Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Drinken/Rijden
Collapse
X
-
Guest replied
-
Gisteren inderdaad gemerkt dat het helemaal stond afgezet, zag er toen al niet gezond uit toen ze het wagentje takelden
Leave a comment:
-
Guest repliedDronken chauffeur rijdt vrouw (60) dood in Kortrijk
20/06/10 22u02
Een vrouw van zestig uit Harelbeke is vanavond om het leven gekomen bij een ongeval in Kortrijk. Haar auto werd aangereden door een voertuig dat bestuurd werd door een man die onder invloed bleek van alcohol. Dat bevestigt het parket van Kortrijk.
Kleine auto gegrepen in de flank
Het ongeval gebeurde rond zeven uur op de Condédreef in Kortrijk. De vrouw kwam vanuit een ondergeschikte weg de Condédreef opgedraaid. Haar kleine wagen werd in de linkerflank gegrepen door een voertuig dat tegen hoge snelheid kwam aangereden. Voor de 60-jarige vrouw kwam alle hulp te laat. De chauffeur van het aanrijdende voertuig bleef ongedeerd. Hij bleek onder invloed van alcohol en werd meegenomen door de politie.
Door het ongeval was de Condédreef plaatselijk enkele uren afgesloten voor alle verkeer. Het parket van Kortrijk stuurde een verkeersdeskundige om de omstandigheden van het ongeval te reconstrueren. (belga/eb)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenDie zin is inderdaad zoals het laatste woord...
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk BerichtenDan moet ge eens mee op een spoedafdeling een navigatie of carkit in een ambulance gaan inbouwen. Als je geluk hebt (slechte formulering maar ge snapt wat ik bedoel) en er komt juist een andere ambulance met een MUG binnen van een verkeersongeval dan kijkt ge soms ook liever even "de andere kant" op. Ik zit heel regelmatig op maandagen op spoedafdelingen en al een paar keren serieus mottig geweest.
Het filmke is inderdaad heel aangrijpend en realistisch. Maar als ze er echt iets aan willen doen zullen ze toch iets anders moeten verzinnen.
Voor drankgebruik : veel meer controle, ook op de parkings van discotheken en overdag. En veel meer controle op de drankindustrie. Voor snelheid : waarom gaan wagens vlot +200 km/uur als het niet mag. Dat is als een snoepke voor ne kleine zijn neus leggen en zeggen dat hij er niet mag aankomen!
De mensen proberen hun leven te verbeteren gaat nooit lukken zonder zware ingrepen. Leg uw portefeuille eens op het voetpad, hoeveel kans dat ge die terug ziet? Mensen zijn zwak op die punten, op dat moment is iedereen een "dief". Idem met drank en snelheid.Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHmja, ik vind het naief om te geloven dat het verbieden van het verkopen van drank enig effect gaat hebben op dronken rijden...
Ik zit regelmatig in Canada, waar alcohol enkel in café's (erg duur) en daarvoor voorziene drankwinkels (ook weer vrij duur) te koop is, waar een open fles op straat zelfs als wandelaar verboden is, en de straffen aanzienlijk zwaarder (jaar rijverbod voor rijden onder invloed, gevangenisstraffen bij herhaling, ...). Fnuik-controles (=iedereen moet blazen) op op- en afritten, onder bruggen, op alle ogenblikken van de dag, ...
En toch, ondanks al die maatregelen, rijden er elke nacht nog altijd mensen onder invloed naar huis.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenUtopie !!! / ???
Ik zit regelmatig in Canada, waar alcohol enkel in café's (erg duur) en daarvoor voorziene drankwinkels (ook weer vrij duur) te koop is, waar een open fles op straat zelfs als wandelaar verboden is, en de straffen aanzienlijk zwaarder (jaar rijverbod voor rijden onder invloed, gevangenisstraffen bij herhaling, ...). Fnuik-controles (=iedereen moet blazen) op op- en afritten, onder bruggen, op alle ogenblikken van de dag, ...
En toch, ondanks al die maatregelen, rijden er elke nacht nog altijd mensen onder invloed naar huis.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk BerichtenDan moet ge eens mee op een spoedafdeling een navigatie of carkit in een ambulance gaan inbouwen. Als je geluk hebt (slechte formulering maar ge snapt wat ik bedoel) en er komt juist een andere ambulance met een MUG binnen van een verkeersongeval dan kijkt ge soms ook liever even "de andere kant" op. Ik zit heel regelmatig op maandagen op spoedafdelingen en al een paar keren serieus mottig geweest.
Het filmke is inderdaad heel aangrijpend en realistisch. Maar als ze er echt iets aan willen doen zullen ze toch iets anders moeten verzinnen.
