Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• CaliforniaDream
    replied
    idd keuring zegt niet.
    Hoeveel van die mannen zijn niet een dagje bezig om hun auto "keuringsklaar" te zetten ? Andere uitlaat er op, andere velgen, etc etc...

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    ik kan ook mijn auto keuren en een uurtje later met slicks op de baan rijden.
    probleem is dus ook al dat die autos (vooral die nissan) weinig voorkomen op de baan, en de keuring heeft enkel de gegevens van het PVG in de computer staan. als dit een ingevoerde auto is met een uniek eigen PVG, dan hebben de keuring zelf niks meer te zien.
    wat weten ze daar nu nog welke remmen of turbo er op die auto zaten. er zijn veel upgrades te verkrijgen voor die type autos om nog meer vermogen te krijgen

Leave a comment:

• Streamline
    replied
    Zoals ik zei, wat mag voor keuring mag niet altijd voor de wetgever en omgekeerd. Chiptuning of een grotere turbo zal op de keuring passeren maar mag nog steeds niet. De vraag is hier: in welke toestand stond de wagen op de keuring?

Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    In het artikel staat dacht ik wel dat beide wagens gekeurd waren. Is dus zeker geen garantie.

De wagen is zelfs twee keur gekeurd, waaronder één keer voor verkoop, wat nog strenger is. Daar maken ze geen probleem van de aanpassingen, maar het parket zegt dat bepaalde zaken niet mogen. Hoe zit het dan?"

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    zou tuningkid nu bij het parket werken ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Alles wat gekeurd en verzekerd is mag de baan op. Duidelijke lijn toch?
    In het artikel staat dacht ik wel dat beide wagens gekeurd waren. Is dus zeker geen garantie.

De wagen is zelfs twee keur gekeurd, waaronder één keer voor verkoop, wat nog strenger is. Daar maken ze geen probleem van de aanpassingen, maar het parket zegt dat bepaalde zaken niet mogen. Hoe zit het dan?"

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    inderdaad, remracht hangt veel af van de banden ook. semislicks leggen ipv baanbanden is veel meer belastend voor uw wagen dan een bbk steken.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
    Een auto is ontworpen voor de remmen die hij standaard heeft. Niet voor betere remmen. De extra torsie krachten, eventueel het extra gewicht van grotere schijven, al die zaken, daar is uw ophanging niet voor gemaakt. Bovendien is het een aanpassing en kan er steeds iets mis gaan wanneer iets aangepast is.

Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.

Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.
    Het probleem met upgraden van remmen is niet zozeer het gewicht. Immers dat probleem heb je al met andere velgen te steken.

Een big brake kit die is afgestemd op jouw wagen (zoals brembo etc verkoopt), zal misschien 4 of 6 zuigers hebben, maar de effectieve zuiger diameter (al die diameters omgezet naar 1 zuiger diameter) zal niet zozeer verschillen van de enkele grote zuiger die je oorspronkelijk had.

Als je dus gewoon de remmen van een CL65 AMG onder jouw golfje met 20 inchers knalt, dan zal je de ABS wel heel vaak zien oplichten. Ps: deze ombouw kan, mits de nodige adapters.

Maximale afremming wordt bij elk voertuig onder andere bepaald door karakteristieken zoals gewicht, gewichtsverdeling, waar ligt de motor, hoeveel gewicht zal tijdens maximaal remmen tijdelijk op de vooras komen te liggen, welke kwaliteit heeft band, kwaliteit wegdek,... . In principe kan je de effectieve remkracht maar verhogen tot op het punt dat het wiel blokkeert.

Daarom dat een goede big brake kit vooral is afgestemd op jouw wagen om herhaaldelijk afremmen beter te verteren. De gekende fading dus.

Veel mensen denken korter te remmen, maar bij gebruik van de standaard hoofdremcilinder zal je initieel minder pedaaldruk nodig hebben om de remmen te doen bijten. Dus rem je eerder en harder. Bij een noodrem zal je met een Big brake kit amper verschil merken. Natuurlijk is dat een ander verhaal bij herhaaldelijk remmen. Nogmaals, het komt omdat je sneller remt, niet omdat je korter remt.

Het grote gevaar is het aanpassen van de achterste remmen. Die zijn origineel kleiner omdat er tijdens het remmen tijdelijk gewicht naar de vooras wordt verplaatst. Dus minder gewicht is sneller blokkeren. Als je de remmen van een porsche 911 achteraan zou monteren dan haal je jezelf heel wat shit op je nek. Een porsche heeft de motor achter de achteras en kan dus meer effectieve remkracht achteraan neerleggen.

