Mededeling

Collapse
No announcement yet.

speekseltest op drugs vanaf 1/10

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

zoals ik las op een ander forum... mogelijks gaat men niet consequent op drugs controleren zoals op alcohol (kostprijs). mogelijks wordt een drugstest wel standaard bij een ongeval, net zoals de alcoholtest.
    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Heb jaren gereden terwijl ik geblowd had, heb nooit een ongeval gehad, integendeel, heb een paar x een ongeval kunnen vermijden door blijkbaar toch nog messcherpe reflexen te hebben (adrenaline doet die loomheid zo verdwijnen ).
      Ik reed zelfs veiliger dan wanneer ik nuchter was (ben normaal gezien nogal vlot, hoewel ik nuchter ook nog maar 1 accident heb gehad waarbij ik in fout was en dat was te wijten aan slechte signalisatie).
      Nu wil ik niet zeggen dat je als 'novice' scheel in een auto moet gaan zitten, dat zal wss niet al te gezond zijn, maar eens wat gewend aan normaal gebruik, reed ik iig veel veiliger rijden dan wanneer onder invloed van alcohol, dat is wel een absolute zekerheid!

Is wel simpelweg te grof voor woorden dat je nog bestraft zal worden als je een week geleden een joint hebt gerookt en ze dat nog terug vinden in je bloed, zou nogal iets worden als ze iedereen die dagelijks een glas wijn bij het eten drinkt gaan beboeten, dan is er niemand die nog in een auto zou mogen stappen.

Die test is simpelweg een prestigeprojectje van Schouppe geweest en ik zie nog veel jurdische problemen als ze hem effectief zo gaan toepassen. Vraag mij trouwens sterk af als je in de ongevallenstatistieken gaat kijken van hoeveel ongevallen nu echt veroorzaakt zijn geweest door cannabisgebruik en dit tegenover alcohol. Zal miniem zijn denk ik.

Al bij al is nuchter uiteraard het beste, geen twijfel mogelijk, maar wanneer ze je gaan kunnen bestraffen, dagen nadat je hebt geblowd, dan vind ik dat er toch enigzins over gaan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
        4 accidenten waarvan 2 door gebrek aan concentratie lees ik zo ...

Een mens zou daar zo iets achter kunnen zoeken.

Ooit al eens gedacht aan iets aan u rug te laten doen misschien?
        Kzou o zo graag willen da ze iets aan menne rug zouden kunnen doen.
        Ma den dokter kan me ni garanderen da ik nog zal kunnen lopen daarna , dus liever pijn dan in ne rolstoel.

Comment

Dit systeem gaat alweer aanleiding geven tot toestanden waar niemand beter van wordt.(tenzij de politie uiteraard)

Je kunt positief testen door gebruik van medicatie,joint......etc....niet noodzakelijk van de dag zelf.

REALISTISCH SCENARIO VOORBEELD :

Je test positief op speekseltest tijdens het weekend.
          De politieagent die de proef afneemt ziet dat het positief is en volgt de "daartoe voorziene procedure",zonder rekening te houden met wat de chauffeur beweert.(wet is wet=positief is positief,geen discussie!)

Zou de politieagent je laten gaan als je beweert dat het van de medicatie is of omdat je de dag ervoor een joint hebt gerookt?

In het tweede geval riskeer je dat ze je gaan "opvolgen",iem die joints rookt is iemand "om in de gaten te houden".(Trouwens zelf bevestigd door politie,las in de weekendkrant iem van de politie zeggen dat de speekseltest een eerste "indicatie" is over de bestuurder)

Resultaat: rijbewijs kwijt voor enkele uren,het is weekend dus eer je een bloedproef kunt doen moet je nog even wachten.

Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de meesten een eventuele boete gewoon gaan betalen zonder de moeite doen om dit te betwisten (zoals we gewoon zijn..) desondanks het feit dat dit systeem niet waterdicht is.

Zo komt er altijd wel iets bij: alcoholcontrole,drugscontrole,gordelcontrole,papie rencontrole,snelheidscontrole,controle op betaling van verkeersbelasting....etc....

Verbazingwekkend dat we op onze bestemming geraken gezien al de controles op de wegen

Trieste evolutie.....

Comment

Nu nog "controle op tussenafstand vrachtwagens" en ik rij wat geruster op de E313.

Comment

Ach, België op die manier toch wat sneller uiteen.

