Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen Tempo 160 meer in Oostenrijk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
    Variabel is misschien wel de beste maar ook de duurste oplossing wegens de infrastructuur die dan geplaatst dient te worden.
    Niet alleen de beste, ook de veiligste. En aan het aantal euros dat wij aan boetes dienen te betalen mag veiligheid blijbkaar toch wel een centje kosten.

    Comment


    • #62
      onze slechte wegen dragen bij tot onze natuurlijke drang om de snelheid te minderen

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
        Niet alleen de beste, ook de veiligste. En aan het aantal euros dat wij aan boetes dienen te betalen mag veiligheid blijbkaar toch wel een centje kosten.
        Als ze goed functioneren natuurlijk.
        Op de E42 staan er ook een paar die kunnen worden aangezet indien het mistig is, bijvoorbeeld. Heb het al geregeld voorgehad dat ze 80 aangaven, terwijl er daar geen enkele reden voor was.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
          Als ze goed functioneren natuurlijk.
          Op de E42 staan er ook een paar die kunnen worden aangezet indien het mistig is, bijvoorbeeld. Heb het al geregeld voorgehad dat ze 80 aangaven, terwijl er daar geen enkele reden voor was.

          Tja, België he

          Ik kom ze in Nederland altijd tegen op de A27 van Breda naar Gorinchem - Utrecht, en daar werken ze perfect. Heb ze al vaak op 90-70-50 zien springen en er was dan ook effectief een file 2km verder, werkt prachtig.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Ik kom ze in Nederland altijd tegen op de A27 van Breda naar Gorinchem - Utrecht, en daar werken ze perfect. Heb ze al vaak op 90-70-50 zien springen en er was dan ook effectief een file 2km verder, werkt prachtig.
            rijstrookbewaking mmmm

            en de zone 80 zijn in holland hemaal nie afgeschaft, alleen uitgebreidt

            Comment


            • #66
              Had ik hier nu niet een redelijk lange post getypt met mijn mening en visie over dit thema, loopt AW wel niet vast zeker. Kheb nu geen goesting om dit opnieuw te typen, morgen miss wel.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                rijstrookbewaking mmmm

                en de zone 80 zijn in holland hemaal nie afgeschaft, alleen uitgebreidt

                De fileproblemen als gevolg van de 80 kilometer-zondes rond de grote steden moeten zo snel mogelijk worden opgelost. Als dat niet lukt, dan moet de maximumsnelheid gewoon weer naar 100 kilometer per uur, vinden de VVD en de LPF.



                Woensdag bleek uit een rapport van het bureau Verkeershandhaving dat de 80 km-zones rond de vier grote steden, onder meer bedoeld om de verkeersdoorstroom te reguleren, juist leiden tot meer files.

                Ook het CDA wil de optie om de snelheid weer op te hogen open houden, maar pas er over praten als de definitieve evaluatie van het experiment opgemaakt is.

                VVD-Kamerlid Pieter Hofstra vindt de gewenningsperiode te lang duren. Bij eerdere snelheidsverlagingen is gebleken dat autorijders een tijd nodig hebben om aan de snelheidsverlaging te wennen, waardoor er juist meer files ontstaan. Hofstra wil de zones rond de grote steden nog twee maanden geven.

                Woensdag werd bekend dat vooral rond Den Haag de filedruk is toegenomen met ongeveer 10 procent als gevolg van de 80 km-zones. Provinciale Staten maakte bekend dat in Gelderland op stukken snelweg de limiet verlaagd moet worden naar 80 kilometer per uur.



                bron

                Comment


                • #68
                  dat gezeik is al lang bezig

                  tis trouwers stemmingmakerij ondertussen
                  en das nog erger

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                    In België?



                    Trajectcontrole is naar mijn mening gebaseerd op metingen van de tijd die je aflegt van punt a naar b. Daarbij wordt je nummerplaat uiteraard geregisreerd.
                    In de toekomst zal dit nog gemakkellijker kunnen via RFID of iets dergelijks.

                    In veel nieuwe wagen zitten trouwens een aantal communicatie mogelijkheden, die gekoppeld zouden kunnen worden.

                    Nog een voorbeeld is het MAUT systeem in Duitsland. Als ze willen verplichten ze je toch om zo'n zender te gebruiken.

                    Comment


                    • #70
                      variabel "met geen" limiet is voor mij ideaal
                      waar de infrastructuur het toelaat onbegrensd
                      waar deze het niet toelaat 120 kmh of trager en superstreng controleren, dat zou zalig zijn.
                      1963 Land Rover Series IIa
                      1994 Mercedes SL320
                      2015 Land Rover Discovery SDV6
                      2016 Porsche Cayenne GTS

                      Comment


                      • #71
                        en ja, ik heb verkeerd geklikt, sorry
                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

                        Comment


                        • #72
                          Ik vraag me af waarom sommigen 160 kmh kiezen ipv variabel met max 160 kmh

                          Comment


                          • #73
                            Waarom niet maximaal 90km/u ; kan je intussen wat genieten van de omgeving !





