenomen en wist niet dat de 2.0 Tdi DSG (4-Motion) zoveel mensen teleurstelde. Uiteraard is het moeilijk voor een 2.0 Tdi om op te boksen qua soepelheid en vinnigheid enz. t.o.v. een 3.0 V6 diesel. Dat de DSG-versnellingsbak zoveel kritiek krijgt begrijp ik echter niet goed, maar misschien ligt dat aan mij.

          Op de site van Volkswagen lees ik net dat er een 2.0 TSI met 204pk komt in de Multivan.
          @johanmichel: Dat had misschien ècht iets voor u geweest, maar daar werd toen jij je beslissing nam nog met geen woord over gerept. Een zwaardere dieselmotor in de T5 is er jammer genoeg ook nog steeds niet...maar was niet is kan nog komen zeker?

          Dit wou ik ook nog even kwijt:
          de busjes van VW zijn meer iconen als die van MB en daarom zal je er ook meer informatie over vinden in fora en dergelijke veronderstel ik. Weet wel dat iemand die ontevreden is dit 4x meer zal verkondigen dan iemand die tevreden is.

          Comment


          • #45
            dit is ook legendarisch, zij het voor een ander publiek



            met volvo bumper om het reservewiel vermoedelijk kwijt te geraken

            Comment


            • #46
              Een 2.0 TSI 204 PK zou inderdaad misschien mijn ding geweest zijn.
              Toen ik mijn beslissing nam, Viano versus Multivan, was de Multivan 4 motion "echt" ondergemotoriseerd.
              Nu, eerlijkheidshalve, mijn Viano rijdt gewoon SUPER: snel, stil,soepel, handig,comfortabel en zuinig .......alleen zal ik meer dan waarschijnlijk de 4 motion missen in de winterperiode en wanneer ik minder toegankelijke paden wil berijden.
              Met eenzelfde sterke motorisatie als de Viano zou mijn beslissing .........................
              Waarschijnlijk behoor ik wel tot die minderheid die ook laat weten wanneer hij tevreden is.
              Groetjes

              Comment


              • #47
                T5 en nog steeds happy hoor!

                Na een 6 tal maanden nu gereden te hebben met onze T5 2.0TDI dsg hetvolgende;
                Rijdt heel goed, vrij comfortabel, gruisloos ook op autosnelweg.
                140 km/h tegen een laag toerental, daar dromen ze bij MB enkel van (bij automatische versnellinsbak)
                Dus kortom zeer tevreden met de aanschaf, zou zeker niet kiezen voor Viano moest ik opnieuw voor de keuze staan.
                DSG is heel goed, vanwaar de emmers kritiek komen over deze versnellingsbak... mensen zeggen diengen zonder dat ze het getest hebben ..
                Alleszins heeft MB geen antwoord hierop. Zeggen ze zelf ook na de testrit die ik gedaan heb.
                Verbruik valt mee, heb gemiddeld (maar kalme rijstijl) 8.2l/100 km reeel verbruik. Max gemiddeld is 9.2l/100km geweest (met volle tank doen we 900a1000 km)
                Mooi is ook dat de BC perfect correct is zal nooit 0.2 l schelen.
                Dat was anders bij mijn honda..
                Wat ik hier lees van Vianos van 3000cc en 224 pk met een ouwe automaat met koppelomvormer, die dan gemiddeld 8.2l/100km verbruiken is gewoon waanzinnig
                (helft grotere motor, dubbel vermogen, en minder verbruiken.. get back to earth .
                Dus multivan = aanrader, DSG = chapeau
                Groeten
                .

                Comment


                • #48
                  En toch heb ik een verbruik van 8,1l/100km : rit Tienen-Rotterdam centrum, goed doorgereden langs autostrade met de nodige file's, ook kleinere banen met uitproberen van acceleratie aan verkeerslichten.
                  Korte ritten met een gematigde rijstijl geeft een verbruik van géén 8 liter.
                  Echt goed doorrijden en acceleraties waar de T5 alleen maar kan van dromen geeft een gemiddeld verbruik van 9,2 liter.
                  Zoals vroeger reeds vermeld deed ik een proefrit op dezelfde dag met een T5 dsg 4 motion en de Viano V6. Als je dit doet twijfel je niet: overduidelijk voordeel voor de Viano, op alle vlakken, zowel wat comfort, geruisloosheid, vlot rijden,plezant rijden,handigheid qua zetels, volledigheid van uitrusting, prijs, .... en noem maar op.
                  Na + 9000 km rijden in alle mogelijke omstandigheden; meer dan uiterst tevreden van mijn V6
                  Oh ja, de automaat van de Viano V6 is gewoon super.
                  De motor 3.0 is een juweeltje, eens mee gereden wil je geen andere motor meer.
                  Groetjes Greetje
                  Last edited by ; 25/06/2011, 17:10.

