Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Been in het gips=> met de wagen rijden ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Been in het gips=> met de wagen rijden ?

Zoals de meeste al weten zit ik met een verbrijzelde enkel en daardoor al 3 maand met een externe fixateur in men been !Nu maandag gaan ze deze eruit halen en mijn been in het gips steken . Nu is mijn vraag :Ben ik verzekerd als ik met de wagen(automaat en het is mijn linkerbeen dat in het gips zit)rij ? Met die fixateur was het onmogelijk om dat te doen maar met een gips gaat dat zeer goed gaan denk ik !
    Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven!

Neen !

Elke fysische belemmering van een chauffeur die de normale handelingen van het autorijden "eventueel zou kunnen indien mogelijk" belemmeren mondt automatisch uit in een verbod tot sturen !
    Let goed op wat je doet, want de verzekering komt niet tussen bij een eventueel ongeval, ik heb ook een enkelfixatie gehad en pas na schriftelijke bevestiging van de behandelende geneesheer mocht ik terug rijden !

Ze zeggen wel niks, tot je iets voorhebt natuurlijk...
    www.perfectshine.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wally Bekijk Berichten
      Neen !

Elke fysische belemmering van een chauffeur die de normale handelingen van het autorijden "eventueel zou kunnen indien mogelijk" belemmeren mondt automatisch uit in een verbod tot sturen !
      Let goed op wat je doet, want de verzekering komt niet tussen bij een eventueel ongeval, ik heb ook een enkelfixatie gehad en pas na schriftelijke bevestiging van de behandelende geneesheer mocht ik terug rijden !

Ze zeggen wel niks, tot je iets voorhebt natuurlijk...
      Hoe zit dat met ernstige verstuikingen? Dat belemmert ook, maar toch wordt er mee rondgereden.

Comment

hoe erg het waarschijnlijk ook "kietelt" om te rijden, ik zou het niet riskeren. het mag niet, en normaal gebruik je ook je enkel om vlot te rijden.

Comment

Ja maar met een automaat heb je alleen uw rechterbeen nodig,dus veel belemmering is er niet! Pfff nog 3 maand zonder wagen ,maar ja wet is wet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
            Ja maar met een automaat heb je alleen uw rechterbeen nodig,dus veel belemmering is er niet! Pfff nog 3 maand zonder wagen ,maar ja wet is wet
            ah, dat is een verschil.

mss is het mogelijk met een doktersattest.

*zoekt even op wegcode.be*

Comment

daar staan de juiste verwijzingen in denk ik
              Last edited by ; 27/06/2007, 20:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichten
                http://www.wegcode.be/wet.php?wet=9&node=h4afd6

daar staan de juiste verwijzingen in denk ik
                Bedankt!
                Ik zal het volgende week eens vragen aan de dokter wat hij ervan denkt,we zien wel !

Comment

Ik heb ooit met een Ilizarof(uitwendig fixateur) met de auto gereden(automaat en zelfs rechts ) Voor de verzekering kon het wel indien de dokter dit op papier zou zetten. Dit papiertje(kopietje) bij de verzekering gebracht.

Dus het moet kunnen, maar zegt duidelijk tegen de dr. en verzekeraar dat je met automaat gaat rijden en je uitsluitend je rechter voet daarvoor nodig hebt!

Comment

Ik hoop dat het mag! Dan kan ik tenminste toch nog een beetje van de zomer genieten!

Comment

Ik hoop het voor jou, maar normaal mag het niet, davy.

Stel dat je een ongeluk tegenkomt en je bent in je recht, dan zal men nog altijd proberen de schuld op jouw fysieke toestand te schuiven.

Het is riskant. Tenslotte is je letsel zichtbaar. Bij een verstuiking kan je dat wegsteken. Met je gips is dat nu eenmaal niet mogelijk.

Comment

als het nu je rechterbeen was ging je met een zware voet rijden .
                        ik zou het eerlijk gezegd toch niet riskeren, ook al zeg je dat je veilig gaat rijden, je kan nog altijd botsen met 'ne zatlap' hè, dan sta je daar hè.
                        veel succes met het genezen trouwens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                          Ik hoop het voor jou, maar normaal mag het niet, davy.

Stel dat je een ongeluk tegenkomt en je bent in je recht, dan zal men nog altijd proberen de schuld op jouw fysieke toestand te schuiven.

Het is riskant. Tenslotte is je letsel zichtbaar. Bij een verstuiking kan je dat wegsteken. Met je gips is dat nu eenmaal niet mogelijk.
                          Ja maar als ik aan mijn dokter een attest vraag dat het mag ,dan kunnen ze het toch niet in men schoenen schuiven ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LP640 Bekijk Berichten
                            als het nu je rechterbeen was ging je met een zware voet rijden .
                            ik zou het eerlijk gezegd toch niet riskeren, ook al zeg je dat je veilig gaat rijden, je kan nog altijd botsen met 'ne zatlap' hè, dan sta je daar hè.
                            veel succes met het genezen trouwens
                            Ja bedankt,maar als je al 3 maand vast zit in uw huis en iedere keer moet vragen aan iemand om je ergens te voeren dan verlang je toch naar het gemak van zelf te kunnen rijden !

Comment

hoe erg het waarschijnlijk ook "kietelt" om te rijden, ik zou het niet riskeren. het mag niet, en normaal gebruik je ook je enkel om vlot te rijden.
                              Bij een automaat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                                Ja maar als ik aan mijn dokter een attest vraag dat het mag ,dan kunnen ze het toch niet in men schoenen schuiven ?
                                Ik vraag me af of je dokter die verantwoordelijkheid gaat nemen.

Comment

Mijn vader heeft geloof ik zo'n speciaal attest bij zijn rijbewijs zitten omdat zijn linkerarm verlamd is maar hij mag rijden, enkel met automaat maar toch.

Comment

Gips kan goed van pas komen bij verkeersagressie, k'zie dus niet in waarom ge niet zou mogen rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                      Bij een automaat?

ik had niet gelezen dat het een automaat was. en as je deftig wil rijden met een automaat, dan gebruik je links om te remmen

Comment

ik had niet gelezen dat het een automaat was. en as je deftig wil rijden met een automaat, dan gebruik je links om te remmen
                                        veel oudere mensen rijden zo, en laten dan hun voet op de pedaal rusten waardoor ze kontenu met remlichten aanrijden

verder ben ik kurjeus of de dokter het papiertje gaat schrijven

Comment

Working...
                                        X