Comment

Zelf ben ik ook iemand die elke avond bij het tv kijken en slapen gaan een jointje rookt en ik vind dit mijn goed recht. Anderen zuipen misschien liever elke avond een fles 'klasse' wijn leeg,dat is dan weer niets voor mij. Als ik geblowd heb blijft de wagen op kant staan en je zal me helemaal niet met een joint IN de wagen zien. Ik zeg er ook eerlijk bij dat het grotendeels is omdat het me veel problemen kan opleveren (gerechtelijke) en niet omdat ik mijzelf een gevaar in het verkeer vind, bijvoorbeeld 2 uur na een joint. Ik zie dagelijks 'normale' mensen die zich een pak achtelozer in het verkeer begeven. Lekker krantje lezen in de file, iets smullen in de wagen of een telefoontje plegen.. Daar mogen ze van mij meteen een boete van 1100 euro en celstraf op zetten! Als ik in de wagen zit is het tenminste met aandacht.

Maar nu wordt het helemaal te gek, het lijkt wel alsof ik een schietschijf op m'n rug draag! Als dagelijkse blower zou je helemaal niet meer met de wagen mogen rijden, of je moet er maar vrede mee nemen dat je om de zoveel tijd een avond met een stel domme, fanatieke ambtenaren mag doorbrengen die je als een marginale misdadiger behandelen! En dan maar hopen dat je bij het bloedonderzoek onder de drempelwaarde zit, om een veroordeling te vermijden voor een joint die je een dag eerder gerookt hebt, hahaa..

Persoonlijk denk ik dat mensen die elke avond een flesje legen of de hele dag benzo's slikken, er de volgende morgen een pak meer last van zullen hebben dan ik van mijn jointje! Maar ja, die dingen zijn lekker ingeburgerd en een mooie inkomst voor de staat.

Ik heb niet veel liefde meer over voor dit land, als je geen brave robot bent zal je het geweten hebben.
                Last edited by ; 28/09/2010, 23:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cete2004 Bekijk Berichten
                  Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat de meesten een eventuele boete gewoon gaan betalen zonder de moeite doen om dit te betwisten (zoals we gewoon zijn..) desondanks het feit dat dit systeem niet waterdicht is.

Zo komt er altijd wel iets bij: alcoholcontrole,drugscontrole,gordelcontrole,papie rencontrole,snelheidscontrole,controle op betaling van verkeersbelasting....etc....

Verbazingwekkend dat we op onze bestemming geraken gezien al de controles op de wegen

Trieste evolutie.....
                  Heb je de boetes al eens bekeken^^? Het gaat hier niet ocver 50 euro omdat je eens 58 hebt gereden waar je 50 mocht he, het gaat hier over 1100 euro!
                  Sorry, maar dat en ik niet bereid om te betalen als ik in mijn recht ben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                    Heb je de boetes al eens bekeken^^? Het gaat hier niet ocver 50 euro omdat je eens 58 hebt gereden waar je 50 mocht he, het gaat hier over 1100 euro!
                    Sorry, maar dat en ik niet bereid om te betalen als ik in mijn recht ben
                    gewoon geen drugs gebruiken,dan hoef je ook die 1100 euro niet te betalen
                    of wacht, kom gezellig in nederland wonen, drugs op elk hoek van de straat, de politie mag je afkafferen en doen niks terug, sex in de grote steden.....en als krimineel heb je meer rechten als gewone burger.....

sorry, maar boete op drugs gebruik kan van mijn part 10X duurder......

Comment

Over enkele uurtjes beginnen de controles via speekseltest..............

Etienne Schouppe: ""De Belgische wet hanteert voor het gebruik van drugs in het verkeer een nultolerantie. Elke opspoorbare substantie drugs in het lichaam is verboden""

Maw: positief is positief.Geen discussies voeren!enkel betalen aub!

Welkom in onze vrije maatschappij

Comment

Over enkele uurtjes beginnen de controles via speekseltest..............

Etienne Schouppe: ""De Belgische wet hanteert voor het gebruik van drugs in het verkeer een nultolerantie. Elke opspoorbare substantie drugs in het lichaam is verboden""

Maw: positief is positief.Geen discussies voeren!enkel betalen aub!

Welkom in onze vrije maatschappij
                        En gelijk heeft hij voor mijn part.

Als je hier op het forum toegeeft eens met 4 pinten in u lijf naar huis gereden te hebben wordt je half afgemaakt en nu zullen ze hier eens druggebruik achter het stuur gaan verdedigen zeker?

Als deze test écht aantoont dat je hebt gebruikt mag daar op geverbaliseerd worden IMO.

Comment

Als je hier op het forum toegeeft eens met 4 pinten in u lijf naar huis gereden te hebben wordt je half afgemaakt en nu zullen ze hier eens druggebruik achter het stuur gaan verdedigen zeker?

