idd keuring zegt niet.
Hoeveel van die mannen zijn niet een dagje bezig om hun auto "keuringsklaar" te zetten ? Andere uitlaat er op, andere velgen, etc etc...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen
Collapse
X
-
Guest repliedik kan ook mijn auto keuren en een uurtje later met slicks op de baan rijden.
probleem is dus ook al dat die autos (vooral die nissan) weinig voorkomen op de baan, en de keuring heeft enkel de gegevens van het PVG in de computer staan. als dit een ingevoerde auto is met een uniek eigen PVG, dan hebben de keuring zelf niks meer te zien.
wat weten ze daar nu nog welke remmen of turbo er op die auto zaten. er zijn veel upgrades te verkrijgen voor die type autos om nog meer vermogen te krijgen
Leave a comment:
-
Zoals ik zei, wat mag voor keuring mag niet altijd voor de wetgever en omgekeerd. Chiptuning of een grotere turbo zal op de keuring passeren maar mag nog steeds niet. De vraag is hier: in welke toestand stond de wagen op de keuring?
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenIn het artikel staat dacht ik wel dat beide wagens gekeurd waren. Is dus zeker geen garantie.
De wagen is zelfs twee keur gekeurd, waaronder één keer voor verkoop, wat nog strenger is. Daar maken ze geen probleem van de aanpassingen, maar het parket zegt dat bepaalde zaken niet mogen. Hoe zit het dan?"
Leave a comment:
-
Guest repliedzou tuningkid nu bij het parket werken ?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenAlles wat gekeurd en verzekerd is mag de baan op. Duidelijke lijn toch?
De wagen is zelfs twee keur gekeurd, waaronder één keer voor verkoop, wat nog strenger is. Daar maken ze geen probleem van de aanpassingen, maar het parket zegt dat bepaalde zaken niet mogen. Hoe zit het dan?"
Leave a comment:
-
Guest repliedinderdaad, remracht hangt veel af van de banden ook. semislicks leggen ipv baanbanden is veel meer belastend voor uw wagen dan een bbk steken.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk BerichtenEen auto is ontworpen voor de remmen die hij standaard heeft. Niet voor betere remmen. De extra torsie krachten, eventueel het extra gewicht van grotere schijven, al die zaken, daar is uw ophanging niet voor gemaakt. Bovendien is het een aanpassing en kan er steeds iets mis gaan wanneer iets aangepast is.
Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.
Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.
Een big brake kit die is afgestemd op jouw wagen (zoals brembo etc verkoopt), zal misschien 4 of 6 zuigers hebben, maar de effectieve zuiger diameter (al die diameters omgezet naar 1 zuiger diameter) zal niet zozeer verschillen van de enkele grote zuiger die je oorspronkelijk had.
Als je dus gewoon de remmen van een CL65 AMG onder jouw golfje met 20 inchers knalt, dan zal je de ABS wel heel vaak zien oplichten. Ps: deze ombouw kan, mits de nodige adapters.
Maximale afremming wordt bij elk voertuig onder andere bepaald door karakteristieken zoals gewicht, gewichtsverdeling, waar ligt de motor, hoeveel gewicht zal tijdens maximaal remmen tijdelijk op de vooras komen te liggen, welke kwaliteit heeft band, kwaliteit wegdek,... . In principe kan je de effectieve remkracht maar verhogen tot op het punt dat het wiel blokkeert.
Daarom dat een goede big brake kit vooral is afgestemd op jouw wagen om herhaaldelijk afremmen beter te verteren. De gekende fading dus.
Veel mensen denken korter te remmen, maar bij gebruik van de standaard hoofdremcilinder zal je initieel minder pedaaldruk nodig hebben om de remmen te doen bijten. Dus rem je eerder en harder. Bij een noodrem zal je met een Big brake kit amper verschil merken. Natuurlijk is dat een ander verhaal bij herhaaldelijk remmen. Nogmaals, het komt omdat je sneller remt, niet omdat je korter remt.
Het grote gevaar is het aanpassen van de achterste remmen. Die zijn origineel kleiner omdat er tijdens het remmen tijdelijk gewicht naar de vooras wordt verplaatst. Dus minder gewicht is sneller blokkeren. Als je de remmen van een porsche 911 achteraan zou monteren dan haal je jezelf heel wat shit op je nek. Een porsche heeft de motor achter de achteras en kan dus meer effectieve remkracht achteraan neerleggen.
Ik probeer het hier simplistisch voor te stellen, er komt meer bij kijken natuurlijk.
