Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen Tempo 160 meer in Oostenrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
    Maar als iedereen een wegenvignet moet hebben om door ons land te rijden, gaan de wegen er hier als een bijartlaken bij liggen.
    't Is te hopen.

Als transitland zal het net iets minder interessant worden, waardoor het al wat minder druk zou kunnen worden. En als alle inkomsten van de wegenvignetten aan de autostrades zouden worden gespendeerd, dan zal het inderdaad een ferme plus betekenen voor onze infrastructuur die, eerlijk toegegeven, de slechtste is van de ons omringende landen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      Wel lollig, die pacecars...
      Die van Greenpeace, hebben die niet een hele vloot van dieselzuipende boten en auto's?
      Met dat bord "safety-car" op het dak zuipen ze al drie keer meer als een gewone wagen.

Als ik er een voor m'n neus zou krijgen rij ik 'em zonder pardon van de baan, als er één ding m'n oren uitkomt dan is het wel al die debiele regelneverij.
      A Twist of the Wrist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
        Overal variabele borden, met een eerlijk computerprogrammaatje dat op basis van een zinnig beleid is gestoeld.

Wel lachen geblazen als dat programma gehackt wordt

Comment

Overal variabele borden, met een eerlijk computerprogrammaatje dat op basis van een zinnig beleid is gestoeld. Factoren die wegen in de berekening : aantal auto's dat passeert per minuut, weersomstandigheden, tijdstip van de dag.

Bij droog weer met goeie zichtbaarheid :
          • 100 km/u op de drukke autostrades (90 km/u voor bestelwagens -3,5 ton en vrachtwagens)
          • 130 km/u op de minder drukke autostrades (110 km/u voor bestelwagens -3,5 ton, 90 km/u voor vrachtwagens)
          • 160 km/u op quasi lege autostrades maar niet tussen 7u 's morgens en 19u 's avonds o.i.d. (110 km/u voor bestelwagens, 90 km/u voor vrachtwagens)
          Bij nat weer :
          • 90 km/u op de drukke autostrades voor iedereen
          • 110 km/u op de minder drukke autostrades (90 km/u voor bestelwagens en vrachtwagens)
          Investeren in 1) wegenvignet (en het mag wat kosten, al moeten alle inkomsten daarvan wél aan de autostrades worden gespendeerd), 2) snelheidsbegrenzer op 110 km/u voor alle bestelwagens en lichte vracht (ook minder dan 3,5 ton), 3) veel meer vaste flitscamera's op de autostrades, en 4) indien 3 rijstroken of meer is de linker rijstrook verboden voor bestel- en vrachtwagens.
          Waarom geen 160 op een lege autostrade tussen 7u 's ochtends en 19u savonds? Als het leeg is is het toch leeg?

Comment

Overal variabele borden, met een eerlijk computerprogrammaatje dat op basis van een zinnig beleid is gestoeld. Factoren die wegen in de berekening : aantal auto's dat passeert per minuut, weersomstandigheden, tijdstip van de dag.

Bij droog weer met goeie zichtbaarheid :
            • 100 km/u op de drukke autostrades (90 km/u voor bestelwagens -3,5 ton en vrachtwagens)
            • 130 km/u op de minder drukke autostrades (110 km/u voor bestelwagens -3,5 ton, 90 km/u voor vrachtwagens)
            • 160 km/u op quasi lege autostrades maar niet tussen 7u 's morgens en 19u 's avonds o.i.d. (110 km/u voor bestelwagens, 90 km/u voor vrachtwagens)
            Bij nat weer :
            • 90 km/u op de drukke autostrades voor iedereen
            • 110 km/u op de minder drukke autostrades (90 km/u voor bestelwagens en vrachtwagens)
            Investeren in 1) wegenvignet (en het mag wat kosten, al moeten alle inkomsten daarvan wél aan de autostrades worden gespendeerd), 2) snelheidsbegrenzer op 110 km/u voor alle bestelwagens en lichte vracht (ook minder dan 3,5 ton), 3) veel meer vaste flitscamera's op de autostrades, en 4) indien 3 rijstroken of meer is de linker rijstrook verboden voor bestel- en vrachtwagens.
            GTA voor minister van verkeer!! Variabele snelheden, ik ben er een groot voorstander van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Wel lachen geblazen als dat programma gehackt wordt
              Zalig !

