Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Grote ergernis op autokeuring
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichtenen niet vergeten vol te tanken
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenGewoon bakje bier in de 500 laten, dan wordt ie netjes gekeurd.
Leave a comment:
-
Guest repliedLOL, laatste keer dat ik door de keuring ging was ik vergeten de koffer leeg te maken... Niks van gehoord.
Gewoon bakje bier in de 500 laten, dan wordt ie netjes gekeurd.
Leave a comment:
-
Guest repliednatuurlijk geraakt zoiets niet door de keuring.
bedenk even het volgende: als jij met je hummer aankomt op de keuring of met je 500 dan gebeurd er identiek dezelfde ophangingstest.
Lijkt mij dat die wagens niets met elkaar te maken hebben en de test kan gewoon niet voor bijde juist zijn. Maar daar hadden ze niet aan gedacht toen ze de test ontwierpen
Leave a comment:
-
Een europees gehomologeerde auto voldoet niet aan de Belgische keuringsvereisten
(bron: www.hln.be)
Fiat 500 raakt niet door keuring
De gevierde en alom geprezen Fiat 500 raakt niet door de Belgische autokeuring. Het autootje krijgt telkens een rode kaart omdat de ophanging achteraan onvoldoende veilig is. Dat schrijven verschillende kranten vandaag. Daardoor raken tientallen 'vijfhonderdjes' niet verkocht op de occasiemarkt.
De nieuwe Fiat 500, de 'Auto van het Jaar 2008', wordt door Test Aankoop uitgeroepen tot de beste koop in de prijscategorie van minder dan 12.500 euro. Maar wanneer je het stadswagentje tweedehands wil verkopen, raak je er niet vanaf omdat de auto niet door de technische keuring geraakt.
Uitzondering
Bij de organisatie van de autokeuring (GOCA) is het probleem gekend. "De ophanging achteraan voldoet niet aan de eisen. Voor kleine wagens met een maximale belasting van 300 kg op de achteras wordt er een uitzondering gemaakt maar de Fiat 500 is net iets te zwaar om daarvoor in aanmerking te komen", zegt een technicus van GOCA.
Niet alle landen passen deze ophangingstest toe. Een extra gewicht in de koffer leggen, mag niet. Er wordt aan een nieuwe testprocedure bij GOCA gewerkt. (belga/sps)
Leave a comment:
-
Guest repliedBen met m'n TDI (waarvan de katalysator onderuit is) door de roettest geslaagd.
1,4 dacht ik. Had toen ook schoon van zijn sporen gegeven.
Stomme test eigenlijk jaals ik in neutraal volle gas geef roet 'm maar slechts klein beetje, maar bij volle belasting komt daar nogal wat roet uit (zeker bij koude motor, warm vermindert het)
Leave a comment:
-
Guest repliedOf een diesel mét roetfilter beter gaat scoren op de roettest weet ik niet maar ik weet wel dat je met een diesel mét roetfilter nog steeds aangeraden wordt om de auto op tijd en stond evenzeer goed te laten doortrekken zodat de roetfilter niet verzadigd zou geraken.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtengrapjas, dat zal worst wezenl.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenals ik mij goed herinner ging onze pa vroeger altijd eerst rondbollen, goed doortrekken dat er zoveel mogelijk doemp uit die uitlaat vloog om toch maar goeie test te hebben.
Tegenwoordig hoeft dat blijkbaar niet met die roetfilter?
grapjas, dat zal worst wezen.
met de normen van tegenwoordig kan je maar beter dubbel zo lang die uitlaat is uitblazen met je nieuwe diesel.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk BerichtenIs dit nu een representatieve test voor te controleren of je wagen aan uitstootnormen ivm roet voldoet: ik dacht het niet.
Nu ja ik blijf er ook bij dat de grote schuldigen de personen zijn die zo'n belachelijke dingen en testen invoeren. De keuringscentra voeren maar uit.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDie apen van de keuring jagen nog altijd je diesel in de toeren, dus beter een warme diesel dan een koude...
Enige wat er gebeurd is dat door de hoge toeren je opgestapelde roet in je uitlaatkanaal gaat uitblazen.
Is dit nu een representatieve test voor te controleren of je wagen aan uitstootnormen ivm roet voldoet: ik dacht het niet.
Nu ja ik blijf er ook bij dat de grote schuldigen de personen zijn die zo'n belachelijke dingen en testen invoeren. De keuringscentra voeren maar uit.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenals ik mij goed herinner ging onze pa vroeger altijd eerst rondbollen, goed doortrekken dat er zoveel mogelijk doemp uit die uitlaat vloog om toch maar goeie test te hebben.
Tegenwoordig hoeft dat blijkbaar niet met die roetfilter?
Leave a comment:
-
Guest repliedDie apen van de keuring jagen nog altijd je diesel in de toeren, dus beter een warme diesel dan een koude...
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenNaar de keuring gaan met een koude diesel... Dan ben je een konijn...
Tegenwoordig hoeft dat blijkbaar niet met die roetfilter?
Leave a comment:
-
Guest repliedNaar de keuring gaan met een koude diesel... Dan ben je een konijn...
Leave a comment:
-
het enigste wat ik daar nog aan toevoeg is dat ik meen een tijdje geleden al dezelfde tekst gelezen te hebben van hem.
maar dan met een 7 serie ofzo
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten...
Een trekhaak voor lasten tot 750 kg hoef je enkel maar 't eerste jaar te laten keuren (ook bij een nieuwe wagen).
...
Swat, @ vipdriver er gebeuren daar wel straffe dingen op de keuring. Maar lees eerst al je andere leugens eens na zodat je elk verhaal op elkaar kan afstemmen. Het is zo dat je minder snel door de mand zal vallen.
Eén gouden raad; als je op deze manier in de belangstelling wil staan is het beter dat je hier niet meer komt en een ander forum zoekt om je verhaaltjes te posten.
MvgLast edited by McClane; 13/10/2009, 07:54.
Leave a comment:
Leave a comment: