Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verkeersbelasting niet betaald??? auto kwijt

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verkeersbelasting niet betaald??? auto kwijt

al iemand iets van gehoord. vriendin begon er vandaag over dat ze strenger gaan controleren... ik vraag me af wat je juist dan moet in de auto zitten hebben??? ik doe telebanking dus bewijs van betaling???

Verkeersbelasting niet betalen betekent auto achterlaten

12/07/10 12u16

De controles op de verkeersbelasting worden vanaf deze week verscherpt. Dat kondigt de federale overheidsdienst (FOD) Financiën vandaag aan. Concreet zullen tijdens controles op de openbare weg bestuurders die hun verkeersbelasting niet hebben betaald, dat onmiddellijk moeten doen of hun voertuig achterlaten.
    De verkeerbelasting en de belasting op de inverkeerstelling brengen ieder jaar meer dan 1,5 miljard euro op, zegt Financiën. Er zou echter ook elk jaar tien procent onbetaald blijven, vandaar dat men de controles wil verscherpen.

Betaalterminals
    In het verleden bleef de controle op de verkeersbelasting beperkt tot de klassieke invorderingsprocedure, met het versturen van brieven en eventueel loonbeslag of deurwaarder. In het kader van de programmawet van eind vorig jaar krijgen de controleurs nu ook de wettelijke mogelijkheid om voertuigen te immobiliseren en hebben ze moderne technische middelen ter beschikking. Het gaat dan bijvoorbeeld om mobiele betaalterminals, zodat de bestuurder onmiddellijk met zijn debetkaart kan betalen.

Overschrijvingsformulier
    Gebeurt dit niet, dan wordt het voertuig geïmmobiliseerd en krijgt de bestuurder een overschrijvingsformulier mee. Hij moet de verschuldigde som binnen de vier dagen betalen, zoniet wordt zijn wagen in beslag genomen. Als betaling uitblijft, kan de rechter uiteindelijk beslissen om het in beslag genomen voertuig te verkopen. De controles deze week worden uitgevoerd door de dienst douane en accijnzen, samen met de fiscus. (belga/lpb)

Men kent de niet betalers blijkbaar. (zwarte lijst)
    Hoe gaat het anders in zijn werk ?

Even de modus:
    Hoe krijg je het gedaan om niet te betalen voor biv,... zonder dat ze het weten.
    Je koopt een auto (liefst 2dehands), en begint gewoon te rijden met je nummerplaten van je vorige auto of steelt er een paar.
    Je neemt geen verzekering ?
    Dit is volgens mij de enige manier om "zwart" te rijden. Anders komen ze je naam en voertuig toch te weten ?

Ik vraag me soms toch af waarom iedere andere bestuurder wel betaalt als het toch zo gemakkelijk is.

Zelfs wij "brave" burgers schieten nu in paniek... zegt genoeg denk ik.

Zelfs met een deurwaarder betalen ze nog niet... Als ze tegengehouden worden hebben ze nog 4 dagen tijd... in die tijd is die auto al lang verkocht...
    zogenaamd.
    Last edited by ; 12/07/2010, 21:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Zelfs met een deurwaarder betalen ze nog niet... Als ze tegengehouden worden hebben ze nog 4 dagen tijd... in die tijd is die auto al lang verkocht...
      zogenaamd.
      Dat je de auto verkoopt binnen die 4 dagen? Dan heb je het stuk niet goed gelezen, de wagen is op dat moment geimmobiliseerd. Oftewel hij staat op een terrein van de politie of heeft een wielklem van de politie. Lastig verkopen lijkt me ;-)

Er zijn helaas veel wanbetalers in de wereld.. kijk maar naar die schuldbemiddelingsprogramma's... mensen die dozen vol onbetaalde facturen boven toveren... aangetekende brieven niet gaan afhalen, etc etc.
      Onlangs in mijn omgeving ook nog zo iemand tegengekomen, tot mijn spijt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subarufreakdd Bekijk Berichten
        al iemand iets van gehoord. vriendin begon er vandaag over dat ze strenger gaan controleren... ik vraag me af wat je juist dan moet in de auto zitten hebben??? ik doe telebanking dus bewijs van betaling???
        Ze zullen dat wel kunnen oproepen aan de hand van je nummerplaat. Kunt daar geen bewijs van bijhouden, of het
        is je bankuittreksel mee nemen in de auto :p

Comment

Ik was vanavond bij mijn advokaat,dit is nie wettelijk,mag nie in beslag genomen worden voor een taks of belasting zonder deurwaarder.
          Hij zei dat em veel werk gaat bijhebben om dit allemaal voor de rechtbanken aan te klagen.
          IK ben op rekeningen gebeid een snelle betaler,beter de dag zelf al betalen dan wachten tot einde termijn.
          Maar stel nu voor,ik ben als chauffeur werkzaam,en rijd met de firmawagen.
          Als dan ,blijkt dat zogzegd mijn baas een selchte betaler is,hoe lossen ze da op????,
          Of je leent je Ma of Zus hare auto en idem die taks nie betaald,kan jij tevoet naar huis!!!!!!!!!!!!
          Als ze dan zo nodig is autobestuurders willen ambeteren,dat ze dan is een dagje door Brussel,regio Midi, of Schaarbeek,Sint-Joost,etcetera rijden en controleren,maar nee op snelwegen,en juist als het andere Belgenvolkje naar hun moederland is..
          Goe bezig
          The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent." -Arnold Schwarzenegger 7 time Mr Olympia

