Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel VII

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• flappy
    replied
    ik had bijna een accident

van het verschieten toen ik hoorde dat karel de gucht nu grote man bij proximus gaat worden

is dat postjespakkerij dan niet gedaan?

Leave a comment:

• fcapri
    Guest replied
    t valt me op dat de zomer voorbij is en ook de oudere zondagsrijders weer op pad zijn.
    kom ik net van het station en er stopt een oud mormel van een auto op een rechterzijstraat ZONDER voorrang. natuurlijk moet die weer vertrekken als ik bijna bij hem ben. serieus mogen remmen.
    30meter verder moet die de linkerzijstraat in en daarbij draait diene HEEL KORT af. ik denk nog: als er daar ene uitkomt, zit hem in u deur.
    en jaja, der kwam ene uit. diene heeft ook serieus mogen remmen. achter het stuur één of andere oude pé ... tegen dat diene thuis is, hebben er waarschijnlijk al 10 een noodstop moeten maken om een ongeluk te vermijden. als ge daar dan iets tegen zegt, zijn dat dan ook die typische mannekes die afkomen dat ze al 30jaar rijden zonder ongelukken...

jammer dat het de linkerkant van de golf is die hersteld moet worden. rechts is nog intakt en dat wil ik zo nog houden

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    3 testosteron camionetten van hetzelfde bedrijf voor mij aan de lichten, vrij druk stond een hele reeks auto's achter mij

wordt groen en camionette 1 blijft staan...als het rood wordt rijdt ze door...camionette 2 door het rood en camionette 3 + al de rest kon blijven staan

lachen ! gieren ! brullen !
    Dat is voor in het 'grote niet ergernis' topic.

Leave a comment:

• bobo
    replied
    3 testosteron camionetten van hetzelfde bedrijf voor mij aan de lichten, vrij druk stond een hele reeks auto's achter mij

wordt groen en camionette 1 blijft staan...als het rood wordt rijdt ze door...camionette 2 door het rood en camionette 3 + al de rest kon blijven staan

lachen ! gieren ! brullen !

Leave a comment:

• Philken
    replied
    't is te zien dat iedereen terug is uit verlof..... files zijn precies nog langer dan in juni....
    en er zitten ook meer kiekens tussen

tot zover mijn bijdrage na 1 week weer op baan te moeten....

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Situatie;

Licht op rood.

Ik sta tweede.

Licht gaat op groen.

...
    ..
    .

Persoon voor mij;

1. Kijkt in de achteruitkijkspiegel naar mij
    2. Neemt het stuur terug vast met 2 handen
    3. Remlichten gaan uit
    4. Kijkt in de achteruitkijkspiegel naar mij
    5. Remlichten gaan terug aan
    6. 1 Hand naar beneden om te schakelen naar eerste
    7. Kijkt in de achteruitkijkspiegel naar mij
    8. Remlichten gaan terug uit
    9. Pinker aan om af te slaan
    10. Kijkt in de achteruitkijkspiegel naar mij
    11. Hand terug naar beneden om de handrem af te zetten
    12. Vertrek

Dit nu al een keer of 5 meegemaakt op 2 weken tijd. Waar kijken die mensen naar? "Staat hij er nog?" "Heb jij OOK gezien dat het net groen geworden is?" "Wat moet ik nu doen?"

RIJ. DOOR.ACHTERLIJKE.NAR.
    Amai, da's een spannend verhaal!

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten

Ai. Back to school for you!
    Hier sé, de grote vakantie is voorbij en onze grote jongen is ook terug. Welkom!
    Oké mierenneukertje, je hebt me hoor, woehaaaa! Gelieve in het vervolg wel de complete tekst te quoten, dat van die voorrang was je natuurlijk per ongeluk vergeten te quoten.
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Een paar weken terug nog reden ze een meter of 100 voor mij nog een verlamde mens met zo'n handfiets van 't fietspad af. De commentaar van de automobilist was: "Ik had 'm niet gezien, die zit ook zo laag op z'n fiets hé". Waarop ik antwoordde: "Daar staan haaietanden, de bedoeling is dat je daar voor stopt en voorrang verleent". Plots geen commentaar meer... .

Trouwens, ik had nog enkele vragen voor u uit het chiptuningtopic. Maar daar je als grote jongen met groot schoolverlof bent geweest heb je die nog niet kunnen beantwoorden natuurlijk. Kan je die nu eens beantwoorden aub? Bedankt alvast.
    Heb ik ooit gezegd dat alles wat ik doe legaal is? Dacht het niet grote jongen. Kan je me even uitleggen waarom je mij dan een hypocriet noemt? Bedankt alvast.
    Btw, een koersfiets 'tunen' lijkt me nog steeds legaal te zijn. Maar met uw fietsfobie begrijp ik zo'n uitspraak van u wel.

