Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel IX

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Namaz
    started a topic Het grote ergernis topic deel IX

Het grote ergernis topic deel IX

Tijd voor editie 9.

• turboslak
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Behalve dan als het in een eenrichtingsstraat is waar fietsers wel beide richtingen mogen gebruiken, dan kan het ineens geen kwaad om elkaar op een halve meter van elkaar te kruisen ..
    Gezien het feit dat in sommige smalle straten dit wel niet anders kan, vind ik die 1 meter regel (ik dacht dat het overal 1.5 was) geen steek houden. Hoe kan je dat trouwens meten
    Kruisen is dan ook niet inhalen.
    En een fietser moet helemaal geen rekening houden met die afstand als hijzelf inhaalt.

Je kan de afstand meten met een laserafstandsmeter onder een bepaalde hoek en vervolgens met driehoeksmeetkunde de afstand tussen jouw auto en de fietser berekenen. Maar dat is nog geen veiligheidsoptie dus moet je het nog voorlopig inschatten net zoals zoveel andere afstanden die je moet inschatten. En aangezien er zoveel bestuurders zijn die dit niet kunnen inschatten doe ik het voor hun als ik in een smalle straat fiets.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    ergernis over mezelf omdat ik geen 100% aandachtig was...en blijft altijd linke verkeerssituatie

auto uit tegenoverstelde richting remt en stopt voor zebrapad voor een klein manneke dat aan mijn kant van de straat stond te wachten...ter verschoning voor mezelf was het ventje verscholen achter een geparkeerde sprinter

als die jongen de straat was overgelopen omdat hij dacht vrije baan te hebben, kinderen reageren anders en impulsiever had ik hem opgeschept, was daar ff niet goed van

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    De fietser die teken doet, geeft me niet het recht hem in te halen. Ik doe het niet meer.
    Begrijp ik maar al te goed. Maar 't is wel vriendelijk van de fietser, hé. Wat jij aanvangt met zijn hoffelijk gedrag, daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Als ik aan het fietsen ben in een fietsstraat, en de situatie laat het toe, dan doe ik altijd teken naar auto's achter mij dat ze voorbij mogen.
    Maar fietsstraten zijn dikwijls heel smalle straten waarbij een auto dikwijls amper een fiets voorbij kan steken en de wettelijke tussenafstand van 1 en 1,5m niet gerespecteerd kan worden. Dus ik begrijp de invoering van zo'n fietsstraten op sommige plaatsen wel.
    Ik heb bijna een boete gehad (heb er me onderuit kunnen lullen) in de Tolpoortstraat in Deinze, voor wie deze kent. Straat is 4 meter breed maar toch een fietsstraat. Meneer met kindje deed teken, ze reden 5-6 km/h, ik ga erover en ome agent had ‘t gezien. De fietser die teken doet, geeft me niet het recht hem in te halen. Ik doe het niet meer. En als er echt een ongeduldigaard achter me zit, parkeer ik me wel even.

Leave a comment:

• timothy
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
    Blijkbaar ook veel automobilisten die niet weten dat bij het inhalen van een fietser ze minimum 1 meter ruimte moeten laten in de bebouwde kom en 1,5 meter buiten de bebouwde kom, en als dat niet kan, ze achter die fietser dienen te blijven.
    Pff, alles boven de 10 centimeter is pure luxe!

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    En dan heb je weer dat soort onbenullen die zich heer en meester wanen in hun fietsstraat. Blijven tergend traag rijden in het midden van de baan. Je hebt er toch wel altijd die het moeten verkloten voor de rest.
    Als ik aan het fietsen ben in een fietsstraat, en de situatie laat het toe, dan doe ik altijd teken naar auto's achter mij dat ze voorbij mogen.
    Maar fietsstraten zijn dikwijls heel smalle straten waarbij een auto dikwijls amper een fiets voorbij kan steken en de wettelijke tussenafstand van 1 en 1,5m niet gerespecteerd kan worden. Dus ik begrijp de invoering van zo'n fietsstraten op sommige plaatsen wel.