Als deze test écht aantoont dat je hebt gebruikt mag daar op geverbaliseerd worden IMO.
                          Deze speekseltest is enkel maar richtinggevend. Bij een positieve test, als je max. 8 tot 10u daarvoor gebruikt hebt m.a.w., wordt overgegaan tot een speekseltest in 'n labo die quasi 100% sluitend is.
                          En ik geef je gelijk. Drugs hoort gewoon niet in 't verkeer en valt onder geen beding goed te praten.
                          Last edited by sibi; 30/09/2010, 22:53.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Hetgeen je zegt zegt in feite veel over het gemiddeld denkniveau van de bevolking (niet slecht bedoeld,dus niet slecht opvatten)

Men creeert een "probleemsituatie" uit het niets (wees eerlijk,hoeveel ongevallen gebeuren er met drugs als hoofdoorzaak?) en dan komt men aandrijven met een "oplossing" die deze situatie zou moeten oplossen.

Deze oplossing is allesbehalve efficient en dient nooit voor het publiek belang,het is altijd degene die ze implementeert (in dit geval: de overheid) die eraan verdient.

Je kunt deze lijn eigenlijk doortrekken naar alle domeinen:

Hoeveel maatregelen zijn er niet door onze strot geduwd ter bescherming tegen het zogenaamd "terrorisme" en andere zogenaamd bedreigende situaties?

Als je alles echt nuchter bekijkt en alles met mekaar verbindt zul je zien dat dit enkel dient om meer grip te krijgen op de bevolking.

Comment

Hetgeen je zegt zegt in feite veel over het gemiddeld denkniveau van de bevolking (niet slecht bedoeld,dus niet slecht opvatten)

Men creëert een "probleemsituatie" uit het niets (wees eerlijk,hoeveel ongevallen gebeuren er met drugs als hoofdoorzaak?) en dan komt men aandrijven met een "oplossing" die deze situatie zou moeten oplossen.

Deze oplossing is allesbehalve efficiënt en dient nooit voor het publiek belang,het is altijd degene die ze implementeert (in dit geval: de overheid) die eraan verdient.

Je kunt deze lijn eigenlijk doortrekken naar alle domeinen:

Hoeveel maatregelen zijn er niet door onze strot geduwd ter bescherming tegen het zogenaamd "terrorisme" en andere zogenaamd bedreigende situaties?

Als je alles echt nuchter bekijkt en alles met mekaar verbindt zul je zien dat dit enkel dient om meer grip te krijgen op de bevolking.
                              dat heeft niks met mijn denkniveau te maken.

Als je gebruikt heeft dat een invloed op je lichaam en hoe jij reageert op je omgeving (ah ja, das juist heel het punt) dus als jij in die toestand de weg op gaat vind ik dat ze je van de weg mogen plukken.

Kan jij me nu op dit moment cijfers voorleggen ivm druggebruik en ongevallen? Indien nee is wat je aanhaalt een wel erg loos argument. Die cijfers zullen waarschijnlijk ook niet bestaan op deze moment, of toch niet in die mate dat ze betrouwbaar zijn omdat er nu niemand getest wordt op druggebruik na een ongeval, wie weet liggen die percentages wel onthutsend hoog, of belachelijk laag, dat kan ook.

1 ding weet ik wel, als ze nu gaan testen en ze houden dit consequent vol, dan gaan we ooit wel die discussie gefundeerd kunnen voeren en dan zulen we wel zien of het enkel geld gekost heeft (van de bestuurderskant en van de kant van de overheid want volgens mij gaat dit meer kosten dan het opbrengt) of op lange termijn gaat sensibiliseren en een hoop ellende de wereld uit gaat helpen?

Comment

Kan jij me nu op dit moment cijfers voorleggen ivm druggebruik en ongevallen? Indien nee is wat je aanhaalt een wel erg loos argument. Die cijfers zullen waarschijnlijk ook niet bestaan op deze moment, of toch niet in die mate dat ze betrouwbaar zijn omdat er nu niemand getest wordt op druggebruik na een ongeval, wie weet liggen die percentages wel onthutsend hoog, of belachelijk laag, dat kan ook.
                                op de website van de bivv vind je de statistieken die alle ongevallen categoriseren.
                                zijn wel relatief grote bestanden maar zijn makkelijk te lezen (pdf formaat)

controles voeren op drugs is in principe geen probleem,de overheid MOET er voor zorgen dat deze controles waterdicht zijn en juist daar loopt het mis.

zoals het er nu uitziet is dit een manier om extra geld te verdienen. (trouwens niet opgevallen hoe er de laatste maanden verschillende maatregelen uit het niets komen die enkel geld dienen op te brengen en dit allemaal op de rug van de burger?)

het is crisis ,de regering moet besparen en geld zien te vinden....

