Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• TooTall
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Keuring voor verkoop van m'n E91. Tuning rapport erbij: getinte ruiten. Ik: "Euhm, da's een originele optie". Keurder: "Ja, dat kan, niks van aantrekken".
    Wel grappig, ik laat mijn auto chippen en mijn keuring is normaal, en gij met uw afkeer van chippen krijgt een tuningrapport aan uw broek

Ik heb trouwens ook af-fabriek getinte ramen achter, bovenop de rolrordijntjes in de deur.

Misschien lag het aan uw houding op de keuring, bovenop de uitstraling van uw BMW E91 318d met M-sportpakket in Le Mans Blau met BBS CH 19-inch rims yo? Tzal in mijn ogen vooral dat M-sportpakket geweest zijn, die mens kon niet rieken dat het een 18d was he.
    Last edited by TooTall; 05/05/2015, 17:57.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    nasty

Leave a comment:

• Alfa-Beemer
    replied
    Daar zou ik persoonlijk niet akkoord mee gaan! Maja, de doorsnee vlaming laat zicht met plezier...

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Ja, een 6 euro ofzo.
    of 20% extra ...

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
    Dat kost wel geld hé, dat fucking tuning rapport... .
    Ja, een 6 euro ofzo.

Leave a comment:

• Alfa-Beemer
    replied
    lol

Leave a comment:

• Alfa-Beemer
    replied
    Keuring voor verkoop van m'n E91. Tuning rapport erbij: getinte ruiten. Ik: "Euhm, da's een originele optie". Keurder: "Ja, dat kan, niks van aantrekken".
    Dat kost wel geld hé, dat fucking tuning rapport... .

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Niks van aantrekken maar het kost u extra.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Alpina is ook altijd een ervaring als je naar de keuring gaat!

Meneer dat is een BMW, Alpina is Renault uw papieren kloppen niet... . Dat was helemaal feest want ja dat ding staat uiteraard vol met BMW logo's, part numbers en uiteraard de logo's aan de buitenzijde.

Leave a comment:

• Alfa-Beemer
    replied
    Snelle bochten met een Patrol. Waar halen ze het

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Breek mij de mond niet open over die Chevelle die ik naar de keuring moest doen.. Lomp dat ik via die van st-nikl ben gegaan. Wat voor incompetente debielen lopen daar rond. 3e keer was het tenminste eentje die er iets van kende en toen was ik er door.

Dat keuring al langer dan vandaag nattevinger werk is weten we. Het zou leuk zijn als men alles eens wat universeler zou maken en rechtlijniger. Nu is het allemaal een gefrustreerd boeltje.
    Mijn eerste auto als zelfstandige was een nissan patrol die ik gratis uit een wei mocht gaan trekken.
    Ik had dat ding helemaal opgelast. Alles was mechanisch in orde. Verroeste delen vervangen enz enz. Die auto heeft mij meer in keuring gekost dan wat anders.
    Elke keer opnieuw iets anders, terwijl ze dat eigenlijk niet mogen.
    Ze hebben mij zelfs is afgekeurd omdat er een "niet originele" tankdop in zat. Een rode tankdop met nissan op. Geen nood dop. Gewoon volgens hen niet origineel (alhoewel het wel zo is). Volgens hen kon er brandstof uitkomen bij het nemen van "snelle bochten". Ik kon die maar eens aankijken en zeggen ... dat is een nissan patrol ... snelle bochten = auto op zijn dak ... er zal dan zowiezo brandstof uit lekken. Elke kkeer 75 euro (lichte vracht) aan mijn pan.

Enkel herkeuren wat er op de kaart staat ... dat zegt de wet. Wat zegt die kloon achter zijn bureau? Rode kaart, ongeacht.
    Elke keer opnieuw die roet test. Uiteindelijk hebben ze het voor elkaar gekregen om de pomp om zeep te helpen met hem 3-4 keer een aantal seconden tegen de begrenzer te houden. Was al vierde keer dat ik terug kwam. Had er genoeg van en ben naar de stations chef gegaan voor een verzekerings claim. De regels zeggen 3000-3500 toeren. Elke keer was het los de begrenzer in, wat een 6000 toeren is. Voor zo een oude diesel niet zo gezond. Dus ik zeg van ok mijn auto ratelt, nu gaat ge betalen. Hopla ik was er door. Heb de gele formulieren die ik daar heb ingevuld nog altijd.

Leave a comment:

• CaliforniaDream
    replied
    Breek mij de mond niet open over die Chevelle die ik naar de keuring moest doen.. Lomp dat ik via die van st-nikl ben gegaan. Wat voor incompetente debielen lopen daar rond. 3e keer was het tenminste eentje die er iets van kende en toen was ik er door.