Leave a comment:

• Utah
    replied
    Zelfde met de fietsers en automobilisten die een zone woonerf doorrijden, beseffen deze dus niet dat je daar om het even waar de straat mag oversteken. Of dat kinderen er op straat mogen spelen. In het dorp hier heeft de gemeente zo een zone in centrum gecreëerd. Flikken weten zelf duidelijk niet wat de regels daar zijn. Toen ik overstak op de straat, voorbij het verkeersbord dat deze zone aangeeft, kreeg ik de “ raad” om het zebrapad te gebruiken dat 15 meter verder ligt. Tja…

Leave a comment:

• Utah
    replied

Die onbenullen zijn dan ook effectief heer en meester in zo’n fietsstraat, daarom is het nu net zo genoemd.
    En of ze nu uiterst rechts, links of in het midden rijden, maakt toch niets uit, ge moogt er toch niet voorbij.
    Tergend traag is wat anders dan hun plaats opeisen. Te traag en ik ga daar wel voorbij. Moeten ze me maar een boete geven dan. Ik zal deze wel betalen.

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    En dan heb je weer dat soort onbenullen die zich heer en meester wanen in hun fietsstraat. Blijven tergend traag rijden in het midden van de baan. Je hebt er toch wel altijd die het moeten verkloten voor de rest.
    Die onbenullen zijn dan ook effectief heer en meester in zo’n fietsstraat, daarom is het nu net zo genoemd.
    En of ze nu uiterst rechts, links of in het midden rijden, maakt toch niets uit, ge moogt er toch niet voorbij.

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Behalve dan als het in een eenrichtingsstraat is waar fietsers wel beide richtingen mogen gebruiken, dan kan het ineens geen kwaad om elkaar op een halve meter van elkaar te kruisen ..
    Gezien het feit dat in sommige smalle straten dit wel niet anders kan, vind ik die 1 meter regel (ik dacht dat het overal 1.5 was) geen steek houden. Hoe kan je dat trouwens meten
    Bij het kruisen van een fietser in zo’n eenrichtingstraat kan het moeilijk anders en ziet de fietser de auto ten minste afkomen, wat als hij wordt ingehaald niet het geval is en dikwijls een schrikreactie veroorzaakt als zo’n wegpiraat plots op 10 cm naast je opduikt.
    Niemand moet dat nameten, maar 10 cm afstand houden zoals sommigen (- in de stad velen of de meesten -) bij het inhalen... ergens tussen 50 cm en een meter kan iedereen toch inschatten me dunkt. Tenzij ze hun 5 cm lang aanhangseltje al gans hun leven ook op 25 cm schatten.

Leave a comment:

• Utah
    replied

Leave a comment:

• Utah
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Weer zo een typisch verhaal van het is iedereen zijn schuld behalve de mijne.
    Ik vraag me dan af hoeveel er met een speed pedelec het juiste rijbewijs ontbreken? Minstens AM rijbewijs dus. Wist ik niet. Zonder rijbewijs kunnen ze dus je fiets in beslag nemen.

Leave a comment:

• RX-8
    replied
    Blijkbaar ook veel automobilisten die niet weten dat bij het inhalen van een fietser ze minimum 1 meter ruimte moeten laten in de bebouwde kom en 1,5 meter buiten de bebouwde kom, en als dat niet kan, ze achter die fietser dienen te blijven.

Leave a comment:

• Geert
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Het was maar om te lachen.
    Grapjas.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

dat gevoel heb ik ook wel gixxer, ter verschoning is het mss allemaal nog relatief nieuw, maar alsof de auto of truckverkoper naar je rijbewijs gaat vragen
    je weet ook niet alles, was daar een aanvraag tot inschrijving bij?

alleszins wordt er wel op gecheckt dus blijkbaar

Leave a comment:

• Gixxer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ter sensibilisering

https://www.hln.be/antwerpen/inges-e...teld~af783a25/

te snel en gashendel

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied

Leave a comment:

• DACIA DUSTER DRIVER
    replied
    Blijkbaar veel mensen die nog steeds niet weten wat een fietsstraat is.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Het was maar om te lachen.

Leave a comment:

Working...
X