Leave a comment:
-
Guest replieddikke zever he, voor veel populaire auto's zijn er enorm veel stukken om ze beter te maken, ik zeg toch ook grotere remmen EN betere ophanging? gaat hier dan vooral over menselijke fouten en slechte montage, en dat kan evengoed voorvallen bij OEM onderdelen. zie maar naar mijn MR2 die perto was door garage bert uit tielt die mijn remmen gereviseerd had (volledig standaard) en dingen vergeten aanspannen was. had ik toen geweten wat ik nu wist, had ik dat schoon allemaal zelf gedaan. zie niet in waarom het resultaat slechter zou zijn? moest het slechter zijn zouden ze dat niet verkopen...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichtenhangt allemaal af waarom ze niet conform zijn, als dat bijvoorbeeld betere remmen en een betere ophanging is kan dat niet echt een oorzaak vormen van een ongeval he, kunnen moeilijk zeggen dat ie een accident heeft omdat ie te goed remde
Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.
Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.
Leave a comment:
-
Guest repliedMisschien gaat de eigenaar er binnen enkele paar jaren anders over denken...en zich gelukkig achten dat hij niet de rest van zijn leven moet afbetalen, omdat de verzekering zich terugtrok bij een ongeluk.
Het blijft speelgoed hé...gewoon verkopen in de UK of Duitsland en iets anders legaal kopen.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenEn dat moet je vooral op de forum zetten nu die wagen in beslag is. Stuur de flikken ander een mail dat die dubbel zoveel vermogen levert . We zijn hier met veel die gekietelde wagens hebben.
Tijdens de premiere van F&F6 was het ook de enige die trots de motorkap openzette (zie bijlage). Zo trek je natuurlijk de aandacht (gewenst of ongewenst)...Bijgevoegde BestandenLast edited by Streamline; 01/05/2015, 09:13.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenKlopt volgens mij enkel als men kan bewijzen dat het ongeluk veroorzaakt werd door de tuning (oorzakelijk verband). Anders wacht je een fikse boete.
Het is wel zo dat iedereen die een dag werk heeft om zijn auto "voor te bereiden" voor de keuring, en dan achteraf terug alle niet-conforme onderdelen erop moet zetten, hier beter eens goed over nadenkt. Een ongeval is snel gebeurd en dan zal de vinger zeker direct op de tuning gelegd worden
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk BerichtenHAHA , dat waren de tijden en dan heb ik ook nog ne mbk mag max gehad met ne uitgeboorde 72cc en ne 6uren piston5x doortrekken en men vliegwiel was kapot...in de tijd reden we mee ons brommerke's over de lierse steenweg richting illusion harder dan de otto's
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenKlopt volgens mij enkel als men kan bewijzen dat het ongeluk veroorzaakt werd door de tuning (oorzakelijk verband). Anders wacht je een fikse boete.
Het is wel zo dat iedereen die een dag werk heeft om zijn auto "voor te bereiden" voor de keuring, en dan achteraf terug alle niet-conforme onderdelen erop moet zetten, hier beter eens goed over nadenkt. Een ongeval is snel gebeurd en dan zal de vinger zeker direct op de tuning gelegd worden
Ik ben verre van heilig, maar zoiets hoor je toch te weten als bestuurder? Hoe kan je anders spreken van een berekend risico?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenAlle verantwoordelijkheid ligt bij de chauffeur. Je kan met een gewone wagen ook als een gek rondrijden. En met een sterke motor ook rustig rondkarren.
Ik zie hierin geen reden om dat soort wagens te verbieden. Waar trek je de lijn? 100 PK, 200 PK. Is ondoenbaar.
Rijden we dan binnenkort allemaal met een renault twingo (met alle respect) rond?
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenAlle verantwoordelijkheid ligt bij de chauffeur. Je kan met een gewone wagen ook als een gek rondrijden. En met een sterke motor ook rustig rondkarren.
Ik zie hierin geen reden om dat soort wagens te verbieden. Waar trek je de lijn? 100 PK, 200 PK. Is ondoenbaar.
Rijden we dan binnenkort allemaal met een renault twingo (met alle respect) rond?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk BerichtenDaar geef ik je wel gelijk in...in de Nederland en Duitsland mag je tunen onder bepaalde voorwaarden...en ben je verzekerd.
Als je met die Nissan een dodelijk ongeluk veroorzaakt dan is het game over...elke expert maakt er brandhout van in een rechtbank.
ik vind het een leuke hobby voor die mannen...en minder gevaarlijk dan dronken achter het stuur kruipen (in verantwoordelijke handen) maar je weet dat je risico loopt om er shit mee te hebben.