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Deze zomer aan de Gotthardtunnel: kilomters file (uiteraard) aan de lichten die het verkeer doseren om in de tunnel zelf vlot te kunnen rijden. Tussen die lichten en de tunnel zelf ligt nog een parking. Wie rijdt er over de pechstrook de file en zelfs de rode lichten voorbij? Belgen en Nederlanders. 2/3 Belgen, 1/3 Nederlanders, en dat is het. Geen enkele andere nationaliteit.

Leave a comment:

• Erendriel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Kilometers lang 'achtervolgd' geweest door anonieme politiewagen toen ik met de wrx op baan was. Hield mij (uiteraard) keurig aan alle regels, maar ze bleven precies wachten tot ik iets misdeed, in mijn gat plakken, mij voorbijsteken en vertragen ... Komt plots ene met een L af, veel te snel, haalt ons beiden in, ze doen niets. Dan wat verder een berlingo die U-turn doet op een manier dat beide rijrichtingen moeten stoppen voor hem, geen reactie van de agenten. Nu, nadat ze me weer eens voorbij staken en vertraagden ging ik ze vol gas voorbij zonder over de toegelaten snelheid te gaan, (50-90 in tweede), komen ze wat verder op de 2x2 naast mij hangen teken doen dat het wat rustiger moest. Dat is toch puur uitlokking?
    Sommige agenten zijn volgens mij serieus gefrustreerd van de verveling.

Ik heb een tijdje terug gehad dat een zwaantje achter me reed op autostrade, ik zet CC op en rij rustig 120. Zwaantje rijdt in mijn gat voor paar minuten, steekt men snel voorbij en gaat terug voor me hangen. Als die voor me hangt, remt hij af tot 100-110 (en dan ook nog eens onregelmatige snelheid). Zo 3-4 keer na elkaar.

Laatste keer had ik het gehad en stak ik hem ook vol gas voorbij tot 140. Wat doet het zwaantje? Lichtjes aan en volgen natuurlijk.

Het gesprek erna vond ik wel best hilarisch. Maar denk maar niet dat ik voor zoiets een boete krijg

Leave a comment:

• |) ][ |V| ][
    replied
    Kilometers lang 'achtervolgd' geweest door anonieme politiewagen toen ik met de wrx op baan was. Hield mij (uiteraard) keurig aan alle regels, maar ze bleven precies wachten tot ik iets misdeed, in mijn gat plakken, mij voorbijsteken en vertragen ... Komt plots ene met een L af, veel te snel, haalt ons beiden in, ze doen niets. Dan wat verder een berlingo die U-turn doet op een manier dat beide rijrichtingen moeten stoppen voor hem, geen reactie van de agenten. Nu, nadat ze me weer eens voorbij staken en vertraagden ging ik ze vol gas voorbij zonder over de toegelaten snelheid te gaan, (50-90 in tweede), komen ze wat verder op de 2x2 naast mij hangen teken doen dat het wat rustiger moest. Dat is toch puur uitlokking?

Leave a comment:

• TooTall
    replied
    Situatie;

Licht op rood.

Ik sta tweede.

Licht gaat op groen.

...
    ..
    .

Persoon voor mij;

1. Kijkt in de achteruitkijkspiegel naar mij
    2. Neemt het stuur terug vast met 2 handen
    3. Remlichten gaan uit
    4. Kijkt in de achteruitkijkspiegel naar mij
    5. Remlichten gaan terug aan
    6. 1 Hand naar beneden om te schakelen naar eerste
    7. Kijkt in de achteruitkijkspiegel naar mij
    8. Remlichten gaan terug uit
    9. Pinker aan om af te slaan
    10. Kijkt in de achteruitkijkspiegel naar mij
    11. Hand terug naar beneden om de handrem af te zetten
    12. Vertrek

Dit nu al een keer of 5 meegemaakt op 2 weken tijd. Waar kijken die mensen naar? "Staat hij er nog?" "Heb jij OOK gezien dat het net groen geworden is?" "Wat moet ik nu doen?"

RIJ. DOOR.ACHTERLIJKE.NAR.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
    ik antwoordde: "Daar staan haaietanden, de bedoeling is dat je daar voor stopt"
    Ai. Back to school for you!
    Last edited by TooTall; 04/09/2015, 12:41.

Leave a comment:

• Den Paarse Capri
    replied
    Vanochtend een potentieel heel gevaarlijke situatie gehad. Ik stond op een T klaar om naar links de weg op te rijden, een baanvak in elke rijrichting. Er kwam een rijtje autos van links aan maar ik kon er nog voor. Dan zag ik een Cayenne die sportief begon in te halen met de slechtst mogelijke timing. Als ik de baan was opgereden zat hij aan vrij hoge snelheid vlak naast de voorste auto en tegenover mij en zou het een levensgevaarlijke situatie opgeleverd hebben. Nu had waarschijnlijk niemand door wat voor een gevaarlijke situatie dat was. En dat laatste zie ik wel meer.

