Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Viano of Multivan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Viano of Multivan

Ik weet echt niet door welke MPV ik mijn oude zou vervangen: een Viano 3.0 V6 automaat of een Multivan 2.0 bi turbo diesel DSG
    Ik verkies een automaat : voor de Viano is dit een echte automaat, voor de Multivan is dit een DSG.
    De Viano is verkrijgbaar met een beproefde zware V6 diesel motor 224 PK met autom. versnellingsbak; de Multivan heeft een 2.0 liter bi turbo diesel motor 180 PK met DSG versnellingsbak, eventueel 4x4.
    Wat zijn de voordelen of nadelen van beide?
    Met welke wagen kan ik de minste panne verwachten, levenduur, aangenaamst rijden, ..??

Ik heb zelf recent een Viano 3.0 V6 gekocht en ben daar super tevreden over.

Comment

Een paar klanten van ons zaten met hetzelfde probleem, ze twijfelden tussen beide wagens.
      Alleen kozen ze voor de Viano wegens beter rijden.

Natuurlijk zie je de andere helft van de markt niet als je bij Benz werkt . Enige advies zou zijn om met beiden eens een goede testrit te gaan maken en kijken waar je je het best in thuisvoelt.

Edit: Van de Viano is trouwens net de facelift uit, dus in principe moet dat ding nu 100% op punt staan. Eind oktober, begin november wordt hij bij alle dealers voorgesteld.
      Last edited by ; 13/10/2010, 19:40.

Comment

Ik heb zelf naast mijn Mercedes ook nog een VW transporter T5 1,9 tdi. En ik heb daar toch al redelijk wat problemen gehad met da ding, Ik zou dus zeker voor die Viano gaan. Trouwens een kennis van me heeft zo een Viano en die heeft ondertussen 170 dkm en die is nog nooit in panne gevallen of kosten aan gehad,buiten de slijtage zoals banden, remmen en zo van die dingen.Dus voor mij de Mercedes the way to go.
        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

met de 3 liter viano/vito zijn anders ook voldoende problemen mee geweest, google maar eens rond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KidCool Bekijk Berichten
            met de 3 liter viano/vito zijn anders ook voldoende problemen mee geweest, google maar eens rond.
            Idd, ik heb zelf ook al serieus wat horror verhalen gehoord over de Viano's, maar dan vooral in de Vito vorm. Over de transporters zelden of nooit een slecht woord gehoord.
            Zoals reeds aangehaald gaat het hier dan wel voornamelijk over de bestelwagen varianten die zéér intensief gebruikt worden (in den bouw).
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

hier rijden ook 3 vito's rond, wel de 2.1...probleemloos

en je moet een op vw t5 problemen goegelen

Comment

londonse cabbies worden vervangen door viano's
                mss aggressieve marketeering van mercerdes

Comment

Ik heb dus te kiezen, ofwel:
                  - Multivan met de zekerheid van een degelijke comfortable wagen met goede wegligging, goede tractie met 4x4,goede afwerking, kortom TOP; maar met de onzekerheid (veel ?????) wat betreft de "uitgeknepen" 2.0 TDI met Bi turbo en DSG
                  - Viano met de zekerheid van een oerdegelijke, beproefde, fluisterstille, super rijdende TDI 3.0 V6, kortom TOP; maar met de onzekerheid over alle andere punten waar de Multivan zeker in uitblinkt (alle minpunten kunnen met zijn facelift verbeterd zijn?).

Comment

Om als daily te gebruiken is de Multivan zéker de betere optie IMO
                    Het 4x4 is een niet te versmaden plus en de rij-capaciteiten en comfort van de BENZ leunen nog niet bijna aan bij die
                    van de VW.
                    Die 20tdi is trouwens ondertussen een vrij beproefde motor, denk ik. Daar zou ik niet te bang van zijn.

Comment

Greetje
                      Gisteren gaan testrijden: Multivan 2.0 DSG 180 pk 4-motion en de nieuwe Viano V6 3.0 224 PK .
                      Spijtig dat het regende, was niet ideaal.
                      Héél spijtig dat de Multivan ondergemotoriseerd is: een 3.0 V6 met automaat zou ideaal passen bij de 4-motion.
                      In het verleden reden wij ook een 2.0 DSG 180 PK lange versie en een voorwielaangedreven highline 180 pk DSG.
                      Een merkelijk verschil tussen deze drie wagens. Rangschikking: 1. lange versie, 2. highline 3. 4-motion
                      Dit zowel voor comfort, geluidsisolatie, filtering oneffenhedenen, motorisatie (acceleratie, hernemingen, reageren,...)
                      De beste van de drie is te vergelijken met de nieuwe Viano wat betreft comfort, geluidisolatie, zithouding,kwaliteit interieur, filtering putten en oneffenheden in het wegdek, (zelfs iets beter gevoel bij de Multivan) ... Op motorisch gebied: dag en nacht verschil; ook duidelijk verschil tss DSG en automaat.
                      Noodkreet aan VW: een V6 TDI 3.0 met aut. in de Multivan a.u.b.

Comment

naar mijn gevoel
                        noodkreet aan benz om een viano 2.1 204 met aut

Comment

ik ben ook naar zo'n type uit aan het kijken.Ik zou wel voor de Vito gaan en zou ook graag een 3.0 v6 aanschaffen maar het verbruik van dergelijke type motor schrikt me wat af.In vergelijking met een 2.1 136 pk bijvoorbeeld zal het verbruik toch wel een liter of 3 hoger ligen ,denk ik.Vermits ik veel moet stoppen en redelijk wat kilometers maak(65000 per jaar) gaat mijn meerkost met een V6 aanzienlijk hoger uitvallen.Als ik voor 113 met 136 pk zou kiezen mis ik wel de souplesse en de stilte van zo'n v6.Onderhoudsgewijs zal de kost wel niet zo veel verschillen,denk ik?

Ik weet het echt niet en een testrit gaat me niet veel wijzer maken.Als ik puur kostengewijs ga rekenen mag ik zeker niet voor een V6 gaan. En ik wil dit zo graag.
                          ik ben geen twijfelaar
                          allez ik denk dat toch

Comment

mijn schoonbroer had een multivan 2.5tdi (130pk)
                            en wou nu per se een automaat,
                            na een test in autogids en een testrit heeft hij opnieuw de multivan gekozen,
                            hij miste wel koppel in de multivan maar vind het design etc in de vw beter als in de merc
                            (en eig is hij een merc-fanaat)

hij gaat VEEL spijt hebben als er een mulitvan met V6 uitkomt
                            maar aangezien hij de wagen daarna prive wil inkopen was grote cylinderhoud ook een beetje een nadeel

Comment

Ik heb verleden week een forum ontdekt van volkswagenfans: www.weetjewel.com
                              Onder vw T4 T5 forum,VW T5 is een forum bezig transporter T 5 Doka Verso Vito mixto.
                              Mijn besluit staat vast: voor mij een Viano 3.0 V6, zonder twijfel.

Comment

Ik heb dit forum ook heel aandachtig gevolgd.
                                Mijn bestelling voor een Multivan stond zo goed als vast; door omstandigheden was de bestelling een paar keer uitgesteld.
                                Door het volgen van dit forum (toch allemaal VW fans) en ook door een ultieme laatste proefrit verleden week (Multivan en Viano op dezelfde dag) is mijn voorkeur voor Multivan nu veranderd.
                                Voor mij ook een Viano en een 3.0
                                Last edited by ; 07/11/2010, 13:47.

Comment

Heb ook voor de nieuwe vito gekozen.
                                  Was ook aan het twijfelen tussen de t5 en de vito met automaat.
                                  Mijn voorkeur ging uit naar de dsg bak, na een testrit met beide ben ik voor de vito gegaan.
                                  De facelift heb ik enkel in manueel kunnen testen.
                                  Het is een 116 CDi geworden, het is een serieus bommetje voor een bestelwagen.

Comment

motorisch de viano, op uiterlijk de multivan

Comment

Ben ik blij dat ik voor de Viano automaat gekozen heb.
                                      Lees maar eens na op het forum van "weetjewel".
                                      De DSG schijnt toch niet zo fantastisch te zijn al probeert VW en ook de pers ons dit wel te laten geloven.
                                      Zelfs ferfente volkswagen rijders geven de voorkeur aan de oude (niet meer leverbare) 174 pk met automaat i.p.v. de nieuwe 180PK met DSG.
                                      Ik heb nu (alléé binnenkort) met de Viano: 224 PK met opgegeven verbruikcijfers die ECHT wel meevallen.

Comment

Super keuze, Greetje!

Comment

Working...
                                        X