Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trams altijd voorrang

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
    Gisteren nog een twijfelgeval tegengekomen. Ik sta met den 21 op de Tunhoutsebaan achter trammeke 24 aan 't licht waar we rechts af de Stenenbrug in moeten richting Herentalsebaan. Wij staan allebei op de tram- busbaan in ' midden. Naast ons, op de rijbaan staan wagens. De wagens aan de zijkant moeten rechtdoor en wij moeten rechts afslaan. Heeft den tram dan voorrang? Ik heb 'em al dikwijls voorzichtig zien doorrijden dus ik dacht van wel. Nu bleef dieje van gisteren ineens wachten tot er niemand meer was. Ik weet zeker dat ik met m'n buske geen voorang heb, al geven sommigen het wel.
    Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    zelfs FramF weet hierop geen antwoord. kan jij eens niet bij je baas om raad gaan vragen?
    Werd er dan een vraag gesteld?

In dit héle topic is maar één antwoord te geven, en dat is:

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
    "Elke weggebruiker moet voorrang verlenen aan de spoorvoertuigen"
    Mvg,
    FramF

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
      Vanaf nu verlies ik dit topic niet meer uit het oog in afwachting van F_L's foto's.
      't verkeer was te vlot om foto's te maken. normaal staat een mens daar een tijdje voor 't rode licht te wachten, vandaag was 't overal groen. jammer. of toch niet, vermits er effectief lichten staan voor het tramverkeer, daar op dat stukje niemandsland. vroeger stonden die er volgens mij niet, maar misschien kan iemand anders dat nog even bevestigen. ik vermoed dat jij ook gemaakt bent in de jaren '60, of toch ergens in de eerste helft van de jaren '70, en dus die plaats regelmatig gepasseerd bent in je jonge leven. misschien interesseerde het je, net als nu nog steeds, toen ook al geen zak of die verdomde visbakken op sporen al dan niet voorrang hadden bij het afslaan, omdat de kans klein was dat je met het rij-examen daar zou langskomen. ik had de pech m'n examen in Kontich te moeten afleggen, en een van de trajecten was toevallig langs daar. de begeleider van de rijschool (ja, ik heb toen voor de korte pijn van een paar lessen gekozen, en dan direct een examen afgelegd) maakte eenieder attent op de uitzonderlijke situatie aldaar, en mijn fenomenale geheugen laat me af en toe niet in de steek, met als gevolg dat ik vraag naar enige uitzonderingen op die algemeen geldende voorrangsregeling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
        't verkeer was te vlot om foto's te maken. normaal staat een mens daar een tijdje voor 't rode licht te wachten, vandaag was 't overal groen. jammer. of toch niet, vermits er effectief lichten staan voor het tramverkeer, daar op dat stukje niemandsland. vroeger stonden die er volgens mij niet, maar misschien kan iemand anders dat nog even bevestigen. ik vermoed dat jij ook gemaakt bent in de jaren '60, of toch ergens in de eerste helft van de jaren '70, en dus die plaats regelmatig gepasseerd bent in je jonge leven. misschien interesseerde het je, net als nu nog steeds, toen ook al geen zak of die verdomde visbakken op sporen al dan niet voorrang hadden bij het afslaan, omdat de kans klein was dat je met het rij-examen daar zou langskomen. ik had de pech m'n examen in Kontich te moeten afleggen, en een van de trajecten was toevallig langs daar. de begeleider van de rijschool (ja, ik heb toen voor de korte pijn van een paar lessen gekozen, en dan direct een examen afgelegd) maakte eenieder attent op de uitzonderlijke situatie aldaar, en mijn fenomenale geheugen laat me af en toe niet in de steek, met als gevolg dat ik vraag naar enige uitzonderingen op die algemeen geldende voorrangsregeling.

Echt!? Allé jong, ik was zo zeker. En ik was er bijlange nog ni in de jaren '60!

Gingen die trajecten zo ver?

Comment

tot in kapellen vroeger

Comment

Echt!? Allé jong, ik was zo zeker. En ik was er bijlange nog ni in de jaren '60!

ik ben gemaakt in de summer of '69. ik ben geen addergebroed. ik ben hippiegebroed.

die trajecten gingen zo ver, ja. ik vond dat niet erg, 't verkeer was eind jaren '80 een pak rustiger dan nu.

in Mortsel lijkt het mij dat de tram ook altijd wachtte bij het afslaan naar z'n terminus, omdat 't daar ook een uitzondering was/is.

Comment

• Ik begrijp eigenlijk het probleem niet goed vermits zowat alle tramlijnen die ik ken gewoon meerijden met behulp van verkeerslichten waardoor je dus in principe geen voorrang moet verlenen.

