Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongeluk in je recht maar autokeuring vervallen...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik zou maar hopen dat zulke dingen gebeuren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
      Is het 1ste wat ik daarvan hoor

ken zo iemand die geflitst is geweest ( hier op de liersesteenweg in duffel ). en omdat ze daardoor hebben gezien dat die nog niet naar de keuring was gegaan daar nog een extra boete bovenop gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
        Denk dat dit hier niet van toepassing is.
        Wie gaat er zich aanbieden bij de keuring als zijn achterverlichting niet werkt?
        Indien je daarvoor een rode kaart krijgt gaan ze op de keuring dat dan toestaan dat je met zulk voertuig de weg opgaat?

Wanneer je wagen een groene kaart heeft kan hij daarna nog een defekt vertonen, bv. 2 dagen na de keuring plots de achterlichten defekt.
        Wat is dan het verschil, buiten de kleur?
        Kan toch voorvallen , dat je naar de keuring rijdt en je achterlichten niet meer
        werken. Dan ga je daarvoor toch een rode kaart krijgen ( binnen een bepaalde
        termijn moet je u terugbegeven naar de keuring ). Stel dat er na die periode
        een ongeval gebeurd met slachtoffers , politie erbij en het ganse circus.
        En de verzekeringsmaatschappij wenst het PV af te wachten vooraleer een standpunt
        in te nemen dan sta je daar wel te blinken;

Feit is dat er zich hier in dit geval geen problemen zullen voordoen.

PS: ik hou deze dagen ook m'n hart vast voor al de voertuigen die tijdens de eindejaarsperiode niet zijn ingeschreven maar wel verzekerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
          Enerzijds, zou je kunnen argumenteren dat het feit dat je geen keuringsbewijs hebt geen oorzaak van het ongeval was (het ongeval zou nl. op dezelfde wijze zijn gebeurd, mocht je wel een geldig keuringsbewijs hebben gehad).
          Denk ik ook, zie Art 1382 burgerlijk wetboek, meerbepaald het oorzakelijk verband...

Comment

Is nochtans waar

In het geval van de topicopener zou ik me niet al te veel zorgen maken. Er is geen causaal verband tussen het feit dat de wagen niet gekeurd is en het feit dat iemand haar achteraan heeft aangereden ...
            Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

enkel betwisting indien het ongeval rechtstreeks verband houdt met de reden van de rode kaart op de keuring!

als je vb een rode kaart krijgt omdat je achterlichten en stoplichten niet werken dan kan dit idd wel een betwisting geven.

Aangezien je stilstond en de rode kaart niets te maken had met je achterlichten of stoplichten dan is hier mijns inziens geen betwisting mogelijk

Comment

Bedankt voor de reacties!

Wat de rode kaart betreft: dat was iets met de silent-blocks vooraan.
                Zoals de meeste vrouwen ken ik niet veel van auto's, maar ik weet wel dat het niks ernstigs is.
                Dus volledig vergeten.

Verder is die kar helemaal in orde, het was ook in volle daglicht, het was gewoon erg glad.

Het was rood met twee weken hersteltijd, en dat was in september geloof ik.
                Ik weet dat, als ik een ernstig accident zou veroorzaken, ik dik in de problemen kan geraken.
                Moet dat snel in orde maken.

We zullen wel zien wat er nu zal gebeuren, ben wel enigszins gerustgesteld.

Fijne feestdagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                  Denk dat die stelling tegenwoordig niet meer opgaat...
                  Vb: je neemt je voorrang van rechts in een eenrichtingsstraat en kijkt dus enkel naar rechts. .
                  Euhm even een veel gebruikte misvatting uit de wereld helpen: voorrang nemen mag niet, je moet die krijgen. Schrijf op je aanrijdingsformulier dat je je voorrang gepakt hebt, en ik garandeer je dat je veel problemen zult krijgen... Een slimme die dat voor de rechtbank trekt, zal het zeker halen.
                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                    Euhm even een veel gebruikte misvatting uit de wereld helpen: voorrang nemen mag niet, je moet die krijgen. Schrijf op je aanrijdingsformulier dat je je voorrang gepakt hebt, en ik garandeer je dat je veel problemen zult krijgen... Een slimme die dat voor de rechtbank trekt, zal het zeker halen.
                    Voorrang krijgen, euhhhh ....
                    Eerste maal dat ik dit hoor hoor?????

Comment

je moet toch de wegcode kennen
                      Art. 12.3.1 (voorrang van rechts) "Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die op een regelmatige manier van rechts komt".

't is dus voorrang verlenen aan rechts, niet voorrang nemen op links

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichten
                        je moet toch de wegcode kennen
                        Art. 12.3.1 (voorrang van rechts) "Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die op een regelmatige manier van rechts komt".

't is dus voorrang verlenen aan rechts, niet voorrang nemen op links
                        WTF is het verschil dan, als ik uit een voorrang straat kom dan neem ik die.
                        (Zal wel altijd kijken)
                        En wat was die regel dat zelfs een voertuig stopt dat je nog steeds de voorrang had?
                        Kan niet goed volgen precies

Comment

Die databank bestaat echt wel, heb vorig jaar een parkeerboete gekregen in Hasselt. Boete en waarschuwing dat ik me in orde moest stellen voor vervallen keuring.
                          Echter zoals wel vaker in Belgie loopt er altijd wel iets spaak. Ik had een blanco keuring en in die database stond mijn wagen blijkbaar geseind ivm met niet gekeurd. En ik was met die hele rimram in orde maar kon toch met mijne papierwinkel beginnen lopen tot bij die ******. Op keuring begrepen ze er toen ook gene bal van bij nazicht. Soms is groen wel eens rood bij de politie denk ik. En tenslotte zeiden ze me toen bij de politie dat wanneer je een ongeval hebt de verzekering zich kan terugtrekken van hun plichten tot uitbetaling.
                          Daarom dat er nu ook overal van die nummerplaatscanners aan de palen groeien.

Comment

ok, vanaf nu verleen ik aan niemand meer voorrang. Wie me in m'n onrecht durft te verklaren zeg ik dat hij zijn voorrang gepakt heeft. Hij ging hem krijgen, maar zo vroeg niet

2015 Volvo V60 D2 aut.
                            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                            X