Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zone 30

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    heb jij al eens de pijn van een bare-shock tegen uw been gevoeld ?
    ... your point?

tegen 30 is een mens niet dood
    als iemand verkeerd valt is 15km/h al dodelijk.
    Last edited by ; 02/08/2009, 18:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
      Njah, Zondagnacht en ik was gehaast. Ik praat me zeker niet goed. Ik ben voor zone 30, maar wel wanneer het echt nodig is.

Ik had niet gedronken, niet aan het prutsen met mijn gsm, alleen in de wagen.
      Njah het is een risico. 160 rijden op de autostrade is ook een risico.

Ik ben nog Jong en soms doe ik eens dom ja... Will hoe was jij toen je jong was?
      Véél beter af omdat er toen, buiten in de bebouwde kommen, nog nergens snelheidsbeperkingen waren. En ik heb ondertussen geleerd dat men al doende leert alsook door zijn fouten. Wat ik probeer met mijn interventies (die voor velen waarschijnlijk overkomen als bemoeienissen) is om de leertijd van anderen wat te verkorten door in te spelen met mijn ervaring. Toen ik begon te rijden was er geen internet noch enig ander middel om te communiceren met collegachauffeurs dus alles moest, soms tot eigen scha en schande, (dit gelukkiglijk niet in mijn geval), zelf aangeleerd worden. Als ik soms terugdenk aan bepaalde 'stoten' die ik zelf voorgehad heb dan krijg ik nog het zweet in mijn handen. Ik ben (en was vroeger zeker niet) dus zeker niet heiliger dan de paus, verre van, maar probeer zoals ik dus al zei om anderen te behoeden van "te" grote stommiteiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lady 911 Bekijk Berichten
        Don't even go there
        Lady lady lady.... shame on you. Onbekend is onbemind zoals men zegt.

Comment

Ik ben nog Jong en soms doe ik eens dom ja... Will hoe was jij toen je jong was?
          Dit snap ik niet goed? Waar slaat het op?
          Heb zo'n lichtbruin vermoeden op het rood aangeduide. (Waar inmiddels ook op geantwoord geweest is......)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
            Sinds wanneer mogen kinderen zomaar op straat spelen?
            Moet hier iets zinnigs op geantwoord worden of wat ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Moet hier iets zinnigs op geantwoord worden of wat ?
              Zie mijn voorbeeld.

Comment

+ dat je op kinderen geen vat hebt

Comment

Wel als je een zweep gebruikt ....

Comment

zolang ik geen eigen kinderen had, zag ik ook niet echt het nut in van de zone 30 aan het school.
                    Nu de koters er zijn, denk ik er wel anders over. Ook al is het straatje van de school heel smal, ik ga nu gewoon bij het buitenkomen van de kinderen in het midden van de straat staan (en ik niet alleen trouwens) en blijf zolang staan tot een occiasioneel passerende auto bijna stilstaat. Waarom? Ge kunt uw kind van 4 jaar duizend keer zeggen dat ze moeten oppassen op straat en leren hoe ze moeten oversteken, maar 5 seconden daarna schieten ze ineens weg omdat ze aan de juf iets zijn vergeten te vragen of nog iets aan een ander kindje moeten vragen. Heel onvoorspelbaar gedrag. En dat zie ik bij al die kinderen van die leeftijd, zelfs bij oudere kinderen...
                    Ik rijd zelfs fietsende kinderen niet voorbij als ik er niet rond kan rijden in een wijde boog, gewoon om mezelf meer marge te geven mochten ze onverwacht uitwijken.
                    Better safe than sorry...
                    www.peugeotforum.be

Comment

Ligt aan de ouders. Zij voeden hun kinderen op, als klein manneke hebben ze mij toch altijd geleerd voorzichtig te zijn, nie zomaar over te lopen etc.
                      Last edited by ; 03/08/2009, 10:51.

Comment

Ligt aan de ouders. Zij voeden hun kinderen op, als klein manneke hebben ze mij toch altijd geleerd voorzichtig te zijn, nie zomaar over te lopen etc.
                        Altijd grappig van die mensen die denken dat kinderen gewoon volwassenen zijn maar dan in een kleiner lichaam ...

Comment

ik zeg tegen mijn dochter elke keer dat ze moet uitkijken bij het oversteken van de straat, ook op parkings van warenhuizen
                          en toch moet ik dat elke keer doen, want ze is nog maar 4 jaar. Waarschijnlijk zal ze na de 10.000ste keer dat ik het gezegd heb, wel eens uitkijken en beseffen waarom ze dat moet doen.
                          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            ik zeg tegen mijn dochter elke keer dat ze moet uitkijken bij het oversteken van de straat, ook op parkings van warenhuizen
                            en toch moet ik dat elke keer doen, want ze is nog maar 4 jaar. Waarschijnlijk zal ze na de 10.000ste keer dat ik het gezegd heb, wel eens uitkijken en beseffen waarom ze dat moet doen.
                            Zout gij uw dochter van 4 jaar zomaar op straat laten spelen?

Comment

lees de thread eens deftig...

Comment

Je kan nog andere dingen doen op straat dan enkel spelen.
                                Binnen een paar jaar kom je daar misschien wel achter.

Comment

neen, natuurlijk niet

maar het is gewoon onmogelijk als ouder om je ogen en oren 100% van de tijd te richten naar je kind, zeker als je er 2 hebt
                                  en dan is een ongeluk snel gebeurd, iets wat ik hier thuis al verschillende keren heb kunnen ondervinden

gewoon als chauffeur extra voorzichtig zijn als er kinderen in de geburen zijn, want kinderen beseffen niet tenvolle de consequenties van hun acties
                                  www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                  X