Comment

op de website van de bivv vind je de statistieken die alle ongevallen categoriseren.
                                  zijn wel relatief grote bestanden maar zijn makkelijk te lezen (pdf formaat)

controles voeren op drugs is in principe geen probleem,de overheid MOET er voor zorgen dat deze controles waterdicht zijn en juist daar loopt het mis.

zoals het er nu uitziet is dit een manier om extra geld te verdienen. (trouwens niet opgevallen hoe er de laatste maanden verschillende maatregelen uit het niets komen die enkel geld dienen op te brengen en dit allemaal op de rug van de burger?)

het is crisis ,de regering moet besparen en geld zien te vinden....
                                  nogmaals, als het niet wordt gecontroleerd kan je er geen cijfers van geven.

edit, link misschien?

Comment

wat zijn de minumumboetes voor rijden onder invloed van onze belgische trots zijnde te veel pintjes ?
                                    is rijden onder 'invloed' niet altijd verkeerd, en daarmee hoort het op dezelfde wijze bestraft te worden op z'n minst

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
                                      gewoon geen drugs gebruiken,dan hoef je ook die 1100 euro niet te betalen
                                      of wacht, kom gezellig in nederland wonen, drugs op elk hoek van de straat, de politie mag je afkafferen en doen niks terug, sex in de grote steden.....en als krimineel heb je meer rechten als gewone burger.....

sorry, maar boete op drugs gebruik kan van mijn part 10X duurder......
                                      Ik zei dan ook "als ik in mijn recht ben" , maar als ik de avond ervoor een joint zou gerookt hebben en de dag nadien als een gevaar op de weg wordt beschouwd, dan voel ik me eerlijk gezegd ook wel in mijn recht om daartegen te protesteren.
                                      Zouden ze me apestoned uit mijn auto halen, tsjah, dan ga ik ook niet beginnen discussieren dat ik best wel nog ok kan rijden, dan weet je dat je er aan hangt. Hetzelfde geldt voor snelheid, ik rijd meestal op het gevoel (en dus meestal wat te snel), maar indien ik geflitst wordt ga ik ook niet melken, je weet dat het niet mag, dat zijn de regels van het spel.
                                      Alleen bij die test zijn het wat oneerlijke regels...

Het is alsof ze je zouden proberen reanimeren nadat je al dood bent, lijkt ook redelijk stom he, wel een boete krijgen omdat je een gevaar in het verkeer zou zijn een dag nadat je geblowd hebt is voor mij hetzelfde.

dat heeft niks met mijn denkniveau te maken.

Als je gebruikt heeft dat een invloed op je lichaam en hoe jij reageert op je omgeving (ah ja, das juist heel het punt) dus als jij in die toestand de weg op gaat vind ik dat ze je van de weg mogen plukken.
                                      Inderdaad, maar als je net ruzie hebt gehad heeft dat ook een invloed op je rijgedrag, heb je net hoestsiroop gedronken heeft dat ook een invloed op je lichaam, heb je net een nachtje slecht geslapen, van hetzelfde. En dan heb je nog de mensen die gewoon niet kunnen rijden en die in wezen altijd een gevaar op de baan zijn, maar dankzij het kapitalistisch systeem van je mag 999 x proberen om een rijbewijs te halen (indien je betaalt uiteraard), geraken die ook op de baan.
                                      Dus als je dan toch zo principieel bent... (niet realistisch, maar je snapt mijn punt wel)

En ivm die statistieken, ze hebben daar volgens mij wel cijfers van, bij ongevallen controleren ze toch altijd of je niet onder invloed bent van het één of ander dacht ik.
                                      Meestal gaat het bij drugs om een cocktail (met ook alcohol in) en meestal niet om 1 enkele drug. Daarbij, het enige wat mij tegen slaat is dat die cannabistest zo ver in de tijd terug gaat, ik heb niets tegen de test op zich.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      wat zijn de minumumboetes voor rijden onder invloed van onze belgische trots zijnde te veel pintjes ?
                                      is rijden onder 'invloed' niet altijd verkeerd, en daarmee hoort het op dezelfde wijze bestraft te worden op z'n minst
                                      Ik dacht dat die idd hetzelfde zijn, alleen hangt het wat af van de graad van intoxicatie, je zal dus niet direct 1100 euro boete krijgen, tenzij je het echt te bont maakt. Ik zie ze echter niet de gradatie van stoned zijn meten, ze kunnen enkel het thc gehalte meten, maar dat is dus geen indicatie van je toestand op het moment.
                                      Last edited by ; 01/10/2010, 08:14.

Comment

ze weten wel héél goed waar ze moeten zijn
                                        HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Bij de eerste speekseltesten tegen het rijden onder invloed van drugs zijn bij controles in het West-Vlaamse Wervik vier bestuurders betrapt.
                                        wacht maar tot zaterdagnacht.
                                        1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                          wacht maar tot zaterdagnacht.
                                          Wat zijn de reacties op www.partyforum.be ? Ik denk dat ze daar helemaal aan het flippen zijn

Comment

Working...
                                          X