Met nummerplaatherkenning. Gekoppeld aan 't bestandje van den DIV. Als er ne Waal passeert : 100m verder springt 't op "max. 70" en *FLITS*

Comment

en als het *flits* topic leegblijft weten we dat iemand van ons het gehacked heeft

Comment

Zalig !

Met nummerplaatherkenning. Gekoppeld aan 't bestandje van den DIV. Als er ne Waal passeert : 100m verder springt 't op "max. 70" en *FLITS*

Comment

Zalig !

*strijk* :lolz

Zo kan ik ook nog wel een paar leuke programmaatjes bedenken

Comment

Zalig !

Zou wel leuk zijn...

Maar dat zal momenteel nog een van je fantasietjes moeten blijven.

Nummerplaatherkenning is een systeem dat je eventueel koppelt aan een videosysteem en dit kan weer aan een radar gelinkt worden.

Normaal gezien kan dat nummerplaatherkenningsysteem aan verschillende databases gekoppeld worden, waardoor je bijvoorbeeld mensen zonder rijbewijs, zonder verzekering, geseinde voertuigen ed kunt detecteren. Maar eigenlijk zou je ook een database kunnen aanmaken met mensen die je absoluut wilt treiteren...

De videopname levert het bewijs van de overtreding en de radarsnelheden kunnen op die beelden worden vastgelegd.

Momenteel heb ik nog geen weet van een nummerplaatherkenningsysteem dat meteen aan de radar of een matrixbord is gekoppeld. Zou inderdaad wel fun zijn, maar ik vrees dat je droom niet meteen zal uitkomen...
                      Last edited by ; 14/03/2007, 18:40.

Comment

In Brugge staat zo een systeem, op die Matrix verscheen: "Groene golf: 70 per uur"

ik denk dat dat een verwittiging was want die groene golf reed er 100 per uur met Tomski in z'n kielzog

Comment

Meen je dat nu?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                            In Brugge staat zo een systeem, op die Matrix verscheen: "Groene golf: 70 per uur"

ik denk dat dat een verwittiging was want die groene golf reed er 100 per uur met Tomski in z'n kielzog

Comment

toen ik met mijn witte voorbij het gevang sjeesde, gloeide dat ook op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                toen ik met mijn witte voorbij het gevang sjeesde, gloeide dat ook op
                                Kleurenblind bord misschien...

Comment

Ik heb ook ooit eens ergens in een forum gelezen dat iemand dat in Frankrijk heeft meegemaakt.
                                  Ze hebben daar ook van die mooie matrixborden met bv. "Salage en Cours" als ze aant het strooien zijn, etc
                                  Die persoon beweerde dat zijn nummerplaat erop kwam met iets van "doucement" eronder ofzo.

Comment

Ja, BMWMB vertelde dat, dat 'ie tot twee keer toe z'n nummerplaat op een bord langs de weg zag staan, met de melding dat 'ie te snel reed.

In Nederlands werkt men op sommige wegen al met trajectcontrole, en als ik me niet vergis is dat systeem toch ook gestoeld op tekenherkenning?

Zal zéker al kunnen...

... maar eer 't massaal wordt ingezet ?

Comment

Ja, BMWMB vertelde dat, dat 'ie tot twee keer toe z'n nummerplaat op een bord langs de weg zag staan, met de melding dat 'ie te snel reed.
                                      In België?

In Nederlands werkt men op sommige wegen al met trajectcontrole, en als ik me niet vergis is dat systeem toch ook gestoeld op tekenherkenning?
                                      Trajectcontrole is naar mijn mening gebaseerd op metingen van de tijd die je aflegt van punt a naar b. Daarbij wordt je nummerplaat uiteraard geregisreerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                                        In België?

Trajectcontrole is naar mijn mening gebaseerd op metingen van de tijd die je aflegt van punt a naar b. Daarbij wordt je nummerplaat uiteraard geregisreerd.

Ff off-ontopic

Er zijn momenteel al 23 trajectcontroles in Nederland

Comment

Zelfde regeling als in Frankrijk.

130 maximaal en bij regen 110.

Variabel is misschien wel de beste maar ook de duurste oplossing wegens de infrastructuur die dan geplaatst dient te worden.

Comment

Working...
                                          X