                            Das veel beter voor de veiligheid !

                            Comment


                            • #74
                              Variabel tot max 160km/u. Maar dan moet het wel duidelijk worden aangeduid en niet op zijn Belgisch eerst manueel bordjes gaan omdraaien. Maar welke criteria ga je hanteren om te bepalen aar je 160 mag rijden. Enkel 3-vaks banen, 's nachts, bij droog weer,... Blijft er dan nog veel over?

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                Variabel tot max 160km/u. Maar dan moet het wel duidelijk worden aangeduid en niet op zijn Belgisch eerst manueel bordjes gaan omdraaien. Maar welke criteria ga je hanteren om te bepalen aar je 160 mag rijden. Enkel 3-vaks banen, 's nachts, bij droog weer,... Blijft er dan nog veel over?

                                waarom enkel 3-vaks banen?

                                Ik heb het variabele systeem vorige week nog gedurende zo'n 50km meegemaakt bij Darmstadt in Duitsland. Werkt perfect. De spits liep net op zen einde, het verkeer was vrij luw en het was droog, dus de matrixborden switchen naar het het bekende teken.
                                Heerlijk.

                                Het is toch eigenlijk idioot te noemen dat je op de E19 120kmh mag rijden zowel in volle spits als 3u 's nachts. Dat zijn toch compleet verschillende omstandigheden.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                  Waarom niet maximaal 90km/u ; kan je intussen wat genieten van de omgeving !





                                  Das veel beter voor de veiligheid !

                                  Weet je wat nog beter is? 70 km/h! Da's nog veiliger!


                                  *Sarcast mode off*

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door info@asc-online.be Bekijk Berichten
                                    In de toekomst zal dit nog gemakkellijker kunnen via RFID of iets dergelijks.

                                    In veel nieuwe wagen zitten trouwens een aantal communicatie mogelijkheden, die gekoppeld zouden kunnen worden.

                                    Nog een voorbeeld is het MAUT systeem in Duitsland. Als ze willen verplichten ze je toch om zo'n zender te gebruiken.
                                    Wat houdt RFID precies in?

                                    Bedoel je met dat MAUT systeem het soort satellietsysteem dat in Duitsland wordt gebruikt om het bedrag van de tol te bepalen voor vrachtwagens?

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door karin Bekijk Berichten
                                      Wat houdt RFID precies in?

                                      Bedoel je met dat MAUT systeem het soort satellietsysteem dat in Duitsland wordt gebruikt om het bedrag van de tol te bepalen voor vrachtwagens?


                                      Radio Frequency Identification. Voor zover ik weet gebruiken ze dit ook al voor warehousing ter vervanging van BAR codes. Je kan immers op elk moment weten waar elk item zich bevindt dmv radiogolven.

                                      En dit zullen ze wsl ook beginnen toepassen op auto's.



                                      Het MAUT systeem in Duitsland is indd het tolsysteem voor de vrachtwagens. Ik vrees dat ze dit in de toekomst ook wel eens zouden kunnen gaan gebruiken voor personenwagens, als een soort kilometerheffing.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Radio Frequency Identification. Voor zover ik weet gebruiken ze dit ook al voor warehousing ter vervanging van BAR codes. Je kan immers op elk moment weten waar elk item zich bevindt dmv radiogolven.

                                        En dit zullen ze wsl ook beginnen toepassen op auto's.



                                        Het MAUT systeem in Duitsland is indd het tolsysteem voor de vrachtwagens. Ik vrees dat ze dit in de toekomst ook wel eens zouden kunnen gaan gebruiken voor personenwagens, als een soort kilometerheffing.

                                        Ja, dacht ook dat dat eerste met BAR codes te maken had.
                                        Vandaar mijn vraag. Vraag mij af hoe ze dit gaan toepassen.
                                        Maar met de moderne technologieën is veel mogelijk...

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                          Het MAUT systeem in Duitsland is indd het tolsysteem voor de vrachtwagens. Ik vrees dat ze dit in de toekomst ook wel eens zouden kunnen gaan gebruiken voor personenwagens, als een soort kilometerheffing.
                                          Mercedes is hiermee reeds begonnen, normaal worden alle nieuwe personenwagens voorzien van zo'n module. Dan moeten ze het alleen nog maar "activeren" dacht ik.

                                          Daimlerchrysler hé, ze hebben dat Maut systeem mee op poten gezet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X