Als jij wil afslaan heeft de tram rood, en mag je de sporen dus kruisen. Wil je rechtdoor zal de tram ook rechtdoor mogen en is er geen probleem.

Of zijn er nog plattelandse gebieden waar dat anders is?

Comment

ik ben gemaakt in de summer of '69. ik ben geen addergebroed. ik ben hippiegebroed.
                U2? Me too.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz Bekijk Berichten
                  Ik begrijp eigenlijk het probleem niet goed vermits zowat alle tramlijnen die ik ken gewoon meerijden met behulp van verkeerslichten waardoor je dus in principe geen voorrang moet verlenen.

Als jij wil afslaan heeft de tram rood, en mag je de sporen dus kruisen. Wil je rechtdoor zal de tram ook rechtdoor mogen en is er geen probleem.

Of zijn er nog plattelandse gebieden waar dat anders is?
                  ik stel me de vraag hoe het zit bij een tram die afslaat, zoals van de VII° Olympiade-laan naar de Jan van Rijswijcklaan. nu staan daar lichten, vroeger niet. antwerpen lijkt me inderdaad een plattelandsgebied te zijn. veel boeren daar.

Comment

ik stel me de vraag hoe het zit bij een tram die afslaat, zoals van de VII° Olympiade-laan naar de Jan van Rijswijcklaan. nu staan daar lichten, vroeger niet. antwerpen lijkt me inderdaad een plattelandsgebied te zijn. veel boeren daar.

Als de tram daar afdraait dan had het verkeer toch nog steeds rood licht.

En de tram heeft toch al geruime tijd lichten hoor.

Comment

Als de tram daar afdraait dan had het verkeer toch nog steeds rood licht.

En de tram heeft toch al geruime tijd lichten hoor.
                      wat noem jij geruime tijd? een jaar of 5? misschien 10? ik spreek over de periode dat jij de wedstrijd van-papa-naar-mama-spurten nog niet gewonnen had.

Comment

wat noem jij geruime tijd? een jaar of 5? misschien 10? ik spreek over de periode dat jij de wedstrijd van-papa-naar-mama-spurten nog niet gewonnen had.

Zeker 10 jaar. Maar dan nog gaf dat geen probleem door het rode licht voor de wagens hé, vermits het verkeer daar sowieso van meerdere zijden kwam en de tram dat stuk daar in 2 etappes aflegt.

VIIde Olympiadelaan - Midden Jan de Voslei - Jan van Rijswijcklaan.

Comment

ik ben gemaakt in de summer of '69.
                          'k Dacht altijd dat jij ouder was.

Dat van die verkeerslichten daar had ik je ook gewoon kunnen vertellen hoor, als je het gevraagd had .

Comment

Zeker 10 jaar. Maar dan nog gaf dat geen probleem door het rode licht voor de wagens hé, vermits het verkeer daar sowieso van meerdere zijden kwam en de tram dat stuk daar in 2 etappes aflegt.

VIIde Olympiadelaan - Midden Jan de Voslei - Jan van Rijswijcklaan.
                            inderdaad. de tram stopte in het midden, om het tegemoetkomend verkeer voor te laten. waarschijnlijk omdat hij bij het dwarsen van de baan geen voorrang heeft/had.

Comment

Boenk er op!

Comment

inderdaad. de tram stopte in het midden, om het tegemoetkomend verkeer voor te laten. waarschijnlijk omdat hij bij het dwarsen van de baan geen voorrang heeft/had.

In Mortsel, uw lievelingsstad ( ), wacht de ene wel, de andere niet. Als ik daar met een 14 aankom thv 't Gemeenteplein, en ik zie een tram, stop ik automatisch. Voor de collegialiteit. En ook omdat ze zwaar tillen aan een ongeval waar enkel lijnvoertuigen betrokken zijn.

Ik heb het nog ni gedaan, maar ik ga het zeker vragen op 't werk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DavkeG Bekijk Berichten
                                  'k Dacht altijd dat jij ouder was.

Dat van die verkeerslichten daar had ik je ook gewoon kunnen vertellen hoor, als je het gevraagd had .

37, is da nog ni oud genoeg!?

Comment

36, tot nader order. m'n zus is ouder.

Comment

Ik ben ook gemaakt in de lente van 69 en er in 1970 uitgefloept , net als de andere 2 . Maar ik ken alleen iets van de trams in Gent .
                                      Last edited by SPIDERVELOCE1750; 09/01/2007, 22:02.
                                      Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Jaja .
                                        Grote boot

Kleine boot

Dagelijks brood

Comment

Maar da zou je absoluuuuuuut ni zeggen!

Van u kan ik natuurlijk ni zeggen, en 't zal nog ni voor direct zijn aangezien je ook ni naar Gent komt.

Comment

Working...
                                          X