Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
mmm legalistische scheeflopen van de maatschappij ...
law says no, truth is no.
alcohol bovenaan de harddruglijst, maar mag tot 0.5 promille.
En dan is men zeer fier dat het woord nultolerantie in de mond genomen kan worden ivm de speekseltest.
Als men toch naar nultolerantie toe wil moet er een duidelijke lijn getrokken worden bij alle intoxicerende middelen. En daar valt alcohol dus ook onder.
En dan is men zeer fier dat het woord nultolerantie in de mond genomen kan worden ivm de speekseltest.
Als men toch naar nultolerantie toe wil moet er een duidelijke lijn getrokken worden bij alle intoxicerende middelen. En daar valt alcohol dus ook onder.
't grootste probleem lijkt me de hoeveelheid te bepalen.
IMO heeft het geen zin iemand met 0.3 promille van de baan te halen.
Alcohol heeft het voordeel dat je redelijk duidelijk een grens kan trekken, dat is toelaatbaar, dat niet meer.
Bij bvb een joint is dat anders, ook daar zal je onder een bepaald niveau nog veilig kunnen rijden misschien maar hoe bepaal je hoeveel iemand gerookt heeft? Zolang zo'n test niet bestaat is het idd zwart-wit, gerookt - niet gerookt.
ik ken best veel mensen die roken, neem van mij aan dat ge prima kunt rijden met een joint op, dit gaat echt nergens over. Ik weet vrij zeker dat de gemiddelde stoner beter en veiliger rijdt dan de gemiddelde vrouw.
Heel mijn punt van 2 pagina's geleden. Hiervoor was er geen test dus konden ze dat ook nooit hard maken.
Urine- en bloedtest, toch?
Zo heeft men het hier in de buurt toch steeds gedaan. Nadeel daaraan is dat er een dokter bij moet zijn, en dat kost geld indien niemand betrapt wordt.
Zo heeft men het hier in de buurt toch steeds gedaan. Nadeel daaraan is dat er een dokter bij moet zijn, en dat kost geld indien niemand betrapt wordt.
ja tuurlijk maar gewoon random testing was tot voorheen niet mogelijk he.
Als je een accident maakt krijg je bijna per defenitie een blaaspijpje voor je neus, dat was (voor zover ik weet) toch niet het geval met drugstesten. Dus kan je ook moeilijk conclusies trekken over welke meer of minder gevaarlijk is op de weg.
En nu is de speekseltest er als tussenstap, dus na de visuele check en voor de bloedname ...of heb ik ergens iets verkeerd gehoord/gelezen en gaat men werkelijk op de resultaten van de positieve speekseltest verder zonder verdere bloedname??
Ik dacht begrepen te hebben dat dit gewoon een extra hulpmiddel zal zijn en dat men aan de hand van de resultaten ook wil gaan inschatten hoeveel ongevallen veroorzaakt worden door chauffeurs onder invloed, net zoals men nu bij alcohol al doet.
En nu is de speekseltest er als tussenstap, dus na de visuele check en voor de bloedname ...of heb ik ergens iets verkeerd gehoord/gelezen en gaat men werkelijk op de resultaten van de positieve speekseltest verder zonder verdere bloedname??
Ik dacht begrepen te hebben dat dit gewoon een extra hulpmiddel zal zijn en dat men aan de hand van de resultaten ook wil gaan inschatten hoeveel ongevallen veroorzaakt worden door chauffeurs onder invloed, net zoals men nu bij alcohol al doet.
De berichtgeving daarover is inderdaad niet zo duidelijk.
Volgens mij is er - naast de speekseltest en de bloedproef - ook nog de speekselanalyse.
De bloedproef wordt enkel uitgevoerd wanneer een speekselanalyse niet mogelijk is (ik neem aan dat uit een speekselanalyse evenveel valt af te leiden als uit een bloedproef).
Maar het vreemde is dat de speekselanalyse nog moet worden geregeld en momenteel dus nog niet wordt uitgevoerd. De bloedproef kan wel al.
