Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Viano of Multivan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Multivan viano

Hallo,

Na testritten met resp viano en multvan en veel ervaringen te lezen van bestuurders, toch duidelijk gekozen voor de multivan.
    De Viano testwagen was een een splinternieuwe euro5 Blue efficiency zeer luxueuze versie (met leder interieur, navi/camera..), een 2.2cdi motor met automaat.
    Rijdt heel goed, niet veel lawaai, geen kraken/piepjes, vinnig (163pk), kortom aangename bus om te besturen.
    nadelen; zetels achteraan zelfs in deze duurste versie niet afgewerkt onderaan, wil zeggen ga je inkopen doen, ligt de fles ketchup ergens tussen de voorzetels, en de rest ook verspreid over de gehele wagen. Het zijn onafgewerkte buizenframes.. Spijtig voor een ster.
    Anderzijds schrok ik wat van het gemiddelde verbruik over een 200km 12.6 l. Mijn rit van een 80 tal km over gewone weg en een deel snelweg was niet lager te krijgen dan 10.9 l/100km. Op de autosnelweg 3000 t/m bij 120km/h, kan niet missen! Ik was aan het wachten tot hij overschakelde maar er kwam niets meer! Dus de wagen terug gebracht, en de vraag gesteld "hoeveel versnellingen heeft de automaat?" antwoord; 5. Dus zuipen is de boodschap (ehmm Black efficiency?!)
    Enkele dagen later VW multivan gereden ; stil, geen kraakjes/piepjes, mooi afgewerkt rijdt perfect. Verbruik 10.2 op de computer. 2.0CR TDI 140pk versie. manueel.
    Zel gereden verbruik 9l/100km mogelijk zonder probleem. Afwerking koffer proper, met oa 3 schuiven onder de achterste zitbank.
    Degelijk dashboard, en bovenal heel tof lederen multifunctioneel sportstuur.
    Achteraf de DSG versie gereden en heb zo een gekocht. Deze schakelt feilloos en snel, heeft 7 versnellingen, draaid bij 120km/h een goede 2100t/m dacht ik.
    Hopelijk heb ik niet te veel pech, want zowel over de viano als over de T5 leest men technische zwakheden.. alhoewel denk ik dan..wat steken de mensen ook soms uit..
    Zal de VW multivan eind deze week afhalen... ben nieuwsgierig!
    Zal hier nog wat rij-ervaringen neerzetten.
    Greetz

Comment

die open zetels kun je je ski's kwijt
      en een warme 220 tov een kouwe tdi scheelt veel

ik deed 7.5 met een golf en 6.1 met een 220

Comment

Zo dikwijls liggen er bij mij geen skis in de koffer, en kouwe tdi... zal het weten te zeggen, niks van gemerkt.
        een 220 aan 6 liter, dat heb ik nog nergens gelezen, is dat olie of dieselverbruik?

Comment

geef toe was een oude 4-bak van vw

Comment

De ster verkoper was niet direct een "ster" verkoper zal er ook voor iets tussen zitten.
            BTW wat bedoel je met de kouwe TDI? (langzaam opwarmen en wachten op verwarming?

Comment

Veel geluk gewenst met je nieuwe Multivan.
              Ik heb andere ervaringen met de testritten Multivan versus Viano
              Multivan 180 Pk DSG 4 motion: veel gekraak en gepiep, luie motor met een traag werkende DSG, veel en lange gaten tijdens accelereren, echt een ontgoochende ervaring want ik ben een vw fan.
              Viano 3.0 V6 automaat na de facelift (meer dan 70% vernieuwd tegenover vorig model): deze reed heel vlot en soepel, geen gepiep of gekraak, uitstekende automaat, verbruik tijdens test 9 liter.
              Ik heb voor de mercedes gekozen.

Comment

@Happy T5

amai, jij hebt een hoger verbruik opgetekend dan ik met een grote Mercedes Sprinter.

