Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Vw Golf I Cabrio

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop Vw Golf I Cabrio

Hi allen,

Nu de zomer voor de deur staat zou ik graag een cabrio'tje willen bij kopen.
    Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben ? Eventuele aandachtspunten ?
    Ben nog aan het twijfelen om hem op oldtimer te zetten of niet, dus oldtimer is niet noodzakelijk.

Liefst van al zou ik een 'classic line' willen.

Welke motoren werden er uitgebracht in zijn carriere ?
    Mijn voorkeur gaat naar de 1.8i ? En wat is de betekenis 'Quartet' ?

Als je de websites afgaat vind je wel orginele exemplaren, maar ook veel afgeleefde ragbakken met een hoge km-stand. Dit schrikt mij niet af, want er zijn er ook propere bij.
    En de prijzen schommelen verschrikkelijk, meestal rond de 2000 € tot 5000 € (vandaag via mail gehad ?).
    Zijn die bakken goud waard misschien ?

Bijna tien jaar geleden heb ik er ook bijna eentje gekocht, was toen echt verliefd op dat model (nu nog ) ben toen verschillende wagens gaan bekijken en herinner mij dat de fraaiste exemplaren altijd rond de 350.000 fr moesten kosten. Vandaag de dag zijn dat dus die exemplaren van 4000 a 5000 euro. Ze zijn dus wel redelijk waardevast. Gaat ook meestal over de modellen van de laatste jaargangen: 91-92 en 93.

Quartet is een soort van actiemodel - wat dat juist inhield kan ik zo niet uit m'n hoofd opzeggen - maar dacht dat die van jaargang '88 tot '92 gemaakt zijn. De laatste series hebben ook bijna allemaal een 1800 motor, vaak met 112pk, wat ze dus eigenlijk een Golf GTI maken, maar dan in cabrio. Er bestaat ook een 90 pk variant van. Van de oudere modellen (van '79 tot halverwege de jaren 80) had je ook een 1.5 en zelfs een 1.1 dacht ik?

Ik zou een 92 of 93'er classic zoeken en er wel 4000 euro voor durven geven, als het een mint exemplaar is.
    Last edited by Tigra; 10/04/2009, 23:28.

Comment

ik heb een 1.8 gti gereden voor een tijdje. een jaar of 9geleden en koste toen normaal 400000bef. was wel via de garage dus met garantie.
      alles aanwezig zoals electrisch dak en dergelijke. veel bekijks toen omdat de mensen niet verwachten dat er een electrish dak op een golf I zit. en een bijzonder vinnig baasje. veel fun mee gehad maar het grootste nadeel was zijn dorst. die zoop, niet normaal.
      dus hou rekening met een goede benzinefactuur.
      de quartetjes en classicline zijn idd de mooiste door hun dak in koetswerkkleur en iets modernere velg. degene die ik had was ééntje met die gekleurde ats velgen

vooral de bordeauxkleurige en de groene zijn knap. (in mijn ogen)
      wimoptiek.be op

Comment

ik zou hem alleen in het donkerblauw willen... of zilvergrijs, maar dat is vrij zeldzaam

(was toen nog geen mode )

Comment

zo ééntje heb ik gereden. met het geruit gti interieur.
          wimoptiek.be op

Comment

Ik kan het alleen moeilijk vatten dat ze voor zo een oude kar zoveel betalen.
            Ik was op mobile eens aan het kijken, maar daar staat ook een hoop rommel tussen...

Deze vind ik ook nog wel leuk:: http://www.2dehands.be/vw-golf-1-cab...prijs&start=21

Alleen was er in '86 een injectie motor fabriek af leverbaar ?
            En wat met die zwarte boord rond zijn wielkast ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheVeyron Bekijk Berichten
              Ik was op mobile eens aan het kijken, maar daar staat ook een hoop rommel tussen...

Deze vind ik ook nog wel leuk:: http://www.2dehands.be/vw-golf-1-cab...prijs&start=21

Nu een topic waar ik bij eens kan laten gaan! Heb tot vorige zomer met een Golf I Cabriolet gereden. Die van op 2dehands die je hier gezet hebt staat er al een tijde op. Heb ook effe getwijfeld om hem te kopen, omdat hij interessant is kwa bouwjaar (bijna oldtimer ...). Die injectiemotor zal wel een vervangmotor zijn, want ik betwijfel het zeer sterk dat ze die toen al maakten (voor de europese markt). Hier zijn ze die pas beginnen verkopen in 88 of 89 denk ik. Die zwarte strips zijn delen van de "Quartet" versie. Die maakten de wagen dikker. Alleen zijn ze hier in niet in het koetswerkkleur.