Voor drankgebruik : veel meer controle, ook op de parkings van discotheken en overdag. En veel meer controle op de drankindustrie. Voor snelheid : waarom gaan wagens vlot +200 km/uur als het niet mag. Dat is als een snoepke voor ne kleine zijn neus leggen en zeggen dat hij er niet mag aankomen!
De mensen proberen hun leven te verbeteren gaat nooit lukken zonder zware ingrepen. Leg uw portefeuille eens op het voetpad, hoeveel kans dat ge die terug ziet? Mensen zijn zwak op die punten, op dat moment is iedereen een "dief". Idem met drank en snelheid.
Begrijp niet dat ze hier in België het verbruik op alcohol in benzinestations en aanverwanten al niet lang verboden hebben. ONBEGRIJPELIJK!!!
Wijze woorden!!!
Als ik zie hoeveel er achterover gekapt wordt in sportclubs van allerlei aard???
Maar dit word als "normaal" aanvaard.
Utopie !!! / ???Last edited by Metaxa; 17/06/2010, 22:33.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichtenwaarom gaan wagens vlot +200 km/uur als het niet mag.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
Stemt tot nadenken voor al die menen dat drinken en/of snelrijden "normaal" is.
Leave a comment:
-
Guest repliedDrankje ‘dat alcoholgehalte doet dalen' flauwekul
- woensdag 16 juni 2010
- Auteur: (belga)
Drankje ‘dat alcoholgehalte doet dalen' flauwekul
Rexam
Lees ook
Outox, een drankje dat het alcoholgehalte in het bloed zou doen dalen, is onverantwoord en heeft bovendien geen effect. Dat zegt het Onderzoeks- en Informatiecentrum van de Verbruikersorganisaties (OIVO) in een reactie op de lancering van de drank.
Volgens het Onderzoeks- en Informatiecentrum toont een wetenschappelijke studie van de Universiteit van Innsbruck aan dat Outox het verwijderingspercentage van geabsorbeerde alcohol niet verhoogt, maar enkel een tragere alcoholabsorptie door de maag toelaat.
‘Aangezien deze drank een veiligheidsgevoel kan creëren, kan dit aanzetten tot gevaarlijk gedrag. Vooral wanneer men de sterftegraad als gevolge van alcohol op onze wegen kent.'
Leave a comment:
-
Guest repliedEn nog altijd niet goed van of zo ????
Vroeger had men Almdudler geloof ik, dat was ook zo'n wonderdrankje. (Dat niks hielp).
Leave a comment:
-
Guest repliedFrankrijk wacht op anti-alcoholdrankje
- dinsdag 15 juni 2010, 15u15
- Bron: AFP, DS
- Auteur: wdp
Frankrijk wacht op anti-alcoholdrankje
Rexam
BRUSSEL - Vrijdag wordt in Frankrijk het nieuwe drankje Outox gelanceerd, dat volgens de producent het alcoholgehalte in het bloed zou doen dalen. De nieuwigheid kan op heel wat scepsis rekenen.
Het drankje Outox, dat in oranje blikjes van 25 cl zit, wordt verhandeld door het bedrijf Outox Frankrijk, een filiaal van Outox International, dat in Luxemburg gevestigd is.
"Deze drank verlaagt het alcoholgehalte in het bloed waardoor men sneller terug in een "normale" staat verkeert", zo luidt het bij het bedrijf. Momenteel wordt er onderhandeld om het drankje te mogen verkopen in bars en restaurants, aldus een woordvoerster van het bedrijf.
Tegenstanders vrezen dat dit type van drank mensen, en vooral jongeren, zal aanzetten om meer te drinken alvorens achter het stuur te kruipen. Het product wordt met ongeloof onthaald.
"Als iemand inderdaad zo’n drankje heeft uitgevonden, dan verdient die de Nobelprijs", aldus dokter Rigaud, voorzitter van de nationale vereniging tegen alcoholverslaving.
Het bedrijf weerlegt de kritiek. "Er zijn medische testen uitgevoerd en de resultaten zijn overtuigend", aldus de woordvoerster van Outox. De resultaten zullen vrijdag tijdens een persconferentie in Parijs worden voorgelegd.
Een eerste versie van het drankje werd enkele jaren geleden al eens op de markt gebracht door het Belgische bedrijf Lifestyle Drinks (foto). Het werd toen verkocht als een drankje om katers te bestrijden.
Het Belgische bedrijf verkocht de licentie aan Outox International. Deze laatste zou de samenstelling van het product daarna hebben aangepast.
Leave a comment:
-
Guest repliedJaar cel voor 'beroepsdronkaard' in Brugge
08/06/10 15u56
Een dronken bestuurder heeft van de Brugse politierechter een jaar effectieve celstraf gekregen omdat hij al voor de achtste keer werd betrapt op rijden onder invloed van alcohol.