Leave a comment:

• flappy
    replied
    aan de dame in de zwarte nieuwe volkswagen kever op de E314: uw dagrijlichten zijn niet genoeg als het donker is en regent, vooral met zo'n donkere auto. Mijn groot lichten aangezet toen ik erachter reed, maar geen reactie. In het voorbijrijden geclaxonneerd, en dan was de enigste reactie die ik terugkreeg een schaapachtige blik.
    Levensgevaarlijk bezig...

Leave a comment:

• Stef69
    replied
    Ik denk ook dat het punt drie is. Maar... een agent heeft wel een voorbeeldfunctie in het verkeer te vervullen, en dan mag je naar mijn mening best iets minder mild zijn in je oordeel.
    ik denk ook 3, maar als je dit als particulier doet en er staat toevallig een agent op te kijken die net iets minder goed gezind is kan je het wel gaan uitleggen op de rechtbank ...
    zoals gisteren op VT4, 300 € + ... voor een inhaalbeweging die er wel of niet was! agent kent zelfs verschil niet tussen 3 en 4, hij zegt tegen de rechter 3 inzittenden, ik, mijn vrouw en onze 2 gasten !?!

Leave a comment:

• svenio_g
    replied
    zulke moeten er ook zijn, dan wordt er naar gekeken en is er wat aandacht voor. Op de Singel oprit Borgerhout zie ik er veel die er bijna opzitten.

ikzelf probeer als fietser die dingen tegenwoordig in te schatten, na een tijdje kunt ge de meeste die u niet gezien zullen hebben er zo uitpikken. En alleen als ik ne lastigen dag (of het is al de zoveelste die dag) heb ga ik eens wat korter komen, anders wacht ik.
    En dat van mijn oren maken, dat halt eigenlijk gene zak uit, heb ik ook al opgemerkt. Dus, efkes bellen dat ge er zijt, en laten leven.
    Vaak zien ze u ook pas op het laatste, en tegen dat ze stilstaan, staan ze op het fietspad/oversteekplaats, dan heb ikzelf als fietser liever dat ze doorrijden. Dat kost minder energie voor beiden.
    Ik vergeet het als autobestuurder soms ook hoor, eens dubbelchecken aan de andere kant.

Leave a comment:

• Jakkel
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
    Op die andere filmpjes valt wel op dat hij nogal goed doortrapt geeft en precies nog een tikje meer aan kruisingen om zijn gelijk te halen
    Ja, 't lijkt me ook een kereltje te zijn die de problemen wat opzoekt. Zo'n beetje als die gasten die hun dashcamfilmpjes maar al te gretig online gooien.

Leave a comment:

• Ralphke
    replied
    Ik vind totaal niet dat de politie gehinderd heeft.
    Of ik moet de afstand/snelheid verkeerd inschatten van de fietser.

Verstuurd vanaf mijn V370 met Tapatalk

Leave a comment:

• nickotje
    replied
    Op die andere filmpjes valt wel op dat hij nogal goed doortrapt geeft en precies nog een tikje meer aan kruisingen om zijn gelijk te halen

Leave a comment:

• Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    Maar wat leren we daar nu uit uiteindelijk?

Ofwel is deze flik onwetend (zou niet mogen)..
    Ofwel denkt deze flik dat hij zich dat kan permitteren (zou ook niet mogen)...
    Ofwel is deze flik ook een gewone mens en heeft hij die fietser gewoon niet op tijd opgemerkt...

En omdat ik niet weet wat van toepassing is, kan ik niet oordelen over die video.
    We zien net niet genoeg voorgeschiedenis om te kunnen oordelen.
    Punt 3 wordt hier als minst erge beschouwd. maar eigenlijk -als fietser - is dat de meest beangstigende van de drie.

Waarom ziet hij die fietser niet?
    Omdat auto's niet uitkijken voor fietsers, voetgangers,... Door gewoonte is het brein van een automobilist voor 95% gefocust op auto's. Het gebeurt echt constant dat je een chauffeur recht naar je ziet kijken en toch vertrekken voor je neus. Die heeft de fietser dan effectief niet gezien. En eigenlijk is dat wel scary

Leave a comment:

• Vitus
    replied
    Ik denk ook dat het punt drie is. Maar... een agent heeft wel een voorbeeldfunctie in het verkeer te vervullen, en dan mag je naar mijn mening best iets minder mild zijn in je oordeel.
    Juist, en als het een pure vergissing zou zijn van zijn kant (wat we vooralsnog niet weten), dan wijs je hem op het belang van zijn voorbeeldfunctie en de noodzaak om zoveel mogelijk te vermijden zelf dergelijke fouten te maken die het image van de politie schaden.

Maar dan is het ook case closed.

Het probleem is dat dergelijke beelden direct gebruikt om in veralgemeningen te vervallen en ze dan maar allemaal aan het kruis te nagelen, in de zin van "zie je wel" etc, terwijl iedere context ontbreekt.

Leave a comment:

Working...
X