                  Comment


                  • #49
                    ferme greet

                    Comment


                    • #50
                      Greetje, ik kan alles wat je schrijft volmondig beamen.
                      De Viano V6 3.0 van 2011 is echt op alle gebied gewoon super om mee te rijden.
                      Zalig comfort, zalige stilte, super acceleraties vanuit stilstand als rijdend tegen om het even welke snelheid, heel gemakkelijke manipulaties van de zetels (is héél wat moeiljiker en ingewikkerder bij de T5),
                      Het verbruik dat je opgeeft klopt met mijn bevindingen.
                      Was tot heden niet echt een fan van MB; nu: wil geen ander voertuig meer dan mijn Viano.

                      Comment


                      • #51
                        sorry vergissing

                        Ik denk dat ik mij vergist heb, het is hier een mercedes forum blijkbaar.
                        Toch beaamde de ster verkoper dat ze met hun automaat flink achteraan de 7 traps automaat van volkswagen lopen..
                        Maar ja, als een 3 liter met 200 enzoveel pk met een ouwe viertrapsautomaat met koppelomvormer minder verbruikt dan een 2.0 met 140 pk gekoppeld aan een moderne en snelle 7 traps bak...dan zijn we uitgeklapt.
                        ik googelde toch nog even en vond als eerste bericht dit;
                        "mein Viano hat jetzt kanpp 8.000km drauf, ein klasse Auto, aber der Verbrauch ist mir doch etwas zu hoch. Der Verbrauch liegt ziemlich konstant um die 13l/100km, das niedrigste, was ich mal geschafft habe war knapp unter 12l/100km. Selbst eine längere Landstrassenfahrt bei recht konstanten 95km/h mit Tempomat hat immer noch ~12L/100km gebracht. "
                        Die mens had voor wat ik voor had..das straf hoe kan dat nu.
                        Geniet ervan, want het is inderdaad de beste op alle, alle vlakken.
                        Maar hij roest rapper..

                        Grt
                        Sad T5

                        Comment


                        • #52
                          Sorry was een grapje van dat roesten

                          Grtn
                          Ik vertrek naar zuid frankrijk, rijdt een 1000 km voordat ik zal moeten tanken

                          Grtz

                          Comment


                          • #53
                            Gisteren een rit Tienen-Duffel heen en terug langs provinciebanen over Leuven en Mechelen met veel verkeerslichten, ook een kort snelwegtraject gedaan. Gemiddeld verbruik volgens boordcomputer: 7,7 liter. Vóór ik de autostrade opging gaf de boordcomputer 7,1 liter op als verbruik. Ik rij goed door maar steeds de max snelheden repecterend.
                            Hoe ik ook rij ik kom NOOIT boven de 10 liter GEMIDDELD verbruik.
                            Akkoord voor de eerste 2 kilometers met een koude motor, dan geeft de computer 12, 13 liter, maar een goede kilometer verder als de motor warm er wordt, zie je zo dat gemiddeld verbruik dalen. Dit is alleen maar 's morgens, als de motor heel lang stilstond en echt koud heeft.
                            Ik kan alleen maar mijn bevindingen meedelen.
                            Met mij RAv 4 automaat 4x4 had ik een gemiddeld verbruik van 10,5 liter.
                            Last edited by ; 27/06/2011, 09:23.

                            Comment


                            • #54
                              Deze morgen vertrokken (=met koude motor) voor een rit van 6 km: een verbruik van 8,7 liter.
                              Misschien kan ik die duitser evenaren qua verbruik van 12, 13 liter als ik op duitse autostrades ga rijden tussen de 170 en 200 km/u met dikwijls afremmen en terug accelerarties tot boven de 200km/u (geen enkel probleem voor de wagen),afwisselend met kilometers lange files met stilstaand verkeer. Anders kan ik zo'n verbruik niet verklaren.
                              Groetjes

                              Comment


                              • #55
                                beste,

                                hier zijn we WEL tevreden van de VW 2.0d met DSG
                                't is de tweede multivan, vorige was een 2.5d maar manueel
                                de 2.0d zou ik NIET met de manuele versnellingsbak willen, dan zou
                                het gemis aan koppel wel zuur opbreken

                                verder is het een "weer iets betere" multivan

                                grtz

                                Comment


                                • #56
                                  Dit komt uit het VW forum "weetjewel .nl" met allemaal vw fans.
                                  Misschien toch even dit forum volgen vóór je een Multivan dsg aanschaft.
                                  Dan toch liever mijn Viano met zijn misschien "verouderde" maar toch zo zalig en soepel schakelende 5 traps automaat.
                                  Groetjes, Greetje


                                  Hallo allen,
                                  Hierbij een verhaal waar menig T5 rijder niet blij van zal worden. Vanaf augustus 2010 trotse eigenaar geworden van een T5 180 pk met 7 traps DSG bak. Bewust gekozen voor deze auto in combinatie met de versnellingsbak gezien ik zeer goede rijervaringen heb opgedaan afgelopen jaren.
                                  Toen de kou in Nederland zijn intrede deed begon de ellende. er kwam een vreemde tik uit de bak bij het schakelen van 3 naar 4. dit was alleen bij koude motor en laag toerental. Contact opgenomen met de dealer en een afspraak gemaakt. Deze konden niets vinden ( storingsvrij) alsmede dat ze het geluid niet konden horen. vervolgens een tweede afspraak gepland om met koude motor te gaan rijden. Toen was snel duidelijk dat het geluid niet normaal was. Na een derde bezoek keer kreeg ik bericht dat de versnellingsbak uitgewisseld moest worden vanuit de fabriek !! Ik vond dit nogal drastisch bij 25000 km maar dit schijnt de nieuwe reparatieprocedure te zijn van VW. De auto opgehaald en alles leek als voorheen te zijn. Na een week en toen begon de bak vreemd te schakelen en in te houden bij het overschakelen. Weer de dealer gebeld en een afspraak gemaakt. Een 'zware' software update zou alles doen verdwijnen maar helaas. Ook hier weer was het na een week weer mis en kwam het inhouden terug. Na en volgende afspraak moest de computer van de motor maar vervangen worden want hier zou het aan liggen. Hierna vertelde de technici mij dat alles nu goed moest zijn. na een korte proefrit naar het tankstation bleek het tegendeel echter waar . Direct teruggereden en samen met de specialisten gereden en alle parameter vastgelegd. En toen was het stil bij VW.......we weten het niet meer. Inmiddels met PON in contact gekomen gezien ik dit alles niet meer accepteerde. Het antwoord dat ik uiteindelijk kreeg is dat het mogelijk een product eigen kwaal zou zijn en dat ik er maar mee moest leren leven.
                                  Dit was de druppel....VW is niet in staat dit op te lossen. Het mooiste is nog dat, nu de bus vrijwel leeg is en geen extra gewicht( 600 kg) mee hoeft te nemen , de kwaal ook nagenoeg weg is !!
                                  Ik ben er in ieder geval geheel klaar mee en overweeg afscheid te gaan nemen van deze bus en daarbij ook van VW. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd ( voor zover ik deze nog heb) en had liever mijn oude T5 gehouden waar nu iemand met een grote smile op z'n gezicht meer rond tuft. Ik ben in ieder geval niet blij met deze bus en hoop dat VW zich zal gaan bedenken of de keuze van een downgrade van de motor met huidige configuratie wel de verstandigste is geweest. Mijn mening is dat het een software probleem is en ik hier zeer binnenkort ( na de garantieperiode) naar laat kijken door een DSG specialist. Die kan me wel helpen denk ik.
                                  Tot zover mijn ervaringen met de T5 GP en geweldig schakelende DSG bak en inhoudende motor!!!
                                  Ik ben zeer benieuwd wie er nog meer dergelijke ervaringen heeft.
                                  Last edited by ; 17/07/2011, 08:05.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Als je echt valt over het verbruik: op autobild.de kan je een vergelijkende test vinden Viano-Multivan.
                                    TEstverslag: het verbruik van de Viano ligt lager dan deze van de Multivan.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Deze morgen neen rit van 14km heen, 30' rust en 14km terug langs provinciebanen: verbruik van 7,7 l
                                      Groetjes

                                      Comment


                                      • #59
                                        Ik heb een Viano e-xclusive van 2008 (3.0 V6) met ondertussen 82000km.

                                        Mij bevindingen:

                                        Leuke soepele motor met veel dorst gem 11L. op langere ritten (+- 1200km autosnelweg) met cc op 140km/h en optrekken aan peage nooit onder de 10L gekregen.

                                        Als je de gas heel voorzichtig bediend kan je 9L benaderen maar zeer moeilijk.

                                        Voorste banden slijten als hel, achterste gaan gemiddeld 15000km langer mee.

                                        Interieur is zeer gevoelig, komen krassen op terwijl je er naar kijkt.

                                        Achterklep is beginnen roesten na 2.5jaar maar in garantie herspoten. (gekend prbl bij Mercedes)

                                        Voor de rest ideale reiswagen, maar er stoort mij te veel aan de wagen zeker aangezien het stevige prijskaartje.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Ik rij wel met het model 2011, dus van na de facelift met BlueEfficiency: zuiniger moderne motor, eco-stuurbekrachtigingspomp,banden met lagere rolweerstand,ingrepen in de motor zelf,batterijbeheer,........
                                          Deze ingrepen hebben dus duidelijk resultaat op het brandstof verbruik.
                                          12 jaar garantie voor roest.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X