Het is wel zo dat iedereen die een dag werk heeft om zijn auto "voor te bereiden" voor de keuring, en dan achteraf terug alle niet-conforme onderdelen erop moet zetten, hier beter eens goed over nadenkt. Een ongeval is snel gebeurd en dan zal de vinger zeker direct op de tuning gelegd worden
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJe kunt in zo een gevallen weinig goed doen natuurlijk ook. Ik durf wedden dat je je als agent daar heel anders bij voelt aangezien het ook zij zijn die mogen gaan aanbellen bij de nabestaanden als het fout loopt. Ik benijd ze in ieder geval niet.
Ik beklaag ook de man van de verzekeringsmaatschappij die de leuke taak heeft om te gaan vertellen aan de betrokkenen van een ongeval met een dergelijke wagen dat ze niet gaan uitbetalen.
Ik vind het een beetje jammer dat in deze de eigenaars niet inzien welke verantwoordelijkheid ze dragen als ze zich met dergelijke wagen op de openbare weg begeven. En dan mag je nog de voorzichtigste chauffeur van heel de wereld zijn dat doet niets af aan die verantwoordelijkheid.
Die gtr en die megane RS lijken mij heel leuke hobby wagens, ik vind het zelfs technisch knap wat daar mee gebeurt. Alleen hoort het niet op de openbare weg.
Ga met die dingen meetings doen, driftdagen, circuit dagen, ... daar hebben ze hun nut, kan je hun potentieel kwijt en hebben ze hun plek.
Ik zie hierin geen reden om dat soort wagens te verbieden. Waar trek je de lijn? 100 PK, 200 PK. Is ondoenbaar.
Rijden we dan binnenkort allemaal met een renault twingo (met alle respect) rond?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJe kunt in zo een gevallen weinig goed doen natuurlijk ook. Ik durf wedden dat je je als agent daar heel anders bij voelt aangezien het ook zij zijn die mogen gaan aanbellen bij de nabestaanden als het fout loopt. Ik benijd ze in ieder geval niet.
Ik beklaag ook de man van de verzekeringsmaatschappij die de leuke taak heeft om te gaan vertellen aan de betrokkenen van een ongeval met een dergelijke wagen dat ze niet gaan uitbetalen.
Ik vind het een beetje jammer dat in deze de eigenaars niet inzien welke verantwoordelijkheid ze dragen als ze zich met dergelijke wagen op de openbare weg begeven. En dan mag je nog de voorzichtigste chauffeur van heel de wereld zijn dat doet niets af aan die verantwoordelijkheid.
Die gtr en die megane RS lijken mij heel leuke hobby wagens, ik vind het zelfs technisch knap wat daar mee gebeurt. Alleen hoort het niet op de openbare weg.
Ga met die dingen meetings doen, driftdagen, circuit dagen, ... daar hebben ze hun nut, kan je hun potentieel kwijt en hebben ze hun plek.
Als je met die Nissan een dodelijk ongeluk veroorzaakt dan is het game over...elke expert maakt er brandhout van in een rechtbank.
ik vind het een leuke hobby voor die mannen...en minder gevaarlijk dan dronken achter het stuur kruipen (in verantwoordelijke handen) maar je weet dat je risico loopt om er shit mee te hebben.
Leave a comment:
-
Je kunt in zo een gevallen weinig goed doen natuurlijk ook. Ik durf wedden dat je je als agent daar heel anders bij voelt aangezien het ook zij zijn die mogen gaan aanbellen bij de nabestaanden als het fout loopt. Ik benijd ze in ieder geval niet.
Ik beklaag ook de man van de verzekeringsmaatschappij die de leuke taak heeft om te gaan vertellen aan de betrokkenen van een ongeval met een dergelijke wagen dat ze niet gaan uitbetalen.
Ik vind het een beetje jammer dat in deze de eigenaars niet inzien welke verantwoordelijkheid ze dragen als ze zich met dergelijke wagen op de openbare weg begeven. En dan mag je nog de voorzichtigste chauffeur van heel de wereld zijn dat doet niets af aan die verantwoordelijkheid.
Die gtr en die megane RS lijken mij heel leuke hobby wagens, ik vind het zelfs technisch knap wat daar mee gebeurt. Alleen hoort het niet op de openbare weg.
Ga met die dingen meetings doen, driftdagen, circuit dagen, ... daar hebben ze hun nut, kan je hun potentieel kwijt en hebben ze hun plek.
Leave a comment:
Leave a comment: