Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen Tempo 160 meer in Oostenrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    Ik begin me nu onderhand wel af te vragen wie er nu gelijk heeft, de ene partij zegt dat snelheid de kans op een ongeval met blablabla procent verhoogt, en in duitsland zeggen ze dan weer dat 95% van alle ongevallen bij snelheden <100 km/h gebeuren.

De gemiddelde snelheid van ongevallen is in belgie tussen de 50 en 60kmh denk'k. Aangezien veel ongevallen te wijten zijn aan snelheid, moeten er wel erg veel ongevallen aan 30kmh gebeuren om deze te compenseren...

Comment

Ik bedacht mij net nog hetvolgende:

Op kalme momementen wordt er al veel tussen de 140 en de 160 (en sneller) gereden. Verkondigen dat een beperking van bvb 150kmh de zaken gevaarlijker zou maken of voor meer luchtverontreiniging zou zorgen houden dus geen steek. Een dergelijke beperking legaliseert enkel de huidige situatie... Het enige nadelige effect dat ik mij kan indenken is een verminderd inkomen voor de staat (maar aangezien accijnzen procentueel berekend worden, wordt dit inkomsten verlies ruimschoots goedgemaakt door de hoge olieprijs)

Comment

Een tegemoetkoming zou bv zijn behoud van de huidige strafmaatregelen.

Stel dus dat je op bepaalde trajecten op bepaalde tijdstippen 150 km/h mag, en je wordt er geflitst aan 170 km/h --> rijbewijs weg.

Ik zie het liever niet zo, maar het is wel een tegemoetkoming.

Comment

Working...
        X