Oorspronkelijk geplaatst door chevy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Trams altijd voorrang
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten'k wil anders wel een pint gaan pakken, zo tussendoor...
Beloven... ah ja, en ik drink geen pinten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenBeloven... ah ja, en ik drink geen pinten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten'k passeer morgen in Zwijnendrets rond een uur of 6. heb je tijd?
Awel ja, das nu tegenslag é?Het enige dak morge moet doen, is om 21h naar de gitaarles, voor de rest héél den dag vrij!
Edith merkte juist op dat 6 uur, eigelijk 's morgens is. Dus gaan we't op een ander keertje houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk BerichtenAwel ja, das nu tegenslag é?Het enige dak morge moet doen, is om 21h naar de gitaarles, voor de rest héél den dag vrij!
Edith merkte juist op dat 6 uur, eigelijk 's morgens is. Dus gaan we't op een ander keertje houden.
't kan vroeger, alles hangt af van mijn ex.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk BerichtenOndertussen al in Zottegem gepasseerd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten'k bedoelde 18 u, omdat ik nog een horloge met wijzers gewoon ben.
't kan vroeger, alles hangt af van mijn ex.
Aah, ik dacht die Frankie is een wiseguy, vandaar dak op m'n hoede was.
In da geval, zeg me waar, kzal er zijn! Ik laat de keuze aan u over, gij kent de kroegen ongetwijfeld beter dan ik!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zonda Bekijk BerichtenTzzz, Khad juist al m'n zondagsgeld op kant gehouden om u der enen te kunnen trakteren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichtenon topic plse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten't verkeer was te vlot om foto's te maken. normaal staat een mens daar een tijdje voor 't rode licht te wachten, vandaag was 't overal groen. jammer. of toch niet, vermits er effectief lichten staan voor het tramverkeer, daar op dat stukje niemandsland. vroeger stonden die er volgens mij niet, maar misschien kan iemand anders dat nog even bevestigen. ik vermoed dat jij ook gemaakt bent in de jaren '60, of toch ergens in de eerste helft van de jaren '70, en dus die plaats regelmatig gepasseerd bent in je jonge leven. misschien interesseerde het je, net als nu nog steeds, toen ook al geen zak of die verdomde visbakken op sporen al dan niet voorrang hadden bij het afslaan, omdat de kans klein was dat je met het rij-examen daar zou langskomen. ik had de pech m'n examen in Kontich te moeten afleggen, en een van de trajecten was toevallig langs daar. de begeleider van de rijschool (ja, ik heb toen voor de korte pijn van een paar lessen gekozen, en dan direct een examen afgelegd) maakte eenieder attent op de uitzonderlijke situatie aldaar, en mijn fenomenale geheugen laat me af en toe niet in de steek, met als gevolg dat ik vraag naar enige uitzonderingen op die algemeen geldende voorrangsregeling.
- examen in Kontich eind jaren 80: tsjek
- rijschool gevolgd: tsjek
jammer dat bij mij dat fenomenale geheugen ontbreekt.
Dat je trouwens een rij-instructeur (of is dat tegenwoordig een rijinstructeur?) als referentie neemt.
Mvg,
FramF
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenin Mortsel lijkt het mij dat de tram ook altijd wachtte bij het afslaan naar z'n terminus, omdat 't daar ook een uitzondering was/is.
In Mortsel is/was géén uitzondering. Bij het afslaan naar de terminus heeft de tram voorrang.
Het lijkt misschien alsof de tram wacht, maar dat is niet zo.
Toegegeven, er zijn/waren veel vriendelijke tramchauffeurs die, indien het verkeerslicht op het kruispunt Mechelsesteenweg/Statielei/Edegemsestraat op groen stond voor de auto's hun voorrang afstonden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenik stel me de vraag hoe het zit bij een tram die afslaat, zoals van de VII° Olympiade-laan naar de Jan van Rijswijcklaan. nu staan daar lichten, vroeger niet. antwerpen lijkt me inderdaad een plattelandsgebied te zijn. veel boeren daar.
Er is toch nog het voorbeeld in Deurne, ga daar eens poolshoogte nemen.
Daar heb je de situatie waarbij tram 8 afslaat (van de Boekenberglei in de Cruyslei) en toch voorrang heeft op de andere weggebruikers.
Een ander voorbeeld van een gevaarlijke situatie waar de tram toch voorrang heeft is die in Antwerpen waar (opnieuw o.m. tram 8 ) vanuit de Broulastraat (naast/achter de Nationale Bank) even richting Leopolstraat rijdt om op het Leopoldplein te rijden (volgens mij niet het normale traject). De tram rijdt dat vanuit z'n eigen bedding plots de rijbaan op. De tram heeft daar voorrang.
Kunne we besluiten dat de tram, als spoorvoertuig, steeds voorrang heeft op de andere weggebruikers?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten36, tot nader order. m'n zus is ouder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk BerichtenBedoel je jouw zus die al oud genoeg is om een site te hebben op seniorennet.be ?Ik ben gewoon goed getrouwd , beste leeftijdsgenoot .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SPIDERVELOCE1750 Bekijk BerichtenIk ben gewoon goed getrouwd , beste leeftijdsgenoot .
Comment
Comment