Multivan viano
Hallo,
Na testritten met resp viano en multvan en veel ervaringen te lezen van bestuurders, toch duidelijk gekozen voor de multivan.
De Viano testwagen was een een splinternieuwe euro5 Blue efficiency zeer luxueuze versie (met leder interieur, navi/camera..), een 2.2cdi motor met automaat.
Rijdt heel goed, niet veel lawaai, geen kraken/piepjes, vinnig (163pk), kortom aangename bus om te besturen.
nadelen; zetels achteraan zelfs in deze duurste versie niet afgewerkt onderaan, wil zeggen ga je inkopen doen, ligt de fles ketchup ergens tussen de voorzetels, en de rest ook verspreid over de gehele wagen. Het zijn onafgewerkte buizenframes.. Spijtig voor een ster.
Anderzijds schrok ik wat van het gemiddelde verbruik over een 200km 12.6 l. Mijn rit van een 80 tal km over gewone weg en een deel snelweg was niet lager te krijgen dan 10.9 l/100km. Op de autosnelweg 3000 t/m bij 120km/h, kan niet missen! Ik was aan het wachten tot hij overschakelde maar er kwam niets meer! Dus de wagen terug gebracht, en de vraag gesteld "hoeveel versnellingen heeft de automaat?" antwoord; 5. Dus zuipen is de boodschap (ehmm Black efficiency?!)
Enkele dagen later VW multivan gereden ; stil, geen kraakjes/piepjes, mooi afgewerkt rijdt perfect. Verbruik 10.2 op de computer. 2.0CR TDI 140pk versie. manueel.
Zel gereden verbruik 9l/100km mogelijk zonder probleem. Afwerking koffer proper, met oa 3 schuiven onder de achterste zitbank.
Degelijk dashboard, en bovenal heel tof lederen multifunctioneel sportstuur.
Achteraf de DSG versie gereden en heb zo een gekocht. Deze schakelt feilloos en snel, heeft 7 versnellingen, draaid bij 120km/h een goede 2100t/m dacht ik.
Hopelijk heb ik niet te veel pech, want zowel over de viano als over de T5 leest men technische zwakheden.. alhoewel denk ik dan..wat steken de mensen ook soms uit..
Zal de VW multivan eind deze week afhalen... ben nieuwsgierig!
Zal hier nog wat rij-ervaringen neerzetten.
Greetz
Hallo,
Na testritten met resp viano en multvan en veel ervaringen te lezen van bestuurders, toch duidelijk gekozen voor de multivan.
De Viano testwagen was een een splinternieuwe euro5 Blue efficiency zeer luxueuze versie (met leder interieur, navi/camera..), een 2.2cdi motor met automaat.
Rijdt heel goed, niet veel lawaai, geen kraken/piepjes, vinnig (163pk), kortom aangename bus om te besturen.
nadelen; zetels achteraan zelfs in deze duurste versie niet afgewerkt onderaan, wil zeggen ga je inkopen doen, ligt de fles ketchup ergens tussen de voorzetels, en de rest ook verspreid over de gehele wagen. Het zijn onafgewerkte buizenframes.. Spijtig voor een ster.
Anderzijds schrok ik wat van het gemiddelde verbruik over een 200km 12.6 l. Mijn rit van een 80 tal km over gewone weg en een deel snelweg was niet lager te krijgen dan 10.9 l/100km. Op de autosnelweg 3000 t/m bij 120km/h, kan niet missen! Ik was aan het wachten tot hij overschakelde maar er kwam niets meer! Dus de wagen terug gebracht, en de vraag gesteld "hoeveel versnellingen heeft de automaat?" antwoord; 5. Dus zuipen is de boodschap (ehmm Black efficiency?!)
Enkele dagen later VW multivan gereden ; stil, geen kraakjes/piepjes, mooi afgewerkt rijdt perfect. Verbruik 10.2 op de computer. 2.0CR TDI 140pk versie. manueel.
Zel gereden verbruik 9l/100km mogelijk zonder probleem. Afwerking koffer proper, met oa 3 schuiven onder de achterste zitbank.
Degelijk dashboard, en bovenal heel tof lederen multifunctioneel sportstuur.
Achteraf de DSG versie gereden en heb zo een gekocht. Deze schakelt feilloos en snel, heeft 7 versnellingen, draaid bij 120km/h een goede 2100t/m dacht ik.
Hopelijk heb ik niet te veel pech, want zowel over de viano als over de T5 leest men technische zwakheden.. alhoewel denk ik dan..wat steken de mensen ook soms uit..
Zal de VW multivan eind deze week afhalen... ben nieuwsgierig!
Zal hier nog wat rij-ervaringen neerzetten.
Greetz
Comment