Zoals je zelf zegt, de prijzen verschillen enorm. Je kan een vrij goed exemplaar vinden voor zo'n 2500-3000 €. De Classic versie is veel gevraagd, maar ook zeldzamer. Daarom dat de prijzen meer richting 4000 of zelfs 5000 gaan. Tijdje geleden stond er zo eentje op het net met nauwelijks kilometers en in super staat. Kerel vroeg er maar liefst 8000 € voor!!! Toch zijn ze zo op hun mooist in de Classic line versie.

De beste motor die je kan kiezen is de 1.8i 72kw/98pk. Meest betrouwbare en het "zuinigst" . Mijn cabrio'ke was met zo'n motorke. Hij had bijna 180.000 km. Heb er weinig problemen mee gehad, enkel eens een luchtmassameter vervangen. Had dit beginnen merken doordat z'n stationair toerental steeds verschilde, en vervolgens stilviel. Met dit onderdeel te vervangen loopte hij weer zoals een klok. M'n broer had een 112pk versie (heb ik hier ook nog op het forum gezet trouwens). Echt een bom. Minder dan 10sec naar honderd en ging met gemak naar 180km/h. Mijn verbruik lag rond de 10l, dat van m'n broer iets hoger. Waar ze soms ook nog last van krijgen, is van hun temperatuur. Thermostaat van de wagen gaat soms stuk.

Verder opletten voor opgelapte wrakken of opgelapte ongeval wagens. Ze zijn mss al van leeftijd, maar door de hoge marktwaarde zijn ze nog steeds geheerd voor die sjoemelaars. Iets waar je moet op letten is als de originele roosterstjes nog in de voorbumper zitten, onderaan tegen de wielkassen. Als ze ontbreken, afblijven van die handel. Als de motor ruimte te proper ziet, net hetzelfde. Van een hogere kilometerstand hoef je ook geen schrik te hebben. Ze kunnen gemakkelijk 250.000 km aan. Toch zou ik voor mezelf geen kopen met een km stand boven 200.000. Zoek bij voorkeur eentje meer rond de 150.000. Je betaald wel weer wat meer, maar ze blijven nog beter hun waarde behouden later.

Er is nog steeds keuze genoeg op de 2dehands markt, dus wees kieskeurig. Soms kan het wel eens zijn dat de pomp van de elektrische kap stuk gaat, maar je hoeft er geen schrik van te hebben. Exemplaren met elektrische ruiten zijn zeldzaam. Als je zo eentje vind, is dat wel tof. Bij vele gevallen zal je zien dat de kap al vervangen is. Kijk goed als deze wel professioneel geplaatst is. Verder lijkt het interessant om zo eentje te nemen, dan ben je al van die last af (die originele kappen gaan nie zo lang mee). Kijk ook als de rubber van de achterruit nog goed is en kijk ook onder die rubber als de kader niet te veel geroest is. Het is niet omdat er een nieuwe kap op staat, dat deze mee vervangen is. De Achteruitkader wordt bijna nooit vervangen. Veel voorkomend euvel is dat die kader geroest is (opgewreten) en dat er water binnenkomt. voel daarom ook aan binnenkant onder die rubber en kijk als er geen schimmel aan hangt aan die rubber en aan de kap. Kijk ook in de koffer en voel met je hand of het nat is aan het reserverwiel en vanboven aan de 2 punten boven de wielkassen. Daar lopen de gootjes van de kap.

Hier enkele exemplaren die ik interessant vind.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

De grootste zoekertjessite van België. Nieuwe en tweedehands goederen en diensten, koop en verkoop je op 2dehands.

Ik kan je alleen maar aanbevelen om een Golf I Cabriolet'ke te kopen. Ik ben zot van het model. Met een paar jaar zal er hier wel weer eentje op m'n oprit staat, maar dan als oldtimer.

P.S.: Voor wat ga je hem gebruiken? Als daily auto, zondagswagen, om rond de kerktoren te rijden of om ermee van knokke naar antwerpen te rijden?

gr Jasper

Veel succes!
              Last edited by ; 11/04/2009, 15:25.

Comment

Thx voor de info !
                Heb al wel wat mails verzonden naar verschillende aanbiedingen.

