Oorspronkelijk geplaatst door will
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
verkeersbelasting niet betaald??? auto kwijt
Collapse
X
-
zo, ben es benieuwd wat die computer bij mij gaat zeggen
De mijne is net betaald sinds dit weekend, ik had wel nog tijd tot de 19de en het was de alleereerste keer dat ik voor deze kar moest betalen (heb 'm nog maar 3 maand)
zou ik als wanbetaler geflagged staan?2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bezinga Bekijk BerichtenKan de verzekering zich terugtrekken (als je ze nodig hebt) als ze te weten komen dat je de verkeersbelastingen niet betaald hebt?
Of heeft dat totaal niks met elkaar te maken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gille Bekijk BerichtenIk was vanavond bij mijn advokaat,dit is nie wettelijk,mag nie in beslag genomen worden voor een taks of belasting zonder deurwaarder.
Hij zei dat em veel werk gaat bijhebben om dit allemaal voor de rechtbanken aan te klagen.
IK ben op rekeningen gebeid een snelle betaler,beter de dag zelf al betalen dan wachten tot einde termijn.
Maar stel nu voor,ik ben als chauffeur werkzaam,en rijd met de firmawagen.
Als dan ,blijkt dat zogzegd mijn baas een selchte betaler is,hoe lossen ze da op????,
Of je leent je Ma of Zus hare auto en idem die taks nie betaald,kan jij tevoet naar huis!!!!!!!!!!!!
Als ze dan zo nodig is autobestuurders willen ambeteren,dat ze dan is een dagje door Brussel,regio Midi, of Schaarbeek,Sint-Joost,etcetera rijden en controleren,maar nee op snelwegen,en juist als het andere Belgenvolkje naar hun moederland is..
Goe bezig
Als uw ma, uw zus, of uw baas hun taks niet betaald, en jij wordt tegen gehouden met hun wagen, moet je niet kwaad zijn op de flik die z'n werk doet, maar op uw ma, zus of baas, die hun taks niet betaald hebben.
Precies nen omgekeerde wereld hier.
Betaal uw taks en ge zult geen last hebben, simple as that. Doe je het niet, leer dan met de gevolgen leven.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bezinga Bekijk BerichtenKan de verzekering zich terugtrekken (als je ze nodig hebt) als ze te weten komen dat je de verkeersbelastingen niet betaald hebt?
Of heeft dat totaal niks met elkaar te maken?
Lijkt mij perfect plausibel dat een onbetaalde inschrijving gewoonweg als nietig kan beschouwd worden na een bepaalde periode. En zonder inschrijving hoeven ze uiteraard niet tussen te komen.
Inschrijvingsbewijs pas opsturen indien betaald lijkt me ook een goede manier.Last edited by Gere; 15/07/2010, 21:30.
Comment
-
Het enige wat voor de verzekering telt is dat de wagen gekeurd moet zijn. Ze schrijven zelfs een groen verzekeringsbewijs voor een maand uit als je met een vervangwagen zou rijden. Zoals velen doen met twee wagens in de garage. Eén voor elke dag mee te rijden die volledig in orde is met de papieren en één voor een paar zonnige weekend per jaar. Voor de verzekering moet de wagen niet ingeschreven zijn. Een klant van op het werk doet dit met twee dure mercedessen. Identiek dezelfde op de kleur na. Eén is ingeschreven en heeft een kopij nummerplaat + kopieën van de papieren en de andere wagen is niet ingeschreven maar heeft wel de originele papieren en nummerplaat bij. Beide wagens zijn wel volledig verzekerd. Man en vrouw rijden ermee.
Een dik jaar geleden zelf ook nog ondervonden. Ik was de week voordien mijn nieuwe tweedehands wagen gaan ophalen en ik had de nummerplaat van mijn vorige er op gehangen. De verzekeringsmakelaar had een attest voor één maand gegeven omdat 3 weken wachten om in te schrijven weeral wat in BIV scheelde. Geflitst natuurlijk. Resultaat was 50 euro boete voor rijden met een niet ingeschreven voertuig. Toen ik navraag bij de politie deed bleek dit veel voor te komen en was dit het standaardtarief. En toen ik de maand erna de wagen had ingeschreven hebben ze de PV nog geseponeerd omdat ik me in regel had gesteld.