Volgens mij kan je niet bestraft worden enkel op basis van de speekseltest, maar enkel na een bloedproef (en in de toekomst na een speekselanalyse).
ik ken best veel mensen die roken, neem van mij aan dat ge prima kunt rijden met een joint op, dit gaat echt nergens over. Ik weet vrij zeker dat de gemiddelde stoner beter en veiliger rijdt dan de gemiddelde vrouw.
Ik rijd slechter na een joint dan na 20 pinten...
Denk ik, want ik heb dat uiteraard nog niet geprobeerd, maar het gevoel in m'n lichaam is totaal anders... Let wel dat ik heel regelmatig drink, maar slechts heel heel zelden smoor...
ik heb niet het hele topic gelezen. speekseltests zijn inderdaad een goed idee, de nultolerantie is ferm overroepen. het effect van een joint in je lijf bijvoorbeeld is er na een halve dag écht wel volledig uit... het lijkt mij dat veel burgers drugs nog steeds associëren met de duivel. als je het gebruik hiervan op deze manier bestraft leven we niet meer in een vrij land, alcoholgebruik zou dan op net dezelfde manier mogen bestraft worden, want dat is volgens mij de gevaarlijkste drug in ons belgisch verkeer.
Ah, ze gebruiken dus dat Drugwipe apparaat om drugs op te sporen?
Da's een wegwerpapparaat, de fabrikant verkoopt ze aan 50USD per stuk.
Je kunt er ook mee controleren of voorwerpen in contact zijn gekomen met drugs, op de site staat er dat je kunt detecteren of er binnen een bepaald gebouw (of auto) drugs gebruikt of getrafikeerd worden. Op de handen blijft er altijd wel wat residu achter, dus kun je waarschijnlijk makkelijk testen door een toetsenbord/muis/klink te controleren.
Dusja, als het dat toestel is, ga je zelfs positief testen wanneer je een kameraad zijn joint hebt vastgehouden (of gerold).
Dus volgens mij moeten de mensen die niet gaar achter hun stuur zitten, en dus de visuele check niet passeren geen schrik hebben van deze speekseltest. De mensen die een ongeval hebben met een restant in hun lijf kunnen gewoon op het uitsluitsel van de bloed of speeksel analyse rekenen.
Veel lawaai voor niks dus, of in mijn ogen niks slecht want uiteindelijk wil je niet dat mensen dronken of onder invloed achter het stuur zitten.
Je weet toch dat de gemiddelde vrouw beter rijdt dan de gemiddelde man ? Als zo'n gemiddelde "stoner" dan NOG beter rijdt dan zijn het dus alleen maar de genieën van het mannelijk ras die jointjes bezigen ??
Je weet toch dat de gemiddelde vrouw beter rijdt dan de gemiddelde man ? Als zo'n gemiddelde "stoner" dan NOG beter rijdt dan zijn het dus alleen maar de genieën van het mannelijk ras die jointjes bezigen ??
No way in hell man! De gemiddelde vrouw heeft minder dodelijke ongelukken dan de man en is op dat gebied 'veiliger'. Langs de andere kant hebben ze veel meer ongevallen met blikschade en dit terwijl ze toch beduidend trager rijden.
Maw, laat ze even snel rijden als de mannen (in wezen mannen hun enig, maar behoorlijk groot, probleem) en ze vallen bij bosjes.
Maw, een 'stoner' zal sowieso trager rijden en dus in verhouding ook beter dan vrouwen, zijn theorie heeft dus wel enig bestaansrecht lol!
(het minder ruimtelijk inzicht van de gemiddelde vrouw is trouwens wetenschappelijk bewezen, dat kan je ook zien wanneer ze door een nauwe doorgang moeten, mannen voelen de afstand aan, vrouwen zitten fysiek over hun stuur te turen naar de voorkant van hun auto)
No offence voor de vrouwen btw, maar zo is het
Comment