Zelfs mijn oude 2.8 idtd Fiat Ducato, verbruikt nog niet eens zoveel.
                En dat zijn nu niet meteen de meest gestroomlijnde modellen

I wonder

Comment

Het was dan wel een "testrit" hé, geen zuinigheidswestrijd

Comment

Ik heb ook dergelijke ervaring tussen Viano en Multivan.
                    Ik had ei zo na een Miltivan besteld maar een laatste testrit op dezelfde dag met een Multivan 4 motion DSG met 180 pk en een Viano aut. met een 3.0 motor was overduidelijk ten voordele van de Viano. Alleen spijtig dat met deze motorisatie geen 4x4 verkrijgbaar is.
                    Het verbruik tss beide wagens is vergelijkbaar.

Comment

Ja, het verbruik is wat het is.. als de boordcomputer juist werkt (binnen 5% tol) was dat waarschijnlijk een zeer slechte viano die ik meegekregen had.. ik heb veel gelezen over beide wagens, en, je vind de grootste problemen en onzin over de 2 wagens. Iemand die mercedes minded is schrijft dat de viano 7 liter verbruikt.. mijn huidige honda fr-v 2.2 cdti verbruikt dan meer. Realistisch is anders, bij rondvraag bij mercedes- en VW eigenaars kwam ik andere verhalen te weten, voor de viano was dat niet zo gunstig; roest, motor vervangen, hoog verbruik..veel in garage. Er was wel een bij die erg tevreden was over de 3.0 v6 diesel.. Ken iemand die als bedrijfswagen vito heeft en de 2 eerste generaties waren ook een ramp (kabelbediening boite, boite zelf, allerhande garagebezoeken, ) daarna was het terug een achterwielaangedreven vito, de problemen waren een pak minder bij hem. Maar zelf zou hij geen nieuwe kopen. Mijn schoonmoeder heeft ook een E klasse; een en al problemen! Terwijl ik vorige maand een afspraak had gemaakt bij mercedes stond ze weer in panne met haar E220 CDI... zij is gewoon om jaarlijks zo een 1000 a 1500 eur te voorzien voor defectjes aan haar wagen! (vorig jaar abs blok vervangen, stuurprint, alternator, ...) Ik ben dit niet gewoon, noch bij Honda, noch bij mijn 2 VW's die ik gehad heb. Hou het bij VW we zullen zien, ik hoop op een probleemloze wagen, maar we zullen zien zeker.. Ik zal zeker olieverbruik al nakijken, daar wordt wel negatief over gehoord. De DSG bak; de ene zegt tis de max, de andere; nooit van ze leven! Snel schakelen doet hij alleszins wel, ofdat de programmatiesoftware een logisch schakelend gedrag heeft moet ik ook afwachten. Het is de software die de bak maakt zou ik zeggen in dit geval!
                      Zou de multivan donderdag as hebben.. :-) komt van frankrijk. Gaat niet echt vlot moet ik toegeven.

Comment

@ greetje; het zijn nu eenmaal geen racewagens he, dus een testrit voor mij is inderdaad om te weten hoe de wagen rijdt, comfort, geluid, en hoeveel hij verbruikt.
                        De mercedes automaat heeft slechts 5 versnellingen anno 2010 is dat te weinig tov concurrentie.
                        Succes met je viano (heb je hem al?)
                        Grt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door happy T5 Bekijk Berichten
                          Hallo,