Het zou dus straf zijn mochten ze nu uw wagen daarvoor in beslag nemen. Maar in België moogt ge van niet smeer verschieten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk BerichtenEen dik jaar geleden zelf ook nog ondervonden. Ik was de week voordien mijn nieuwe tweedehands wagen gaan ophalen en ik had de nummerplaat van mijn vorige er op gehangen. De verzekeringsmakelaar had een attest voor één maand gegeven omdat 3 weken wachten om in te schrijven weeral wat in BIV scheelde. Geflitst natuurlijk. Resultaat was 50 euro boete voor rijden met een niet ingeschreven voertuig. Toen ik navraag bij de politie deed bleek dit veel voor te komen en was dit het standaardtarief. En toen ik de maand erna de wagen had ingeschreven hebben ze de PV nog geseponeerd omdat ik me in regel had gesteld.
De verzekering zal niet tussenkomen als de wagen niet ingeschreven is want een niet-ingeschreven voertuig mag niet op de openbare weg komen, een groene kaart is niets waard voor een niet-legaal voertuig.
Comment
-
Weet ik niet? Maar dan zijn er verzekeringmakelaars die zo wel enorm veel centen in hun zak steken. Want ze rekenen een tweede voertuig verzekerd op een nummerplaat ingeshreven op een andere wagen aan.
Nauurlijk is het beste om de wagen mooi in te schrijven, keuringspapieren in orde en verzekerd. Als dan alles nog betaald wordt is er nooit een probleem.
Alhoewel ik al verschillende keren gehoord heb dat er carroussels met Luxemburgse, Franse en Duitse platen zijn. Wagens zijn dan op renting/leasing en dat wordt dan weer volledig in de jaarrekeningen ingebracht. Zo hebben we hier op het werk ook een aantal klanten zitten. Die betalen geen BIV en een fractie van de Belgische rijbelasting. Maar dat is een heel ander verhaal. Of hoe een buitenverblijf aan de kust, een yacht in Oostende en de mercedes CL65 AMG van mevrouw als bedrijfspand en rollend materiaal afgeschreven wordt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenDe verzekering zal niet tussenkomen als de wagen niet ingeschreven is want een niet-ingeschreven voertuig mag niet op de openbare weg komen, een groene kaart is niets waard voor een niet-legaal voertuig.
Comment
-
Het probleem waarover deze topic voor is geopend juist bij een vrij gekende Leuvense procureur, die hier klant is en langs kwam, even aangekaart en hij was al langer op de hoogte over deze zaak. Zijn antwoord is duidelijk politie mag dat totaal niet doen. Zij mogen u daarvoor zelfs niet tegen houden of u er attent op maken. Financiële transacties of openstaande rekeningen mogen zij niet zien. Is een zware inbreuk op de privacy. Als een agent nog maar één woord zegt over uw financiële toestand wil dat zeggen dat hij misbruik maakt van gegevens waarvoor hij nooit gemachtigd kan zijn. Zelfs een procureur moet duidelijke redenen geven om een verzoek in te dienen tot het verkrijgen van financiële gegevens. Het is dus duidelijk niet zoals in de films en soaps waar ze door wat op hun PC te tokkelen alle gegevens kunnen zien
Groen papier van verzekering is ook niet voldoende en als je een ongeval hebt kan de verzekering inderdaad doen dat ze van niets weten. Voor elk verzekerd voertuig, zelfs voor een paar dagen, moet je een volledig dossier hebben dat duidelijk ondertekend is door beide partijen. Natuurlijk moet je dat niet in de wagen bij hebben. Dan ben je daadwerkelijk verzekerd maar enkel als je een geldig keuringsbewijs hebt. Dat de wagen is ingeschreven of dat alle rekeningen al dan niet betaald zijn is onbelangerijk. Houden ze je tegen met een niet ingeschreven voertuig maar wel verzekerd en gekeurd dan is de boete 50 euro en heb je een maand om je voertuig in te schrijven. Heb je in die maand je voertuig ingeschreven dan vervalt normaal de boete. Heb je het voertuig verkocht dan betaal je enkel de 50 euro boete. Dat was zijn uitleg erover.
Comment
Comment