Dat keuring al langer dan vandaag nattevinger werk is weten we. Het zou leuk zijn als men alles eens wat universeler zou maken en rechtlijniger. Nu is het allemaal een gefrustreerd boeltje.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied

Meneer dat is een BMW, Alpina is Renault uw papieren kloppen niet... . Dat was helemaal feest want ja dat ding staat uiteraard vol met BMW logo's, part numbers en uiteraard de logo's aan de buitenzijde.
    Kan mij inbeelden dat het een gelijkaardige ervaring moet zijn.
    Begon die kloon ook nog met een hamerke te meppen op het chassis van die speedster ...
    Aluminium roest ni, maar da had hij nog ni door ...
    Alles moest er af. Bodemplaten vanachter. Vanvoor ging ni want die hangt aan de crashbox, en de vloer van de cabine kon ik er uiteraard ook ni uithalen. Vond hij ook een probleem. Zo lastig doen over alles.

Soit. Heeft geen zin om daar over door te gaan. Mensen met een beetje verstand weten dat de keuring completely and utterly broken is.
    Een VZW die schandalig veel geld inkasseert.
    Last edited by ; 05/05/2015, 14:26.

Leave a comment:

• Alfa-Beemer
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
    Ik heb een speedster. Heb zo is 3-4 uur bij de keuring gestaan, om dan nog naar huis te gaan met een rode kaart.
    Hun probleem was zogezegd dat ik niet-standaard ophanging had steken. Eerst omdat het gele bilsteins waren en dat "kan niet" standaard zijn. Dan, toen dat GENIE gezien had dat het dan toch standaard was, bleef hij maar hangen op het feit dat er een lotus part nr op staat. Toen ik uitlegde dat dat ding feitelijk een lotus is begon hij mij gewoon uit te lachen. Stations chef an al er bij gehaald. Lotus garage gebeld en op speaker gezet. Had allemaal geen avance.

Ge moogt "gelijk" hebben zo veel ge wilt. Als die gefaalde mekanieker u geen groene kaart wil geven, dan krijgt ge ze niet.

Last edited by Alfa-Beemer; 05/05/2015, 14:13.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ja oke, en nog wat lichte wagens hebben problemen met hun achterophanging intussen is er een omzendbrief en das opgelost, maar verder ?
    Ik heb een speedster. Heb zo is 3-4 uur bij de keuring gestaan, om dan nog naar huis te gaan met een rode kaart.
    Hun probleem was zogezegd dat ik niet-standaard ophanging had steken. Eerst omdat het gele bilsteins waren en dat "kan niet" standaard zijn. Dan, toen dat GENIE gezien had dat het dan toch standaard was, bleef hij maar hangen op het feit dat er een lotus part nr op staat. Toen ik uitlegde dat dat ding feitelijk een lotus is begon hij mij gewoon uit te lachen. Stations chef an al er bij gehaald. Lotus garage gebeld en op speaker gezet. Had allemaal geen avance.

Ge moogt "gelijk" hebben zo veel ge wilt. Als die gefaalde mekanieker u geen groene kaart wil geven, dan krijgt ge ze niet.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    Vraag dat eens aan de mensen die met hun FIAT 500 de eerste keer naar de keuring gingen.

Sent from over-priced mobile device
    ja oke, en nog wat lichte wagens hebben problemen met hun achterophanging intussen is er een omzendbrief en das opgelost, maar verder ?

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Vraag dat eens aan de mensen die met hun FIAT 500 de eerste keer naar de keuring gingen.

Just FYI ... ik vind uwe disclaimer/sig zalig

Leave a comment:

• Alfa-Beemer
    replied
    Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    een wagen recht uit de fabriek is toch altijd legaal? Het is pas als je gaat foefelen dat er problemen kunnen zijn.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    een wagen recht uit de fabriek is toch altijd legaal? Het is pas als je gaat foefelen dat er problemen kunnen zijn.
    Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die problemen hebben met achterlichten, ophanging, wielen ed op de keuring met een volledig standaard wagen.

Definieer "foefelen".
    Grotere wielen steken? Das ni foefelen.
    Spoorverbreders steken? Das foefelen.
    Sport eind demper steken? Das ni foefelen.
    Cat-vervanger of open buis? Das foefelen.

Net daarom. Ze moeten zorgen dat ze het constructief aanpakken ipv zomaar met de vinger te wijzen.
    Het is zoals bij vele dingen hier in Belgie een geval van "ah nee he! Ik mag da (denk ik) ook ni, dus DIE OOK NI ZE!"

Leave a comment:

• order66
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
    Vandaag is uw auto legaal. Morgen zeg ik dat ik de kleur niet schoon vindt, en dat hij vanaf heden illegaal is.
    Wat nu?

Das de inhoud.

Leave a comment:

Working...
X