Mededeling

Collapse
No announcement yet.

N-VA betrapt Flor Koninckx op verkeersovertreding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bassface Bekijk Berichten
    ik kan er zelfs voor zorgen dat je een berisping krijgt.
    Oei, 't is een militair zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
      Wat moet er volgens jou dan hervormd worden want ik hoor iedereen staatshervorming roepen, maar net als bij Leterme tijdens de hele verkiezingscampagne heb ik nergens een inhoud gehoord?
      [*] Zoals je zelf al aangaf 't onderwijs. Verplichte lessen Nederlands[*] De manier waarop investeringsgelden verdeeld worden Vlaanderen & Wallonië. Het systeem iets voor VL, iets voor WA en omgekeerd loopt mank.[*] 1 degelijke sociale zekerheid voor beide landsgedeelten. Vlaamse en Waalse doppers moeten op dezelfde manier behandeld worden[/LIST]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Ik kan mij hoegenaamd niet inbeelden dat jij zo'n naïf persoon zou wezen. Een 'beperkte' staatshervorming, komaan...Je weet best als ik dat ook maar de kleinste hervorming waarbij Wallonië in één of andere vorm 'verlies' zou leiden er absoluut niet doorkomt.
        t'is 'naïef', ma bon,
        ik ben dat dus niet, vermits ik in het begin van dit topic juist voorspeld heb dat het kartel CD&V-NVA zal uiteenvallen omdat de CD&V de ambities van de NVA op het gebied van de staatshervorming niet zal kunnen inlossen, ik zit dus op uw golflengte

Comment

[*] Zoals je zelf al aangaf 't onderwijs. Verplichte lessen Nederlands[*] De manier waarop investeringsgelden verdeeld worden Vlaanderen & Wallonië. Het systeem iets voor VL, iets voor WA en omgekeerd loopt mank.[*] 1 degelijke sociale zekerheid voor beide landsgedeelten. Vlaamse en Waalse doppers moeten op dezelfde manier behandeld worden[/list]
          Met enkel 1 nationale regering bekom je dat allemaal.

Comment

En zeg is hoe 't nu bestuurd gaat geraken:
            • 30% van de vlamingen kiest voor CD&V-NVA waarbij hun belangrijkste gemeenschappelijk punt een staatshervorming is
            • de informateur is een waalse liberaal die tegen staatshervorming is
            • in vlaanderen moet men samengaan met de vlaamse liberalen omdat het cordon sanitaire de tweede grootste partij uitsluit
            • Achter de schermen houdt Elio Di Rupo de touwtjes in handen
            Ik heb toch ook niet gezegd dat ik weet hoe men dit gaat oplossen, ik zeg alleen maar dat het naief is om te denken dat alles opgelost geraakt door de gewesten en gemeenschappen weer af te schaffen. Die gewesten en gemeenschappen zijn net een antwoord geweest op de problemen op nationaal niveau.

Comment

Wat moet er volgens jou dan hervormd worden want ik hoor iedereen staatshervorming roepen, maar net als bij Leterme tijdens de hele verkiezingscampagne heb ik nergens een inhoud gehoord?
              't Ging hem vooral omtrent werkgelegenheidsbeleid, zowat alle Vlaamse partijen zijn trouwens van mening dat dat best geregionaliseerd wordt.

Comment

• ALLES regionaliseren= confederaal model, dat is een staatshervorming
                zolang dat niet gerealiseerd is...
                al hetgeen minder dan dat is dus een beperkte staatshervorming en daar moet de MR maar mee leren leven

Comment

• Faust, Stefanus, bmw alpina, ReVel...: (indien je niet getrouwd bent, beeld je even in dat je het wel bent) gaan jullie je vrouw ook buitengooien omdat ze financiëel minder opbrengt?

Comment

Faust, Stefanus, bmw alpina, ReVel...: (indien je niet getrouwd bent, beeld je even in dat je het wel bent) gaan jullie je vrouw ook buitengooien omdat ze financiëel minder opbrengt?
                    als we dan toch de relatie VL - Wal vergelijken met een huwelijk dan is de vrouw (Wallonië) wel iets slechter dan louter 'minder opbrengen': 'ze' verbrast geld langst alle kanten, kent een aantal grote problemen (charleroi) waar ze niets wil aan veranderen, werkt niet en weigert werk te zoeken en heeft een drankprobleem (Dardenne)
                    zo'n vrouw zou ik buitenzetten, goed wetende dat de echtscheiding veel geld zal kosten

Comment

• neen, maar wel als ik dubbel zo veel verdien en mijn madam het geld maar blijft buitengooien en verspillen.

Daar draait het om, alhoewel het nu al iets beter is, heeft Wallonië de laatste 50 jaar echt geteerd op Vlaanderen, zonder de structurele problemen aan te pakken. Zo hadden ze bv DRIE ministers van onderwijs! Eén voor de lagere school, één voor middelbaar en één voor hoger onderwijs...

