Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Geen Tempo 160 meer in Oostenrijk
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenNiet alleen de beste, ook de veiligste. En aan het aantal euros dat wij aan boetes dienen te betalen mag veiligheid blijbkaar toch wel een centje kosten.
Op de E42 staan er ook een paar die kunnen worden aangezet indien het mistig is, bijvoorbeeld. Heb het al geregeld voorgehad dat ze 80 aangaven, terwijl er daar geen enkele reden voor was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk BerichtenAls ze goed functioneren natuurlijk.
Op de E42 staan er ook een paar die kunnen worden aangezet indien het mistig is, bijvoorbeeld. Heb het al geregeld voorgehad dat ze 80 aangaven, terwijl er daar geen enkele reden voor was.
Tja, België he
Ik kom ze in Nederland altijd tegen op de A27 van Breda naar Gorinchem - Utrecht, en daar werken ze perfect. Heb ze al vaak op 90-70-50 zien springen en er was dan ook effectief een file 2km verder, werkt prachtig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenIk kom ze in Nederland altijd tegen op de A27 van Breda naar Gorinchem - Utrecht, en daar werken ze perfect. Heb ze al vaak op 90-70-50 zien springen en er was dan ook effectief een file 2km verder, werkt prachtig.
en de zone 80 zijn in holland hemaal nie afgeschaft, alleen uitgebreidt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenrijstrookbewaking mmmm
en de zone 80 zijn in holland hemaal nie afgeschaft, alleen uitgebreidt
De fileproblemen als gevolg van de 80 kilometer-zondes rond de grote steden moeten zo snel mogelijk worden opgelost. Als dat niet lukt, dan moet de maximumsnelheid gewoon weer naar 100 kilometer per uur, vinden de VVD en de LPF.
Woensdag bleek uit een rapport van het bureau Verkeershandhaving dat de 80 km-zones rond de vier grote steden, onder meer bedoeld om de verkeersdoorstroom te reguleren, juist leiden tot meer files.
Ook het CDA wil de optie om de snelheid weer op te hogen open houden, maar pas er over praten als de definitieve evaluatie van het experiment opgemaakt is.
VVD-Kamerlid Pieter Hofstra vindt de gewenningsperiode te lang duren. Bij eerdere snelheidsverlagingen is gebleken dat autorijders een tijd nodig hebben om aan de snelheidsverlaging te wennen, waardoor er juist meer files ontstaan. Hofstra wil de zones rond de grote steden nog twee maanden geven.
Woensdag werd bekend dat vooral rond Den Haag de filedruk is toegenomen met ongeveer 10 procent als gevolg van de 80 km-zones. Provinciale Staten maakte bekend dat in Gelderland op stukken snelweg de limiet verlaagd moet worden naar 80 kilometer per uur.
bron
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk BerichtenIn België?
Trajectcontrole is naar mijn mening gebaseerd op metingen van de tijd die je aflegt van punt a naar b. Daarbij wordt je nummerplaat uiteraard geregisreerd.
In veel nieuwe wagen zitten trouwens een aantal communicatie mogelijkheden, die gekoppeld zouden kunnen worden.
Nog een voorbeeld is het MAUT systeem in Duitsland. Als ze willen verplichten ze je toch om zo'n zender te gebruiken.
Comment
-
Variabel tot max 160km/u. Maar dan moet het wel duidelijk worden aangeduid en niet op zijn Belgisch eerst manueel bordjes gaan omdraaien. Maar welke criteria ga je hanteren om te bepalen aar je 160 mag rijden. Enkel 3-vaks banen, 's nachts, bij droog weer,... Blijft er dan nog veel over?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenVariabel tot max 160km/u. Maar dan moet het wel duidelijk worden aangeduid en niet op zijn Belgisch eerst manueel bordjes gaan omdraaien. Maar welke criteria ga je hanteren om te bepalen aar je 160 mag rijden. Enkel 3-vaks banen, 's nachts, bij droog weer,... Blijft er dan nog veel over?
waarom enkel 3-vaks banen?
Ik heb het variabele systeem vorige week nog gedurende zo'n 50km meegemaakt bij Darmstadt in Duitsland. Werkt perfect. De spits liep net op zen einde, het verkeer was vrij luw en het was droog, dus de matrixborden switchen naar het het bekende teken.
Heerlijk.
Het is toch eigenlijk idioot te noemen dat je op de E19 120kmh mag rijden zowel in volle spits als 3u 's nachts. Dat zijn toch compleet verschillende omstandigheden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk BerichtenWaarom niet maximaal 90km/u ; kan je intussen wat genieten van de omgeving !
Das veel beter voor de veiligheid !
Weet je wat nog beter is? 70 km/h! Da's nog veiliger!
*Sarcast mode off*
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door info@asc-online.be Bekijk BerichtenIn de toekomst zal dit nog gemakkellijker kunnen via RFID of iets dergelijks.
In veel nieuwe wagen zitten trouwens een aantal communicatie mogelijkheden, die gekoppeld zouden kunnen worden.
Nog een voorbeeld is het MAUT systeem in Duitsland. Als ze willen verplichten ze je toch om zo'n zender te gebruiken.
Bedoel je met dat MAUT systeem het soort satellietsysteem dat in Duitsland wordt gebruikt om het bedrag van de tol te bepalen voor vrachtwagens?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk BerichtenWat houdt RFID precies in?
Bedoel je met dat MAUT systeem het soort satellietsysteem dat in Duitsland wordt gebruikt om het bedrag van de tol te bepalen voor vrachtwagens?
Radio Frequency Identification. Voor zover ik weet gebruiken ze dit ook al voor warehousing ter vervanging van BAR codes. Je kan immers op elk moment weten waar elk item zich bevindt dmv radiogolven.
En dit zullen ze wsl ook beginnen toepassen op auto's.
Het MAUT systeem in Duitsland is indd het tolsysteem voor de vrachtwagens. Ik vrees dat ze dit in de toekomst ook wel eens zouden kunnen gaan gebruiken voor personenwagens, als een soort kilometerheffing.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenRadio Frequency Identification. Voor zover ik weet gebruiken ze dit ook al voor warehousing ter vervanging van BAR codes. Je kan immers op elk moment weten waar elk item zich bevindt dmv radiogolven.
En dit zullen ze wsl ook beginnen toepassen op auto's.
Het MAUT systeem in Duitsland is indd het tolsysteem voor de vrachtwagens. Ik vrees dat ze dit in de toekomst ook wel eens zouden kunnen gaan gebruiken voor personenwagens, als een soort kilometerheffing.
Vandaar mijn vraag. Vraag mij af hoe ze dit gaan toepassen.
Maar met de moderne technologieën is veel mogelijk...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenHet MAUT systeem in Duitsland is indd het tolsysteem voor de vrachtwagens. Ik vrees dat ze dit in de toekomst ook wel eens zouden kunnen gaan gebruiken voor personenwagens, als een soort kilometerheffing.
Daimlerchrysler hé, ze hebben dat Maut systeem mee op poten gezet.
Comment
Comment