Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grote ergernis op autokeuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • knight-rider
    replied
    Wat minder druk op de banden is ook altijd goed.

    Leave a comment:


  • J3nkins
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk Berichten
    en niet vergeten vol te tanken
    Inderdaad, kan tot ongeveer 50kg schelen

    Leave a comment:


  • betaveloce
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Gewoon bakje bier in de 500 laten, dan wordt ie netjes gekeurd.
    en niet vergeten vol te tanken

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    LOL, laatste keer dat ik door de keuring ging was ik vergeten de koffer leeg te maken... Niks van gehoord .

    Gewoon bakje bier in de 500 laten, dan wordt ie netjes gekeurd.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    natuurlijk geraakt zoiets niet door de keuring.

    bedenk even het volgende: als jij met je hummer aankomt op de keuring of met je 500 dan gebeurd er identiek dezelfde ophangingstest.
    Lijkt mij dat die wagens niets met elkaar te maken hebben en de test kan gewoon niet voor bijde juist zijn. Maar daar hadden ze niet aan gedacht toen ze de test ontwierpen

    Leave a comment:


  • elio
    replied
    Een europees gehomologeerde auto voldoet niet aan de Belgische keuringsvereisten

    (bron: www.hln.be)

    Fiat 500 raakt niet door keuring


    De gevierde en alom geprezen Fiat 500 raakt niet door de Belgische autokeuring. Het autootje krijgt telkens een rode kaart omdat de ophanging achteraan onvoldoende veilig is. Dat schrijven verschillende kranten vandaag. Daardoor raken tientallen 'vijfhonderdjes' niet verkocht op de occasiemarkt.

    De nieuwe Fiat 500, de 'Auto van het Jaar 2008', wordt door Test Aankoop uitgeroepen tot de beste koop in de prijscategorie van minder dan 12.500 euro. Maar wanneer je het stadswagentje tweedehands wil verkopen, raak je er niet vanaf omdat de auto niet door de technische keuring geraakt.

    Uitzondering
    Bij de organisatie van de autokeuring (GOCA) is het probleem gekend. "De ophanging achteraan voldoet niet aan de eisen. Voor kleine wagens met een maximale belasting van 300 kg op de achteras wordt er een uitzondering gemaakt maar de Fiat 500 is net iets te zwaar om daarvoor in aanmerking te komen", zegt een technicus van GOCA.

    Niet alle landen passen deze ophangingstest toe. Een extra gewicht in de koffer leggen, mag niet. Er wordt aan een nieuwe testprocedure bij GOCA gewerkt. (belga/sps)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Ben met m'n TDI (waarvan de katalysator onderuit is) door de roettest geslaagd.

    1,4 dacht ik. Had toen ook schoon van zijn sporen gegeven.

    Stomme test eigenlijk ja als ik in neutraal volle gas geef roet 'm maar slechts klein beetje, maar bij volle belasting komt daar nogal wat roet uit (zeker bij koude motor, warm vermindert het)

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Of een diesel mét roetfilter beter gaat scoren op de roettest weet ik niet maar ik weet wel dat je met een diesel mét roetfilter nog steeds aangeraden wordt om de auto op tijd en stond evenzeer goed te laten doortrekken zodat de roetfilter niet verzadigd zou geraken.

    Leave a comment:


  • JeVeE
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
    grapjas, dat zal worst wezenl.
    wat? ik stel een vraag slimme.

    Leave a comment:


  • Timmie
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
    als ik mij goed herinner ging onze pa vroeger altijd eerst rondbollen, goed doortrekken dat er zoveel mogelijk doemp uit die uitlaat vloog om toch maar goeie test te hebben.
    Tegenwoordig hoeft dat blijkbaar niet met die roetfilter?

    grapjas, dat zal worst wezen.
    met de normen van tegenwoordig kan je maar beter dubbel zo lang die uitlaat is uitblazen met je nieuwe diesel.