Ik probeer het hier simplistisch voor te stellen, er komt meer bij kijken natuurlijk.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    dikke zever he, voor veel populaire auto's zijn er enorm veel stukken om ze beter te maken, ik zeg toch ook grotere remmen EN betere ophanging? gaat hier dan vooral over menselijke fouten en slechte montage, en dat kan evengoed voorvallen bij OEM onderdelen. zie maar naar mijn MR2 die perto was door garage bert uit tielt die mijn remmen gereviseerd had (volledig standaard) en dingen vergeten aanspannen was. had ik toen geweten wat ik nu wist, had ik dat schoon allemaal zelf gedaan. zie niet in waarom het resultaat slechter zou zijn? moest het slechter zijn zouden ze dat niet verkopen...
    Last edited by ; 01/05/2015, 17:26.

Leave a comment:

• Tjeu
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
    hangt allemaal af waarom ze niet conform zijn, als dat bijvoorbeeld betere remmen en een betere ophanging is kan dat niet echt een oorzaak vormen van een ongeval he, kunnen moeilijk zeggen dat ie een accident heeft omdat ie te goed remde
    Een auto is ontworpen voor de remmen die hij standaard heeft. Niet voor betere remmen. De extra torsie krachten, eventueel het extra gewicht van grotere schijven, al die zaken, daar is uw ophanging niet voor gemaakt. Bovendien is het een aanpassing en kan er steeds iets mis gaan wanneer iets aangepast is.

Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.

Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Misschien gaat de eigenaar er binnen enkele paar jaren anders over denken...en zich gelukkig achten dat hij niet de rest van zijn leven moet afbetalen, omdat de verzekering zich terugtrok bij een ongeluk.

Het blijft speelgoed hé...gewoon verkopen in de UK of Duitsland en iets anders legaal kopen.

Leave a comment:

• Streamline
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
    En dat moet je vooral op de forum zetten nu die wagen in beslag is. Stuur de flikken ander een mail dat die dubbel zoveel vermogen levert . We zijn hier met veel die gekietelde wagens hebben.
    Deze wagen heb ik destijds gevonden in een topic op een ander forum, waar alle veranderingen opgelijst stonden door de eigenaar zelf.
    Tijdens de premiere van F&F6 was het ook de enige die trots de motorkap openzette (zie bijlage). Zo trek je natuurlijk de aandacht (gewenst of ongewenst)...
    Bijgevoegde Bestanden
    Last edited by Streamline; 01/05/2015, 09:13.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Klopt volgens mij enkel als men kan bewijzen dat het ongeluk veroorzaakt werd door de tuning (oorzakelijk verband). Anders wacht je een fikse boete.

Het is wel zo dat iedereen die een dag werk heeft om zijn auto "voor te bereiden" voor de keuring, en dan achteraf terug alle niet-conforme onderdelen erop moet zetten, hier beter eens goed over nadenkt. Een ongeval is snel gebeurd en dan zal de vinger zeker direct op de tuning gelegd worden
    hangt allemaal af waarom ze niet conform zijn, als dat bijvoorbeeld betere remmen en een betere ophanging is kan dat niet echt een oorzaak vormen van een ongeval he, kunnen moeilijk zeggen dat ie een accident heeft omdat ie te goed remde

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
    HAHA , dat waren de tijden en dan heb ik ook nog ne mbk mag max gehad met ne uitgeboorde 72cc en ne 6uren piston 5x doortrekken en men vliegwiel was kapot...in de tijd reden we mee ons brommerke's over de lierse steenweg richting illusion harder dan de otto's
    Inderdaad 't waren andere tijden ....hebt dat ook allemaal meegemaakt.... hoe meer het naar benzine rook en hoe maar lawaai het maakte (de buren hebben wel eens gevloekt...) hoe leuker....maar 't waren andere tijden, van milieu was nog niet zoveel sprake...opwarming van de aarde ...toen nog nooit van gehoord ..... maar de tijden zijn veranderd ik denk dat we er ons gaan moeten bij neerleggen....

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Klopt volgens mij enkel als men kan bewijzen dat het ongeluk veroorzaakt werd door de tuning (oorzakelijk verband). Anders wacht je een fikse boete.

Het is wel zo dat iedereen die een dag werk heeft om zijn auto "voor te bereiden" voor de keuring, en dan achteraf terug alle niet-conforme onderdelen erop moet zetten, hier beter eens goed over nadenkt. Een ongeval is snel gebeurd en dan zal de vinger zeker direct op de tuning gelegd worden
    Ik ken persoonlijk iemand die zijn leven geruïneerd heeft met 1 ritje. Het is triest om te zien dat die man meer dan tien jaar na de feiten mentaal, sociaal en financieel nog aan de grond zit. Jaren gerechtelijke vervolging, verhuizen, loonbeslag, ... Hij houdt vol gewoon passagier geweest te zijn en als dat klopt is dat toch diep triest? Ik begrijp niet goed dat zoveel mensen dat hier willen minimaliseren ...

Ik ben verre van heilig, maar zoiets hoor je toch te weten als bestuurder? Hoe kan je anders spreken van een berekend risico?

Leave a comment:

• BertVS
    replied
    Alle verantwoordelijkheid ligt bij de chauffeur. Je kan met een gewone wagen ook als een gek rondrijden. En met een sterke motor ook rustig rondkarren.
    Ik zie hierin geen reden om dat soort wagens te verbieden. Waar trek je de lijn? 100 PK, 200 PK. Is ondoenbaar.
    Rijden we dan binnenkort allemaal met een renault twingo (met alle respect) rond?
    Je kan ook een clio kopen met 200 pk. Het gaat hier over het eigenhandig opdrijven van een voertuig tot een vermogen waarvoor hij niet ontworpen is, en je dan ook niet verzekeren voor het risico. Zoals josenjef aangeeft, als het gekeurd is, is het ok

Leave a comment:

• josenjef
    replied
    Alle verantwoordelijkheid ligt bij de chauffeur. Je kan met een gewone wagen ook als een gek rondrijden. En met een sterke motor ook rustig rondkarren.
    Ik zie hierin geen reden om dat soort wagens te verbieden. Waar trek je de lijn? 100 PK, 200 PK. Is ondoenbaar.
    Rijden we dan binnenkort allemaal met een renault twingo (met alle respect) rond?
    Alles wat gekeurd en verzekerd is mag de baan op. Duidelijke lijn toch?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
    Daar geef ik je wel gelijk in...in de Nederland en Duitsland mag je tunen onder bepaalde voorwaarden...en ben je verzekerd.

Als je met die Nissan een dodelijk ongeluk veroorzaakt dan is het game over...elke expert maakt er brandhout van in een rechtbank.

ik vind het een leuke hobby voor die mannen...en minder gevaarlijk dan dronken achter het stuur kruipen (in verantwoordelijke handen) maar je weet dat je risico loopt om er shit mee te hebben.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Je kunt in zo een gevallen weinig goed doen natuurlijk ook. Ik durf wedden dat je je als agent daar heel anders bij voelt aangezien het ook zij zijn die mogen gaan aanbellen bij de nabestaanden als het fout loopt. Ik benijd ze in ieder geval niet.

Ik beklaag ook de man van de verzekeringsmaatschappij die de leuke taak heeft om te gaan vertellen aan de betrokkenen van een ongeval met een dergelijke wagen dat ze niet gaan uitbetalen.

Ik vind het een beetje jammer dat in deze de eigenaars niet inzien welke verantwoordelijkheid ze dragen als ze zich met dergelijke wagen op de openbare weg begeven. En dan mag je nog de voorzichtigste chauffeur van heel de wereld zijn dat doet niets af aan die verantwoordelijkheid.

Die gtr en die megane RS lijken mij heel leuke hobby wagens, ik vind het zelfs technisch knap wat daar mee gebeurt. Alleen hoort het niet op de openbare weg.

Ga met die dingen meetings doen, driftdagen, circuit dagen, ... daar hebben ze hun nut, kan je hun potentieel kwijt en hebben ze hun plek.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Je kunt in zo een gevallen weinig goed doen natuurlijk ook. Ik durf wedden dat je je als agent daar heel anders bij voelt aangezien het ook zij zijn die mogen gaan aanbellen bij de nabestaanden als het fout loopt. Ik benijd ze in ieder geval niet.

Ik beklaag ook de man van de verzekeringsmaatschappij die de leuke taak heeft om te gaan vertellen aan de betrokkenen van een ongeval met een dergelijke wagen dat ze niet gaan uitbetalen.

Ik vind het een beetje jammer dat in deze de eigenaars niet inzien welke verantwoordelijkheid ze dragen als ze zich met dergelijke wagen op de openbare weg begeven. En dan mag je nog de voorzichtigste chauffeur van heel de wereld zijn dat doet niets af aan die verantwoordelijkheid.

Die gtr en die megane RS lijken mij heel leuke hobby wagens, ik vind het zelfs technisch knap wat daar mee gebeurt. Alleen hoort het niet op de openbare weg.

Ga met die dingen meetings doen, driftdagen, circuit dagen, ... daar hebben ze hun nut, kan je hun potentieel kwijt en hebben ze hun plek.
    Daar geef ik je wel gelijk in...in de Nederland en Duitsland mag je tunen onder bepaalde voorwaarden...en ben je verzekerd.

Als je met die Nissan een dodelijk ongeluk veroorzaakt dan is het game over...elke expert maakt er brandhout van in een rechtbank.

ik vind het een leuke hobby voor die mannen...en minder gevaarlijk dan dronken achter het stuur kruipen (in verantwoordelijke handen) maar je weet dat je risico loopt om er shit mee te hebben.
    Last edited by ; 01/05/2015, 00:34.

Leave a comment:

• josenjef
    replied

Leave a comment:

Working...
X