Na testritten met resp viano en multvan en veel ervaringen te lezen van bestuurders, toch duidelijk gekozen voor de multivan.
                          De Viano testwagen was een een splinternieuwe euro5 Blue efficiency zeer luxueuze versie (met leder interieur, navi/camera..), een 2.2cdi motor met automaat.
                          Rijdt heel goed, niet veel lawaai, geen kraken/piepjes, vinnig (163pk), kortom aangename bus om te besturen.
                          nadelen; zetels achteraan zelfs in deze duurste versie niet afgewerkt onderaan, wil zeggen ga je inkopen doen, ligt de fles ketchup ergens tussen de voorzetels, en de rest ook verspreid over de gehele wagen. Het zijn onafgewerkte buizenframes.. Spijtig voor een ster.
                          Anderzijds schrok ik wat van het gemiddelde verbruik over een 200km 12.6 l. Mijn rit van een 80 tal km over gewone weg en een deel snelweg was niet lager te krijgen dan 10.9 l/100km. Op de autosnelweg 3000 t/m bij 120km/h, kan niet missen! Ik was aan het wachten tot hij overschakelde maar er kwam niets meer! Dus de wagen terug gebracht, en de vraag gesteld "hoeveel versnellingen heeft de automaat?" antwoord; 5. Dus zuipen is de boodschap (ehmm Black efficiency?!)
                          Enkele dagen later VW multivan gereden ; stil, geen kraakjes/piepjes, mooi afgewerkt rijdt perfect. Verbruik 10.2 op de computer. 2.0CR TDI 140pk versie. manueel.
                          Zel gereden verbruik 9l/100km mogelijk zonder probleem. Afwerking koffer proper, met oa 3 schuiven onder de achterste zitbank.
                          Degelijk dashboard, en bovenal heel tof lederen multifunctioneel sportstuur.
                          Achteraf de DSG versie gereden en heb zo een gekocht. Deze schakelt feilloos en snel, heeft 7 versnellingen, draaid bij 120km/h een goede 2100t/m dacht ik.
                          Hopelijk heb ik niet te veel pech, want zowel over de viano als over de T5 leest men technische zwakheden.. alhoewel denk ik dan..wat steken de mensen ook soms uit..
                          Zal de VW multivan eind deze week afhalen... ben nieuwsgierig!
                          Zal hier nog wat rij-ervaringen neerzetten.
                          Greetz
                          Goede keuze, je nicknaam is realiteit!
                          Hopelijk had je volgende: http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=775 bijdrage gelezen.
                          Het is natuurlijk wel zo dat het bij ons ondertussen allemaal al wel een tijdje geleden is. De Viano waar ik het overhad is al van 2005 & de Multivan is hier weggegaan in juni 2008. Ondertussen is er voor beide voertuigen al wel het één en het ander aan veranderd natuurlijk.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Goede keuze! Ook al begrijp ik niet waarom je een fles ketchup tussen de voorzetels zou leggen...
                            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                            Motoren & Tjeurisme

Comment

Die fles ketchup lag in de koffer toen ik aan de delhaize vertrok...

Comment

@ el greco;
                                mijn nickname... toch discreet!
                                Neen, ik had die commentaar niet gelezen; nu wel!
                                Stond vandaag een viano in de gang; ik vind hem uiterlijk ook niet zo homogeen dan de T5..maar ja gezien mijn nick name had je nu waarschijnlijk niks anders verwacht
                                A propos ik heb hem nog steeds niet
                                Morgen ga ik nogmaals naar parijs, hopelijk de laatste keer, en kom ik met mijn auto af
                                Ik ben het echt beu aan het worden (is al bijna 2 weken betaald, en heb hem nog niet!!)
                                Grtz
                                Goed eindejaar aan allen! (ook de viano-rijders)

Comment

Ben ik blij dat ik een Viano besteld heb.
                                  Dit komt uit een VW forum:
                                  Op dit moment rij ik een t5 van 2006 173 pk getuned naar 205 pk hand geschakeld. nog nooit stukken mee gehad
                                  week 3 wordt mijn nieuwe bus gebouwd een 180 pk dsg 4 motion. wanneer hij dan klaar is zou ik niet weten, iemand hier ervaring mee ?
                                  ik zou graag wat reacties willen hoe de nieuwe transporter daadwerkelijk in het algemeen is . alle commentaar is welkom.

groeten ,Gertned

gertned

E-mailOmhoog
                                  --------------------------------------------------------------------------------

Re: ervaringen met de nieuwe t5 dsg 180 pk
                                  door anmichel op za jan 15, 2011 16:56

Heb je een proefrit gedaan vóór de beslissing van aankoop?
                                  Ik heb een slechte ervaring met de proefrit T5 180 Pk DSG 4-motion.
                                  Ondanks dat mijn beslissing bijna 100% vaststond voor de T5 deed de proefrit mij anders besluiten: Geen T5.
                                  Desondanks succes met je aankoop.

anmichel

E-mailOmhoog
                                  --------------------------------------------------------------------------------

door Ernie op za jan 15, 2011 17:56

Heb vroeger een BMW 330 d touring gehad. Sinds de komst van 2 spruiten en een hond had ik besloten om een Multivan Highline DSG 180 pk met alles erop en eraan aan te schaffen (+/- 60000 Belgische euries). Ik heb een heeeeeele grote stommiteit gedaan. Namelijk geen proefrit gedaan, was ook grotendeels het probleem van de dealer omdat er geen 180 pk DSG Multivan beschikbaar was. (Geen enkele Belg is zo dom er immers zo een aan te schaffen buiten mezelf natuurlijk).
                                  Heb in mijn leven nog nooit zo'n spijt gehad als deze aankoop.
                                  Mijn advies: KOOP GEEN MULTIVAN 180 DSG!!!!!!!!!!!!!!
                                  Traag, hoog verbruik, DSG is waardeloos en ondanks de vele euros's blijf je met een 'camionette' rijden.
                                  Stiekem hoop ik dat ze deze bus hier ooit eens stelen of dubbel rijden.
                                  Het enige positieve dat ik kan zeggen is dat het met de kinderen wel een leuke reiswagen is (indien er s'nachts in één ruk naar het zuiden gereden kan worden).

Ernie

E-mailOmhoog

door raymondo op za jan 15, 2011 19:04

verhaal van Ernie is voor mij gelijk....... grootste stomme fout..

ik reed dan wel proef met 140 pk..... viel al tegen in vermogen maar had de hoop dat de 180 pk dit gevoel zou laten verdwijnen... 1 en al ellende en irritatie voor al korte afstanden en files is drama....

gemiddeld verbruik is sinds die de 25000 km gepasseerd is 1 op 10...... soms 1 op 9.. maar nooit 1 op 11.....

als er geen 5 of 6 cylinder komt dan is dit mijn laatste transporter....

je wilt vooruit in het leven... dus je auto gaat mee meer luxe en comfort.... alleen kan ik dit niet meer vinden bij Vw...zonder me te hoeven irriteren aan het rijgedrag en aan de service van de dealers die ik tot nu toe heb mee gemaakt.... Als het ding verkocht is... dan kom je er achter hoe je dealer werkelijk is.....

lange afstanden is het wel de beste reiswagen die je kunt hebben.... Uren rijden en alleen stoppen om te tanken is geen probleem ( als je blaas dit aan kan)...

Ik hoop dat jij meer plezier met de jouwe zal gaan beleven.. 4 motion heb ik geen ervaringen mee...

Vanwege de goede weglegging van de T5 heb ik er ook nooit behoefte aan gehad. Nooit met een onzeker gevoel kwa wegligging met een verlaagde T5...

raymondo

Comment

Mijne Viano wordt maandag geleverd: eindelijk.

Comment

Zeker topic van openen.

Comment

Ik moet toegeven: ik had, ondanks de meevallende proefrit met de 3.0 Viano, toch een beetje schrik hoe hij zou rijden en meevallen in het dagdagelijks gebruik.
                                        Na een weekje rijden moet ik zeggen: hij rijdt zelfs veel beter dan verwacht.
                                        Echt:
                                        hij rijdt ongelooflijk comfortabel
                                        erg goede geluidsdemping
                                        ongelooflijke hernemingen
                                        géén piepjes of kraakjes
                                        heel aanvaardbaar verbruik
                                        in één woord subliem.
                                        Ik hoop dat ik in de toekomst zo positief mag blijven ..... maar ondertussen geniet ik enorm.
                                        Last edited by ; 21/02/2011, 21:20.

Comment

mag ik die eens niet proberen ?

mag jij smart rijden

Comment

Working...
                                          X