    Leave a comment:


  • ksirk
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
    Is dit nu een representatieve test voor te controleren of je wagen aan uitstootnormen ivm roet voldoet: ik dacht het niet.

    Nu ja ik blijf er ook bij dat de grote schuldigen de personen zijn die zo'n belachelijke dingen en testen invoeren. De keuringscentra voeren maar uit.
    inderdaad, maar ondertussen hebben ze weer 9€ in de pocket

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Die apen van de keuring jagen nog altijd je diesel in de toeren, dus beter een warme diesel dan een koude...
    inderdaad, en die test is echt nutteloos om je roetuitstoot te bepalen. Want een onbelaste (in neutraal staande) motor in toeren jagen vraag totaal geen vermogen dus ga je in je diesel bijlange niet maximale inspuiting doen voor de massa lucht die hij per cyclus aanzuigt. Dus je zit altijd met een super groot luchtoverschot tijdens de test en zal er bijna nooit roetvorming zijn tijdens de test .
    Enige wat er gebeurd is dat door de hoge toeren je opgestapelde roet in je uitlaatkanaal gaat uitblazen.

    Is dit nu een representatieve test voor te controleren of je wagen aan uitstootnormen ivm roet voldoet: ik dacht het niet.

    Nu ja ik blijf er ook bij dat de grote schuldigen de personen zijn die zo'n belachelijke dingen en testen invoeren. De keuringscentra voeren maar uit.

    Leave a comment:


  • B4_avant
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
    als ik mij goed herinner ging onze pa vroeger altijd eerst rondbollen, goed doortrekken dat er zoveel mogelijk doemp uit die uitlaat vloog om toch maar goeie test te hebben.
    Tegenwoordig hoeft dat blijkbaar niet met die roetfilter?
    Voor het goed van je voertuig, ongeacht diesel (met of zonder roetfilter)/naft, altijd met een bedrijfswarme motor naar de keuring rijden.

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Die apen van de keuring jagen nog altijd je diesel in de toeren, dus beter een warme diesel dan een koude...

    Leave a comment:


  • JeVeE
    Guest replied
    Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Naar de keuring gaan met een koude diesel... Dan ben je een konijn...
    als ik mij goed herinner ging onze pa vroeger altijd eerst rondbollen, goed doortrekken dat er zoveel mogelijk doemp uit die uitlaat vloog om toch maar goeie test te hebben.
    Tegenwoordig hoeft dat blijkbaar niet met die roetfilter?

    Leave a comment:


  • Gast
    Guest replied
    Naar de keuring gaan met een koude diesel... Dan ben je een konijn...

    Leave a comment:


  • JeVeE
    Guest replied
    leuk topic
    Last edited by ; 13/10/2009, 14:02.

    Leave a comment:


  • wisali
    replied
    het enigste wat ik daar nog aan toevoeg is dat ik meen een tijdje geleden al dezelfde tekst gelezen te hebben van hem.
    maar dan met een 7 serie ofzo

    Leave a comment:


  • McClane
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
    ...

    Een trekhaak voor lasten tot 750 kg hoef je enkel maar 't eerste jaar te laten keuren (ook bij een nieuwe wagen).
    ...
    En dan wordt enkel de koppelinrichting gekeurd.


    Swat, @ vipdriver er gebeuren daar wel straffe dingen op de keuring. Maar lees eerst al je andere leugens eens na zodat je elk verhaal op elkaar kan afstemmen. Het is zo dat je minder snel door de mand zal vallen.
    Eén gouden raad; als je op deze manier in de belangstelling wil staan is het beter dat je hier niet meer komt en een ander forum zoekt om je verhaaltjes te posten.
    Mvg
    Last edited by McClane; 13/10/2009, 07:54.

    Leave a comment:


  • bobo
    replied
    we zijn een forum voor iets, ventileer

    Leave a comment:

Working...
X