Die eerste stond mij wel aan, geen nieuwe nummerplaat.
                Nieuwe kap, alleen zijn de velgen niet zo super. Is ook van een meisje geweest.
                De km's heb ik ook wel niet zoveel schrik van, aangezien het nog betaalbaar en zelf te doen is als er eens iets stuk gaat. Maja je moet ze in het echt bekijken voor je zoiets kan zeggen.

Hier in Tildonk ben ik net nog gestopt aan een exemplaar die voor de deur staat zonder nummerplaten.
                De rechterkant redelijk dof gespoten, een bijna lekke band, 190.000 km's van '91 en daar vragen ze ongekeurd nog 2200 € voor. Ik snap niet waarom ze die dingen niet keuren, wat ben ik nu met een ongekeurde auto ?
                Zeker als hij ingeschreven is als daily.

Het is goed weer en je merkt het, vandaag 2 personen komen kijken naar men kever.
                Hopelijk kan ik hem snel van de hand doen want heb maar 1 garage vrij. Eens verkocht verwacht ik snel een aankoop van een golfje Ik zoek eigenlijk een vervanger voor men kever, die nooit bij slecht weer buiten komt en enkel voor het plezier buiten komt. Veel kilometers doet hij dus niet en zal de golf ook niet doen.

Enkel mis ik de 'toelating' om altijd te mogen rijden. Je kent dat goed weer kom we gaan een terrasje doen.
                Sta je daar met je oldtimer 'moet voor donker thuis zijn' En ook de 20 km beperking ...

Dus zéker voor normaal gebruik. Daarom is gekeurd ook vrij belangrijk voor me ...

Comment

Thx voor de info !

De km's heb ik ook wel niet zoveel schrik van, aangezien het nog betaalbaar en zelf te doen is als er eens iets stuk gaat. Maja je moet ze in het echt bekijken voor je zoiets kan zeggen.

Hier in Tildonk ben ik net nog gestopt aan een exemplaar die voor de deur staat zonder nummerplaten.
                  De rechterkant redelijk dof gespoten, een bijna lekke band, 190.000 km's van '91 en daar vragen ze ongekeurd nog 2200 € voor. Ik snap niet waarom ze die dingen niet keuren, wat ben ik nu met een ongekeurde auto ?

Het is goed weer en je merkt het, vandaag 2 personen komen kijken naar men kever.
                  Hopelijk kan ik hem snel van de hand doen want heb maar 1 garage vrij. Eens verkocht verwacht ik snel een aankoop van een golfje Ik zoek eigenlijk een vervanger voor men kever, die nooit bij slecht weer buiten komt en enkel voor het plezier buiten komt. Veel kilometers doet hij dus niet en zal de golf ook niet doen.

Enkel mis ik de 'toelating' om altijd te mogen rijden. Je kent dat goed weer kom we gaan een terrasje doen.
                  Sta je daar met je oldtimer 'moet voor donker thuis zijn' En ook de 20 km beperking ...

Dus zéker voor normaal gebruik. Daarom is gekeurd ook vrij belangrijk voor me ...
                  Velgen zijn minder belangrijk hé. Je vindt er genoeg in occasie, originele Cabrio velgen of andere. Veel belangrijker is de staat van de carrosserie en de mechaniek van de wagen. Ook niet bang zijn van een vuile wagen. Kijk daar over. Voor mij is een gekeurde wagen ook belangrijk. Zo heb je tenminste een beetje een gedacht over de staat van de wagen.

Nog iemand die let op de nummerplaat. Ik ben ook zo. Jonge nummerplaten lijken iets verdacht, terwijl dat eigenlijk niet altijd zo is. Maar toch.

Het is dus een daily auto. Ik wil wel waarschuwen over het reeds genoemde hoge verbruik en ook het minieme comfort van de wagen. Hij rijdt hard, koppeling is nogal zwaar, stoelen zitten niet bijster goed en windgeruis vanaf 100km/h alom. Maar aangezien het hier om een opvolger betreft van de kever, zal dit wel geen echte ramp zijn.

Ga zeker grondig gaan kijken naar de wagen en ga testrijden. Neem iemand mee die er veel van kent.

gr Jasper

Comment

Thx voor de info !

BTW: knappe kever. Wij (bij ons thuis) hebben er ook één

Comment

Golf 1 cabrio's blijf ik echt zo knap vinden.

