Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe flitspalen!
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
Vandaag in Luik op de E40 zo'n Franse flitspaal zien staan, ik schrok me rot
Krèk dezelfde als in Frankrijk, incl de geel/zwarte striping.
Hij werkte nog niet.
Ik haat die Franse flitsbakken, ben recent (trackday) door ééntje geflitst in een moment van onoplettendheid.
Wat een hatelijke trend is me dat zeg die flitsbakken..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenShit! Weet je nog waar precies?
Ik haat die Franse flitsbakken, ben recent (trackday) door ééntje geflitst in een moment van onoplettendheid.
Wat een hatelijke trend is me dat zeg die flitsbakken..
Zo'n redelijk smalle, in de buurt van Luik maar kan me exacte plaats niet meer herinneren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk BerichtenIk haat die Franse flitsbakken, ben recent (trackday) door ééntje geflitst in een moment van onoplettendheid.
In 't doorgaan hangde ik er ook bijna aan, jij reed voor mij en er stond een gesignaleerde flitspaal, al goed en wel, aan 130 voorbijgereden, maar 'k had wat achterstand op jou, dus achter die flitspaal weer flink op de gas, maar FAK een kleine kilometer later stond er weer één. Ffe een noodstopje gemaakt en vanaf dan hield F40fan zijn camera's bij hem persoonlijk.
Had je die dan ook nog gezien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenIn het terug keren dan?
In 't doorgaan hangde ik er ook bijna aan, jij reed voor mij en er stond een gesignaleerde flitspaal, al goed en wel, aan 130 voorbijgereden, maar 'k had wat achterstand op jou, dus achter die flitspaal weer flink op de gas, maar FAK een kleine kilometer later stond er weer één. Ffe een noodstopje gemaakt en vanaf dan hield F40fan zijn camera's bij hem persoonlijk.
Had je die dan ook nog gezien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenVermits (ik en velen met mij denk ik) dan hoogst waarschijnlijk zal flirten met de 160 à 170 (principe van een vinger geven en 'n ganse arm nemen) ipv zich aan die hogere 140-150 te houden zal het voortdurend remmen aan die idiote flitspalen niet verminderen maar integendeel aan hogere snelheden gebeuren en dus nog gevaarlijker worden.
Met de huidige stalen ordehandhaving wordt er veeleer 10-20kmh onder de toegelaten snelheid gereden dan 10-20kmh erboven. Jouw redenering stamt uit 1990, in 2009 is deze niet meer van toepassing...
Momenteel rijd ik ook +/-140 omdat ik 120 echt te traag vind, maar 50€ nog acceptabel vind als "wegenvignet"... Geen enkele passagier heeft mij daar ooit een opmerking over gemaakt, en als zijnde passagier merk ik dat velen ongeveer rond de dezelfde snelheid hangen (of het nu met een 20 jaar oude roestbak of een nagenieuwe middenklasser is).
Zeker nu het hek van de dam is: de eerste trajecontrole staat er in luik, en in vlaanderen komt er een in Gentbrugge, je weet wel, daar waar een snelheidsbeperking van kracht is voor de geluidshinder bij de omwonenden => weeral veel met veiligheid te zien; wordt het tijd om te ijveren voor een hogere snelheidsbeperking op autosnelwegen. Zolang de anti-autolobby het verkeersbeleid bepaalt zullen er alsmaar meer pesterijen komen, zoals bvb trajectcontrole over het land, gecombineerd met alsmaar lagere snelheidsbeperkingen... We hebben gezien dat bvb het smogalarm zich niet beperkt tot sterk vervuilde gebieden, maar nu reeds +/- 50% van het wegennet in Vlaanderen dekt. Redelijkheid is hier ver zoek
Wees nu eerlijk: in de jaren '80 reden we 140-150 op de snelwegen (en soms vele sneller, toen was dat nog "aanvaard"). Nu rijden we nog altijd 140-150, terwijl ik denk dat de uitstoot serieus is afgenomen tov toen...
Comment
-
Comment
-
Flitspaal in de Smissestraat in Sint-Eloois-Winkel.
Ze hangen 'r zelf al hun eigen kleurtjes aan...
Ze zouden er beter wat ervoor DIT zetten.
Comment
-
ik zou dat reclamebord wat verder zetten dan kunnen de flikken een heel film rolleke ontwikkelen waar op staat dat tongrolletjes bernaise in de aanbieding staan...
Comment
-
Ik weet niet of het hier al gestaan heeft maar ik las dit weekend in Het laatste nieuws dat men alle flitspalen die op autosnelwegen staan hier in België zal laten voorafgaan door een aankondigingsbord. (wit bord met zwart radarsymbool). Dit omdat er nu te veel kop-staartbotsingen gebeuren ter hoogte van flitspalen door bestuurders die volop in de remmen gaan als ze zo'n flitspaal zien.
Best positief als je het mij vraagt, want ik zie regelmatig bestuurders bruusk remmen voor een flitspaal zelfs als ze niet te snel rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk BerichtenIk weet niet of het hier al gestaan heeft maar ik las dit weekend in Het laatste nieuws dat men alle flitspalen die op autosnelwegen staan hier in België zal laten voorafgaan door een aankondigingsbord. (wit bord met zwart radarsymbool). Dit omdat er nu te veel kop-staartbotsingen gebeuren ter hoogte van flitspalen door bestuurders die volop in de remmen gaan als ze zo'n flitspaal zien.
Best positief als je het mij vraagt, want ik zie regelmatig bestuurders bruusk remmen voor een flitspaal zelfs als ze niet te snel rijden.
OHNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEE FLITSPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL!!!!!!!!!!!!!!! !
Endan zijn ze verbaasd dat ik een ochtend humeur heb.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik zou dat reclamebord wat verder zetten dan kunnen de flikken een heel film rolleke ontwikkelen waar op staat dat tongrolletjes bernaise in de aanbieding staan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk BerichtenMet de huidige stalen ordehandhaving wordt er veeleer 10-20kmh onder de toegelaten snelheid gereden dan 10-20kmh erboven. Jouw redenering stamt uit 1990, in 2009 is deze niet meer van toepassing...
Momenteel rijd ik ook +/-140 omdat ik 120 echt te traag vind,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichtenik zie dat alle dagen, ze rijden 120km/u.
OHNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEE FLITSPAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL!!!!!!!!!!!!!!! !
Endan zijn ze verbaasd dat ik een ochtend humeur heb.
Comment
Comment