België mag van mij gerust blijven bestaan en die Saksen Coburg pummels mogen zich ook wentelen in de luxe, geen probleem, maar ik zou liefst van al wel een confederatie België willen. Ik weet niet meer wie het was, maar ik vond het volgend voorstel wel nog ok: we beslissen nu van nog x aantal jaar de financiële transfers te bheouden, mits de Walen plannen voorleggen om de grote problemen op te lossen en dan binnen x aantal jaar is het volledig gedaan.

Ik voel me Vlaming tot en met, maar stem toch niet NVA of Vlaams Belang. Die zijn me te conservatief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                        - 'ze' verbrast geld langst alle kanten
                        - kent een aantal grote problemen (charleroi)
                        - werkt niet en weigert werk te zoeken
                        - heeft een drankprobleem (Dardenne)
                        Je bent redelijk naïef te denken dat dit stopt aan de taalgrens:
                        - in Vlaanderen wordt ook geld verbrast
                        - Antwerpen (visakaarten-affaire o.a.)
                        - ik kan je in elke stad, gemeente, dorp in Vl. ook zo'n een groep vinden
                        - elke politicus (vader Vandenbossche, gisteren nog Sarkozy op tv, Jeltsin), alleen kunnen sommigen het niet verbergen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          Ik voel me Vlaming tot en met, maar stem toch niet NVA of Vlaams Belang. Die zijn me te conservatief.
                          Ik ben Belg en zo staat het ook op mijn identiteitskaart (ik krijg trouwens het schijt van die VB-aanhangers met hun VL-sticker op hun wagen); maar als het zo doorgaat, zal het niet lang meer duren.
                          Hebben jullie er een idee van hoe belachelijk we overkomen in het buitenland?

BTW: waarom steigert iedereen als ze Frans (één van onze landstalen) horen spreken op straat, maar als ze je vrouw/vriendin in het Arabisch naroepen, doet iedereen alsof zijn neus bloedt?
                          Last edited by ; 13/06/2007, 15:12.

Comment

• De Walen doen niet liever dan de Vlamingen als rechtse rakkers te beschouwen. Hun klacht bij Europa indertijd was super belachelijk. Als zij verdrukt worden...

In bijna elk land hebben volkeren een sterke identitiet hoor, Schotten in GB, Catalanen in Spanje, het hele oostblok,... Das de normaalste zaak van de wereld. België is een staat die indertijd "gemaakt" is als buffer tussen Frankrijk en Duitsland. 200 jaar later zijn we nog steed stwee aparte volkeren.

ivm Leterme: wat heeft die mens z'n privé leven te maken met de politiek? Was Clinton een slechte president omdat hij zich af en toe liet afz***gen door een stagiaire?

Comment

BTW: waarom stijgert iedereen als ze Frans horen spreken op straat, maar als ze je vrouw/vriendin in het Arabisch naroepen, doet iedereen alsof zijn neus bloedt?
                              Daar heb ik geen probleem mee. Maar ik wil bv in Koksijde, waar ik werk, niet aangesproken worden in het Frans als ik een winkel binnenga. Ik zeg er niets van, maar ik spreek ook geen Frans. Als ze me niet begrijpen, vraag ik dat ze er iemand bijhalen die wel Nederlands spreekt.

Comment

ivm Leterme: wat heeft die mens z'n privé leven te maken met de politiek? Was Clinton een slechte president omdat hij zich af en toe liet afz***gen door een stagiaire?
                                Toen het ging over de relaties van Dewael en Daems had niemand daar problemen mee; nu het over heilig boontje Leterme gaat, moet dat worden doodgezwegen?

Comment

• Neen. Daems heeft het begot ook niet zelf rondgebazuind hé.
                                  Wat die mannen privé doen, interesseert me niet. Zolang ze geen kleine jongens/meisjes lastig vallen natuurlijk

Comment

De Walen doen niet liever dan de Vlamingen als rechtse rakkers te beschouwen.
                                    Euh, hoe moet je dat dan noemen als meer dan de helft van de Vlamingen rechts (tot zelfs extreem-rechts) stemt?

Comment

• Dan is Frankrijk ook heel rechts, veel meer nog dan wij, Groot-Brittanië idem, en er zijn er zo nog veel hoor.

Comment

Daar heb ik geen probleem mee.
                                        Veel Vlamingen blijkbaar wel.

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                        Maar ik wil bv in Koksijde, waar ik werk, niet aangesproken worden in het Frans als ik een winkel binnenga.
                                        100% akkoord.

Comment

Dan is Frankrijk ook heel rechts, veel meer nog dan wij, Groot-Brittanië idem, en er zijn er zo nog veel hoor.
                                          Welk deel van Frankrijk wil zich afscheuren?
                                          Ik heb niets tegen rechts, wel tegen fascisme en separatisme.

Comment

Working...
                                          X