Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Geen Tempo 160 meer in Oostenrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
    In Belgenland onbeperkt, dan wordt het een beestenboel...
    Uw eerste berichtje kreeg ook een "time out" zie ik ... (en is uiteindelijk toch nog aangenomen en gepubliceerd.)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      In Duitsland werken ze nu heel veel met matrixborden in combinatie met verkeerstellers. Heb ik eigenlijk niets op tegen.

Er moet inderdaad eerst iets aan de mentaliteit veranderen. Niet dat het ooit in België zal gebeuren, maar gradueel verhogen zou mij het verstandigste lijken.
      Stel je voor, opeens geen enkele limiet meer, tzou nogal iets geven Komt ECHT niet goed in België
      Ik vind dat systeem met die matrixborden zeer effectief...
      Repecteer je die snelheden niet, mogen ze je gerust wat zwaarder straffen.

Geen limiet lijkt me echter utopisch en onrealiseerbaar voor de redenen die ik eerder gaf...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Uw eerste berichtje kreeg ook een "time out" zie ik ... (en is uiteindelijk toch nog aangenomen en gepubliceerd.)

Sorry, dubbelpost

Wel lollig, die pacecars...
        Die van Greenpeace, hebben die niet een hele vloot van dieselzuipende boten en auto's?

Comment

Ik vind 160 als het kan zeker geen probleem. Snelheid dood niet, t'is de verkeerde mentaliteit van de mensen op de baan die gevaar oplevert.

T'is mss cliché, maar rij eens in duitsland... totaal andere chauffeurs daar, veel meer discipline, en dat ontbreekt hier wel. Je mag natuurlijk niet veralgemenen, maar toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            Ik vind 160 als het kan zeker geen probleem. Snelheid dood niet, t'is de verkeerde mentaliteit van de mensen op de baan die gevaar oplevert.

T'is mss cliché, maar rij eens in duitsland... totaal andere chauffeurs daar, veel meer discipline, en dat ontbreekt hier wel. Je mag natuurlijk niet veralgemenen, maar toch
            Tuurlijk, dat zijn Duitsers en zit in hun aard.
            Sommigen slingeren hen daardoor verwijten naar hun hoofd...

Comment

Tuurlijk, dat zijn Duitsers en zit in hun aard.
              Sommigen slingeren hen daardoor verwijten naar hun hoofd...
              Duitsers zijn inderdaad een pak minder gevaarlijk en hoffelijker op de baan.

Comment

Ik begin me nu onderhand wel af te vragen wie er nu gelijk heeft, de ene partij zegt dat snelheid de kans op een ongeval met blablabla procent verhoogt, en in duitsland zeggen ze dan weer dat 95% van alle ongevallen bij snelheden <100 km/h gebeuren.

Comment

Ik begin me nu onderhand wel af te vragen wie er nu gelijk heeft, de ene partij zegt dat snelheid de kans op een ongeval met blablabla procent verhoogt, en in duitsland zeggen ze dan weer dat 95% van alle ongevallen bij snelheden <100 km/h gebeuren.
                  Tuurlijk, omdat in het dagdagelijkse verkeerd de kans op een accident groter is. Ook logisch. Maar hoe hoger de snelheid, hoe erger het ongeval en dus vaker met dodelijke afloop.

Comment

Tuurlijk, omdat in het dagdagelijkse verkeerd de kans op een accident groter is. Ook logisch.

Waarom is dat logisch?

Comment

De reden daarvoor is simpel uiteraard.

Hoe drukker het is hoe groter de kans op ongevallen.

Hoe drukker het is hoe trager je gaat/moet rijden.

En zoals gezegd, het is niet alleen het aantal ongevallen dat je moet bekijken maar ook de ernst van die ongevallen.

Comment

Bij die lage snelheden begin je om den duur alleen maar te dromen en rond te kijken vind ik. Hogere snelheden zorgen direct voor meer gefocused rijden. Kortom, meer aandachtig. Dat ze eens iets doen aan de rijopleidingen... trek het om te beginnen in gans europa als eens op tot duits niveau.
                        Maar ach, uiteindelijk is dit een onderwerp waarover je kan blijven zeveren, en waarom nooit iedereen het eens zal zijn. Maar die standaard shit van hoe lager de snelheid, hoe minder de ongevallen... bullshivism. T'is HOE er gereden wordt waardoor er problemen zijn.

All imo uiteraard
                        Last edited by ; 13/03/2007, 21:36.