Comment

ze trekken gewoon je nummerplaat na.
            ken zo iemand die geflitst is geweest ( flitspaal ) 51 waar je 50 mag, en die dan nog een boete bovenop kreeg omdat zijn keuringsbewijs was vervallen. en ja het klopte de dag dat die geflitst was bleek zijn keuringsbewijs al 3 dagen verlopen te zijn.

MA,het kan goed zijn als een agent achter jou aanrijd dat die eigenlijk je nummerplaat aan het natrekken is.
            nu zou ik mij hier nog steeds geen zorgen over maken, mijn nicht krijgt al meer dan een jaar boetes van een rode seat die in brussel verkeerd geparkeerd staat en geflitst word, terwijl ze met een blauwe peugeot rijd en ze nooit in brussel moet zijn.
            en elke keer opnieuw moet ze dan bellen dat dat niet haar auto is, blablabla...

MAW< ze zullen wel steekproefen doen, maar om te zeggen dat ze alles echt goed gaan controleren ?...

Comment

Ctl is door de douane aan de hand van een databank. Zien hier als alles betaald is of niet +/- zelfde werkwijze als voor een eurovignet, transportvergunning etc...

Blijft natuurlijk een databank die de juiste voeding nodig heeft.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                Dat je de auto verkoopt binnen die 4 dagen? Dan heb je het stuk niet goed gelezen, de wagen is op dat moment geimmobiliseerd. Oftewel hij staat op een terrein van de politie of heeft een wielklem van de politie. Lastig verkopen lijkt me ;-)
                Je hebt gelijk, maar met een wieklem is hij wel verkoopbaar. (ze kunnen hem zelfs als gestolen aangeven... denk je echt dat een wielklem een probleem is ?)
                Als ze hem in besalg nemen, laten ze hem gewoon staan.
                Takelkosten, ontlopen verkeersbelasting zijn meestal hoger dan de waarde van de auto. Hij is waarschijnkijk toch gestolen is in het buitenland, waardoor ze de biv enz. kunnen ontlopen.

Als je je in deze maatschappij van niets iets aantrekt en geen waarde hecht aan materiele bezittingen, ben je een koning te rijk...

Hoe pakken ze een hardwerkende mens, juist door in zijn geldbeugel te zitten.
                Als je geld toch van de staat komt heb je niets te verliezen, en alleen maar te winnen.

De grappige noot: http://www.youtube.com/watch?v=T3pzU...eature=related
                Last edited by ; 13/07/2010, 11:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  Men kent de niet betalers blijkbaar. (zwarte lijst)
                  Hoe gaat het anders in zijn werk ?

Even de modus:
                  Hoe krijg je het gedaan om niet te betalen voor biv,... zonder dat ze het weten.
                  Je koopt een auto (liefst 2dehands), en begint gewoon te rijden met je nummerplaten van je vorige auto of steelt er een paar.
                  Je neemt geen verzekering ?
                  Dit is volgens mij de enige manier om "zwart" te rijden. Anders komen ze je naam en voertuig toch te weten ?

Ik vraag me soms toch af waarom iedere andere bestuurder wel betaalt als het toch zo gemakkelijk is.

Zelfs wij "brave" burgers schieten nu in paniek... zegt genoeg denk ik.

zogenaamd.
                  Je kan een voertuig gewoon inschrijven en de betaling volgt pas enkele maanden later. Vandaar dat sommigen continu met nieuwe platen rijden, de taks voor die voertuigen wordt nooit betaald en er is geen tijd/personeel om die ooit terug te vorderen. Bij een nieuwe plaat is de wanbetaling nog niet gekend en je kan gewoon doorrijden bij een controle.
                  Hopelijk komt er nu een systeem op identiteit en niet enkel op plaat.

Wij moeten nog behoorlijk wat huurgeld van een failliete autohandelaar, die deed tot voorkort niets anders dan wagens inschrijven op de naam van zijn bedrijf met een enorme schuld. Je moet gewoon durven en dan kan er veel...
                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Een niet verzekerde wagen wordt meestal ook in beslag genomen. Wanneer ze je bvb flitsen dan kunnen ze ook zien of je wagen gekeurd is.