Mijn moeder heeft indertijd ook nog een groene 1.8i gehad in speciale Etienne Agnes (koperen hoefijzer-logo) uitvoering. Zo'n zalige bakjes gewoon en indertijd noodgedwongen de uitlaat moeten vervangen: Een modeste supersprint uitlaat, niet al te luid, maar bij het schakelen maakte ie soms leuke niet al te luide racy-plofjes.

Kan die je alleen maar aanraden, al moet je er de (erg) kleine koffer dan wel bijnemen

2009 BMW E91 320d
                      2002 BMW E46 M3
                      2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                      2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
                        Golf 1 cabrio's blijf ik echt zo knap vinden.

Mijn moeder heeft indertijd ook nog een groene 1.8i gehad in speciale Etienne Agnes (koperen hoefijzer-logo) uitvoering. Zo'n zalige bakjes gewoon en indertijd noodgedwongen de uitlaat moeten vervangen: Een modeste supersprint uitlaat, niet al te luid, maar bij het schakelen maakte ie soms leuke niet al te luide racy-plofjes.

Kan die je alleen maar aanraden, al moet je er de (erg) kleine koffer dan wel bijnemen

De ruimte valt wel mee van de koffer, hij is gewoon heel moeilijk te bereiken doordat je een zeer kleine opening hebt, en diep moet bukken om erin te zijn. Bij mijn golf III cabrio is dit al stukken beter.

Comment

Ja in '86 was er een injectie motor van de golf 1 gti 1800cc 112 pk in de cabrio is dat de gli 1800cc 112pk .

Wielranden denk dat ze origineel zo wel gemaakt zijn geweest ben niet zeker ?

Deze ziet er misschien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fille1210 Bekijk Berichten
                            Ja in '86 was er een injectie motor van de golf 1 gti 1800cc 112 pk in de cabrio is dat de gli 1800cc 112pk .

Wielranden denk dat ze origineel zo wel gemaakt zijn geweest ben niet zeker ?

Deze ziet er misschien ?

Oei op kapaza staat er niet bij dat het een automatic is

Comment

Ik hou van Golfjes I en maar enkel als ze origineel zijn. Spijtig genoeg hebben veel onverstandige tjoeners veel van deze wagentjes vermassakreerd
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fille1210 Bekijk Berichten
                                Proper auto ke, alleen die kap ziet er op de foto's niet zo perfect uit. En automaat
                                Ik ga nu dus iets actiever beginnen zoeken aangezien de kever verkocht is.
                                Is de injectiemotor in een Golf I trouwens altijd mono-jettronic ?

Comment

Iemand een idee hoeveel het kost een dak te laten vervangen ?

Comment

dak kost 500euro als je hetzelf kunt doen. Hoop werk maar ik heb het gedaan

paar maand geleden heb ik de mijne verkocht, was een golg 1 cabrio gli dus 112pk, elektrische kap, quartet, blauw metallic met wit interieur. Velgen waren ook blaud/grijs (alu). Alles was standaard.
                                    wel enkele punten:
                                    -220.000km
                                    -vandalisme (2gaten) in dak
                                    -streep+deuk op een deur door vandalisme.

Met die wagen heb ik nooit iets gehad qua mechanisch, altijd vlotjes gereden maar wel goed onderhouden.

Ik heb vele biedingen gehad, maar een echte orginele mk1 van 112pk is gezocht en dus de persoon die dat in handen heeft laat die niet weg voor weinig geld, in tegendeel tot genutselde versies of de 90 pk's.

Is meer een collector wagen, een gerenoveerde kan soms 10.000euro kosten.

Comment

Right,

Van deze ben ik net terug:

Serieuze teleurstelling toch:
                                      - Banden achteraan verduurd + speling op de wiellagers
                                      - Bestuurderszetel stuk
                                      - Kap aan de binnenkant versleten en met siliconen (wtf?!) bijgewerkt. Zou nochtans nieuwe kap hebben.
                                      - Krassen op de bumpers, rechter achter wielkast gekrast, linker deur vertoont golfjes en hangt af
                                      - Ergst van allemaal: aan de venster een roestplek van 5x5 cm welke de rubber van het venster al omhoog duwt.

Bon, 140 km voor nix gereden maar ik geef niet op !
                                      Ik koop wel alleen eentje die mij volledig aan staat...
                                      Als iemand er eentje weet staat laat maar weten.

Comment

- Kap aan de binnenkant versleten en met siliconen (wtf?!) bijgewerkt. Zou nochtans nieuwe kap hebben.
                                        Is het niet zo dat je bij deze modellen enkel de buitenkap kan vervangen ook?
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X