Comment

Waarom is dat logisch?
                          Meer dagdagelijks verkeer. Ook meer kans op accidenten.
                          Op een autostrade kan er niet zoveel gebeuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            De reden daarvoor is simpel uiteraard.

Hoe drukker het is hoe groter de kans op ongevallen.

Hoe drukker het is hoe trager je gaat/moet rijden.

En zoals gezegd, het is niet alleen het aantal ongevallen dat je moet bekijken maar ook de ernst van die ongevallen.

Dan vind ik het gewoon dom dat ze mensen trager laten rijden om de ernst van de ongevallen ermm tja..."zachter" te maken, in plaats van de mensen gewoon beter te leren rijden. Rijscholen meer subsidiëren, verplichte slipcursus inbouwen. Kost veel geld maar bespaart weer veel aan de economie (ongevallen op de weg).

Als je stil staat is de kans op een ongeval het kleinst he

Comment

Meer dagdagelijks verkeer. Ook meer kans op accidenten.
                              Op een autostrade kan er niet zoveel gebeuren.
                              In het dagdagelijks verkeer heb je uiteraard meer kans op ongevallen, maar deze zijn over het algemeen veel minder erg dan die op een N of een autosnelweg.

Maar op de autosnelweg heb je toch ook genoeg ongevallen.
                              Kijk maar naar Antwerpen en Brussel. De FAST en de wegpolitie hebben daar werk genoeg...

Comment

Ongevallen hier in Belgie op snelwegen gebeuren door kontneukers op het linkervak en dagdromers die van rijstrook veranderen en plots vergeten dat ze om 8u s'morgens niet alleen rijden...

Trouwens, de staat van ons wegendek staat het niet echt toe om met een gewone auto 160+ te gaan rijden...
                                www.perfectshine.be

Comment

probleem is onze mentaliteit, we mogen 120 dus we rijden 140, wat gaat dat geven als we legaal 160 mogen rijden??? 180, 190 cruisesnelheid op de snelwegen?

Comment

ik rij ook graag heel hard maar doe dat voornamelijk in Duitsland & Frankrijk omdat de snelwegen er daar voor gemaakt zijn, die liggen er altijd fantastisch bij, het is leuk om van een Belgische snelweg in een Duitse of Franse over te gaan, omgekeerd is minder leuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                      ik rij ook graag heel hard maar doe dat voornamelijk in Duitsland & Frankrijk omdat de snelwegen er daar voor gemaakt zijn, die liggen er altijd fantastisch bij, het is leuk om van een Belgische snelweg in een Duitse of Franse over te gaan, omgekeerd is minder leuk

Maar als iedereen een wegenvignet moet hebben om door ons land te rijden, gaan de wegen er hier als een bijartlaken bij liggen.

Gaat die poll over België of buitenland?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                        Maar als iedereen een wegenvignet moet hebben om door ons land te rijden, gaan de wegen er hier als een bijartlaken bij liggen.

Gaat die poll over België of buitenland?

Ik denk voornamelijk over België.

Comment

Overal variabele borden, met een eerlijk computerprogrammaatje dat op basis van een zinnig beleid is gestoeld. Factoren die wegen in de berekening : aantal auto's dat passeert per minuut, weersomstandigheden, tijdstip van de dag.

Bij droog weer met goeie zichtbaarheid :
                                          • 100 km/u op de drukke autostrades (90 km/u voor bestelwagens -3,5 ton en vrachtwagens)
                                          • 130 km/u op de minder drukke autostrades (110 km/u voor bestelwagens -3,5 ton, 90 km/u voor vrachtwagens)
                                          • 160 km/u op quasi lege autostrades maar niet tussen 7u 's morgens en 19u 's avonds o.i.d. (110 km/u voor bestelwagens, 90 km/u voor vrachtwagens)
                                          Bij nat weer :
                                          • 90 km/u op de drukke autostrades voor iedereen
                                          • 110 km/u op de minder drukke autostrades (90 km/u voor bestelwagens en vrachtwagens)
                                          Investeren in 1) wegenvignet (en het mag wat kosten, al moeten alle inkomsten daarvan wél aan de autostrades worden gespendeerd), 2) snelheidsbegrenzer op 110 km/u voor alle bestelwagens en lichte vracht (ook minder dan 3,5 ton), 3) veel meer vaste flitscamera's op de autostrades, en 4) indien 3 rijstroken of meer is de linker rijstrook verboden voor bestel- en vrachtwagens.

Comment

Working...
                                          X