Anderzijds zouden ze de wegentaks beter gebruiken voor wat hij bedoeld is: onderhoud en aanleg van wegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gille Bekijk Berichten
                      Ik was vanavond bij mijn advokaat,dit is nie wettelijk,mag nie in beslag genomen worden voor een taks of belasting zonder deurwaarder.
                      Hij zei dat em veel werk gaat bijhebben om dit allemaal voor de rechtbanken aan te klagen.
                      IK ben op rekeningen gebeid een snelle betaler,beter de dag zelf al betalen dan wachten tot einde termijn.
                      Maar stel nu voor,ik ben als chauffeur werkzaam,en rijd met de firmawagen.
                      Als dan ,blijkt dat zogzegd mijn baas een selchte betaler is,hoe lossen ze da op????,
                      Of je leent je Ma of Zus hare auto en idem die taks nie betaald,kan jij tevoet naar huis!!!!!!!!!!!!
                      Als ze dan zo nodig is autobestuurders willen ambeteren,dat ze dan is een dagje door Brussel,regio Midi, of Schaarbeek,Sint-Joost,etcetera rijden en controleren,maar nee op snelwegen,en juist als het andere Belgenvolkje naar hun moederland is..
                      Goe bezig
                      Art 41 Wetboek van de met inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen

Wanneer de belasting niet is betaald kan de rechtbank de nummerplaat van het voertuig verbeurd verklaren en de teruggave ervan bevelen aan de Dienst van het Wegverkeer

Comment

en sinds u nummerplaat in beslag word genomen, betekent dit dat u auto zich op de openbare weg bevind zonder nummerplaat.
                        welke kan leiden tot in beslag name van het voertuig.

Comment

als ge ziet hoeveel boetes er niet betaald worden, is het inderdaad beter op deze manier mensen te verplichten hun belastingen te betalen. Een brief opsturen met de vraag of je aub wil betalen helpt niet, zelfs niet als het voor de rechtbank is gekomen. Een deurwaarder aanstellen om de betaling te voltrekken is wat in België nog veel te weinig gebeurd. En daardoor loopt de staatskas heel wat inkomsten mis waar ze wel recht op heeft.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Ze zouden beter bij de controle een mobiele autopers zetten.
                            Geen verzekering of verkeersbelasting betaald : onmiddellijk polis afsluiten / belasting betalen of de auto gaat de pers in.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                              Ze zouden beter bij de controle een mobiele autopers zetten.
                              Geen verzekering of verkeersbelasting betaald : onmiddellijk polis afsluiten / belasting betalen of de auto gaat de pers in.
                              Mooi zo.

Jij denkt modern!
                              1991 BMW E30 318is

Comment

moet die niet eerst gerecycleerd worden (ijzer, olie, ... )

Comment

zou men niet beter ook eens nagaan WAAROM sommige mensen hun verkeersbelasting niet betalen ?

Comment

Hier niet komen zeveren dat de staat van de wegen te slecht is om deze belasting nog te willen betalen he. Die mensen doen dat meestal uit opportuniteit omdat er, tot vandaag, toch zo goed als geen gevaar op betrappen is. Het wordt eens tijd dat IEDEREEN plichten heeft (niet alleen de Belgen zoals tot nu aangenomen werd) en niet alleen maar rechten, en dat er ook controle op komt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Hier niet komen zeveren dat de staat van de wegen te slecht is om deze belasting nog te willen betalen he. Die mensen doen dat meestal uit opportuniteit omdat er, tot vandaag, toch zo goed als geen gevaar op betrappen is. Het wordt eens tijd dat IEDEREEN plichten heeft (niet alleen de Belgen zoals tot nu aangenomen werd) en niet alleen maar rechten, en dat er ook controle op komt.

De staat heeft ook plichten en niet alleen rechten. Op dat vlak kan je zo de bal terugkaatsen...

Het was vandaag nog op het nieuws, net na het onderwerp van de verkeersbelasting, dat de wegen er slecht aan toe zijn en dat de manier om wegen te leggen en op te knappen veel te goedkoop en daardoor niet duurzaam is. Hoeveel mensen hebben er deze winter hun velgen niet kapot gereden op de barslechte wegen? En nu is het zomer en komt het wegdek omhoog, weer uren in de file... Probeer dat maar eens te verhalen op de staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        De staat heeft ook plichten en niet alleen rechten. Op dat vlak kan je zo de bal terugkaatsen...

Het was vandaag nog op het nieuws, net na het onderwerp van de verkeersbelasting, dat de wegen er slecht aan toe zijn en dat de manier om wegen te leggen en op te knappen veel te goedkoop en daardoor niet duurzaam is. Hoeveel mensen hebben er deze winter hun velgen niet kapot gereden op de barslechte wegen? En nu is het zomer en komt het wegdek omhoog, weer uren in de file... Probeer dat maar eens te verhalen op de staat.
                                        Op de hoeveelste plaats staat België weer op de ranglijst van meest corrupte landen ? Als men dat in gedachten houdt zou men misschien de oorzaak van de slechte aanleg en staat van het wegennet kunnen achterhalen ??

Comment

Working...
                                        X