De 47-jarige Jean-Pierre S., zonder gekende woonplaats, werd op 16 oktober 2009 tegengehouden in de Stationsstraat in Ardooie omdat hij erg snel reed. Hij bleek liefst 3,17 promille alcohol in zijn bloed te hebben.
Voor de man is het al de achtste veroordeling voor dronken rijden. Hij werd ook een keer veroordeeld voor openbare dronkenschap. De politierechter noemde de man een beroepsdronkaard. Naast een jaar effectieve celstraf kreeg hij ook een boete van 2.750 euro en een rijverbod van drie jaar. (belga/ypu)
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenEn meestal zijn het degenen die het hardste roepen van de zeer die men zeker niet als eerste behandelt. Want deze kunnen tenminste nog roepen.
Op zijn Limburg/Brabants
Leave a comment:
-
Guest repliedEn meestal zijn het degenen die het hardste roepen van de zeer die men zeker niet als eerste behandelt. Want deze kunnen tenminste nog roepen.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk BerichtenWat ik mij eigenlijk afvraag, is er een bepaalde volgorde waarin men mensen verzorgd bij een ongeval?
Bevoorbeeld die die nog het meeste kans hebben? Degene die in fout is als laatste?...
Bij kleinere ongelukken is dat niet echt belangrijk natuurlijk.
Maar het is logisch dat iemand met een gebroken been iets langer kan wachten dan iemand die met een slagaderlijke bloeding ligt dood te gaan.
Schuld of onschuld heeft hier geen rol van betekenis, een mensenleven is een mensenleven en een hulpverlener is geen rechter.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk BerichtenWat ik mij eigenlijk afvraag, is er een bepaalde volgorde waarin men mensen verzorgd bij een ongeval?
Bevoorbeeld die die nog het meeste kans hebben? Degene die in fout is als laatste?...
Een "ramp" wordt omschreven als er onvoldoende middelen voorhande zijn om de nodige hulpverlening te leveren. Dus bv 4 zwaargewonde slachtoffers bij een verkeersongeval is op zich niet genoeg om een "Medisch InterventiePlan" op te roepen omdat de criteria van 5 zwaargewonden niet wordt gehaald, maar omdat de gemiddelde hulpverleningszone niet genoeg MUGs heeft om alle vier de slachtoffers te behandelen zal men toch kenmerken van de ramplenplanning overnemen, of een Medisch Interventie Plan afkondigen. Het volledige rampscenario wordt hierbij niet vaak volledig opgestart, omdat na verloop van tijd er wel genoeg middelen beschikbaar komen.
Zowiezo komt dan al de eerste MUG (=Mobiele Urgentie Groep, spoedarts + spoedverpleegkundige) ter plaatse en zal bij een beperkt aantal slachtoffers een eerste triage doen. De arts en spoedverpleegkundige doen een kort onderzoek en kijken welke gewonden lichtgewond zijn en bijgevolg geen dringende hulpverlening nodig hebben, welke gewonden zwaar gewond zijn en waar al met de hulpverlening kan begonnen worden door de arriverende ambulanceteams, welke gewonden erg zwaar gewond zijn en onmiddellijk geavanceerde hulpverlening nodig hebben en welke gewonden kritiek zijn of al overleden zijn, die geen hulp meer krijgen. Een arts maakt in dat laatste een afweging tussen de leeftijd van het slachtoffer, de overlevingskansen en de vermoedelijke levenskwaliteit. Als je bv een ongeval hebt met 4 zwaargewonden waarvan 1 met open breuken, twee met zware (acute) levensbedreigende letsels en één met een hartstilstand, dan ben je best niet diegene met een hartstilstand als er maar 1 MUG arriveert en de tweede opgeroepen nog onderweg is. Kans is namelijk groot dat men begint te werken aan de twee kritieke slachtoffers en het slachtoffer met hartstilstand al als verloren beschouwd.
Bij een grote ramp van +10 slachtoffers wordt wel het hele rampenplan opgestart:
Finance jobs – Hét jobplatform voor finance vacatures & financial careers | Accountant jobs – België | Boekhouder jobs | Accounting - Financieel - Justfinancejobs
Zo zie je dat in het geval van een busongeval met +50 gewonden, de eerste MUG nog niet eens gewonden gaat verzorgen, maar wel de rampenwerking gaat coordineren. Pas de tweede MUG gaat de triage doen na het opzetten van een Vooruitgeschoven Medisch Post, en de 3e MUG gaat het transport naar de verschillende ziekenhuizen reguleren.
Leave a comment:
Leave a comment: